جایی برای خشنودی :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


جایی برای خشنودی

خانم معلم | شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۸۹، ۰۷:۰۲ ب.ظ | ۲۲ نظر

طبق قراره هر آخر هفته ، صبح زود رفتم بهشت زهرا سلامی خدمت اموات عرض کردم و گفتم سری به قطعه ی ۴۴ بزنم که شنیده بودم قصد باز سازی اش را دارند و نگران بودم که به پارک الشهدایی دیگر تبدیل نشده باشد . نزدیک سالن دعای ندبه ،هم وطنی جایی که نباید دور می زد ، نصیب ما از زیارت شهدا را به زیارت افسران راهنمایی و رانندگی تبدیل می کند !!!  

 امروز برای تعیین خسارت به همراه همسرم به بیمه رفتیم ، آن بنده ی خدا پس از مدتی از همسرم  پرسیده بودند که ، خانمتون معلمند ؟ !!!

همسرم گفتند چطور؟ ...

گفت : از صبوری شان . چون قبلا با خانمی که مقصر هم بودند تصادف کرده بودم ولی فقط کتکم نزدند!! اما خانم شما با اینکه من مقصر بودم ولی چیزی نگفتند ...

وقتی شنیدم خدا را شکر کردم که هنوز معلمی وجهه ی خود را دارد ، هنوز می شود معلمان را مظهر صبر دانست و هنوز معلم ها اعتبار دارند ...

در جامعه " معلم" را با حقیر ترین افراد جامعه یکسان می کنند .به راحتی به وزارت خانه ی آموزش و پرورش عنوان  " گدا خانه " می دهند و لابد ما نیز از جمله ی گدایانیم ...

گرچه رفتار و کردار بعضی از همکاران در برخی جاها نیز باعث بوجود امدن این تفکرات می گردد ولی نباید به همه این مسائل را تعمیم داد ....

به هر حال شنیدن این مطلب کمی باعث دلخوشی ام شد ...

 

پی نوشت ۱: میشود در غم بارترین حادثه ها هم ردی از زیبایی ها پیدا کرد ....

پی نوشت ۲ : میشود خوبی ها را به یکدیگر یاد بدهیم ، کینه ها را از خودمان دور کنیم و به فراموشی بسپاریم ....

پی نوشت ۳ : این تصادف دومین تصادف کلاسمان است ، اول فاطمه که بینی اش شکست و دوم من که چشم دخترم را از دست دادم !! برای سومی حتما صدقه بدهید !!!!

پی نوشت ۴: البته با همون ماشینی که راه نمیرفت هم رفتم سراغ قطعه ۴۴ ، حالشان خوب بود کمی تر و تمیزشان کرده بودند ..هنوز فانوس ها هستند و بچه ها هم در جای خودشان ارام خوابیده اند ...

پی نوشت ۵ :البته امیدوارم که آرام خوابیده باشند با این رفتار و کردار ما بعد شهدا !!!!

 

 

  • خانم معلم

نظرات (۲۲)

  • نثار ِ آسمان
  • سلام
    خدا را شکر که به خیر گذشت
    که تصادف باعث دلگرمی تان شد
    که سالمید
    دخترتان هم باید از این به بعد حواسش به انها که نا به جا هم دور می زنند باشد
    پاسخ:
    بله - دخترمون اگه حواسشو جمع نکنه و بازم ... اون وقته که باید شوهرش بدم !!!
  • ترنم باران
  • سلام
    اگر اونایی که این حرفو میزنن این جمله یادشون می اومد که معلمی شغل انباست خودشون از این حرفشون خجالت میکشیدن !!!
    نگران دخترتون هم نباشید مگه نگفتید دکترش دکتر خوبیه ؟

    پ ن 1: میشود
    پ ن 2 :
    پ ن 3 : شایدم سومیش بود خانوم!
    پ ن 4 : باچه خانوم ما صدقه دادیم
    پاسخ:
    خوب کردی صدقه دادی .... صدقه خوبه حسن !!!
  • روح موروثی
  • معلما همیشه مظهر صبرن اما امان از دست ناظما
    پی نوشت سومیتون کمی نگرانم کرد گفتم نکنه سومی ..
    پاسخ:
    صدقه بده دختر ...صدقه فقط مواظب باش صندوقش کار کنه !!!
    به نامش و به یادش
    1-سلام
    2-زیارت قبول!
    3-غ ل ط کرده هر کی پشت سر معلما اینجوری حرف بزنه...
    4-کماکان غ ل ط میکنه...
    5-پی نوشت هاتون خودش یه دنیا ارزش داره..سراسر درسه.....نمیشه همه ش پی نوشت بنویسید؟
    6-فاطمه خانوم؟....اشکال نداره عمل میکنن درست میشه
    7-گفتم غ ل ط میکنه کسی که...؟
    8-هیچی دیگه...التماس دعا
    9-یا علی مددی...
    پاسخ:
    7و 8 و 9 - از ما هم التماس دعا
    سلام بانو

    ممنونم از حضور سراسر مهر شما

    کاش همه ی ما عامل به سخنان کسانی که خودشان و کلامشان نور است باشیم

    کلامکم نور

    خدا رو شکر که معلم هنوز وجهه ی خود را دارد

    خداوند عاقبت همه ی ما را با شهبدان قرار دارد

    پاسخ:
    و الهی امین
    حالا که قرار صدقه جمع کنید من یه آدم بی وارث میشناسم که شاید دستش تنگ باشه !!


    چشم دخترتون ؟؟؟ یعنی خدای ناکرده کور شدند ؟ شما که فقط فرهنگ رو داشتید ؟! بلا به دور !
    پاسخ:
    مثلا تو پسرم نیستی ؟ یه وقت ممکنه من بیفتم پای تو بشکنه ! خوب پیش میاد دیگه !!!!
    راستی یه بار معلم (یه معلم دیگمون به غیر از شما) ما هم تعریف می کردند ماشینشون گرفت به یه ماشین دیگه بعد طرف به خاطر یه خط ساده روی ماشینش پلیس خبر می کنه و وقتی پلیسه میاد کلی طرف رو دعوا می کنه که تو خجالت نمی کشی یه فرهنگی این مملکت رو معطل کردی ؟!! اینا برای بچه های من و تو زحمت می کشن تو این جوری جواب زحماتشونو می دی ... ! کلی خوشم اومد از پلیسه !


    زنده باد معلم های خوب ! که تاج سر همه ی مملکتند و همه ی پیشرفت ها و خوبی ها صدقه سری اونهاست !
    پاسخ:
    زنده باد !!!
    نه من برای همون حسن خواستم پول جمع کنم . دوست آن باشد که گیرد دست دوست ، در پریشان حالی و درماندگی !!

    حالا با این اوصاف نمرم بیسته دیگه نه ؟
    راستی حیف شد دختر واقعی ندارید ها ! دختر شوهر دادن شما هم داستان جالبی میشد
    پاسخ:
    چرا ؟ !!!!!
    اگه با اون کیف میکوبیدید تو ملاجش الان اینجوری به اشتباه فکر نمی کرد که شما معلمید. می فهمید که حکما یا ناظمید یا کله پزی دارید!
    ...........
    دقت کردید بچه هاتون همه لنگ و کورند! یه نمونه اش خود من!
    حکما باید بجای صدقه دادن مدرسه مون رو عوض کنیم. سایه شوم ناظمها همیشه دنبال بچه هاست حتی بعد از زنگ آخر!
    پاسخ:
    از بس جنس ات خراب بوده همش با ناظما مشکل داشتی واسه همین همیشه سایه شون رو بالا سرت می بینی و دست از سرت بر نمیدارن نصفه شبی که همش بیداری
    ما که از خدامون معلم بشیم. حتا اگر گدایی تعبیرش کنند.
    ولی ای کاش با همون کیفی کذایی که ارمینه می گه می زدید توی سرش. این طوری هیجان ش بیشتر می شد.
    پاسخ:
    پسرای ...... !!!!!
  • ترنم باران
  • اجازه خانوم دیدین همش داره شاخ و شونه میکشه !! هی میخواد به شما هم دعوا یاد بده ، اصلا چرا مبصرش کردین به نظر من اصلن نباید پسرارو مبصر کرد( روح خبیث کیوون )(کسی که داره زیرآب زنی میکنه )

    راستی سلام
    پاسخ:
    علیک سلام خا نووووووم .........
    سلام
    خودتون که الحمدلله طوریتون نشده؟
    ظاهرا همراهاتون صدمه ای دین؟
    بلا به دور
    پاسخ:
    نه خودم چیزی نشدم دخترم ، فقط دخترم چشمش کور شد و از بس گریه کرد تمام زمین خیس شد .... ( رادیاتورم سوراخ شده بود و چراغ ماشینم شکست و سپر داغون شد و گلگیر و..... همین !!!!!) لبخند بزن بسیجی
    سلام ممنونم از لطفتون
    خداییش به شما حسودیم شده مکه و کربلا و نجف و.... خوش به حال تون
    من شاید بچه حزب الهی نباشم اما ارادت خاصی به ائمه دارم
    ---------------
    خوبید معلم بد و بد اخلاق کوچه های بی کسی
    خیلی وقت بود ازتون خبر نداشتم
    پاسخ:
    نه حسودیتون نشه ... زیارت باید با معرفت باشه ... احتمالا زیارت ما چندان معرفتی توش نبوده که نطلبیدن دیگه .... ما که مثل شما دوستشون داریم تا اونا چی بخوان ...
  • نثار ِ آسمان
  • خانم سلام اصلا این پسراتون هم دعوا کردن بلد نیستند از بس که سوسولند
    اون یکی که از شدت سوسولی بلد نبوده چطور ناظم چزونی راه بندازه یک سره دنبالش بودند این یکی هم که فقط بلده گردن کلفتی کنه.ِ
    کلا برای هیجان دار شدن باید یه دنده عقب می گرفتین با همون دختر کورتون از روش رد می شدین. اون موقع قطعا از همسرتون می پرسید خانمتون قاتل سریالی تشریف دارن؟

    الان هیجان داره
  • نثار ِ آسمان
  • پ.ن1: زیبایی گم شده
    سلام
    اسم خانوم معلم تا دیروز من رو یاد یه شخصیتایی مثل مسئول نوانخانه ی جودی آبوت مینداخت ! جسارت نباشه ! ببخشید ! اما الآن که وبتون رو خوندم من رو یاد تمام معلمای ادبیاتم انداخت ... همیشه معلمای ادبیاتم عزیزترین معلمام بودن ... امیدوارم همسایه ی خوبی باشم . با اجازه وبتون رو تو پیوندام قرار میدم .
    من به خاطر اینکه یک فرهنگی زاده (!!!) بودم همیشه معلما رو دوست داشتم ! فوق العاده! پدرم هم انصافا همیشه هوای همکاراشونو داشتن تو خونه . خیلی با احترام خاصی از شغلشونو همکاراشونو و محیط کارشون میگفتن تو خونه . اگر ما می خواستیم خدایی نکرده تو خونه به جون معلمامون غر بزنیم پدرم کلی از همکاراشون دفاع می کردن ! معلما رو دوست دارم . چون صبورن و مهربون و خیلی دلیلای دیگه . امیدوارم شاگرد خوبی هم باشم خانوم معلم !
    یاحق
    پاسخ:
    مطمئنا فرهنگی زاده شاگرد خوبی در تمام عرصه ها خواهد بود ....و ما هم شاگرد همه ی بچه های کلاسمون هستیم و شماها سروران من ....
    سلام خانوم عزیز جون و دلم که براتون خیلی تنگه ، خیلی ... خوبید ؟
    خدا رو شکر که سلامتید . خدا رو شکر که همه چی به خیر و خوبی تموم شد . خدا رو بی نهایت شکر ...
    حال دخترتون چطوره ؟! چشاش در چه حاله ؟! خوش به حالش ! چقدر دوسش دارین !
    دو سه روزی بود که صدقه دادن رو با اعصاب خوردی که دارم فراموش کرده بودم !!! چون طبق معمول هر روز برای سلامتی امام زمان و شما و خانوادتون صدقه میدم ...
    بهشت زهرا ... یکی از قشنگ ترین جاهای دنیا ... چیزی که اون جا احساس میشه آرامشه ... به خصوص وقتی که از کنار گلزار شهدا به خصوص شهدای گمنام می گذرم ... کاش بشه هر چه زودتر رفت همون جا و ... فقط قول بدید هر وقت رفتید یه سر هم به من بزنید و تنهام نزارید ...
    آن بنده ی خدا گل گفت ... صبری که شما دارید صبره و خیلی قشنگه ...
    می دونید با خوندن این پستتون یاد چی افتادم ؟! یاد این که خدا با اتفاقات با ما حرف می زنه ...
    دیدید مواظب خودتون نیستید !!! اما خب ! این بار مقصر شما نبودید !
    پاسخ:
    منو صبر ؟ تو که منو بهتر از همه میشناسی چرا ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    چون میشناسم میگم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ما که هستیم . شما چطور ؟!!!!!!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    ما معلوم نیست !!!
    یعنی بعد این همه سال می خواین منو کنارم بزارید !!!
    باشه !!! اگه به خدا نگفتم !!!
    پاسخ:
    به خدا چیزی نگو فقط من باایشون کمی رودر بایستی دارم !
    سلام مجدد
    خیلی ممنون از لطفتون
    من هم از پیوستن به این کلاس بی نهایت خوشحالم .
    درمورد اون شخصیت مثبت !!! جودی آبوت من باز معذرت می خوام !!! ببخشید . تصورم اصلاح شد .
    پدرم فعلا خوابن!حتما بعدا سلامتون رو میرسونم و حتما سلام متقابل خواهند رسوند !!!
    شما سرور ما هستید . تقدیم به شما :
    ای سروناز حسن که خوش می روی به ناز
    عشاق را به ناز تو هرلحظه صد نیاز
    پاسخ:
    زدی ضربتی ، ضربتی نوش کن ..... ( شعر مورد علاقه ی من تو بچگی ها از بس کتک کاری میکردم با پسرا !!!!!)
    سلام
    من شرمنده م . متوجه این بخش از صحبتتون نشدم : هیچ اشکالی هم نداشت ...
    من که ضربت نزدم خانم معلم ! فال زدم !
    زده ام فالی و فریاد رسی می آید ... انشاالله ..........
    پاسخ:
    آخه دختر خوب با یه پیرن که نمیان بی مرجع چیزی بگن یا بپرسن .... من یادم نمی یاد بهت چی گفته بودم .... بعدا بگو صحبت سر چی بوده اصلا !! دی :