شرایط ثبت نام ... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


شرایط ثبت نام ...

خانم معلم | جمعه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۱، ۰۷:۳۰ ق.ظ | ۲۰ نظر

صبح یکی از روزهای اوایل شهریور بود که خانم نسبتا مسنی با قدی بلند و هیکلی تنومند وارد دفتر مدرسه شد . سلامی با لهجه ی عربی کرد و به طرف ِ میز ِ من امد . منم سخت مشغول بررسی ارزشیابی همکاران بودم و ترجیح میدادم که کسی سراغم نیاید . همکارم گفت : " بفرمایین ، امرتون ؟ " . گفت : " برای ثبت نام دختر هام امدم" . همکارم از ایشون کارنامه و برگه ی هدایت تحصیلی بچه هایش را خواست . برگه ها را به همکارم داد و گفت : " میخوام هر دو تاشونو رشته ی گرافیک ثبت نام کنم ." و بدون اینکه منتظر حرفی باشه ادامه داد : " برادرم اینجا گرافیک میخوند و خیلی هم کارش خوب بود الان رفته سوئد و اونجا هم درس میخونه و هم کار ِ گرافیکی میکنه برادرم گفته که اینا هم گرافیک بخونن " !! ... 

همکارم نگاهی به کارنامه ها انداخت و رو به من کرد و گفت :
" نگاه کن ببین میشه ؟! " . کارنامه ها را گرفتم . یکی از دخترها معدلش 14 بود و آن یکی 7 !! ... گفتم : " خانم این دخترتون و به اسم کوچک دخترش اشاره کردم که معدلش 14 بود ، میتونه گرافیک ثبت نام کنه ولی اون یکی رو نمیتونم ثبت نام کنم چون اصلا اولویت فنی و حرفه ای رو نیاورده " ! ...

حالا نوبت مادر بود که اصرار کند به ثبت نام و دلیل بیاورد که چون اینها با هم به مدرسه میروند و میآیند و یکی کمک دیگریست بهتر است که هر دو در یک رشته و یک جا ثبت نام شوند. دیدم مادر متوجه صحبت ها و دلایل ِ من نمیشود . یک از دخترهایش را صدا کردم و توضیح دادم بکه چرا ثبت نام خواهرش مقدور نیست . حالا نوبت دختر کوچک بود که با معدل پایین اصرار کند با التماس میگفت : " خانم تو رو خدا ثبت نامم کنین قول میدم درس بخونم " . گفتم : " عزیزم دست ِ من که نیست . قانونه.شما اولویت فنی و حرفه ای رو بخاطر تعداد زیاد تجدیدی و معدل پایین نیاوردین باید بری کار دانش ثبت نام کنی ".

و این جریان با اینکه وقت زیادی از من گرفت اما توانستم راضی شان کنم که هر کدام در جای خود و در رشته مورد علاقه شان ثبت نام کنند.


مولای من ! ...

کارنامه ی ما هم هر هفته جمعه به دستتان میرسد . خجلم از این کارنامه و این معدل . شرمساری ام را ببین . تاب سر بلند کردن و نگاه کردن در چشمان ِ مادرتان را ندارم ! ...

میدانم چه کرده ام ، میدانم ثبت نام در رشته ی « محبین ولایت » معدل بالایی میخواهد ...

میدانم اولویت « تقوا » در برگه ی هدایت زندگی ام ، اولویت اول نیست ولی بالاخره در اولویت هایم که هست ... بقیه ی اولویت هایم را هم ببینید ، همه را در کارنامه ام دارم ، فقط معدلم بالا نیست !

خواهش میکنم مرا در جمع تان بپذیرید . قول میدهم تلاشم را بکنم مگر نه این است که خداوند فرموده اند : «  و ان لیس للانسان الا ما سعی؟! » .

 از عمه تان کمک خواهم گرفت . سعی میکنم خودم را به بقیه برسانم . ثبت نام مدارس گرچه تمام شده اما ثبت نام ِ « دل » در خاندان ِ شما که تعطیل بردار نیست . 

شما را به جدتان  ، آن امام رئوف که تولد عزیزشان در پیش روست و به عمه ی سادات قسم ، که مرا با همین معدل ِ کم ، در این رشته ثبت نام فرمایی تا بلکه از همجواری با محبین واقعی تان درس « عشق » و « انتظار » را بیاموزم ...




پ . ن : اینجا رو حتما بخونید .

  • خانم معلم

نظرات (۲۰)

سلام علیکم
شما که آن شرایط را دارید برای ثبت نام
این ماییم که نداریم
پست خیلی زیبایی بود
التماس دعا
پاسخ:
محتاج دعای شما خوبهای خداییم ...
سلام

چقدر دلم می خواهد شرایط ثبت نام را داشته باشم...

[بغض]
ما که چندی ست ترک ِ تحصیل کرده ایم !
  • یاسر خرّم
  • سلام
    خودتون دارید میگید جامعه شناس. پس حتما این درد مشترک افراد جامعه و جوامع بوده که ایشون همچین جمله زیبایی رو نوشتن
    رفوزه شدم...
    خیلی...
    خانم معلم، دعامون کنین...
  • لاله های سرخ آبی
  • سلام اگراقاهم مثل شما به ماگفت که قانون خدا اجازه ثبت نام شمارانمیده اون وقت چه کارکنیم چه وضع بدی اون روز که ماهم مثل اون دخترک ردبشیم
    البته خانم معلم چه بهترکه ثبت نام نکردید چون به خاطر حرف دایی سوئدرفته دارن این رشترو میخونن نه به خاطرعلاقه
    محتاج دعایتان شقایق
    سلام علیکم

    مثل همیشه حس نویسنده را در ورای کلمات می توان لمس کرد.
    دغدغه مندیتان برایمان الگویی است به واقع.
    خدایتان نگه دار باشد
    انشاالله

    به دیر و زود شدن های ما که عادت دارید! ولی دعاهایتان را از ما دریغ نفرمایید.

    یاعلی
    خدا نکند آن روز که جوابم ندهد و بگوید نه ... نمیشود
    سلام بانو.
    چقدر این چند خط آخری به دلم نشست
    چه تشبیه زیبایی. واقعا اگه توی مدرسه ی ائمه و در رشته ی محبین ولایت نتونیم وارد شیم کلاهی برامون نمی مونه که حتی بخواد پس معرکه باشه
    دعا کنیم برای هم
    واقعا بعضی معلم ها که پدر دانش آموز را در می آورند اگر کمی به نسبت خودشان با خدا فکر کنند بهتر عمل می کنند.

    یادداشت خیلی باحالی. با عکس باحالی
  • محفل عشاق
  • شما را به جدتان ، آن امام رئوف که تولد عزیزشان در پیش روست و به عمه ی سادات قسم ، که مرا با همین معدل ِ کم ، در این رشته ثبت نام فرمایی تا بلکه از همجواری با محبین واقعی تان درس « عشق » و « انتظار » را بیاموزم ...

  • مرده متحرک...
  • سلام
    با پست "انتخابات ریاست جمهوری 1392" بروز هستم...
    برای خوندن نظراتتون به شدت مشتاقم....
    لطفا در نظرسنجی وبلاگ هم شرکت کنید!
    ممنون
    یا علی
  • حدیث آرزومندی
  • سلام
    امروز حرم بودم/ ازروبروی ایوان طلای صحن انقلاب داشتم رد میشدم یادمرحوم نخودکی افتادم بعدش یه هو یاد شما افتادم و ...
    راستی دیگه اگه مشهد اومدید اون سنگ قبر مرحوم نخودکی رو روبروی ایوان طلا مشاهده نخواهید کرد!!!!
    پاسخ:
    خدا حفظ ات کنه ... بله بهم اطلاع داده بودن ...
    سلام بانو.
    وبلاگ سید محمد رو هک کردن؟؟؟!!
    آدرس دیگه اگه ازش دارین به منم بدین
    پاسخ:
    نخیر فعلا دسترسی بهش امکان پذیر نیست تا خودش راه اندازیش کنه ..
    شرمسارم
    اما سرم جایی جز به شانه ات آرام نمی گیرد ...

    دارم عبور می کنم از روی ِ خویشتن ...
    .
    .
    .
    ایها الغریب ...
    .
    .
    از من دلی بساز شبیه ِکبوتری ...
    سلام وبلاگ زیبایی داری به من هم سربزن همکار گرامی
    سلام مجدد به خانم معلم عزیز
    میدونید از کجا؟!
    از یک جایی که خودتون خواهید فهمید
    دنیای مجازی آن چنان هم دنیای نامردی نیست
    عجیب چه آسان دنیای واقعی راممان کرده است...
    کارنامه ی شما عالیست انشاالله
    التماس دعا
    سلام مجدد
    دلم طاقت نیاورد نگم که چرا کارنامه ی شما عالیست!!
    آخر شما خانم معلم این درسید
    vaghean jaleb bood
    khosham omad

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی