خانه ی دوست کجاست ؟ :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


خانه ی دوست کجاست ؟

خانم معلم | يكشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۰، ۰۷:۱۲ ب.ظ | ۱۶ نظر

 

 

آیت الله حسن زاده آملی می فرماید :

اى همبازى اطفال ! اى سرگرم به قیل و قال ! اى اسیر اصطبل و علف ! اى دور از سعادت و شرف ! اى محبوس در لظاى (:: آتش ) هوى ! اى محروم از جنت لقاء! عمر به بى حاصلى و بوالهوسى گذشت ، چه شود که به خود آیى و ببینى چه کسى ! ندانم چه کسى در خانه دوست رفت و نا امید و برگشت ؟!

یک صبح به اخلاص بیا بر در ما     گر کام تو بر نیامد آنگه گله کن

 

 

  • خانم معلم

نظرات (۱۶)

چشم!
اما.. تو هم .. بعد از اینهمه "ایاک نعبد و ایاک نستعین" حواله ام نکن به غیر !
--
سلام
پاسخ:
کاش در این - ایا - ک- هایی که می گوییم فقط " او " در نظرمان باشد ...تا به غیر حوالتمان ندهد ..به همانی که ایا ک ..اش را می گوییم
نیمه ی ماه نزدیک است و ماه من هنوز در محاق است ...
یارب از ابر هدایت برسان باران را...
پاسخ:
خدایا دیده مان را روشنایی ببخش تا بتوانیم " او " را که در میان جمع است و دور از نظر ، ببینیم .
  • ساده تر از سکوت
  • حتی دیگر زمین و آسمان هم فهمیده اند

    از ندیدن توست زردی رویمان !

    می بینند که هر روز و هر دم

    در آرزوی دیدن خورشید وجودت

    چون آفتابگردانی بی قرار

    سر می چرخانیم به هر سو ...
    هر که عمل کرد
    به معلومات خودش،خداوند
    مجهولات او را
    معلوم می فرماید!

    « حضرت آیت الله بهجت رضوان الله تعالی علیه »
    شاید ربطی نداشته باشه ولی اتفاقا دیروز و دیشب مهمان دوستی بودیم . می گفت شما برو نهج البلاغه و قرآن را معنیشو بخون ... اون وقت می تونی بفهمی هر کتاب دیگری که می خونی هر چیز دیگری که می بینی و می شنوی درسته یا غلط ...
    خداوند نور است برای آنانکه در ظلمتند ،

    و در چهره ی انسانست برای آنانکه در نورند . . .

    الله نور السموات...
  • دست نوشته دانشجو
  • سلام ابجی خوبی ؟ نمی دونم چرا وقتی به وبلاگ شما می آیم حس شیطونیم گل می کنه شا ید از محبت شما باشه یا همون حس جونی دیگه بگذریم راستی بلاخره ماهم بعد از مدتها اپیدیم ادرس را می نویسم تشریف بیاورید مثل گذشته ماراهم لینک کنید اگرقابل می دونید
    http://yaraneeh.blogfa.com/ روی خط 90
    پاسخ:
    چشم سر میزنم ... یعنی این ادرس رو حذف کنم دیگه ؟
    اَبروی ِ تو قبله ی نمازم باشد

    یاد ِ تو گره گشای ِ رازم باشد

    از هر دو جهان برفکنم روی ِ نیاز

    گر گوشه ی چشمت به نیازم باشد
    سلاااااام

    خسته نباشید

    سلام
    جملاتشون ... خطاباشون ... یکی یکی مث پتک ... می خوره تو سر آدم ...
    پاسخ:
    دقیقا !
  • دست نوشته دانشجو
  • سلام خانم معلم خوبم ممنون که دفعه قبل اومدی یه اپ جدی کردم گفتم شما هم تشریف بیاورید و بخونید ممنون منتظرم بای
  • محمد مهدی
  • سلام
    آخه رفتن به در خانه ی دوست اونم با اخلاص سخته
    پاسخ:
    خوبین ؟
    سلام خانم!
    اجازه هست ببیاییم تو کلاستون!
    ما رو بزنید جز لیست دانش آموزای غیر حضوریتون. اینجوری که بوش میاد بد آتیشی روشنه!!!
    میدونید که اگه نبودم درس میخوندم. مگه نه!!؟
    راستی! چه خبر از اره کلاس!؟ اره ش غلاف شد!؟ یا تیغشو شکوندن بعضیا!!!
    پروردگارا ... به من بیاموز ...
    دوست بدارم کسانی را که دوستم ندارند ...
    گریه کنم برای کسانی که هیچگاه غم مرا نخوردند ...
    لبخند بزنم به کسانی که هرگز تبسمی به صورتم
    ننواخنتند ...
    و عشق بورزم به کسانی که عاشقم نیستند !

    سلام سرورم پلاکت را بده می‌خواهم بروم کربلا اپم نظر شما هر چه شود شاخه گلی هست برای ما الهییییییییی عاقبت بخیر بشییییی
    پاسخ:
    خیلی خوش حال شدم از بودنتان ... اشک بر گونه هایم نشاندید ... خدا کند از کسانی نباشیم که شهدا رویشان را از ما بر می گردانند و شفاعتشان شامل حالمان شود انشا الله ...
    عالی بود!ولی من کپی نکردمباور کنید!
    پاسخ:
    باور میکنم .......
    به نام خدا

    با سلام

    ممنون از گاه نوشتتون

    امروز در رو که بستم، تو کوچه داشتم در مورد خواسته هام و زندگیم فکر می کردم و کمی هم گله مند بودم و بی صبر
    برگشتم خونه و تو خبر ساعت 2 مردم آفریقا رو دیدم که تو قحطی به سختی روزگار می گذرونند
    یه جورایی هم شرمنده شدم و هم ترسیدم
    شرمنده از اینکه سر سفره های رنگی می شینیم. سالاد و برنج و خورشت و نون ...
    خدایا شکرت
    و کلی امکانات هم تحصیلی و هم رفاهی
    پدر و مادر و خانواده خوب

    باز با تمام اینها ناشکری می کنیم
    درسته که آدم همیشه برای بهتر شدن تلاش می کنه ولی از خدا بخواید در این عمر گذرا بد نباشیم

    ترسیدم از این بابت که یه روزی از من بپرسند: آهای بهت استعداد دادیم
    امکانات دادیم

    چه کردی؟

    دعا کنید آدم بشیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی