تولد ماهها :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


تولد ماهها

خانم معلم | سه شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۰، ۱۲:۵۹ ق.ظ | ۱۹ نظر

 

ماه تولدهاست ، بیاییم بر خلاف همیشه ، که در تولد هدیه می دهیم ، هم هدیه بدهیم و هم هدیه بستانیم از عزیزان این ماه ، باشد که گوشه ی چشمی به ما کنند ...

سوم شعبان :

السلام علیک یا ابا عبدالله

براى روز تولّد آن حضرت (سوم شعبان) دعایى از ناحیه مقدّسه صادر شده که خواندن آن بسیار شایسته است .

اللهم انی اسئلک بحق المولود فی هذاالیوم الموعود بشهادته قبل استهاله و ولادته بکته السماء و من فیها والارض و من علیها و لما یطا لا بتیها قتیل العبره ....

خدایا از تو میخواهم به حق مولود این روز که پیش از انکه متولد شود به یکتایی تو گواهی داد و هنوز قدم به دنیا نگذاشته آسمان و زمین و هر چه در اوست به مظلومیتش گریست ...

 

چهارم شعبان :

ماه ، روشنی اش را ، گرمی اش را ، هستی اش را و هویتش را از خورشید می گیرد.

و ماه ، بدون خورشید به سکه ای سیاه می ماند که فاقد هویت و ارزش است .

و آنها که مرا به لقب قمر ، مفتخر ساخته اند ، نسبت میان ماه و خورشید را چه خوب فهمیده اند !

من به طفیلی حسین امده ام و به عشق حسین زیسته ام .

بخشی از کتاب سقای آب و ادب نوشته سید مهدی شجاعی

عباس امام نبود ولی دل ِ امام به وجود اوست که گرمی میگیرد . با عباس پیروی از ولایت را بهتر میتوان معنا نمود .

پنجم شعبان :

پری چهرگان آسمانی در میلاد نور ، زیارتگر سرای حسینی گردیدند تا نغمه خوان سروش هدایت و تهنیت گوی مولودی باشند که طلایه دار نور و سر سلسله آفتاب بود. مولودی پاک که بر پیشانی بلندش ̓مهر بندگی حق نقش بسته بود. در دامان پر مهر حسین، نغمه حیات سر داد تا پدر برای او نامی نیکو گزیند و او  به عشق پدر، ،فرزند پاکش را علی نام نهاد تا احیاگر خاطرات خوب  و مهربانی های زلال او باشد.

میلاد سید الساجدین حضرت امام زین العابدین بر همگان تهنیت باد.

 

  • خانم معلم

نظرات (۱۹)

  • ...به جای خودم
  • سلام

    عیدتون مبارک...

    التماس دعا

    ممنون از پست خوبتون
    پاسخ:
    محتاج دعای شما جوونای پاک و خوب هستیم .
  • بازماندگان
  • سلام خانم معلم عزیزوبزرگوار

    سربلندباشید.
    سلام خانم معلم گرامی

    تبریک عرض می کنم به شما بخاطر میلاد بهترین مخلوقات خداوند در این ماه پر برکت.
    خداوند به ما توفیق دهد که بتوانیم برای سعادتمند شدن خودمان از کلام پر مغز و سنت حسنه ی این خوبان عالم بهره ببریم.
    شاد باشید.
    من اَحبک نهاک و من اَبغضک اَغراک.
    کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند
    امام حسین علیه السلام

    سلام
    عیدتون مبارک
    بالاخره پرچینی از خیال به روز شد !
    قدم رنجه کنید
    چشم به راهتون هستیم
    پاسخ:
    اعیاد بر شما هم مبارک باشه انشا الله ...
    هر شب نشسته فطرس اشکم به راه عشق
    آنجا که صبح می گذرد کاروان تو
    ...
    حال و هوای قلب من امشب کبوتری ست
    وقتی که کار صحن و سرای تو دلبری ست

    « یوسف رحیمی »
    پاسخ:
    در پناه حضراتشان باشید انشا الله .
  • کوچیکترین شاگرد شما
  • با سلام ...

    پیشاپیش اعیاد شعبانیه را به شما تبریک عرض می کنم ...

    عنوان پستتونو خیلی دوست دارم ...
    پاسخ:
    شما سادات چشم و چراغ مایید . ما کوچک همه ی شما هستیم ...
  • محفل عشاق
  • ایام مبارک التماس دعا
    جون عزیزت این اهنگتو عوض نکن
    سلام
    اعیادتون مبارک
  • محمد مهدی
  • سلام
    اعیاد شعبانیه بر شما مبارک
    چون میگید از وب های غیر بلاگفا و به روز شدنش بی خبر می مونید براتون بگم که من با گوگل ریدر از به روز کردن همه در جاهای مختلف باخبر می شم و برای مثال یه پست با عنوان خورشید و ماه که یه دو بیتیه هنوز به روز نکردین یا موقته و یا به روز کردین و بعد حذف
    موفق باشید
    پاسخ:
    والله منم رفتم سراغ گودر منتها نمی دونم کجاشو درست نرفتم که همینجوری سر ِ کارم ... به هر شکل شما کوتاهی های ما رو ببخشید ... اونو هم ثبت موقتشو نزده بودم که به روز شد بعد گذاشتمش به وقتش ....
    آلاله نو دمیده چیدن دارد

    آواز فرشتگان شنیدن دارد

    میلاد حسین است و ابوالفضل و علی

    یک ماه و دو آفتاب دیدن دارد

    اعیاد بر شما مبارک
    پاسخ:
    بر شما نیز .
    شعبان شد و پیک عشق از راه آمد
    عطر نفس بقیه الله آمد
    با جلوه سجاد و ابوالفضل و حسین
    یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

    سلام خانم معلم
    کم پیدایین؟
    اعیاد شعبانیه به شما هم مبارک باشه و امیدوارم این گوشه ی چشم شامل حال همه ی ما بشه آمین
    سلام علیکم
    عیدها بر شما و بر همه آموزگاران تبریک و تهنیت ...
    بخشی از سقای آب و ادب خیلی به دلم نشست
    منصور باشید ...
    پاسخ:
    البته نظر ِ منه ، چون من قلم جناب سید مهدی شجاعی رو خیلی دوست دارم .
  • زینب سادات√
  • سلام
    تبریک
    ایام به کام.
    سلام
    تبریکـــ ..
    فک کنم باید می نوشتین تولد ماه ها .. :)
    ..
    ممنون ِ همه ی مهربونیاتون :*
    پاسخ:
    پیشنهاد خوبی بود الان عوضش میکنم ...× - :
    سلام سلام سلام

    عیدتون مبارک ... چقده عید و تولد خوبه ! چقده این ماه قشنگه ! من که همین جوری دوس دارم تبریک بگم !

    یه خسته نباشید هم به خودم بگم از این همه درس و امتحان و ... !!! ایشالا قبولونده شیم !!! هی مادر ! دلم واسه دانشگاه تنگیده میشه !

    خوبید شما ؟!

    ما هم چنان در خدمت شماییم ! حالا حالا از شرمون راحت نمیشید ! دخترتون چیز شد رفت ! همون چیز دیگه ! دَبه و ترشی و اینا دیگه !

    ما مخلصیم
    پاسخ:
    باید یه فکر دیگه برات بکنم !
    امیدوارم به عنوان عیدی قبول بفرمایید ... :





    جیر جیر جیر

    تیک تیک تیک

    دام دام دام

    آشنا هستند .

    اما صدایی آشناتر می گوید : عشق

    اما او کیست ؟

    -------------------------------------------------------------------

    تاب می خورم .
    چشمانم را می بندم ودر رویایم به سرزمینی می روم که فقط زیبایی است .
    به سرزمینی که دختران شاه پریان خانه دارند و به سرزمینی که دست نخورده است .
    و فقط من به آن راه یافته ام .

    -------------------------------------------------------------------

    در حیاط خانه ی ما گل ها سر بر افراشته اند چنان که به خود می نازند . درختان تناور هستند . وقتی که بوی نم خاک به آسمان می رود فرشته ها می خندند .
    در میان گل ها پروانه می رقصد .
    در حیاط خانه ی ما زیبایی خانه دارد .

    ---------------------------------------------------------------------

    روی زمین خواهند افتاد .
    همین گونه عاشق زندگی خواهند بود .



    ( دل نوشته های یه شاعر کوچولو در 11 سالگی )
    حباب های آرزو - شیرین کریمی
    پاسخ:
    قشنگ بود ..ممنون از عیدی تون
  • بی تاب هویزه
  • سلام.
    اعیادمبارک

    با مطلب طنزی به روزم
    "دوستی دوستی، از سرت می‌کنند پوستی!"
    منتظرتان هستم.
    پاسخ:
    چشم
    ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ
    ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּּּּּ ּ ּ ּ ּ \____________________
    ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞,ּ ּ ּ ּ ּ ּ \¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ֹֹ\
    ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּּ۞۞,ּּּ ּ ּ ּ\ یا امام خامنه ای ִ \
    ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּּ ּ ּּ۞۞ـּ ּ ּ ּ\__________________̲̲/_̲
    ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    ּ ּ۞۞ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ\
    ּ ـ۞۞ּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ּ ـ۞۞ּ ּ \ּ ּ ּ ۞۞
    ּ ۞۞ـּ ּ ּ ۞۞ּ ּ ּ ּ۞۞ ּ ּ ּ ـ۞۞ּּ ּ \ּ ּ ּ ּ۞۞
    ּ ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
    ּ ּ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
    ֹֹֹֹ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\¯¯¯¯¯¯¯¯
    ִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ ۞ִִ ִ ִ ִ ۞ִ۞ ִִִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ ִ



    و سلام نامی از نام های خداست ...
    پیشاپیش نیمه شعبان ولادت امام زمان (عج) و 24 تیر ماه ولادت امام خامنه ای رو بهتون تبریک عرض می نمایم .
    وبلاگتون زیبا بود و مطالبش مفید
    موفق باشین
    التماس دعا
    یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی