خواب :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


خواب

خانم معلم | جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۸۹، ۰۴:۳۴ ق.ظ | ۴۰ نظر

مثل همیشه برای نماز شب بیدار شد . رفت وضو گرفت ، اما هنوز با خودش کلنجار می رفت . تمام روز به خواب همکارش فکر کرده بود .

« دیشب خواب آقا رو دیدم ، خواب دیدم اومدن خونمون یه عبای کرم خوش رنگی تنشون کردن با ردایی مشکی روش و روی یه مبل نشستند . منم روبروشون نشسته بودم درست زیر پاشون ، بعد رفتم برای دستبوسی و از روی ردا آرنجشونو بوسیدم ، چه خوابی بود ...  »

فکر کرد ، من هر شب نماز شب میخونم ولی هنوز آقا به خوابم نیومدن ، نماز نخوند و خوابید ...

 

وَإِمَّا یَنزَغَنَّکَ مِنَ الشَّیْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللّهِ إِنَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ( اعراف : ۲۰۰ )

 و اگر از شیطان وسوسه‏اى به تو رسد به خدا پناه بر زیرا که او شنواى داناست (۲۰۰)

إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَواْ إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُواْ فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ (اعراف : ۲۰۱ )

در حقیقت کسانى که [از خدا] پروا دارند چون وسوسه‏اى از جانب شیطان بدیشان رسد [خدا را] به یاد آورند و بناگاه بینا شوند (۲۰۱)

  • خانم معلم

نظرات (۴۰)

درود

پش ما هم بیاین
  • م مثل کینه از او به تلخی جدایی به تلخی ت
  • مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر ادر مادر مادر مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر مادر م مادر ا مادر در مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر ادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ار مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر ادر مادر مادر مادر مادر م مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر مادر مادر مادر مادر مادر م مادر ا مادر در مادر
    پاسخ:
    اما چه ربطی به این پست داشت ؟ !
  • سید محمد حسین
  • سلام علیکم ...

    دستتون درد نکنه عالی بود . کوتاه نویسی ، داستانتونو گیراتر و جذاب تر کرده .

    فقط به نظرم ، اشاره به پیام داستان فقط توی چند کلمه ی آخر کافی نیست . یعنی خیلی دیر سراغش رفته اید .

    موفق و موید باشید .

    -;{@ !
    پاسخ:
    متوجه نشدم ! ... یعنی باید قبلش توضیحی می دادم ؟
    سلام
    خب شاید نماز شبش اشکال داشته
    تازه مگه قرار هر کی نماز شب می خونه خواب اقا رو ببینه؟
    مگه قرار هر کی خواب اقا رو ببینه بره برا بقیه تعریف کنه
    پاسخ:
    نه انتظار توجه داشته ...یکی از توجهات رو در این میدیده ...
  • علی میکائیلی
  • سلام
    خب ایراد نداره . ان شاالله دفعه بعد آقا به خواب ایشون هم میان . به قول آقای نجفی : وعده وصل تو با اینکه خلاف است خوش است !
    پاسخ:
    حالا چرا خلاف است ؟!
    سلام.
    بعضی وقت ها متن های کوتاه گیرا تر از هزاران داستان و رمان است....
    فقط اگر می شود آخرش همه چیز را لو ندهید و بگذارید خود خواننده به نتیجه گیری برسد....
    (گاهی اوقات لازمه چیزایی که تو دله آدمهاست برای بقیه باز نشه و فقط در حده یک پاراگراف بمونه...)
    یاحق...
    پاسخ:
    منظورتون همون دو کلمه نماز نخوند و خوابیده ؟ !
    امان از این شیطان .. پناه بر خدا
    تصمیم گیری تو این وضعیت خیلی سخته!

    ولی به خواب دیدن و ندیدن نیست خیلی ها حضرت امیر(ع) رو درک کردند و از نزدیک دیدند و هم نفس شدند اما...

    حتی اگر در بیداری هم ببینی نمیتونی خوشحال شی فقط میتونی دلگرم شی چه برسه به خواب!
  • سید محمد حسین
  • سلام خانم معلم گل .

    بله . به نظرم در میانه های داستان می شد یه اشاره ی کوچک می کردید و ذهن را آماده تر می فرمودید .
  • ::دستی در آسمان::
  • چه عجیب !!
    اصلا همین که لیاقت داشته که هر شب از خوابش بزنه و بیدار شه و بره نماز شب بخونه خودش کلی ه !
    هه ...
    --------
    سلام خانووم
    پاسخ:
    کجایی ؟
  • سید محمد حسین
  • لطفا کوتاه بنویسید ...

    پاسخ:
    مگه کسی چیزی گفته ؟
  • ::دستی در آسمان::
  • هستم ... همین دور و وراا !!
    شکر !
    با درسا سرم گرمه ...
    شما خوبید ؟؟
  • سید محمد حسین
  • وااااااای چقدر باید توضیح بدم ... اون وقت میگن کوتاه بنویس .خوب دیدین لازمه طولانی بنویسم ؟

    پاسخ:
    آهاااان از اون جهت !
    زیبایی تداوم افکار ژرف و پاک انسانهاست و عشق نجابت این زیبایی
    سلام

    کدوم اقا؟ جمعه بود و فکرم به اقای واقعی عالم بود اما ااین محیط منو مشک.ک کرده
    راستی اقا امام زمان مگه عبا و ردا دارند؟
    ببخشیدا من خیلی بیقم، بیق بیقنکنه شیطان سراغم اومده
    سلااااااااااااااااااااااام

    من اومدم !
    همون مزاحم همیشگی !
  • جعفر امکانی
  • سلام

    بروزم با...

    شرح برخی آیات مهم کتاب نبوئت هیلد!(1)
    پاسخ:
    ما تو کتاب خودمون موندیم ..فکر میکنید می تونیم یه کتاب دیگه رو بررسی کنیم ؟ ! خودم رو عرض میکنم ها !
    خووووووووووووووبید ؟

    مممممممممممممم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به به ! خواب ! بهتر از این نمیشه دیگه !
    خوب داستان کوتاه و بلند داریم ! اینم از نوع کوتاهش ! چه اشکالی داره ؟! مهم حرفیه که می زنه ...
    حالا مثلا منم نظر دادم !
    خوندم یاد صبح افتادم که نزدیک بود آقا شیطونه نزاره با دختر عمه برم دعا ندبه ! اما حالشو گرفتم ! میگم حالا کی گفته شیطونه آقا شیطونه ست ؟! بعد دعا قرار بود مثلا همون جا بشینیم یکی کتاب و یکی درسشو بخونه که هی ور ور ور ور حرف زدنی دیدیم ما مال این حرفا نیستیم بهتره پاشیم بریم تا بیشتر از این منجمد هم نشدیم !!!
    پاسخ:
    هنوز متوجه نشدی با دختر عمه جان یه جا نشستن درس خوندنی در پی نداره ؟!
    اجازه !

    مال شما
    پاسخ:
    ممنون .....خودتون گلین .
  • خلوت پر هیاهو
  • همیشه به کسایی که خودشون اظهار دیدار یا خواب حضرت رو میکنن با دیده ی تردید نگاه میکنم.
    ولی خب مطلب من هم ربطی به اشاره های قرآنی خوب شما نداره!
    پاسخ:
    گاهی تعریف خواب ، از این جهته که فقط خوشحالی اش رو بتونه انتقال بده نه مطلب دیگه . همه قصد ندارند خودشون رو خیلی مومن و مقرب جلوه بدن ...
    خوب امام زمان عج هم خیلی دوست دارند که به ملاقات شیعیانشان بیایند
    پاسخ:
    امیدوارم اینطور باشه !
    سلام خانوم معلم عزیز.
    خوب زدید توی خط داستان و داستان نویسی
    قشنگ بود و قابل تامل .
    فکر میکنم نماز شب داستان هنوز نتونسته اعتقادش سفت و سخت کنه، چرا که با یه حرف ، عمل درستش رو ترک می کنه.
    نکته بعدی هم اینه که ما ها خیلی حسابگریم، خیلی زیاد !! اونم توی اعمال عبادی و معنوی ! یعنی یه کار خوب رو واسه ی این انجام میدیم که به هر حال یه نفعی ببریم.
    الیته خودم رو میگم، به کسی برنخوره
    این بنده خدا هم شاید مثل من بوده نماز خوندنش و عبادت کردنش.
    یاعلی
    شعر هم قابل شما رو نداشت.
    پاسخ:
    البته همه در چنین شرایطی قرار می گیریم ..و واقعا بر میگرده به اعتقاداتمون ...
    من کشته مرده همین مرامتونم اصلا .. فداتون شم، قبل از شما چن نفر دیگه هم اعلام آمادگی کردن ، پیشنهادات فعلا در دست بررسیه :دی
    سلام. تقریبا بله... می گم که... دوست دارم خواننده خودش نتیجه بگیره... همه ی حرفهای من نظر شخصی است و شاید پشتوانه علمی نداشته باشد.
    موفق باشید.

    سلام خانم معلم گرامی
    خداقوت
    همه ی پست هاتون که شد داستان!
    فضولی می شه. متنوعش کنید لطفا
    این آهنگتون از اون هفته که گذاشتید اصلا پخش نشد که نشد ؟!

    خانوم خانوم من حاج خانوم دوس ندارم ! مال آدم بزرگاست ! من که هنوز کوچولوم که !
    زندگی بافتن یک قالیست...نه همان نقش ونگاری که خودت میخواهی... نقشه را اوست که تعیین کرده...تو در این بین فقط میبافی... نقشه را خوب ببین... نکند آخر کار ...قالی زندگیت را نخرند!
    پاسخ:
    خدا کنه که بخرند !! وگرنه .......
    چه بی جنبه بوده طرف!!!
    کوتاه کوتاه کوتاه تر
    اینجوری خیلی قشنگ تر میشه
    سلام "مهربون" - م ...

    خسته نباشید ...



    از لطفتون ممنونم حاج خانوم !

    سسسسسسسسسسسلام
    پارسال دوست امسال آشنا! معلوم هست کجای!؟ نمیگی دلمون واست تنگ میشه دختر!
    پاسخ:
    ما که هستیم حاج خانم ، شما کجایید ؟
    لظه لحظه زندگیمون آزمایشه !
    یه زمانی تو کتابا میخوندیم میگفتیم اینا تئوری جاتن!
    اما حالا حس میکنیم... همین که میگیم ایمان آوریدیم با یه امتحان سخت روبه رو میشیم که شاید خودمونم متوجه نشیم !
    راستی!
    یادم رفت ...
    اونروز نگفتید یه نفر هوس ماکارونی کنه . هی گفتید ماکارونی ، اونوقت وسط خیابون ولم کردید و رفتید ماکارونی خریدید، خوردید!!!!
    یه تارف میزدید بد نبود
    سلام شاید اون خواب برای او حجت بوده یعنی اتصال به مخلوق برای ارتباط باخالق ....خواب می تواند نمود نیاز درونی انسان باشد ....راستش من خیلی به خواب اعتقاد ندارم ..البته خواب اولیا و انبیا’ بحث جداگانه ای است .
    کلا انگار شیطون خوب بلده از کدوم سوراخ وارد بشه
    پاسخ:
    دقیقا ...
    خانم سلام مجددا!
    این پرشین میگه واسه اینکه عضو من شی باید یکی از اعضام واست دعوتنامه بفرسته!
    شما لطف میکنید!؟
    پاسخ:
    نه ، اصلا اینجوری نبود اگه باشه چشم ..
    بازم خوبه این بنده ی خدا نماز شب می خونده.. وای به حال من...!
    پاسخ:
    به نماز شب خوندن نیست ، عزیز دلم
  • خاله سوسکه
  • آره همینطوره
    هرروز دچارشم گاهی اون برنده میشه گاهی من

    دستتون بابت این تذکر قشنگ درد نکنه
    پیشمبیایید آپ کردم
    شهادت امام محمد جواد (ع) رو تسلیت میگم ...
    پاسخ:
    بر شما نیز تسلیت که از خاندان ایشانی ...
    اجازه خانم؟ سلام
    من فردا امتحان دارم واسه نماز شب که بیدار شدین برام دعا کنید
    پایان نامه که نمیدین خب دعا کنید دیگه مگه چی میشه؟؟؟؟
    خدا گوید : تو ای زیبا تر از خورشید زیبایم
    تو ای والاترین مهمان دنیایم
    بدان آغوش من باز است
    شروع کن
    یک قدم باتو
    تمام گامهای مانده اش با من .
    مرسی که دعا کردین
    خوب بود امتحانم به خیر گذشت
    پاسخ:
    همیشه موفق و سلامت باشی .