جوانانمان را چه شده است ؟ :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


جوانانمان را چه شده است ؟

خانم معلم | چهارشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۰، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۲۹ نظر

ساعت ۵/۷ صبح ایستگاه مترو جوانمرد قصاب :

مسافران این ایستگاه را بیشتر دانشجویان دانشگاه آزاد شهر ری و ورامین تشکیل میدهند. داخل ماشین خطی منتظر بودم تا ماشین کامل بشود ، توجه ام را دختری از سری این دانشجویان جلب کرد که به طرف ماشین کرایه ای رفت و از سمتِ راننده با او گفتگو می کرد ، بیشتر نوع لباس پوشیدن و آرایشش در آن وقت صبح جلب توجه ام را کرده بود ، مانتویی بسیار تنگ ، هیکلی که بند بند گوشت هایش از آن بیرون زده بود ، و مقنعه ای بسیار کوتاه با چشمهایی لنز گذاشته و آرایشی غلیظ ، سیم های هندز فری اش از بیرون مقنعه کاملا نمایان و با بی حوصلگی و با یک شلختگی خاصی قدم بر میداشت . به سراغ راننده ماشین بعدی که موازی ماشینِ ما ایستاده بود آمد . راننده را ندیده بودم و او در کنارش ایستاد و شنیدم که پرسید:

آقا شما سیستم دارین ما با شما بیایم ؟ !!!!!!!!

عقلم و قلبم در جا تکان خوردند ، اصلا فکرش را نمی کردم چنین سوالی بپرسد و فقط صدای راننده را شنیدم که گفت ، نه ...

وقتی کنار رفت ، راننده را دیدم ، پیرمرد حدود ۶۰ و خورده ای ساله با چهره ای کاملا سوخته از آفتاب که هیچ تناسبی با سوال ِ او نداشت ... تعجب کردم که حتی چهره شناس خوبی هم نبود ...  دوست دیگرش در طرف دیگر صدایش کرد او هم دست ِ کمی از ایشان نداشت ...بلند بلند با هم صحبت کردند و به سمت ِ دیگری حرکت کردند ...

تاسف خوردم ،

برای خودم به عنوان یه معلم که انگار هیچ کاری برای این بچه ها انجام نداده ام ...

برای مسئولین جامعه که هیچ توجهی به جوانان ندارند ...

برای مسئولین دانشگاهها که سیاست جدیدی برای برخورد با این نوع فرهنگها نیاندیشیده اند ...

برای پدر و مادر ها که نمیدانند فرزندانشان چگونه این مسیر ها را طی می کنند و چه عاقبتی گریبانگیرشان است ...

 

و برای خودشان که چگونه سیر قهقرایی طی می کنند و از خود غافل شده اند ...

 

دلم سوخت ... دلم برای تمام زحماتی که برای این انقلاب کشیده شده سوخت ، برای شهدایی که جانشان را برای حفظ اسلام و دستوراتش من جمله حفظ حجاب گذاشته اند سوخت ، برای امام ، برای ........

 

واقعا این جوانان چگونه فکر می کنند ؟!

چرا هیچکس به فکر نیست ...

پس چه کسی مسئول است ؟

باید چه کرد ؟ از کجا شروع کرد ؟

بخدا فکری کنید ، من داخل هنرستان دخترانه ام و این فجایع را از نزدیک حس میکنم ، تا کی باید دست روی دست گذاشت و منتظر منجی بود ؟

چرا حرکتی نمی کنیم ؟ ...چه کسی قرار است به دادمان برسد ، منتظر چه کسی هستیم ؟

بیایید فکری بکنیم ...

مسلمانی این نیست .... ما مسئولیم و پاسخگو ...

 

چه باید کرد ؟

 

 

 

 

  • خانم معلم

نظرات (۲۹)

چی کار کنیم؟؟ شما راه حل بدید !!

من دیگه دارم افسردگی می گیرم از بس حسرت خودم و دلم سوخته !

این کار یه شبه نیست ! کار ریشه ایه ! من و شما چی کار می تونیم بکنیم برای بهبود حالشون؟
پاسخ:
مهمترین بخش خود ِ خانواده ها و پدر مادر ها هستند ..از انها باید شروع کرد و من تلویزیون را بهترین مکان برای فرهنگ سازی میدانم ..فیلم های انیمیشن بی تاثیر نیست .... کارگردان سینما هایمان به خود بیایند ، معلمینمان در مدارس به خود بیایند ... تا که با کودک سر و کارت فتاد راه و رسم کودکی باید گشاد ... با هر کسی مثل خودش باید صحبت کرد ، روانشناسی نوجوان و جوان را باید به خانواده ها اموخت ... کار خیلی میشه انجام داد منتها در سطح کلان باید شروع کرد ... باید شروع کرد ، همین .
سلام
واقعا جا داره اینهمه حرص و جوش!!

اون جوونا شاید کمترین تقصیر رو داشته باشن

آخ دیدن داره اون موقعی که شهدا جلوی بعضی از این مسئولین فرهنگی رو میگیرن!!
آی دیدن داره!!

یا علی مددی...
پاسخ:
اما پیدا کردن مقصر دردی رو دوا نمیکنه ، چکار باید کرد ؟
سلام
خسته نباشید

آخ گفتید ! بدتر از فاجعه ست ! خیلی بدتر ... من خودم به عنوان یه جوون و به عنوان یه دختر حالم از دیدن این جور جوونا و دخترا و پسرا به هم می خوره ! دانشجویی کیلو چنده ؟! اصلن کی اومده واسه دانشجویی ؟! یعنی وقتی می رسم خونه احساس می کنم مغزم از دیدن این منظره ها و شنیدن بعضی حرفا واقعا هنگ کرده ! اون موقع خونه دیگه کشش هیچ چی رو ندارم قاطی می کنم ! توی اتوبوس ، توی مترو ، توی بی آر تی ، توی خیابونا ، توی دانشگاه ! توی جمع بچه ها و حرفا و کارای بچه ها ! گاهی حالم از خودم هم به هم می خوره ! گاهی هم واقعا می ترسم ! نمی دونم آخرش چی میشه ؟! نمی دونم چرا تمام فکر و ذکرشون شده یه چیز !!! امروز یه بنده خدا بهم گفت من موندم اینا چه جوری اول صبح می رسن این همه به خودشون برسنن و خودشون رو به این وضع در بیارن ! گفت اینا مثلا می خوان بشن مادرای آینده ؟! پس وای به حال بچه های آینده ! و وای به حال جامعه مون ! واقعا وای به حالمون ! نمی دونم دنبال کی و چی هستن و به کیا و کجاها رسیدن و میرسن ! دلشون به کی و چی خوشه آخه ؟! توجه و محبت رو از کی و کجا گدایی می کنن آخه ؟! اون فکر رو باید اون مسئولا و کله گنده ها بکنن که این همه ادعاشون میشه ! نه شما که این همه زحمت کشیدید و می کشید و این همه اذیت شدید که خودم به شخصه دیدم ! اما خوب برای این کله گنده ها چه فکری مهم تر از پر کردن جیبا که پر هم نمیشه الحمدلله ! کارای مهم تر دارن ! باید برن فضا ! اون فکر رو اون پدر و مادرا باید بکنن ! آخه امام زمان به امید چه کسایی بیاد ؟! حیف امام ! حیف اون شهدایی که رفتن ! حیف اون دل سوخته و شکسته ی مادرا ! حیف اسلام ! حیف این به اصطلاح انسانیت و آدمیتی که با خودمون این ور و اون ور می بریم با این همه کثافت کاری ! اونی که باید به دادمون برسه خودمونیم که خوابیم ! خواب ِ خواب ! غافل از خدا و خودمون و ارزش هامون که داریم زیر پا له می کنیم ! کی جمع کنه این همه ..... !!! خدا به خیر کنه ! خدا آخر عاقبتمون رو به خیر کنه ...

چی میشه گفت ؟!
پاسخ:
میدونم چقدر حرص میخوری ... و میدونی من چقدر حرص میخورم ... راه چیه ؟
salam inghadar delam az dast masolin khone ke napors.akhe agar ye kami fekr konand ye seri az moshkelate sade ye ma hal mishe.eltemase doa
پاسخ:
مسئولین انقدر فکر دارند که جوان ها را فراموش کرده اند ، پس ویلا و ژ..... را چه کنند ؟..چه کسی به انها فکر کند ؟
  • راه برگشت من از تو
  • سلام
    همه باید شروع کنیم و این بار بدون شعار...
    وقتی حرفهایم برای خواهرم خریدار نداشت که بله "شما پسرها معنی مسخره شدن و محدودیت " را نمی فهمید کافی بود که در مقابل ِ همه حتی اساتیدی ضد بسیج چفیه به گردن بیندازم...
    الان از خواهرم گذشته ام...
    دارم به خواهرانم می اندیشم...
    حتما ً روزش که شد این حرفها را به روز می کنم...
    لطقاً شما هم...لطفاً شما هم...
    ممنون
    یا حق!!!
    پاسخ:
    معتقدم با یک گل بهار نمی شود ... شما حرکتی کردید و افراد محیط اطرافتان تاثیر پذیرفتند ( گرچه فکر نمیکنم به همین راحتی کسی تاثیر پذیری داشته باشد ) اما نیاز به حرکتی جمعی از کل ملت است ... فراخوانی باید داده شود ... با برخورد های تند هم کاری از پیش نمیرود جوان امروز جواب منطقی میخواهد وگرنه تره هم برای حرکت های تند و انتقادی خرد نمی کند ، و همان طور که خواهرتان گفته است گاهی در شرایط قرار نداریم تا درک کنیم جوان چه می گوید ... باید حرف جوانها را گوش کنیم و پای درد دل هایشان بنشینیم ... همدلی کنیم و وقتی بر دلهایشان اثر کردیم میتوانیم همراهشان کنیم ... ما همه چیز را از جوان گرفته ایم و میخواهیم ما را درک کند ، چه خیال خامی !
  • کاش مےشد خدا را بوسید...
  • پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر. پدر و مادر.
    پاسخ:
    و من هم میگویم پدر و مادر .......... ولی محیط خوب هم بی تاثیر نیست !
    سلام خانم معلم!
    عیدتون مبارک
    ممنون از نظری که دادید.
    لطف می کنید آدرس بدید که از کجا باید قالب های دیگه رو ببینم؟
    پاسخ:
    چشم .
    هم جنسی و هم شکلی و اختلاط با کفار،
    تسلط و حکومت آنها را بر مسلمانان آسانتر می سازد.

    « حضرت آیة الله بهجت رضوان الله تعالی علیه »

    ــــــــ
    و
    شهر در عمق ِ غفلت ، اوهام ِ زمستانی ِ
    خویش را به نمایش گذاشته است ...

    شهید آوینی
    پاسخ:
    که هر چه میکشیم از این استعمار نو و کهنه است ...
    من الان دارم احساس سرخوردگی میکنم!
    پاسخ:
    شما دیگه چرا ؟
  • روزهای جانبازی
  • راه باریک است و شب تاریک و چاه از حد فزون دستگیری کن خدایا تا نلغزد پای ما
    سلام خانم معلم گرامی
    در این وانفسا باید تلاش کنیم فرزندانمان راه را از چاه تشخیص دهند.
    بیشتر تقصیر را متوجه خانواده ها می دانم هر چند مسئولین فرهنگی کشور هم بی تقصیر نیستند و فردا باید در برابر کم کا ری هایشان پاسخگو باشند.
    پاسخ:
    خانواده گرچه مقصر است ولی محیط هم بی تقصیر نیست ، چگونه به این جوان باید گفت این راهی که میروی بیراهه ای بیش نیست ! وقتی همه !! را در این راه همراه میبیند؟!!! ...
    سلام
    یک دفعه(ناگهانی) خانه تان را پیدا کردم
    یک دفعه(ناگهانی) تا ته اش را خواندم
    یک دفعه(ناگهانی) گفتم کامنت هم ...

    با آن یک درص هم اینکه خود پدر و مادر اگر تربیت نشده باشند چه ... ( تسلسل وار جلو نروید خواهشا ... پدر و مادر ِ پدر و مادر و ... ) این جایش به نظرم کوتاهی من است به عنوان همسایه ، دوست ، رهگذر ، همشهری ، هم وطن و ...
    بد جور تو چشم میزنند این بچه های معصوم دیروز ... بیشتر دلم می سوزد تا احساس انزجار
    ببخشید زیاد شد
    "مسلمانی این نیست .... ما مسئولیم و پاسخگو ..."

    خیلی تکان دهنده است،به خصوص برای تهران و ولایت ما که بیشتر از این مسائل رنج می برند.

    راستی سلام!
    سلام بر خانم معلم دغدغه مند ما.

    راستش همان حرف شما درست است:"...باید شروع کرد ، همین"
    از حرف زدن چیزی درست نمی شود،باید کار فرهنگی را با همین کمیت کم اما کیفیت بالا(این نکته خیلی مهم است) شروع کرد.باید کسی که کار فرهنگی می کند تا می تواند غنای علمی،معرفتی-ایمانی و فرهنگی خود را بالا ببرد تا جائی که با اطمینان بگوید: من به تنهائی هم موثرم.
    ما هنوز روی خودمان درست و حسابی کارفرهنگی نکرده ایم! چه برسد دیگران،البته این ها مجوز سکون نیست و باید حرکت کرد و جلو رفت...همین.

    الحمد الله در مورد کار فرهنگی چند ایده ی ساده اما قشنگ! در بعد کلان دارم که دوست دارم در اولین فرصت اجرایش کنم و در اولین فرصت ان شا الله خدمت شما هم عرض می کنم.

    شما فقط ما را دعا کنید،از آن دعاهای وی‍ژه ی خانم معلمی!
    پاسخ:
    چشم من همیشه دعاگوتون بوده و هستم ... نوبت شماهاست که منو دعا کنید دیگه ...
    راه ؟!

    من فکر می کنم کار از بحث امر به معروف و نهی از منکر و این چیزا گذشته ! یعنی به نظر من این راه خیلی کارساز نیست ! شاید هم اصلن !
    اما با این که گفتید صدا و سیما خیلی می تونه موثر باشه کاملا موافقم ! که این صدا و سیما اول باید خودش و عوامل خودش رو اصلاح کنه بعد جوونای این جامعه رو که بی شک خیلی از این تلویزیون و سینما تاثیر می پذیرن ! ماهواره هم که جای خود دارد !
    مشکل اول از خانواده و پدر و مادر و تربیت نادرسته ! بعد مدرسه و دانشگاه و غیره ! شاید به ندرت پیش بیاد فرزندی که در خانواده و توسط پدر و مادر درست تربیت نشده در مدرسه و دانشگاه و جاهای دیگه درست بشه !
    حتما محیط هم خیلی تاثیر گذاره ! اون دختری که میگه محدودیت و مسخره شدن رو نمی فهمی مسلما توی محیط و بین دوستاش و با توجه به تفکرات و حرفای اوناست که چنین حسی و چنین تفکری بهش دست داده ! اگه ایمان ضعیفه ، اگه اعتماد به نفس ضعیفه ، اگه خیلی چیزای دیگه سست و ضعیف باشن مسلما این تاثیر از محیط خیلی بیشتر و راحت تره !
    خوب وقتی من می بینم مثلا به دخترای اون جوری خیلی بیشتر از دخترای این جوری از طرف مثلا پسرا توجه بیشتر میشه حتما یه نقصی توی خودم حس می کنم ! اون موقع میرم دنبال برطرف کردن این نقص ! اون موقع سعی می کنم بشم یکی مثل یکی از همین دخترای اون جوری !
    وقتی پدر و مادر ، وقتی معلم ، وقتی استاد ، وقتی اون کسایی که باید الگو باشن که هستن ! اما نه به طور صحیح خوب همین میشه که هست !
    وقتی اونایی که دم از خدا و دین و اسلام و ایمان و اینا می زنن اما یه مشت دروغ گو و دزد و اینا هستن خوب میشه همین که هست !
    که جامعه پره از این الگوهای اشتباه !
    پره از بی ایمانی و بی اعتمادی که ناشی از همین الگوهای اشتباه ست !
    درسته که مدرسه خیلی روی تربیت فرزندان تاثیر داره ! اما چقدر ؟! وقتی کار از اول خرابه ؟! اون دخترایی که می بینی توی مدرسه هیچ کارن و همین که از مدرسه بیرون اومدن همه کاره رو چیکار میشه کرد ؟! مدرسه محدودیت داره ! دانشگاه چی ؟!
    باید بگم واقعا محیط به خصوص محیط هم سن و سال خیلی خیلی خیلی تاثیر داره ! و من اینو خودم الان خیلی خوب حس می کنم !
    تا حالا اگه کاری هم برای این معزل شده از راه زور شده ! زور هیچ فایده نداره که هیچ وضع رو بدتر و خراب تر هم می کنه که کرده !
    اما با همه ی اینا اگه خواسته بشه میشه کاری کرد ! اگا به قول شما کار فرهنگی ! حتی برای یه نفر ! که یه نفر هم برای خدا خودش کلیه !
    به نظر من ایجاد آگاهی خودش خیلی مهم و کارسازه . یعنی شاید اولین کاری که باید کرد همین باشه . توسط افرادی که واقعا می تونن الگوی خوب و درستی باشن . یا حداقل می تونن کمک خوب و درستی باشن . با برگزاری کلاسا و جلسات و گردهماییا و اینا . که باز صدا و سیما خیلی می تونه موثر باشه . یا همین مدارس یا دانشگاه ها . در صورتی که همین مدارس و دانشگاه ها چیزایی رو اصل و مهم قرار دادن که فرعن و خیلی به درد نخوردن و نمی خورن ! کاش از اول و مثل خیلی از کشورای دیگه که به معنای واقعی کلمه در حال پیشرفتن ما رو از چیزایی آگاه می کردن که باید بکنن . وقتی آدم از خودش و ارزش هاش و خیلی مسائل مهم دیگه آگاه باشه ، وقتی یاد گرفته باشه روی خودش و زندگیش کار کنه ... مسلما سعی می کنه درست رفتار کنه . خوب این رفتارایی که الان از جوونای جامعه می بینیم درست نیست . این نادرستی رفتار از کجا نشات می گیره ؟ چیکار باید کرد تا درستش کرد ؟ بحث حجاب که یه بحث دینیه جدا ! طرفی که اعتماد به نفسش پایینه خیلی راحت تاثیر می پذیره و خیلی راحت مطابق با محیطش تغییر می کنه . این طرف باید یاد گرفته باشه که چه جوری اعتماد به نفس داشته باشه و این اعتماد به نفسش رو حفظ کنه . این طرف باید یاد گرفته باشه که ارزش هاش چین و داشتن ارزش به این چیزها نیست ؟ بعد میشه در مورد دین و ایمان و حجاب و این چیزا حرف زد . اونم به طور صحیح . نه اون طوری که هی نشستن و گفتن و کردن و جوون رو از هر چی دین و ایمان و از هرچی آدم با دین و ایمان زده کردن ! البته آدمای به اصطلاح با دین و ایمان ! که کاری جز زور و دروغ و دزدی و اینا بلد نیستن !
    می دونید چیه ؟ دلم برای جوونای الان می سوزه ! دلم برای خودمون می سوزه ! اون پاکی و عشق و محبت و دوستی و صمیمیتی که قبلا وجود داشت الان نیست ! با وجود ایناست که آرامش هست ، شادی هست ، شور و انرژی هست ! وقتی اینا نیستن هیچ چی نیست جز ناراحتی اعصاب و افسردگی و اینا ! الان به هر کی نگاه می کنی می بینی که افسرده ست ! دریغ از یه لبخند ! الان انگار همه با هم دعوا دارن ! کسی کاری به کسی نداره ! کسی دلش به حال کسی نمی سوزه !
    و بیچاره بچه های الان !
    به نظر من همین که از شما و وبلاگ شما و حرفایی که رد و بدل میشه شروع شده خودش کلیه ! به قول شما مهم شروع کردنه که به نظر من این خودش شروعه ! و به نظر من باز همین ایجاد آگاهی خیلی مهمه ! وقتی آگاهی باشه قبول کردن خیلی منطقی و راحت تر میشه و همین طور خیلی محکم تر !
    خلاصه ببخشید این همه شد ! در حدی نیستم که این همه نظر بدم ! اما خوب امیدوارم بشه یه کاری با هم کرد !
    پاسخ:
    تا ببینیم که چه فکری باید بکنیم ... دستمون از صدا وسیما هم که کوتاهه )):
    سلام
    باید سیستمی نصب کرد که بشه کشوندشون توی مسیر ؛)
    بچه های این دوره زمونه رو که میبینم می گم خدایا اینا بزرگ بشن چی می شن .. جوونا رو که می بینم می گم یا پیغمبر اینا پدر یا مادر شدن چی می خوان تربیت کنن!
    گاهی فکر می کنم راستی راستی جنگ نعمت بود .. آره نعمت بود چون آدما رو توی مشکلات کنار هم می نشوند .. همدلی زیاد شده بود .. یه سیر صعودی آسمونی پیش رو بود که همه رو به نحوی توی مسیر می کشوند اما همین نسل جنگ موقع تربیت بچه هاشون گفتن هر چی ما مصیبت کشیدیم نذاریم آب توی دل بچه ها تکون بخوره .. این شد که نسل ما شدن لذت طلب .. افتادن توی سیر نزولی زمینی همه گیر .. یه عده به لطف خدا و دعای پدر و مادر موندن.......
    بی تعارف بگم .. بی تعارف با خودم .. با عقایدم .. یه جمله از فرح شنیدم که بدجوری دگرگونم کرد گفته بود همینایی که الان قیام کردن بزرگ شده دولت شاهن .. با خودم می گم چرا معنویت گرایی توی اون دوره بیشتر بوده؟
    اگه اشتباه نکنم توی سخنرانی حاج آقا پناهیان شنیده بودم که انقلاب بدترین چیزی که اورد ریا بود .. ریش می ذاشتن که وام بگیرن ...
    ریا و ظاهرسازی اولین چیزی بود که عمق رو از بین برد .. کاش الان دیگه حواسشونو جمع می کردن و دست از ظاهر برمی داشتن و به عمق توجه می کردن .. افکار و عقاید که درست شه ظاهر هم درست می شه .. رفتار هم درست می شه ..
    پاسخ:
    فقط بگم که باید یه اقدام همگانی بشه ... در سطح کل جامعه ...یه تغییر نگرش وبازنگری در فرهنگ رایج و بازگشت و کمک گرفتن از فرهنگ اصلی ایرانی و اسلامی خودمون ...
    که الان هر چی ارزشه تبدیل شده به ضد ارزش !

    که جوونای الان اون طوری که نباید باشن بیشتر در جمع دوستان پذیرفته میشن ! تا بچه مذهبی ها !

    باهاتون کاملا موافقم ! با این که جوون حاضره به هر قیمتی و با هر وضعیتی که شده در جمع دوستان پذیرفته بشه ! به خصوص دختر جماعت !

    که شاید یه بچه مذهبی ِ به نظر امل و عقب افتاده هم کم کم بین این همه بچه زرنگ و فهمیده احساس ضعف و نقص کنه و ... !

    خدا رو چه دیدید ! شاید فردا پس فردا ما هم شدیم یکی مثل همینا ! شایدم بدتر !
    پاسخ:
    شما .... کردین مثل اونا بشین . همین !!!!!!!!!
  • فاطمه***محکم
  • سلام ... ممنونم خانم معلم ...

    چقدر هدر وبتون زیباست ... حس نوستالژیک و غریبی دارد ...


    التماس دعا دارم مهربان معلم ...
    پاسخ:
    محتاج دعای شما خوبانم ...
    سلام و روز مادر مبارک

    (خیلی خیلی ببخشید این تاخیر رو .. تقصیر ترافیک بود)


    ***********

    این پست هم که دیگه چی بگم؟؟

    ولی فکر کنم اگر هر کس یک کم شعر بخوانه وضع بهتر بشه. به هر حال شعر ما فرهنگ ماست. اصلا توی همین فیلمها و سریالها تا حال یک بیت شعر خوب خوانده شده؟
    یک استادی داشتیم می گفت بچه که بودیم مادرمون وقتی برای نماز صبح می خواست بیدارمان کنه موهامونو نوازش می کرد و می‌گفت:
    (...)
    این پرانتز یعنی یک بیت خیلی قشنگ که من یادم نیست متاسفانه.
    پاسخ:
    بله تربیت شرطه ... خیلی از شعر هایی که هنوز من از حفظ هستم مربوط به دوران ابتدایی ام میشه ، مثل باز باران ..جالبه که تقریبا حفظ شعر هم از مدارس برداشته شده ... و اینا همه یعنی مصیبت ...
    این بچه هم چقدر نازه! چقدر خوردنیه!
    پاسخ:
    بله ، اولش خواستم یه عکسی از همون خانم خوشگل ها بزارم دیدم چه فایده ، لا اقل چیزی بزارم که به دیدنش بیارزه ... این بهتره ...
    سلام
    اولین باریه که اینجا میام
    به نظر من تقصیر متوجه مسئولین هست
    جوانان رو محدود گذاشتند وقتی محدود بشن نیمیدونن چی درسته چی درست نیست اگاهی جوانان الان خیلی کم هست الان وضع فرق کرده الان اوضاع مثل پنجاه سال پیش نیست
    الان مردم حد اقل هر خانواده یک ماشین دارن کامپیوتر دارن وقتی جلوی یک چیز گرفته بشه جوان سعی میکنه اطلاعاتش رو از یک جای دیگه بگیره و وقتی اینطور بشه اطلاعات قطعا ناقص به دستش میرسه و باعث سردرگمی جوان میشه
    الان ببینید در یک شهر مثل تهران چند تا کلوب یا باشگاه برای جوانان هست همش پولی هست و شخصی در حالی که پول نفت میره تو حلقوم عربا و ساختن گنبد و ضریح
    یک درمانده اگه دعا کنه بهتر از این هست که معصومین ع دعا کنه برای اینکه معصومین ع خودشان هم راضی نیست از این پولها که از بیت المال خرج میشه
    این همه اسراف تو مملکت است وقتی تو یک سیستم یک چیز خراب بشه همه ی اون سیستم خراب میشه و کار نمیکنه چیزی که نمیفهمن
    دلم پره از این حکومت طرز فکر جوانان فرق کرده
    چه چیزی برای یک جوان ناهنجار هست؟ قانون نقص های اساسی دارد
    خرجی که بابت یک سفر به قول معروف امام خامنه ای میشه میتونه هزاران خانواده رو سیر کنه در حالی که امام علی ع تنها بود تنهای تنها
    فکر میکنند که میتوانند جای امام علی را بگیرند حکومت یزیدی است همه یزیدی هستند مردم قربانی ظهر عاشوا هستند
  • خانم معلم به حسین
  • سلام حسین آقا
    مسائلی که مطرح کردی حتی اگر صحیح هم باشد ربطی به اینکه من اعتقاداتم رو زیر پا بزارم نداره ...
    بحث بر سر نوع حکومت و رابطه ی اون با امور مملکتی نیست ... گرچه برای تمام حرفاتون می تونم دلیل بیارم ولی جوون ِ عزیز ِ مملکت ، اگه این شکلی اومدن به علت نشون دادن ِ اعتراض باشه به وضع حکومت ، فکر نمیکنی به خاطر دنیای دیگران اخرت خودمون رو به خطر انداختیم ؟ !!
    اعتراض راه هایی مختلفی داره ، چرا از صحیح ترین راهش وارد نشیم ؟
    گرچه عرض کردم تمام اعتراضات شما جای پاسخ داره منتها نه اینجا جای پاسخ به این صحبت هاست (که قبلا امتحان شده و هیچکس راضی نبوده و نشده و همونطور بر سر عقاید خودشون ثابت موندن )و هم اینکه اصل حرف من چیز دیگه ای ...
    شما مسئولین رو مقصر این جریان می دونید و علتش رو مشکل اقتصادی و فرهنگی ذکر کردین
    که البته اگه دقت کنی میبینی که طرفداران این حکومت اکثرا از قشر زحمتکش جامعه هستن و این با چیزی که شما فرمودین شدیدا منافات داره ... بعدش ممکنه برگردین بگین اینها درکی از مسائل اطرافشون ندارن و ... این قصه سرِ دراز پیدا میکنه
    آدرس ایمیلتون رو بدین که من مفصل اونجا مزاحمتون بشم ...
    سفر های ایشون و حضورشون در کنار مرم بیشتر از بار مالی ِ نیاز عاطفی مردم رو تامین میکنه ... خودت فکرش رو بکن اگر پدر خانواده ای بره خونه پسر یا دخترش هر چقدر هم خرجش بشه چقدر خوشحالشون میکنه اون وقت متوجه می شدی این صحبت شما از بن اشتباهه ...
  • خانم معلم به سما
  • سلام
    ممنونم ... اتفاقا تو فکرتون بودم ... واقعا اگه قراره نسلی رو درست کنیم باید چکار کنیم ؟ ...
    مسلما اگه کسی به فکر بود و عمدا این همه مسامحه کاری نمیشد الان کار به اینجاها نمی کشید ... زمان جناب خاتمی یه سری گفتن آزادی ندادیم ، پس کمی آزاد بزاریم ، نتیجه بدتر از اونی بود که فکرش رو می کردیم ... وقتی تعریف درستی از مفاهیم نداریم نمیشه انتظار داشته باشیم همه به درک واحدی برسن ...
    مفهوم " حجاب " ، " آزادی " ، " کار " ، " زن " ، " همسر " ، " مادر " ، " خانه داری " ، " تربیت " و ....
    کاش یه راهپیمایی بزاریم و از مسئولین بخوایم که فکری بکنن ... اینجوری که نمیشه ، مثلا ریختن اون زمانهای ما ویدئو ها رو جمع کردن ، ماهواره اومد ، ریختن ماهواره ها رو جمع کردن ، یکی نیست بگه باید فکر ها رو جهت بدین با جمع اوری این وسایل دردی دوا نمیشه ...
    بله منم حرف فرح رو شنیدم ... گرچه معتقدم اگر جنگی در بگیره بچه ها مون کم نمیزارن چون روی ایرانی جماعت نمیشه به شکل عادی حساب باز کرد ، یه جور خاصی هستن ...
    بازم ممنون از نظرت
  • یک خواننده
  • موضوع خیلی نگران کننده است به جوونا باید الگو معرفی کنیم کتابهایی که میتونن خیلی تاثیر گذار باشن:
    خاکهای نرم کوشک، حکایت زمستان از آقای سعید عاکف
    دا از خانم سیده اعظم حسینی
    اگه کسی دنبال شناخت و فلسفه حجاب باشه این کتابها خیلی میتونه کمک کننده باشه اینکه شهدای ما و در راس اونا اباعیدالله برای چی قیام کردند؟ میدونم هنوز هم گوشی برای شنیدن ودلی برای فهمیدن وجود داره
    ممنون از مطالب خوبی که می نویسید
    پاسخ:
    فقط در این جور موارد باید دست به دعا برداشت که مگه از عنایات خاصه شون مرحمتی بکنن و این ها این کتابها رو تورق بنمایند ...
  • یک خواننده
  • یعنی تا این حد باید از هدایتشون ناامید بود؟
    پاسخ:
    نا امیدی گناه ِ کبیره است ...
    سلام هردم از این باغ بری می رسد تازه تر از نوتری می رسد ...اگه بخواهید با این دید به جامعه نگاه کنید بد تر از اینها را هم می بینید ...مسائل اقتصادی و بیکاری جوانان تحصیلکرده و بالطبع با لا رفتن سن ازدواج جوانان اولویت های فراموش شده جامعه ما هستند این مسائل می تواند عوارض اولویت های فراموش شده مسایل جوانان وسرخوردگی آنان باشد
    پاسخ:
    باید پرداخت !
    دی شیخ همی گشت با چراغ گرد شهر
    از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست ...
    به نظرم خیلی بزرگ کردین قضیه رو.از مانتو پوشیدن و سیستم داشتن رسیدین به امام(.نزدیکه خودتونم هستن البته)..زمونه با زمونه فرق کرده خب...الان بریم بحرین کشته بشیم(به قول اینوریا شهید)بشیم خوبه!!!!!اون وقت میشیم مفید جامعه!!!!
    پاسخ:
    توصیه می کنم یه دور دیگه مطلب رو بخونی .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی