یا غریب مدینه :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


یا غریب مدینه

خانم معلم | جمعه, ۳۰ دی ۱۳۹۰، ۰۳:۲۹ ق.ظ | ۴۳ نظر

متاسفانه آنچه از امامانمان میدانیم حول مطالبی است که مکرر شنیده ایم و در پی آن نیز نیستیم که شناختی دقیق از ایشان داشته باشیم . در پی چیزی بودن مستلزم داشتن نیاز است و ما خود را بی نیاز از آن میبینیم .

این عادتی است که شاید بیشتر ایرانیان بدان مبتلا می باشند . از امام حسن علیه السلام اگر بخواهیم یاد کنیم یا بیاد صلح ایشان با معاویه می افتیم و یا تشت پر از خون ! ...

از کرامات و معلومات حضرت کمتر چیزی شنیده و یا در خاطر داریم . کاش صدا وسیما برنامه هایی جذاب در ارتباط با شناخت این بزرگان تهیه می کرد و یک روز را فقط با مداحی و یا تهیه برنامه هایی که به صورت گفتگویی دو نفره که واقعا خسته کننده میباشد ، پر نمی کرد ...

خدا حافظ ِ نویسندگانی باشد که با روایتی دیگر گون سعی در شناختن ائمه معصوم و بزرگان دینمان دارند .

من با خواندن کتاب آفتاب در حجاب ، حضرت زینب سلام الله علیها را نه تنها شناختم ، بلکه ایشان را حس کردم و عاشقشان شدم .

کتاب سقای آب و ادب نیز کتابی زیباست که حضرت عباس علیه السلام را می شناساند . (نویسنده هر دو کتاب جناب سید مهدی شجاعی می باشند).

بعضی از ائمه ی ما غریب مانده اند . شاید بهتر است بگویم بیشتر ائمه مان غریب مانده اند و حرفی از ایشان نیست مگر روز ِ تولد و یا شهادتشان . این بر عهده ی ماست که بشناسیم و بشناسانیم ...

از چند نفری هم که صحبتی می شود باز بر سر ِ همان روایات تکراری هر ساله است ... داستان حضرت علی علیه السلام و طریق شهادتشان ، داستان حضرت زهرا سلام الله علیها و مادر پدر بودن و نحوه ی شهادتشان ، داستان رنج ِ حضرت زینب و همراهی برادر ، داستان کربلا و فرا خواندن امام رئوف از سوی مامون به ایران و داستان ِغیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه ... و این آن همه چیزی است که از معصومینمان می دانیم ...

کاش میشد ملزم می کردیم خودمان را برای به خاطر سپردن یک حدیث  یا روایت از ایشان و عمل نمودن به آن ...

اگر میشد و اسلام عملی جای اسلام نظری را می گرفت ، آیا اکنون ما در شعب ابی طالب به سر می بردیم ؟ ... اگر تعداد مسلمانان واقعی به تعداد آمار منتشر شده از مسلمان نما ها بود ،امریکا و همدستانش به خود اجازه چنین کاری را می دادند ؟ .... 

خدا به مردم مان صبر در این تحریم ها را بدهد تا مانند پیامبر صلی الله علیه و آله رو سفید از آن خارج شویم .

آقا جان، مولای من  ...

ایام محرم گذشت و ماه صفر نیز رو به پایان است ...  وفات جدتان و شهادت امام حسن علیه السلام و امام رئوف مان را محضر مبارکتان تسلیت عرض میکنم و از خداوند آرزوی سلامتی و تعجیل در فرجتان را دارم.

کودکی که یک قوم را نجات داد.

 

پ.ن : امروز (جمعه) بعد از نماز ظهر شبکه یک سیما در برنامه شما و سیما جلسه ی گروه معارف رو نشون داد که موضوع این بود ، چطور معارف دینی را باید به جامعه انتقال داد ؟ انگار به قول خودشون گرچه دیر ولی بالاخره اینکار داره انجام میشه ، شبکه ی قران هم در قالب نمایش سریالی به نام مولود ِ بهار که از ۵ بهمن مصادف با اول ربیع شروع میشه تا ۱۷ ربیع ، خصلت های پیامبر را بررسی و معرفی می کنند . بازم کاچی به از هیچی ...بالاخره از قالب گفتگو در اومدند و دیدند فایده نداره ... امیدوارم که فیلم نامه هاشون انقدر جذاب باشه که اونایی که از دین رونده شده اند رو دوباره به سمت دین برگردونه مخصوا جوونای عزیزمون رو ...

  • خانم معلم

نظرات (۴۳)

یاد دوستی افتادم که توی مناسبت های تولد و شهادت یه حدیث از صاحب اون روز برای دوستان می فرسته و به دنبالش تبریک و تسلیت رو ...
سلام
مظلومیت ائمه حتی با اینکارهای شیعیان بیشتر مشخص میشود .
  • صفحه های صبحگاهی
  • سلام،
    باهاتون موافقم. به خصوصبا این جمله ی ابتدایی پست: ... ما خود را بی نیاز می بینیم.
    این پست به پیوند روزانه هام افزوده شد :)
  • کاش مےشد خدا را بوسید...
  • حسن کرم عالمینه
    حسن غریتر از حسینه...
    سلام
    چه انتظار عجیبیست!!
    همه منتظریم تا از نیامدنش عصر های جمعه گریه کنیم!
    و او تنهای تنهاست!
    آیا به راستی به آمدنش امیدواریم؟
    پاسخ:
    انتظار را، "انتظار" میکشیم ...
    حتی همین ها را هم که هر روز می خوانیم
    هنوز نمی دانیم ، ریشه درد جای ِدیگریست ...
  • پسر خانم معلم
  • سلام
    اره منم هر دوتا کتاب رو دارم ولی هنوز وقت نکردم سقای اب و ادب رو بخونم ولی شما خوندیش
    ینی شما میگی الان ما تو شعب ابی طالب هستیم؟
    نه نه نه نه ماشین لباسشویی رو خودت روشن میکنی؟ رهبر گفته ما الان تو زمان جنگ خندق و بدریم نه شعب ابی طالب
    ولی خودمونیم اونم برا خودش حرف زده ما الان همون شعب ابی طالبیم
    تا وقتی تلوزیون و حومت و .... امام حسین رو جلودار خدشون بدونن و تا تقی به توقی بخوره فوری بگن ما حادثه عاشورا رو تکرار میکنیم و وفوری حالت تهاجمی میگیرن، توقعی نیست که چیزی از امام سجاد و امام رضا و امام جواد و امام موسی برای مردم چیزی نگن. چون اگ از رفتار این ائمه تو زمان خودشون بگن اونوقت مردم الان پشت این اخوندا رو خالی میکنن و میفهمن که روشهای بهتری برا تعامل هست
    پس باید سطح دونسته های مردم رو پایین نگه دارن و از این کم دونستن مردم استفاده کنن
  • یکی نبود
  • سلام
    این مهمه که احترام با ترس نباشد بیشتر مسلمانان همیشه میگوید که اگر بی احترامی کنیم میری به جهنم یا اینکه چوب میشی و از کودکی اینطور بزرگ شدیم میترسیم من که میترسیدم
    ولی نمیگن این اشخاص کسانی بودن که باعث افتخار هستن و اینطور احترام بیشتر مورد پسر ها هست هالیود اینکار رو میکنه و بیشتر بچه ها میگن بت من جمونگ و فلان
  • سیّد حسن
  • سلام بر خانم معلّم.
    بسیار زیبا بود.
    خدا حفظتان کند.
    رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام بر شما و بیت معظمتان تسلیت باد.
    محتاج دعای شما.
    پاسخ:
    سلامت باشید .
    خوبه که کمی درباره ی سخنان رهبری و دلایل ایشون هم مطالعه ای بفرمایید
    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=18496
    پاسخ:
    من نخواستم رو حرف رهبری حرف بزنم ولی شما شرایط تحریم رو میدونین ...مطمئنا دارین تو این کشور زندگی میکنین ... هرچند شرایط ِ ما شرایط بدر و خیبر باشه از نظر پیروزی و سربلند در اومدن از بسیاری سختی ها و رسیدن به بسیاری از دستاوردهای علمی ، نظامی و فضایی اما شرایط سخت بر زندگی مردم تاثیر گذاشته ، شما نمیدونم چقدر مسئولیت و بار ِ زندگی بر دوشتونه ، من بار زندگی روی دوشم نیست ، اما میبینم فقر بیداد میکنه ، در شرایط بسیار سختی به سر میبریم ، خیلی از مردم با سیلی صورتشون رو سرخ نگه داشتن ولی ، وقتی به رهبر لبیک گفتیم پشت رهبر ایستاده ایم ...
  • مامان اختر
  • پیام خالی می باشد
  • پابرهنگان
  • به نظر من بهترین کاری که صدا و سیما می تونه برای تبلیغ دیم انجام بده این است که هیچ برنامه ای تولید نکنه. اصلا اگر رسانه ملی نداشته باشیم، مردم بیشتر به دین گرایش پیدا می کنند.
    پاسخ:
    چی بگم والله !!!
  • ...به جای خودم
  • سلام...
    دعا کنید...دعا کنید معرفت پیدا کنیم به ائمه...
  • حدیث آرزومندی به خانوم معلم و مامان اختر
  • سلام.
    فدای خانوم معلم بشم من. منم وقتی همش اسم مامان اختر رو میاورد دلم هوری می ریخت نه واسه خودما واسه شما...
    ولی خب حالا اگه نیان ایشون یه حس غریبی هست تو وب. منم فکر می کردم ایشون خانوم باشن ولی وقتی اون دانلودی رو گوش کردم.... خب دیگه دنیا بعضی وقتا هم اینجوری میشه ...
    خانوم معلم مثل همیشه دوستون دارم
    میشه برام یه دعای ویژه کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    موفق باشید
    یاعلی
    پاسخ:
    انشاالله که عاقبت بخیر بشین همه تون ...همه ی جوونا ...
  • چرندیات یک مرد مجرد
  • سلام
    التماس دعا
    پاسخ:
    محتاج دعاییم ...
  • یادداشهای یک مرد بعد از طلاق
  • سلام
    سلام
    با "حسین حسین شعارتان...شهادت افتخار دیگران..."
    آپم و منتظر حضورتان
    پاسخ:
    چشم ...
  • مهدیه بانو
  • ما ایرانی ها همیشه عادت داریم حرمت عزیز از دست رفته مون رو نگه می داریم.
    عجیبه که هنوز نزدیک چهلم مادر شما نشده یکی پیدا شده که به هر دلیلی داره به مادر شما بی احترامی میکنه
    شمام خیلی دارید لیلی به لالاش می ذارید خانوم.

    کمی ادب و نگه داشتن حرمت هم بد نیست "مامان اختر" کذایی
  • یاس مهربانی
  • سلام.ان شاالله که نجات ژیدا کنیم از اسارت در روزمرگی ها!
    خوشحال میشوم اگر قدم رنجه بفرمایید....
    پاسخ:
    چشم ...
    سلام شما لطف دارین خانم معلم
    دعا یادتون نره !
    بر روی ما نگاه خدا خنده می زند
    هر چند ره به ساحل لطفش نبرده ایم
    زیرا که چون زاهدان سیه کار خرقه پوش
    پنهان ز دیدگان خدا می نخورده ایم
    پیشانی ار ز داغ گناهی سیه شود
    بهتر ز داغ مهر نماز از سر ریا
    نام خدا نبردن از آن به که زیر لب
    بهر فریب خلق بگویی خدا خدا
    پاسخ:
    محتاج دعاییم
    یا رسول الله!
    مثل تو دیگر در پهنه زمین تکرار نخواهد شد.
    اما با تکرار صلوات بر تو،
    نور حضورت را، در قلب خود احساس مى کنیم.
    پایدار باشید
    سلام
    وفات پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام مجتبی و امام رضا علیه السلام را به شما و جمع دوستان تسلیت عرض می کنم.
    خانم معلم عزیز سرزده به وبلاگ شما امده و ارام و اهسته می روم. امدنم به اینجا برای گوش کردن اوای زیبای امیری حسین است. لذت گوش دادنش از این طریق مهیا می کنم. و البته نگاهی هم به هر پست
    اما تسلت این ایام و گوشزد نکته ای وادار به این نظرم کرد. نکته اینکه جناب چطوری می گویید ما در شعب ابیطالبیم!؟ مگر مولاتات نگفتند در موقعیت بدر و خندقیم!
    البته که در بدر و خندقیم با دلار 1930 الان تا بعد، سکه 930 تا بعد، طلا 320 تا بعد، پوند 3000 تا بعد، ارزش 44 هزار تومان یارانه ها این ملت از زمان پرداخت عادل 48 دلار بوده و اکنون 22 دلار و........................... سیاست خارجه و انزوا و میزان رضایت عموم مردم و ..... از برکت شعیب ابن صالح و نزدیکی افکارش با سید خراسانی بود. تا بعد ...................... که باز هم خواهیم دید.
    خیلی شرمندم. دلم تاب نیاورد اروم برم
    پاسخ:
    از این جهت و به علت تنگنایی که در ان قرار داریم مثال شعب ابی طالب را زدم ... علی رغم تمامی کمبود ها ، کاستی ها باز هم می گویم و اعتقاد دارم که نباید سر سپرده شویم .... به هر کدام روی خوش نشان دهیم ونرمش داشته باشیم باز زیر یوقشان خواهیم رفت ...حتی اگر قرار است زیر یوقی باشیم زیر یوق خودی باشیم ...گرچه حتی این مطلب را نیز قبول ندارم .. .
  • یاس مهربانی
  • واویلا از دل زهرا س ....
    سلام
    خانم معلم عزیز
    تسلیت عرض میکنم غربت ایام و
    پاسخ:
    من هم تسلیت عرض میکنم ...
  • فرزند کوچکتون سید محمد حسین
  • سلام خانم معلم... ارادتمندم و دعاگو اگه قابل باشم.

    مواظب خودتون باشید ...
    پاسخ:
    شما هم ...
  • حدیث آرزومندی
  • دختر بدرالدجا امشب سه جا دارد عزا،

    گاه می گوید پدر،

    گاهی حسن،

    گاهی رضا...
    سلام
    جای شما خالی لیاقتی حاصل شد و عصر امروز برای عرض تسلیت به حرم مولا مشرف شدم وقتی همینطور نشسته بودم و داشتم برای همه دعا می کردم، یکی یکی اسما رو میگفتم تا رسید به اموات که یه هو نام مادر شما هم اومد به ذهنم... و ایشون هم امشب در حرم آقا یاد شدند. قطعا عنایت خود اقا بود... خدا رحمتشون کنه
    خدا ما رو هم بیامرزه
    دوستتون دارم
    التماس دعای زیاد
    یاعلی
    پاسخ:
    منم دوستت دارم ... محتاجیم به دعا خیلی خیلی زیاد
    آیا کسى هست که مرا یارى کند تا بسى نالة فراق و فریاد و فغان طولانى از دل برکشم؟ کسى هست که جزع و زارى کند؟ آیا چشمى مى گرید تا چشم من هم با او مساعدت کند و زار زار بگرید؟
  • اشک فرشته ها
  • من به آرزوم رسیدم، به سوی تو پر کشیدم
    من همونجا جون دادم که چادر خاکیت ُ دیدم

    این برام شد یه معما؛ که چرا تو اوج غم ها...
    تو همه ش به من میگفتی؛ نگی از کوچه به بابا

    اگه اونروز؛ روز پر سوز؛ یکمی بودم بزرگتر
    توی کوچه، میشدم من، سپر تن تو مادر

    میمیرم روزی هزاربار، وقتی یادم میاد ای یار
    بی هوا زد تو رو دشمن؛ با صورت خوردی.....
  • مامان اختر
  • تقدیم به مامان اختر

    http://s2.picofile.com/file/7261440214/bito.mp3.html

    این همه وبلاگ
    این همه مامان
    این همه خانم معلم
    این همه دل نوشته
    چرا من اینجام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سلام
    آدم دلش محکم میشود با این جمله حضرت آقا
    "ما در شرایط شعب ابیطالب نیستیم . ما در شرایط بدر و خیبریم"
    ...
    حالا بیایید بگویید
    حالتون چه جوره !؟
    حال من خوبه ولی همین الان پیاز داغم سوخت
    ای گل بی خارِ گلستان عـشـق ، قرب مکانی چو گیاهم بده

    لایـق وصـل تـو که من نیستم ، اِذن به یک لحظه نـگـاهم بده

    ای که حَریمت به مَثَل کهرباست ، شوق وسبک خیزی کاهم بده

    تا که زعـشـق تـو گــُدازم چو شـمع ، گـَرمی جانسوز به آهم بده

    لشگرشیطان به کمین مــن است ، بـی کـَسـم ای شــاه پـنـاهم بده

    از صـف مـژگان نـِگـهـی کن به من ، با نظری یار وسپاهم بده


    سالروز شهادت هشتمین امامِ هستی

    حضرت امام رضا (ع) تسلیت باد
    سلام خانم معلم
    نواهنگ " قطعه ای از بهشت " معروف به " آمدم ای شاه پناهم بده "
    در وبلاگ قرار گرفت که می تونید از لینک زیر دریافت کنید.

    http://wdl.persiangig.com/pages/download/?dl=http://zoha1390.persiangig.com/audio/%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%85%20%D8%A7%DB%8C%20%D8%B4%D8%A7%D9%87%20%D9%BE%D9%86%D8%A7%D9%87%D9%85%20%D8%A8%D8%AF%D9%87.mp360350%5b1%5d.mp3
  • سفیدکمرنگ
  • سلام
    شهادت امام رضا علیه السلام تسلیت ...

    چون شخص حاضرى را نام برى [براى احترام] کنیه او را بگو و اگر غائب باشد نامش را بگو.
    امام رضا (ع)
  • مامان اختر
  • نه نمیشه
    من این اسمو دوست دارم
    دلم می خواد صداش کنم
    وقتی می گم مامان اختر یعنی دارم صداش می کنم
    شاید ما هم مثل اون ماهی دریا که همیشه توی آبه و قدر نعمت آب رو نمیدونه هستیم
    " ادواردو آنییلی " با اون همه موقعیت و ثروت از ایتالیا به دنبال حق و حقیقت به جستجو بر میخیزه و به امام خمینی و دیناسلام و مذهب شیعه میرسه
    ولی ما که از بچگی زبان به نام این ائمه باز می کنیم ... حیف که تلاشی نداریم
    و یا به قول شما بزرگوار احساس نیاز نمی کنیم

    اللهم عجل لولیک الفرج
  • حدیث آرزومندی
  • سلام خانوم معلم انقد دلتنگی نکنید منکه میرم حرم به جات میرم همون روبروی گنبد کنار مزار مرحوم نخودکی می ایستم و ....
    چقد سخته براتون میدونم هر چند نمیتونم کامل حس کنم
    منم این روزا دلم گرفته دلم کربلا میخواد دلم میخواد کنار حرم شیش گوش اقا وایستم و .... ای خدا یعنی میشه؟؟؟؟؟؟؟
    اول میخام همه عاشقای امام رئوف بیان پابوسش بعد هم اگه لیاقت داشتم منو ببر کربلا
    چقد میام اینجا حرف می زنما. از بس منو پررو کردید
    یاعلی
    اَللّهُمَّ اِلَیْکَ وَجَّهْتُ وَجْهی وَعَلَیْکَ خدایا رویم را بدرگاه تو کردم و به امید تو خَلَّفْتُ اَهْلی وَمالی وَما خَوَّلْتَنی وَبِکَ وَثِقْتُ فَلا تُخَیِّبْنی یا مَنْ لا جا گذاشتم خانواده و دارائیم ونیز آنچه را تو به من ارزانی داشتی و به تو اعتماد کردم پس نومیدم مکن ای که یُخَیِّبُ مَنْ اَرادَهُ وَلا یُضَیِّعُ مَنْ حَفِظَهُ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ نومید نکند هر که او را قصد کند و تباه نسازد هر که را نگهداری کند درود فرست بر محمد و آل محمد .

    دعا...
    سلام و ایام تسلیت
    پاسخ:
    سلام ...
  • یاس مهربانی
  • سلام..
    آغاز ماه ربیع الاول بر شما گرامی باد.[گل
    منتظر نگاه تان هستم بانو...
    پاسخ:
    بر شما هم مبارک ... چشم.
    ای خدا

    چه داستانی شد داستان این آقای صدا قشنگ !

    درک هم خوب چیزیه به خدا !

    به همون خدا با یه اسم دیگه باشین دوست عزیز ...
    سلام
    حق دارید... آدم هر چی بزرگتر میشود نیاز روحی اش به مادرش با او بزرگ میشود ...
    حالا که جشم شان نیست باید روح شان به شادی شما شاد باشد
    دعا میکنم روحمان با پدر و مادر هایمان ابدی شود
    پاسخ:
    الهی امین .
  • مامان اختر
  • سلام
    بازم اومدم
    حدیث آرزومندی،زهرا و بقیه سلام
    من نمی تونم با نام دیگه ای نظر بدم
    به قول معروف ....
    اینم تقدیم به مامان اختر
    http://s2.picofile.com/file/7267341177/akhtariyan.mp3.html

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی