نیایشی از شهید دکتر چمران ... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


نیایشی از شهید دکتر چمران ...

خانم معلم | دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰۹:۱۶ ق.ظ | ۱۴ نظر
به یاد آنان که عاشقانه زیستند و عاشقانه پر کشیدند .....

 

 

 

خدایا! هدایتم کن! زیرا می‏دانم که گمراهی چه بلای خطرناکی است.

خدایا! هدایتم کن! که ظلم نکنم، زیرا می‏دانم که ظلم چه گناه نابخشودنی است.

خدایا! نگذار دروغ بگویم، زیرا دروغ ظلم کثیفی است.

خدایا! محتاجم مکن که تهمت به کسی بزنم، زیرا تهمت، خیانت ظالمانه‏ای است.

خدایا! ارشادم کن که بی‏انصافی نکنم، زیرا کسی که انصاف ندارد شرف ندارد.

خدایا! راهنمایم باش تا حق کسی را ضایع نکنم، که بی‏احترامی به یک انسان، همانا کفر خدای بزرگ است.

خدایا! مرا از بلای غرور و خودخواهی نجات ده، تا حقایق وجود را ببینم و جمال زیبای تو را مشاهده کنم.

خدایا! پستی دنیا و ناپایداری روزگار را همیشه در نظرم جلوه‏گرساز، تا فریب زرق و برق عالم خاکی، مرا از یاد تو دور نکند.

خدایا! من کوچکم، ضعیفم، ناچیزم، پرکاهی در مقابل طوفان‏ها هستم، به من دیده‏ای عبرت‏بین ده، تا ناجیزی خود را ببینم و عظمت و جلال تو را براستی بفهمم و به درستی تسبیح کنم.

خدایا! دلم از ظلم و ستم گرفته است، تو را به عدالتت سوگند می‏دهم که مرا در زمره ستم‏گران و ظالمان قرار ندهی.

خدایا! می‏خواهم فقیری بی‏‏نیاز باشم، که جاذبه‏های مادی زندگی، مرا از زیبایی و عظمت تو غافل نگرداند.

خدایا! خوش دارم گمنام و تنها باشم، تادر غوغای کشمکش‏های پوچ مدفون نشوم.

خدایا! دردمندم، روحم از شدت درد می‏سوزد، قلبم می‏جوشد، احساسم شعله می‏کشد، و بندبند وجودم از شدت درد صیحه می‏زند، تو مرا در بستر مرگ آسایش بخش.

خسته ‏ام، پیر شده‏ام، دل‏شکسته‏ام، ناامیدم، دیگر آرزویی ندارم، احساس می‏کنم که این دنیا دیگر جای من نیست، با همه وداع می‏کنم، و می‏خواهم فقط با خدای خود تنها باشم.

خدایا! به سوی تو می‏آیم، از عالم و عالمیان می‏گریزم، تو مرا در جوار رحمت خود سکنی ده.

 می توانیم چگونه زیستن، چگونه بودن ، چگونه ماندن و چگونه مردن را از او بیاموزیم ؟ !!!!  

  

 

  • خانم معلم

نظرات (۱۴)

خدایا! دردمندم، روحم از شدت درد می‏سوزد، قلبم می‏جوشد، احساسم شعله می‏کشد، و بندبند

وجودم از شدت درد صیحه می‏زند، تو مرا در بستر مرگ آسایش بخش.

خسته ‏ام، پیر شده‏ام، دل‏شکسته‏ام، ناامیدم، دیگر آرزویی ندارم، احساس می‏کنم که این دنیا دیگر جای من نیست، با همه وداع می‏کنم، و می‏خواهم فقط با خدای خود تنها باشم.

خدایا! به سوی تو می‏آیم، از عالم و عالمیان می‏گریزم، تو مرا در جوار رحمت خود سکنی ده.



شهید دکتر چمران
_____________________________________________
سلام خانم معلم نفسم خوبید
این یکی از پست های خیلی قبلم بود مناجات دکتر چمران که یکم ازش رو اینجا براتون نوشتم
----------------------------------
امتحانمم خوب بود ولی فکر نکنم سالم برسم تهران
دارم از خستگی فکری و جسمیو .... می میرم ستا دیگه امتحانم مونده (جیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــغ)،
دیگه حالم از هرچی امتحانه بهم میخورهههههههههههههههه
پاسخ:
سلام ..... تموم شد دیگه طاقت بیار ...سختی ات این ترم بود .....
خدایا آن چه او خواست به من ناچیز هم عطا فرما.
پاسخ:
الهی امین
دستتون درد نکنه با این دوپست اخیرتان واینکه یادی ازشهید چمران کردید مردی که عرفان وعمل را جهان بینی و ایدئولوژی را دو روی یک سکه کرد برای معامله با خدا مردی که نه نام اندیشید و نه به مقام وتشنه خدمت بود ونه شیفته قدرت ....خدای اور بیامرزاد و حقش را برسر شهروندان این مرزو بوم حلال کناد
پاسخ:
خدا رحمتشون کنه ......
  • پابــرهنگان
  • چقدر این کتاب را دوست دارم.
    خوندن ش هم جرات می خواد ها !
    روزگاری یکی از دوستان نشسته بود و متن کتاب رو با احادیث و قران مطابقت داده بود، خیلی هاش حدیث و آیه است.
    پاسخ:
    خدا رحمتشون کنه ...به ما هم یاد بده چگونه زیستن و چگونه مردن را
    سلام و خداقوت
    یک نیاز از شهید دکتر مصطفی چمران
    خدایا ، آنان که به من بدی کردند مرا هوشیار کردند ، آنان که از من انتقاد کردند به من راه و رسم زندگی آموختند ، آنان که به من بی اعتنایی کردند به من صبر و تحمل آموختند ، آنان که به من خوبی کردند به من مهر و وفا آموختند. پس خدایا ، به همه اینان که باعث تعالی دنیا و آخرت من شدند ، خیر و نیکی برسان....
    گرامی باد یاد و خاطره ی ان شهید سعید
    پاسخ:
    کاش یاد بگیریم و عمل کنیم ...
     دکتر شریعتی میگه وقتی نمیتونی فریاد بزنی ناله نکن!!خاموش باش قرن ها نالیدن به کجا انجامید؟؟ تو محکومی به زندگی کردن تا شاهد مرگ آرزوهای خودت باشی


    دلم براتون تنگ شده خانم معلمممممممم
    پاسخ:
    گاهی به دوستان سری میزنم منتها چون شما بلاگفا نیستی دیگه به اون وری ها کمتر میرسم ....منو ببخش ...شرمنده شدم ....
  • سه قطره عشق
  • سلام خانم معلم

    چی شده پیش ما نمی یاین ؟

    نکنه اخراجم کردین !!!

    اصلا یه سوال : به نظر شما 1 با 1 برابره ؟

    پاسخ:
    یک اگر با یک برابر بود .................... مرحوم گلسرخی
  • بنده ی عشق
  • سلام خانوم معلم
    حالتون خوبه؟
    من قرار گذاشته بودم با خودم بیشتر بیام پیشتون ولی یادم رفت قرارمو!

    می دونید اون اولین یا دومین باری که اومدم و یه کامنت گذاشتم راجع به بی معرفتی نسبت به معلمام، همون موقع معاون دوره ی دبیرستان به یادم اومد.
    زنگ زدم بهش. تبریک سال جدید و احوالپرسی.
    از اینکه خوشحال شد خیلی خوشحال شدم. و البته از اینکه هست و سلامته.
    بنده خدا گفت بازنشسته شده چون دیگه تحمل بچه های این دوره رو نداره.
    میگفت دیگه مثل سابق نیست که بچه ها خیلی احترام میذاشتن و برخوردشون با بزرگترا خوب بود.
    فراری شده بنده خدا.

    بچه های شما که اینطوری نیستند ایشالله؟!

    پاسخ:
    بچه های من ؟ ..... اصلا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همه یکی از یکی فرشته تر !!!! از نوع ....البته !!!!
    سلام حضرت والا .

    داشتم فکر می کردم اگر الآن شهید چمران بود وضعیت رسانه ایش چی بود . احتمالا گوشه گیر و گوشه نشین و خیلی صحبتی ازش نمی شد و البته نماد تندروی و خشونت و الباه حتی خیلی حزب اللهی ها هم ازش برائت میجستند و البته که من یک کتابش راهم نمی خواندم .
    پاسخ:
    و اون وقت شاید شما هم کتابشو می خوندی !!!!! .....
  • محمد مهدی
  • سلام
    اول باید با صدای بلند و از عمق وجود آمین بگیم. امین یا رب العالمین
    ای کاش لیست افراد امضا کننده استیضاح شهید چمران را روز قبل از شهادتش که دقیقا همزمان با شهادتش از خجالت پس گرفتندو می دیدیم!. کاش می دیدیم امروز چه کاره اند!. کیا بودند و از چه طیفی؟ اما حالا چه خوب مصادرش کردند.
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون ....
    اجازه خانووووووووووووووووم سلااااااااااااااااام
    جیییییییییییییییییییییییییییییییییییغ
    هووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووه
    تموم شد
    پاسخ:
    خسته نباشی عزیزم ..........
    سلام خانم معلم خیلی اعصابم خراب شد از بس که فقط ریاضی خواندم در این دو هفته تقریبا
    شاید به خاطر این باشد که این هفته من یکمی مریض بودم حال درس ندارم نمیدانم خدانگهدار
    پاسخ:
    آدرس وب سایتت رو هم بزار برام .....
    سلام خانوم.
    خسته نباشید ان شاالله.

    ما هم رفع امتحان شدیم!(باز صد رحمت به این امتحانات دنیائی که تمامی دارند نه مثل آن امتحانات که تا زنده ایم مثل هوائی که تنفس می کنیم اطرافمان را گرفته اند!)


    از ایشان کتاب "انسان و خدا" را شروع کردم اما تا آخر نخواندم،دعای کمیل با ترجمه ی خودش را دیده اید؟
    من را یاد صمیمی ترین دوستم که مدت هاست ندیدمش و حالا تهران در وزارتخانه ای مشغول خدمت است و اهل رایانه هم نیست که بداند برایش پست "هجرت یک دوست و..." را گذاشته بودم!،می اندازند.
    معشوق های زمینی همگی همین طورند! دوستشان داری و آن ها نمی دانند،اما خداوند...این دوست ما هم همین طور است،او را به خاطر ایمان راسخ و اهل هنر بودنش دوست دارم، او عاشق چمران بوده و هست،تمام کتاب ها و نقاشی ها و ...شهید چمران را دارد.من هم هر بار از چمران چیزهائی می شنیدم و از زبان او.
    به خاطر همین ها بود که احساس می کنم که چمران چقدر شبیه علی (ع) بوده(بلا تشبیه)...مجاهد،عارف و عالم...
    من چمران را "مرد لحظه های سخت" می دانم....


    دعا بفرمائید.
    پاسخ:
    مردی به تمام معنا مخلص بود .... کاش چمران ها می توانستیم داشته باشیم ..... حیف که معدودند این افراد ........
    خدا بود و دیگر هیچ نبود . یادمه اینو اون وقتی که توی کتابخونه ی مدرسه بودم ، خوندم . خیلی قشنگه ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی