به یاد ِ مولا :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


به یاد ِ مولا

خانم معلم | جمعه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۰، ۰۱:۰۸ ق.ظ | ۱۶ نظر

امشب این دل یاد مولا میکند ، لیله القدر است و احیا میکند .

 

جابر بن عبدالله انصاری می گوید: از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که می فرمود:

  « من فارق علیّا علیه السلام فقد فارقنی و من فارقنی فقد فارق الله عزّ و جّل »

« هرکس از علی جدا شود از من جدا شده و هر کس از من جدا شود از خدا جدا شده است »

 

 

ببار ای اشک

 رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند:

«یا علی من قتلک فقد قتلنی و من ابغضک فقد ابغضنی و من سبک فقد سبنی لانک منی کنفسی، روحک من روحی و طینتک من طینتی » 

ای علی! هر که تو را کشد مرا کشته است و هر که بر تو کینه ورزد بر من کینه ورزیده است و آن که بر تو دشنام دهد بر من دشنام داده است زیرا تو هم چون نفس منی، روح تو از روح من است و طینت تو از طینت من .

 بحارالانوار، ج 40، ص ۳۵۸ .

 دلم گرفته بود ، پر از غصه بودم ، نمیدانستم حرفم را به کجا ببرم و به که بگویم ، سوار ماشین شدم و به سمت کسی رفتم که حرفم را بشنود و برایم دعایی بکند . سر مزارش که رسیدم نشستم  و حرف زدم و اشک ریختم  ... حرف زدم و اشک ریختم تا دیگر چیزی نمانده بود که بگویم ...سبک شده بودم .

مولای من !

شب هایی سخت و سنگین در پیش است ، میدانم دلت گرفته ، میدانم ...

اما کجا میروی ؟!! ... نجف ؟ ،مدینه ؟ یا کربلا ؟ ...

بر سر ِ کدامین مزار حاضر می شوی ؟ ... درد ِ دلت را به که خواهی گفت ؟ ...

به علی (ع) که دردِ دلش را بعدِ فاطمه کسی نشنید جز چاه های اطراف نخلستان  ، یا به فاطمه (ع) که حتی کبودی بدنش را نیز به رخ علی نکشید ، یا به جدت که دردِ تمام ی خاندانش و درد ِ این امت و تمامی امت بعدش در دلش  ؟ ... یا به حسن(ع) که میدانست باید سکوت و صلح کند و چون پدر صبوری به خرج دهد تا دینش پابرجا بماند و یا به حسین (ع) که عاشورا را آفرید؟ ...

 زینب (س) هم خوب گوش میدهد به درد ِ دلهایت ، او استاد ِ شنیدن است و سکوت در جاییکه عزیزش برایش حرفی بزند ، عمه فدایت می شود ...

 

امااینجا گوش شنوایی برای حرفهایت نیست ... مردم این دیار کر شده اند ، تسبیح در دست دارند و ذکر عجل فرجهم بر لب ، ولی اینها همه حرف است ، پای عمل که برسد ...یکی خود ِ من !

نمیدانم ،

هنوز وعده ی دیدار نرسیده ؟ ... باز عصر ِ جمعه از راه میرسد و به پایان میرسد و ما در خوابیم ...

میرویم که بخوابیم آقا ... شبت بخیر .

 

شب قدر گاه رویش جوانه های الغوث الغوث بر عرصه ی لب های تائب  است .

به هنگام دعا هایتان ، فراموشم نکنید که سخت محتاجم .

 

  • خانم معلم

نظرات (۱۶)

سلام
...
ما خوابیم ...
...
شب های قدر التماس دعا ...
...
پاسخ:
از شما هم ...
  • عکاس مسلمان
  • بسم الله/ در پاسخ به کامنت شما:
    خب دقیقاً بهترین عکسهام روی سایت نیستند.
    چون به فراخور موضوع مطالب وبلاگی عکس ذخیره میکنم و منتشر میکنم. یعنی عکسها بیشتر مرتبط با موضوعات روز هست تا اینکه اینجا گالری بهترین عکسهام باشه.
    تدریس عکاسی و مدیریت هنری و طراحی گرافیک و کارهای اجرایی وقتی نمیگذاره تا بهترین عکسهام رو اینجا به نمایش بگذارم./
    شبهای قدر ما رو دعا کنید.
    پاسخ:
    خیلی این روزها و شبهای باقیمانده از ماه التماس دعا
    الهی، از تو شرمنده ام که بندگی نکردم، و از خودم شرمنده ام که زندگی نکردم، و از مردم شرمنده ام که اثر وجودیم برای ایشان چه بود ؟؟!!
    پاسخ:
    التماس دعا
    بی درد وا نشد دلِ غفلت گرفته‌ام

    قفلی که زنگ بست، شکستنْ کلیدِ اوست...



    دعا...
    http://mjavedan.blogfa.com/post-29.aspx

    اصلا انتظارش رو نداشتم

    دکتر مارو حلال کن
    پاسخ:
    التماس دعا


    سلام .

    بیایید همه برای هم دعا کنیم این روزها ...

    براتون چه دعایی کنم خانم معلم عزیز ... خانم معلم گل ؟


    برام دعا کنید که از این بی سر و سامونی در بیآم و از این حالت تعلیق خلاص بشم ...
    پاسخ:
    منکه برات همیشه دعا میکنم ... چشم امروز خاص تر دعا میکنم ...
    سلام میدونم امشب دستات به سمت پنجره اسمان بلنده و خدا را جستجو میکنه ....میدونم دلشکسته ای ....شرط قبولی دعا ...دعادر حق دیگران هم هست ...مرا هم در ادعیه خالصانه اتان یاد و دعا کنید
    پاسخ:
    محتاج دعاییم .
    سلام
    این شبها یتیمی هم عالمی داره.

    خیلی خیلی محتاجیم به دعاتون
    پاسخ:
    ما هم ملتمس دعاییم خیلی زیاد ...
    سلام نازنینم
    ببخش دیر به دیر بهت سر می زنم...
    سوسکهای سیاه همان نویسندگان هستند
    سوسکهای سیاه در نقش اهرام مصر به معنای زندگی مجدد هستن
    تو فراخوان شرکت کن و کنارمون باش
    اتفاقا خانوم معلم مردم نجیبی داریم. بعد از گذشت فتنه های به اصطلاح اخیر! به مردم امیدوار تر شدم . البته به رحمت خدا. وضعیت سخت معیشت و زندگی و خیلی بی عدالتی هایی که مردم می بینن باعث نشد از مسیر انقلاب منحرف بشن. که اگه می شدن به اونها حق می دادم!
    و همین که شما خوب باشید ...

    همین ...

    و دیگر هیچ از خــدا نخواستم ...

    و نمی خواهم ...
    سلام بر شما معلم

    میخوام ادم شم چیکار کنم ؟
    پاسخ:
    التماس دعا
    جانم فدای علی
    شدیدا التماس دعا تو این شب ها
    البته نه واسه من
    واسه فرج مولا
    پاسخ:
    اللهم عجل فرجهم
    نمی دانم کار از کار گذشته و شما رفته اید برای مراسم که دیگر نتوانم یاد آوری کنم برای دعا و نمی دانم یادتان می ماند بچه ها را دعا کنید یا نه...اما می دانم کار از کار گذشت! و ما همه جملگی یتیم شدم خانم!









    یا علــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی!(سنگی که دارد فریاد می زند از غربت یک انسان)
    یا علی....
    قبول باشه التماس دعا...لطفا ما راهم از دعای خیر خودتون فراموش نکنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی