از تبار امام ِ ششم ؟! :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


از تبار امام ِ ششم ؟!

خانم معلم | جمعه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۱، ۱۱:۱۷ ق.ظ | ۱۳ نظر

محیط اجتماع ِ بشری ممکن است چون زندگی فردی گاه در اوج خوشی بوده و گاه در سختی و عذاب گرفتار آید. ممکن است ملتی به اوج عزت ملی رسیده و یا دست ِ فتنه گری پله های ترقی را خراب نموده و مسیر جامعه ای را به سوی هدف دستخوش نابسامنی و انحراف قرار داده و جامعه را متزلزل نمایند .

در این هنگام ، حیات ِ ملت مرهون شخصیتی و یا تفکری خواهد بود که بتواند با نبوغ و عظمت روحی اش ، همراه با تدبیر وسیاستی حکیمانه خط سیر مردم را به سوی کمال رهبری نماید .

در عصر ِ حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اختلاف آراء و تنوع افکار زیاد و مذاهب مختلف با هم در حال مبارزه بودند . عقاید و افکار متضادی پدید امده و سیاست اموی و عباسی با هم اصطکاک پیدا نموده و اسلام هم بیش از دو سوم جهان بشریت را زیر پرچم توحید اداره می نمود . با تشنج در مرکز خلافت و بوجود امدن اختلاف طبقاتی بین مردم و هواداران دو سلسله ی اموی وعباسی و جولان افکار مرجئه ، زندقه ، اشعریه ، جبریه ، طبیعیون و تبلیغات سوء یهود و نصاری و مسموم و مسموم نمودن افکار عمومی بحرانی عجیب بوجود امد . 

در این زمان ، قدرت آسمانی ِ ولایت مطلقه امام ششم توانست با با دانش و کیاست ، بردباری و اجرای احکام آسمانی در مناظرات و مباحث علمی گوناگون مردم متشنج العقیده را در مکتب تربیتی خود چنان تربیت نماید که پس از گذشت 14 قرن ، فکر نو و بیان منطقی اش هنوز ادامه دارد . ایشان در هایی از علوم را به روی مردم باز نمود که منجر به علم الیقین گردید . دانشگاه اسلام را تجدید نمودند و نزدیک به نیم قرن فعالیت ولایت فقیه در باب نشر احکام دین اسلام و تثبیت حقایق دینی و بیان قوانین قرآن و تشریح و تفسیر و تنزیل و نقل احادیث نبوی موجب شد مردم هوشیار از اطراف کشور های اسلامی و قلمرو حکومت اموی به سوی مدینه العلم جمع شده و در علوم مختلف چون اصول ، فقه ، کلام ، حدیث ، لغت ، تفسیر ، مجادله ، علوم طبیعی ، اخلاقی ، فلکی ، ریاضی مشغول به  تحصیل گردند و عده ی این افراد از مرز 12 هزار نفر گذشت و متخصصین این رشته ها به چهار هزار نفر و چهار صد نفر نیز مجتهد و معتمد ، اجازه ی تالیف کتاب داشتند و بیش از چهار صد هزار نفر در اطراف اینشان به کسب علم مشغول بودند . 

با گذشت چندین سال ، شهرت علمی و جنبش دینی امام صادق علیه السلام در تمامی جهان اسلام طنین انداز شد و ندای علمی دانشگاه جعفری مورد تکریم و تعظیم مردم مسلمان و علمای غیر مسلمان ملل دیگر واقع و همه به اسلام گرویدند و بفاصله ی نیم قرن که از عمر مکتب جعفری می گذشت در زمان مامون الرشید نفوذ اسلام به قدری پرتو افکن شد که خلیفه ی عباسی به ابر خطاب کرد : ببار که هر کجا بباری به کشور اسلام باریده ای ! 


منبع : کتاب مجموعه ی زندگانی چهارده معصوم علیه السلام 

نوشته ی حسین عماد زاده ( با کمی دخل و تصرف البته !)

  • خانم معلم

نظرات (۱۳)

سلام خانم معلم وبلاگ عالی دارید اجرتون با خدا انشاالله.واقعا من از مطالب سایت شما استفاده کردم.خوشحال میشم به وبلاگ من سری بزنید و نظری بدهید.یا علی
اغلب ما برای کارهایمان دلیل خاصی نداریم و غالبا اسیر تبلیغات و جو حاکم بر جامعه و اطرافیان می شویم .

برای مثال

در بسیاری از امور روزانه مثلا خرید کالا و اجناس از خرید لباس گرفته تا لوازم آرایشی و...به جای توجه به کیفیت و هویت و مصرف انرژی و هزینه و.. تحت تاثیر تبلیغات رسانه ها وشبکه های ماهواره ای و.. محصول مورد نظر را...
افغان کردم بر آن فغان می سوخت
خامش کردم چو خامشانم می سوخت ...
یابن الحسن ... ما را بی خیال بشو تا کمتر غصه بخوری ....
پاسخ:
با این یکی خیلی موافقم ...
  • مبارز حزب الله
  • سلام بر خانم معلم عزیز. من نوشتتون رو خوندم. خیلی خوب بود. خداخیرتون بده. از حالا من رو پایه ثابت وبلاگتون بدونید ایشالا. و ان شاالله هممون با شهدا محشور شیم.
    پاسخ:
    انشا الله
  • آفتابــــ گردان
  • بسم الله الرّحمن الرّحیم

    سلام


    زیارت اهل قبورتان قبول

    جمعه هایتان لبریز استجابت



    دغدغه هایتان محترمند...اما...سعی ام را می کنم...اگر لایق نگاه امام صادق باشم.
    پاسخ:
    و اما چه استقبالی !!!!
    چه برنامه ی فشرده و جانانه ای هم داریم!
    با فرمایش "سربند" بسیار موافقم...
    پاسخ:
    خب برنامه ریزی کنین ...خنده
    سلام


    وب جالبی است در جای خودش

    ممنون میشم به ما هم سری بزنید
  • آفتابــــ گردان
  • بسم الله الرّحمن الرّحیم

    سلام


    مسخره ام کرده اید؟
  • خانوم معلم همکار
  • سلام


    بعضی از مطالبت رو خوندم .زیبا بود.
    ..........................
    امام باقر فرمودند :
    رحمت خدا بر آن بنده ای که علم را زنده بدارد .
    عرض کردم :
    زنده داشتن آن به چیست؟
    فرمود :اینکه آن را با اهل دین وپارسایی مورد بحث وگفتگو قرار دهد .
    سلااااااااااام
    خسته نباشید ...

    آخ گفتید بهشت زهرا ... چند وقته چقدر دلم میخاد برم اون جا اما جور نشده
    خدا پدر و مادرتون رو رحمت کنه ...

    اصولن ما آدما کارمون همینه ! فراموش می کنیم و غر می زنیم و غررررررررررررررر !!!

    کاری نمی کنیم چون علاقه ای نداریم ، علاقه ای نداریم چون نمی دونیم ... و این میشه همون شیعه ی آبرو بر !!! و این شیعه ی آبرو بر ندونسته حرف نزنه بهتره ! هر وقت دونست بزنه ! ...

    چی گفتم !!!
    پاسخ:
    دستت درد نکنه ...
  • آفتابــــ گردان
  • بسم الله الرّحمن الرّحیم

    سلام


    متاسفم.همین.
    پاسخ:
    تاسف بابت ؟
  • محمد مهدی عبدالله زاده
  • خانم معلم سلام
    من ده سال پیش معلم بودم حالا یادش بخیر. این حرفها درست ولی با جمع بیان کردن آن موافق نیستم. فکر نمی کنم در شریعت چنین باشد اگر دلیلی داری بفرما
    پاسخ:
    ببخشید اصلا متوجه منظورتان نشدم ... من به وبلاگتان مراجعه کردم برام اصلا آشنا نبود و احتمال میدم کامنتی برایتان نگذاشته باشم ... لطفا متن کامنت را برایم بگذارید تا اگر نیاز باشد جواب بدهم .
  • آفتابــــ گردان
  • بابت استقبال نشدن...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی