أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا؟ :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا؟

خانم معلم | جمعه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۰، ۰۱:۲۲ ب.ظ | ۱۹ نظر

 

أَیْنَ مُؤَلِّفُ شَمْلِ الصَّلاحِ وَالرِّضا؟ 

کجاست آنکه پریشانیهاى خلق را اصلاح و دلها را خشنود مى سازد؟ 

 

مولای من !

دلم از نامردمی ها گرفته است . گروهِ اندکی از خدا بی خبر بر صدر نشسته و بر جهان حکومت می کنند و گروه بیشماری این جور را تحمل و عده ای قلیل که بر شما اقتدا نموده اند جان ومال خویش برکف نهاده و در انتظارند ...

آقای من !

 تحمل سختی ها شدنی است که ظهورت و حضورت را باور داریم .

که میدانیم می آیی و جهانی را از این ظلمت و ستم و پراکندگی نجات می بخشی .

امام من !

میدانم می آیی که چشمِ امیدِ مستضعفین زمین به توست . انتظارت را می کشیم ، اما ننشسته ایم که بیایی و نظاره گر این همه بدبختی و فلاکت باشی .

فرموده ای که :

 

(أَنَّهُ مَنِ اتَّقى رَبَّهُ مِنْ إِخْوانِکَ فِی الدّینِ وَأَخْرَجَ مِمّا عَلَیْهِ إِلى مُسْتَحِقّیهِ، کانَ آمِناً مِنَ الْفِتْنَهِ الْمُبْطِلَهِ، وَمِحَنِهَا الْمُظْلِمَهِ الْمُظِلَّهِ وَمَنْ بَخِلَ مِنْهُمْ بِما أَعارَهُ اللّهُ مِنْ نِعْمَتِهِ عَلى مَنْ أَمَرَهُ بِصِلَتِهِ، فَإِنَّهُ یَکُونُ خاسِراً بِذلِکَ لاُِولاهُ وَآخِرَتِهِ)*

همانا، کسى که در حقوق برادران دینى تو، حریم الهى را نگه دارد و حقوق مالى اى را که بر گردن دارد، به مستحقش برساند، از فتنه اى که انسان را به راه باطل مى کشاند، و از محنت هاى تاریکى که سایه بر آن افکنده، ایمن خواهد بود، و کسى که بخل ورزد و از نعمت هایى که ایزد، به عاریت، در اختیار او گذاشته است، به مستحقش ندهد، در دنیا و آخرت زیانکار خواهد بود.

و نیز فرمودی :

 

(أمّا أَمْوالُکُمْ فَلا نَقْبَلُها إِلاّ لِتَطَهَّرُوا، فَمَنْ شاءَ فَلْیَصِلْ وَمَنْ شاءَ فَلْیَقْطَعْ، فَما آتانی اللّهُ خَیْرٌ مِمّا آتاکُمْ) **

امّا اموال شما، پس آن ها را نمى پذیریم، مگر به خاطر این که پاک شوید. پس هر که مى خواهد، بپردازد، و هر که نمى خواهد، نپردازد. آن چه خدا به ما عطا کرده، از آن چه به شما عطا نموده بهتر است.

 

گروهی از منتظرانت جمع شده ایم که در حد بضاعت خویش ، گره ای کوچک از بیشمار گره هایی که در کار ِ خلق ِ خدا ایجاد شده را باز نماییم .

دستانمان ضعیف و بی قدرت است ولی دلمان که به گرمای وجود تو جان گرفته ، هر آنچه در توانش باشد ، تلاش میکند .

حبیب من !

أَیْنَ الْمُضْطَرُّ الَّذى یُجابُ إِذا دَعی؟

 

 

 لَیْتَ شِعْرى أَیْنَ اسْتَقَرَّتْ بِکَ النَّوى ...

کاش بیایی و ببینی که چگونه عاشقانت در تلاشند انتظار را معنا ببخشند .

گفتیم آماده اید در این ماه ِ مهمانی خدا ، ضیافتی برپا نماییم ؟

لبیک گویان آمدند ...

اعتماد کردند بی آنکه هیچ بدانند و کمک کردند ...

قلما و قدما ...

و اینک

پیامی چنان شوریده ام ساخت که هم شعف هم پیمانی با ایشان را بر دلم نشاند و هم ناتوانی ام را در این همراهی فریاد ...

پیام این بود :

سلام خانم معلم عزیزم

دیروز برای یکی از آشنایان وبلاگی
مطلبی گذاشته بودم
امروز دیدم مطلب جالبی برایم نوشته

نوشته بود در دوران ِ دانشجویی برای جمع کردن پول برای نیازمندان
نماز قضا قبول می کردند

الان که نشسته بودم بین ِ نماز ظهر فکر می کردم
به نظرم رسید راه ِ خوبی باشه

اگر این راه کمکی به تأمین ِ بودجه می کنه
هستم در خدمت ِ تون ...

خداوند پشت و پناه
قلب و
قدم های ِ تان

 

مولای من !  

هَلْ یَتَّصِلُ یَوْمُنا مِنْکَ بِعِدَهٍ فَنَحْظى؟ 

 

امام من !

فرموده ای :

(مَنْ کانَ فی حاجَهِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ کانَ اللّهُ فی حاجَتِهِ)***

 

هر کسى که به دنبال حاجت خداوند عزّوجلّ باشد، خداوند نیز دنبال کننده و برآورنده ى حاجت او خواهد بود. 

 

 باشد که از روسفیدان درگاه الهی باشیم و این کمترین کار باعث خشنودی ات گردد و دلت رضا شود که هستند کسانی که با اعمالشان منتظر ظهور ما باشند .

 

امین یا رب العالمین

 

*احتجاج، ج2، ص325 و بحارالأنوار، ج53، ص177، ح8 .

** کمال الدین، ج2، ص484، ح4 ; الغیبه، طوسى، ص290، ح247 ; احتجاج، ج2، ص283 ; إعلام الورى، ج2، ص271 ; کشف الغمه، ج3، ص339 ; الخرائج و الجرائح، ج3، ص1114 ; بحارالأنوار، ج53، ص180، ح10 .

***کمال الدین، ج2، ص493، ح18 ; الخرائج و الجرائح، ج1، ص443، ح24 ; بحارالأنوار، ج51، ص331، ح56 

 

  • خانم معلم

نظرات (۱۹)

بغض تلخ ...
اندوه...
اشک...
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون ..

ما منتظر منتقم خون حسینیم . . .
دستانت توانا باد تا باران ببارد بر دلت...
سلام
آقا زودتر بیا که تصویر آمدنت بر قاب دل‌ها نقش بسته است و بی‌قرار حضورت هستیم. این روزها ثانیه‌ها قصد طی شدن ندارند و دقایق سپری نمی‌شوند تا به لحظه دیدار برسیم. این روزها صدای تیک و تاک ساعت را چه واضح می‌شنویم و چه ساده انتظار می‌کشیم.
به این دو لب که به بغضی عمیق درگیر است
بدون تو گل لبخند نشاندنم سخت است

برای من که بهشت است صحبت یارم
به سوی آتش هجران کشاندنم سخت است
گروه اندکی از خدا بی خبر بر صدر نشسته و حکومت میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
در جهان (:
اشک...
اندوه...
بغض تلخ ...
پاسخ:
کمک ! قلما ، قدما ((:
سلام خانوم
نه بابا من صدای ثانیه ها رو حذف کردم حالا یکی اومده با اون اسم وبلاگ زده
پاسخ:
آهان ، پس منم حذفش کنم .
  • عالم آدم ها
  • نباید درباره خدا حرف بزنی!

    *************************
    من در یک مدرسه‌ی غیرانتفاعی که مال کاتولیک‌ها بود و به اصرا مادربزرگم به آنجا رفته بودم، درس می‌خواندم. یک روز در کلاس دینی .....
    بـاز هـوای سـحــرم آرزوســــت

    خـلـوت و مـژگـان تـرم آرزوسـت

    خـسـتـه ام از دیـدن ایـن شـوره زار

    چـشـم شـقـایـق نـگـرم آرزوســـت

    واقـعـه ی دیـــدن روی تـــــو را

    ثـانـیـه ای بـیـشـتـرم آرزوسـت

    جـلـوه ی ایـن مـاه نـکـو را بـبـیـن

    رنـگ و رخ و روی تـو ام آرزوسـت

    ایـن شـب قـدر اسـت کـه مـا بـا همیـم؟

    مـن شـب قـــــدری دگــــرم آرزوســـت...
    سلام :)


    یک بیت از مصلح الدین سعدی شیرازی. برای پست بالا :


    مسلّم کسی را بود روزه داشت
    که درمانده ای را دهد نان و چاشت
    سلام گرم من ؛ تو این هوای داغ به تو
    گرما زده شدی نه!!!
    فرارسیدن ماه خوبیها به شما مبارک باد در این ماه به پابرهنگان هم سری بزنید.
    پاسخ:
    سر که زدیم ...بازم سر میزنیم ... اصولا "سر" به کار ِ ما بیشتر می آید ...سر میزنیم !((:
    نصف اشباهاتمان ناشی از این است که وقتی باید فکر کنیم ، احساس می کنیم و وقتی که باید احساس کنیم ، فکر می کنیم . . .
    پاسخ:
    حالا این وسط اشتباهِ ما کدوم بوده ؟ !!!!
    ببخشید این شماره حساب برای کدوم بانکه؟ به نام چه کسی؟

    می خوام مطمئن شم که اشتباهی پول به حساب کس دیگری واریز نشه...
  • سمانه(اتاق دلم)
  • سلام خانوم معلم جونم!
    ایشالا که خدا از همه قبول کنه و به زندگیشون خیر و برکت دو چندان عطا کنه!
    راستی بیشتر بیان پیشم خوشحال میشما!
    پاسخ:
    خوب ما هم خوشحال میشیم شما بیشتر بهمون سر بزنی ( لبـ خند )
    سلام
    .....اعتراف می کنم کم اوردم
    پاسخ:
    ازبابت ؟ !!!
    آدم دلش می خواد از ته دلش یه آمـــیـــن بلند بگه ...


    سلام خانوووووووووووووم
    این 16 ساعت به شدت تاثیر گذاشته من اصلن نا ندارم حرف بزنم:))عمش از این ور پامیشم ولو میشم اون ورحلاصه توقع وراجی رو از من نداشته باشین که حسابی مثل کره وا رفتم اونم تو این هوای داغ
    عجب پووووووووووووولی ریختن واسه دوبی ما
    پاسخ:
    اماده ای برای رفتن ؟ (خنده )
  • حسن هنرمند
  • سلام
    ماه خدا برشما مبارک
    پاسخ:
    طاعات و عبادت شما هم قبول حق .
    سلام
    سلام
    سلام ...

    اومدم آبروتونو بیشتر ببرم !!!

    نمره ی روان هم اومد !!! روان شناسی و عشقه !!! 19 شدم !
    نه 20 ! عین این دخترای لوسی که خودشونو واسه یه 20 لوس میکنن ! اَه اَه اَه !!!

    خدا رو شکر ...

    مونده نمره ی جامعه ! یعنی جون ِ آدم رو می گیرن تا بِش یه نمره بدن !

    بزرگ که شدیم فارغ التحصیل که شدیم خانم دکتر که شدیم یه مطب می زنیم من میشم خانم روانشناس و آبجی میشه خانم روانپزشک اون مطب !!! عاقل ویزیت می کنیم دیوونه تحویل میدیم !!! چطوره ؟!
    پاسخ:
    آما آفرین ، میدونستم موفق میشی .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی