غم امام :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


غم امام

خانم معلم | جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۸۹، ۱۲:۴۰ ب.ظ | ۲۱ نظر

 

امام زمان می فرمایند :

"به من رسیده است که گروهی از شما در دین به تردید افتاده، در دل نسبت به اولیای امر خود به شک و حیرت دچار شده اید و این امر مایه ی غم ما به خاطر شما شد ، نه به خاطر خودمان و در باره ی شما ناراحت شدیم ، زیرا که خداوند با ماست ، پس نیازی به غیر او برای ما نیست و حق با ماست ، لذا به هیچ وجه کسانی که از ما دست بردارند ، ما را به وحشت نمی اندازند ، ما صنایع و ساخته شدگان خداییم و خلق صنایع ما هستند" . (۱)

 

حجه الاسلام پناهیان در جمع معتکفین مسجد دانشگاه تهران گفتند :

از حالا تا وقت ظهور حضرت حجت، از سقوط هیچ کس تعجب نکنید، در جستجوی دلیل آن هم نباشید، بیشتر نگران خودتان باشد. دلیل سقوط در آخرالزمان، دین است. کسانی که بصیرت اولویت خوبی ها را ندارند، بیشتر در معرض عاقبت به شری هستند. (۲)

 

(۱) : بحار الانوار ، ج ۵۳ ، ص ۱۷۸

(۲):  http://www.bornanews.com/vdcbwgbf.rhb95piuur.html

(۳) این پست جناب محمد پور غلامی را هم بخوانید .( نقد بی دال )

http://paberahnegan.com

  • خانم معلم

نظرات (۲۱)

  • سه قطره عشق
  • سلام خانم معلم

    نوشته هاتون مثل همیشه عالیه

    اما من یه سوال غیر منتظره دارم...

    تا حالا سیگار برگ اصل کشیدید ؟ (احتمالا الان این شکلی شدید)
    اگه نکشیدید یه سری به وبم بزنید.

    به خاطر آزادی بیان هم شده تاییدش کنید.

    پاسخ:
    خوب می گفتی بهم سر بزنید چه اشکالی داشت ؟ !!!
  • روح موروثی
  • ا ن گ ا ر .. این روزها را چاره ای نیست! ..

    ن گ ر ا ن م !
    پاسخ:
    که خدا در همین نزدیکی هاست .....
    اللهم الجعل عاقبت امورنا خیرا

    برای حفظ دین در آخرالزمان علاوه بر افزایش آگاهی ها و پذیرش نسبت به احکام الهی ، دعا نیز سفارش شده است:

    یا مقلب القلوب ، ثبت قلوبنا علی دینک

    یا حق
    التماس دعا
    پاسخ:
    اللهم عجل لولیک الفرج ......
    همه با هم برای ظهور امام عصر :

    http://akhbar-olama.blogfa.com/post-123.aspx
    پاسخ:
    با خواندن یس ، جهت تعجیل در ظهور و حضورش .......
    سلام خانوم
    عیدتون مبارک

    امیدوارم ما از اون دسته ای نباشیم که همین یه ذره اتصالمونم از دست بدیم

    وااایبعد چه خاکی تو سرمون باید بریزیم؟
    پاسخ:
    من باهاتم !!!!
    سلام خانم معلم عزیز
    پاسخ:
    خوبید انشا الله که .....
    یا ابالحسن:
    غیر از تو مرا دلبر و دلدار نباشد
    دل نیست هر آن دل که تو را یار نباشد
    شادم که غم هجر تو گردیده نصیبم
    بهتر ز غم هجر تو غمخوار نباشد
    اللهم عجل لولیک الفرج
    -----------------------------
    انشالله لیاقت داشته باشیم از منتظران باشیم
    التماس دعا خیلی خیلی زیاد
    پاسخ:
    محتاجیم به دعا ما بیشتر .......
    راستی خانوم اون شعری که توی توت فرنگی نوشتم که مال خودم نیست

    باید به شاعرش بگید که اون نا هماهنگی مصرع آخرشو رفع کنه.
    پاسخ:
    حالا شاعرشو از کجا پیدا کنم ؟ !!!!
  • وروجک تپلی
  • سلام
    وقتی این پست را خوندم به فکر رفتم.
    می ترسم.
    می ترسم از اینکه پام بیشتر از اینا بلرزه و سقوط کنم.
    برا ما جوونا دعا کنین.حانم معلم.
    راستی اگه بخوایم ما هم بشیم شاگردتون باید چیکار کنیم.قول میدم تنبل نباشما
    التماس دعا یا علی
    پاسخ:
    بابا کلاس ما انقدر بزرگه کلـــــــــــــــــــــــی جا داره تنها شرطش قبول ولایته ...... همین و همین ......
    خدا خودش بخیر کنه.
    پاسخ:
    خدا بخیر میکنه ... ما بنده ها ئیم که باید مواظب خودمون باشیم ....
  • سعید روشن
  • امیدوارم شایستگی جلب عنایت امام زمان را داشته باشیم . التماس دعا دارم
    پاسخ:
    محتاج دعائیم ..........
    سلام

    آهان! پس تعجب نکنیم اگه هر کسی که مخالف احمدی نژاد و خامنه ای و سپاه بود حذف بشه یا به زندان بیافته. حالا دیگه آخر زمان شد و وقت ظهور و ...به این بهانه هر مخالفانمون رو حذف کینم!! این بود عقلانیت انقلاب؟ واقعآ که عوامفریبی تا چه اندازه؟؟

    و افسوس که "معلم" هایی مثل شما هستند و اینطوری به این عوامفریبی ها دامن می زنند و درس ظلم پذیری میدهند.
    پاسخ:
    من حرفی از ا. ن و سپاه و ... زدم ؟ گفتم ولایت ...بد گفتم ؟...حدیث امام رو خوندی ؟ ....
    چه آهنگ سوزناکی گذاشتید اینجا.
    بازم خداحافظ رفیق!
    .............
    با خاک به سمت خورشید پاشیدن خورشید بی اعتبار نمیشه!
    ...............
    پست آقا محمد رو هم خوندم فقط آنتی اسپم گذاشته نمیشه کامنتید!
    سلام

    1- منظور امام از"ولایت" ولی فقیه بوده یا خاندان عصمت (ع)؟؟ امام بعد حدیث رو بعد از انقلاب و در زمان حکومت آقای خامنه ای گفتند؟ (چون در تاریخ 1400 ساله اسلام تا همین اواخر هیج خبری از ولایت فقیه و نائب امام زمان و غیره نبوده)

    2- اینکه شما این حدیث رو به حرفهای سیاسی آقای پناهیان (به نقل از یکی از نشریات سپاه) ربط دادید شانسی بوده یا هدف سیاسی داشتید؟ منظورتون این نبود که اونهایی که "سقوط" کردند و می کنند همون مخالفان سیاسی یک جناح خاص هستند (که آقای خامنه ای هم از هموناست)؟

    این همه عوامفریبی و سوءاستفاده سیاسی از دین و قرآن و احادیث گناه نیست؟
    سلام،

    درسته که انسان می تونه بعد از یک عمر عبادت سقوط کنه. مخصوصآ اگه سالها در راس قدرت قرار بگیره. هیچ چیزی به اندازه قدرت انسان رو فاسد نمی کنه. برای همینه که مثلآ فردی که زمان شاه با تمامیتخواهی و دیکتاتوری و شخصیت پرستی مبارزه می کرد و به زندان رفته و طعم تلخ ظلم و استبداد رو چشیده، امروز خودش نه تنها بر تخت پادشاهی و قدرت مطلق تکیه میزنه که تقدیس هم میشه و خود را نائب امام زمان (عج) می خونه و حکم "محاربه" برای مخالفان خود صادر می کنه. اینه مفهوم واقعی سقوط نه این که به قول آقای پناهیان کسی که شورای نگهبان رو قبول نداره سقوط کرده و مفسد فی الارض شده!!

    ضمنآ این هم بخشی از سخنان حکیمانه آقای پناهیان که سرشار از احترام به آزادی و اختیار و کرامت انسانی است:

    "شورای نگهبانو قبول نداری؟ مفسد فی الارضی. مفسد فی الارض حکمش اعدامه. قیام علیه حکومت اسلامی حکمش اعدامه. فتنه کردن و آشوب کردن حکمش اعدامه. خواهش می کنم هیچکدوم در دلتون خطور نکنه که آقا، حالا محاکمه بکنن، حکمش هم اعدام نباشه مهم نیست. چرا؟ چرا اعدام نکنند؟ چرا اعدام نکنند؟ حکم خدا را اجرا نکنند؟ چرا؟ به چه دلیل شرعی ما باید کوتاه بیایم؟"

    یک نگتاهی فقط به خودتون بکنید...

    بازم سلام
    اینا که گفتی یعنی علی جان بحث حکومت اسلامی رو نخوندی و ازش اطلاعی نداری ... اینکه این حکومت تا حکومت واقعی اسلامی اختلاف داره درش شکی نیست ولی قرار نیست در این بلاد کفر همین یه ذره ای از حکومت اسلامی که داره جوون می گیره رو خودمون تبر برداریم بزنیم قطعش کنیم ... اشکال داره ایراد داره ولی باید پا بر جا باشه .... به همین دلیل وقتی میگن کسی با حکومت در افتاد ( جنگید و عناد داشت به هر شکلی یادت باشه عناد ) میشه مفسد فی الارض ... سلمان رشدی رو دیدی چه سرنوشتی پیدا کرده و متوجه شدی از کجا نشات می گرفته ؟ کمی دقیق تر و ریز بین تر باش ...با کینه به همه چی نگاه نکن ..من نمیگم دیدت رو عوض کن همه چی رو خوب ببین ... منتها همه ی خالی لیوانو نبین ... رو خط صفر حرکت کن و همه جا رو نظاره کن .... تمایل به هیچ ور نداشته باش تا برات همه چی محرز بشه .. اینجوری که تو تبر برداشتی جز اینک خودت رو ساقط کنی کاری از پیش نمی بری چیزی که تو دستته بزرگتر از اونیه که بخوای حملش کنی خودت رو مجروح می کنی .مطمئن باش که هیچوقت تفکر ارزش کمی نداشته .... کمی بیشتر فکر کن ..... منم همین کار رو میکنم ....
    سلام،

    خانم معلم! حکومت اسلامی زمانی مقدسه که در عمل اسلامی باشه و حافظ کرامت انسانها، وگر نه می توان اسم "اسلام" را روی هر حکومت استبدادی گذاشت و آن را سپر اعتراض های مردم قرار داد. در تاریخ کم نبودند حکومتهایی که خود را اسلامی و مقدس می خواندند و پادشاهان و خلفایی که خود را جانشین پیغمبر و سایه خدا روی زمین! مگر هواداران معاویه او را "امیرالمومنین" نمی خواندن؟

    خانم معلم، تمام حکومتهای استبدادی در جهان با استفاده از همین قبیل استدلالها صدای مخالفان خود را خفه می کردند و سرکوب معترضان را توجیه می کردند. همشان یک ماهیت مقدس تر و با ارزش تر از جان انسانها برای حکومتشان تعریف می کردند و به اسم آن دست به هر جنایت و سرکوبی می زدند: یکی به اسم "خلق" یکی به اسم "دین" یکی به اسم "وطن" و حتی به اسم "دموکراسی و آزادی". پس لطفآ اسم اسلام را سپر ظالمان و متجاوزان به جان و مال مردم قرار ندهید که این کار در تاریخ سابقه دیرینه دارد. خانم معلم! "هراس من باری همه از مردن در سرزمینی ست که مزد گورکن از آزادی آدمی افزون باشد".

    من از شما می پرسم که آقای پناهیان چه حقی دارد که خود را تا به این اندازه مالک جان و اندیشه من و شما بداند که به صرف مخالفت ما با یک نهاد حکومتی حکم اعدام و نابودی ما را صادر کند؟ مگر خود امام نگفت که هر نسلی صاحب اختیار خودش است و هیچ اجباری ندارد که قوانینی را که پدرانش نوشته اند را اجرا کند؟! در کدام دیار کفر جان شهروندان خودشان تا به این حد بی ارزش است که در حکومت مقدس اسلام شما هست؟!

    نخیر خانم معلم! من حاضر نیستم روی خط صفر حرکت کنم و با دیدن این همه ظلم و خفقان و بی کفایتی و دروغگویی و ناجوانمردی و اوباشگری و شخصیت پرستی و بت سازی و توهین به کرامت انسانی و دامن زدن به فقر و فساد و اعتیاد و... آن هم به اسم اسلام، سرم را زیر برف کنم و خودم را پیرو حسین ابن علی (ع) هم بدانم.
    پاسخ:
    باشه هر جور راحتی .....
    سلام؛ عجب جواب کامل و مستدلی! به نظر میرسه که شما خیلی از فکر کردن در مورد این مسائل وحشت دارید و ترجیح میدهید در خیالها و رویاهای خودتان به سر ببرید و آسوده باشید. ایرادی هم نداره. رو به رو شدن با واقعیت و به چالش کشیدن تعصبات خود شجاعت زیادی میخواهد، مخصوصآ وقتی که در نظام های استبدادی چنین کاری عواقب ناخوشایندی دارد.

    روزی دوستی به من گفت با هر کسی بحث سیاسی نکن، چرا که وقتی مسائل را برایشان روشن میکنی بار مسئولیتشان سنگین میشود و از آن پس اگر به وظیفه خود عمل نکنند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند. من هم شاید اشتباه کردم که مزاحم معلمی شدم که می خواهد در کنج اتاقی بنشیند و وبلاگی بنویسد و گهگاهی به زیارتی برود و دلش را به این خوش کند که با شرکت کردن در چهار تا تظاهرات دولتی و شعار مرگ بر این و مرگ بر آن سر دادن به وظیفه شرعی خود عمل کرده و دل امام زمان (عج) را شاد و راضی کرده است. در این صورت از شما عذر می خواهم و دعا می کنم که خداوند دنبا و آخرت را بر شما آسان بگیرد و چیزی که در توانتان نیست از شما نطلبد. امیدوارم که شما هم اگر همراه مردم نمیشوید و در مبارزه آنها در برابر ظلم یاریشان نمی کند، حداقل هیزم در آتش استبداد نریزید و در گناه ستمکاران شریک نشوید.

    یا حق
    سلام
    پسر جان اون همه که تو نوشتی لازمه اش اون بود که من بشینم اون همه جواب بدم ..اصولا فکر نمیکنم با این کامنت بازی ها بشه کسی رو به راه اورد ..از اونجاییکه فکرت هم اینه که رو خط صفر حرکت نکنی و هر چیزی رو جهت دار ببینی این میشه آب در هاون کوبیدن
    ضمن اینکه دوست شما هم به مطلب بسیار خوبی اشاره کردن !!! ..... تقریبا همون چیزی رو گفتن که من تو دو کلمه بهتون گفتم ...
    ممنونم که برام دعا کردی .... منم برات دعا میکنم ، نه تنها برای تو برای همه و مخصوصا برای همه ی جوونها ، خدا همه مون رو به راه راست هدایت کنه ، همون راهی که دستور پیامبر و ائمه بوده ، همون راهی که امام عصرمون رو خوشحال میکنه .... امیدوارم بارقه هایی از نور الهی به قلبهامون بتابه و روشنگر مسیرمون باشه ..... تو هم مواظب خودت باش که اشتباه اب تو آسیاب دشمن نریزی .. دبل امام عصرت رو خون نکنی ، و چشماتو باز کنی و ببینی که با این حرکت ها بر خلاف تنها دولتی که در مقابل استعمار ایستاده چه می کنی ، همین دولت خونخواری که امریکا و انگلیس تند تند بر علیه اش بیانیه صادر میکنن و نمیدونم چرا این کارا رو بر علیه سایر کشورهای جهان انجام نمیدن !!! .... به همین چیزا هم فکر کنی شاید متوجه بعضی چیزای دیگه بشی ....
    یا حق ....
    خب پس فهمیدیم که حکومت صدام هم عجب حکومت خوبی بوده که آمریکا نه تنها بیانیه بر علیه اش صادر می کرد که دو دفعه هم بهش حمله نظامی کرد! و البته کره شمالی هم همینطور...یعنی ما خودمان نمی فهمیم که در خفقان زندگی می کنیم، چون آمریکا و انگلیس میگن بد هستیم پس خوبیم!
    پاسخ:
    یا من منظورمو نمی تونم بهت بگم یا شما نمی خوای بعضی چیزا رو متوجه بشی ... پس سخن کوتاه ... اگه نیاز به روشنی و هدایت داری احتمالا من نمی تونم راهنمای راهت باشم ... پس بگرد باز هم بگرد که عاقبت جوینده یابنده بود ... انشا الله.
    سلام،

    خانم معلم، احتمالآ شما باید معلم دبستان باشید که اینجور به سوالهای منتقدان جواب میدهید. من تا کنون جوابی غیر از "فکر کن" و "بیشتر فکر کن" و "اگر فکر کنی خودت می فهمی" و "جوینده یابنده است" و...از شما دریافت نکرده ام.

    اگر در اینجا کنجکاوی می کنم و سوالاتی را مطرح می کندم به خاطر این است که می خواهم بفهمم در ذهن افرادی مثل شما که هوادار دولت از قشر متوسط هستید چه می گذرد. چرا که شما قاعدتآ نه مانند تاجران نوخواسته سپاه هستید که منافع مالی آنچنانی دارند و برای حفظ آن از دولت احمدنژاد و حکومت ولایت فقیه حمایت می کنند و نه مانند برخی افراد از قشر بی سواد و فقیر جامعه با چهارتا شعار عوامفریبانه و چند هزار تومان و یکی دو گونه برنج نمکپروردهء دولت می شوید و دست به چماق میبرید و به جان هموطنان خود می افتید.

    پس برای من جالب است که بدانم چه چیزی باعث میشود که شما چشمهایتان را به روی واقعیت ببنید و این چنین از سوالها و نقدها فرار کنید؟ از چه چیزی می خواهید حفاظت کنید که ارزش سکوت در برابر ظلم و حتی حمایت از ظالمان را دارد؟

    دوست دارم بدانم که مثلآ شما وقتی دفاعیه عیسی سحرخیز را می خوانید که در آن روش دستگیری و ضرب و شتم و شکستن دنده هایش را توضیح می دهد و می گوید که 380 روز او را در یک سلول انفرادی 3X2 بدون تهویه هوا و همراه با همسلولی های قاچاقچی و معتاد و جنایتکار نگه داشته اند چه فکری می کنید؟ وقتی می گوید که سربازان گمنام امام زمان دختر 18-19 ساله اش را آنقدر مورد آزار و اذیت قرار دادند و ترساندند که روزها در بستر بیماری افتاده بود، چه عکس العملی دارید؟ وقتی که اینها را با دستورالعمل های امام علی (ع) مقایسه می کند، شما به عنوان یک مسلمان چی در دلتان می گذرد؟

    وقتی می بینید که صدها فعال سیاسی و دانشجو و روزنامه نگار و هنرمند دیگر در زندان به سر می برند و شکایات مشابهی از شکنجه های جسمی و روحی و فشارهای غیر انسانی به خود و خانواده هاشان دارند چه فکری می کنید؟

    اینها که دیگر ربطی به استکبار جهانی و غیره ندارد. و با فکر کردن و بیشتر فکر کردن هم تغییر نمی کند. یک واقعیتی است که یک موضعگیری مشخص و دقیق می طلبد. موضع شما به عنوان یکی از حامیان دولت و نظام ولایت فقیه و یک مسلمان چیست؟