درس چهارم - برای آخرتمون چی جمع کردیم ؟ :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


درس چهارم - برای آخرتمون چی جمع کردیم ؟

خانم معلم | جمعه, ۸ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۰۰ ق.ظ | ۱۱ نظر


مشغول بسته بندی میوه های مراسم ِ سالگرد مادرم بودیم . من و خواهر و برادرم و باجناق ها . پرتقال و نارنگی ها را از باغ پدر و مادرم آورده بودیم . پرتقالها درشت بودند و داخل ظرف های یکبار مصرف جا نمی شدند . شوهر خواهرم گفت : هر کجا رفتم و این پرتقال رو گذاشتم داخل ظرف جا نشد ، هر فروشنده ای یک چیزی گفت . اکثرا گفتند:" اینها رو که برای مجلس نمیبرن کوچکترش رو می خریدید " !! ...

برادرم خندید و گفت : "یک روز با دوستام از تهران رفتیم شمال . بابا شمال بود و رفته بود سر ِ باغ . زمان ِ چیدن پرتقال ها بود . دوستام رو که دید به هر کدوم یک کیسه بزرگ پلاستیکی داد و گفت مشغول کندن بشید . دوستام هم دیدن بیگاریه ، هر چی دم دستشون رسید رو جمع کردن ، از زیر درختی ها و لک زده ها و پوسیده ها . وقتی که پلاستیک رو زود پر کردند ( هر پلاستیک تقریبا یه چیزی حدود 100 تا پرتقال جا میگیره ) خوشحال و خندان اومدن پیش بابا و گفتن تموم شد . بابا هم رو کرد بهشون و گفت برش دارین ببرین تهران برای خانواده هاتون !!!! وقتی اینو شنیدن جا خوردن و من شروع کردم به خندیدن !!!"  ...

بعدش بابا خندید و به من گفت : از اون درشت هاش براشون جمع کن و بده بهشون ببرن تهران ! ...

 

اینو که شنیدم یاد این داستان  افتادم .

راستی برای آخرتمون چی جمع کردیم ؟


جمعه نوشت :

آقای من ، امروز روز چهارمیه که بچه ها بهم زنگ زدن و چهارمین نفرشون راهی کربلا شد تا اربعین کنار مرقد و بارگاه جدتون حضور داشته باشند . دلم رو سپردم دستشون . دعاتون بدرقه راه خودشون و هم کاروانی هاشون . سفرشون به سلامت و بی خطر . انشا الله که با دست پر از این سفر معنوی به خانه برمیگردند .

برای شما که طی الارض میکنید از مدینه به کربلا رفتن و پر زدن به مشهد کاری نداره ، ما هم دلمون رو گرفتیم تو دستمون و به هر پرنده ای که به اون سمت پرواز میکنه میگیم این امانتی هم همراهتون!

آقا جان ، میشه یکبار این دل ِ ما رو دستتون بگیرین و با خودتون ببرین مدینه ؟! وقتی که میرین کنار مزار ِ مادرتون ؟! ...

میشه یکبار که کربلا میرین ، این دل ِ ما رو ببرین بین الحرمین و همون طور که دعا میخونید وروضه سر میدین ، ما رو هم با این حالتون شریک بکنین ؟!

میشه یکبار از روی تل زینبیه ، چشم هامون رو بشورین تا بتونیم بصیرت پیدا کنیم و شمر ها رو بشناسیم ؟

میشه یکبار وقتی در سعی و صفا از حرم ابا عبدالله به حرم حضرت عباس هستید کنارتون باشیم و ببینیم که چه کشید حضرت زینب ؟

 

مولای من ، دلم گرفته ، دلم سخت تنگه برای دیدن ِ اون گنبد طلایی و اون کبوترهای چاهی ...دلم را با خودت میبری ؟!

  • خانم معلم

نظرات (۱۱)

بسم سید السادات
دل ما به پا و سر ما به راه و نفسم به جان و همه ام فدای تو که خود فدائی، به ره خدایی...
تو عزیز مایی، تو امید مایی تو ضمیر دوم شخص اما،تو که ماهی و معنیی مائی...

دلتان به میهمانی دعای خیرشان دعوت.
سلام.
پاسخ:
سلام و دعای خیرشان همراهت ...
  • فرزند کوچیکتون
  • .
    سلام خانم معلم...
    .
    سایه تون کم نشه.
    .
    یا علی.
    .
    پاسخ:
    سلام بر شما که از سلاله ی حسینی ...

    دعا دعا ...

    آخ خانم معلم که این خداحافظی های اربعین عجیب اتش به دل شکسته من هم زد....

    آه ام
    کبوتر می شود تا گنبدِ تو ...
    سلام معلم عزیزم
    اول متن خندیدم و آخرش گریه کردم
    انشالله قسمتتون بشه زودتر از زود مشرف بشین کربلا
    رفتین من و هم دعا کنین
    چه قدر زود سالگرد مادرتون رسید
    انشالله که همنشین خانم فاطمه زهرا  س  هستن

    پاسخ:
    سلام 
    انشا الله قسمت همه مون یه زیارت با معرفت بشه ...

    ممنون از همدردی تون ... خدا پدر و مادرایی که هستن رو ببرای بچه هاشون حفظ کنه ...
    این دو تا وبلاگ جالبن دوست داشتین سر بزنین
    http://einlam.ir/
    ramlestan.blogfa.com
    پاسخ:
    ممنون
    سلام 

    دعا ...
    پاسخ:
    سلام دختر خوبم ...

    منم دعا دعا ...
     دلـــِ شکسته، سرزمینی دارد به وسعت نگاه تو...
    و باران، تمامِ آرزوی ابرهای آسمانِ دلـــتنگی ست...
    وقتی بباری حدیث رویش آغاز می شود از تو...
    ببار بارانم، تا بروید عشق، بر درخت جان...
    ==========
    سلام نشانی خانه ی مجازی ترنج تغییر یافت...
    http://2ranj.blog.ir/
    پاسخ:
    سلام 

    به سلامتی انشا الله ...

    سلام بانو

    چقدر این پست و دلنوشته ی آخرش به دل نشست

    چقدر به دعاهاتون محتاجم....

    یادتون نره بانو

    پاسخ:
    سلام 

    همه مون به دعای همدیگه محتاجیم ...
    سلام
    ممنون
    حالمون رو خوب کردید
    در پناه حق
    پاسخ:
    سلام بر پسر ِ خوب ِ مادر ...

    امیدوارم که همهیشه خوب باشی ... به مادرتون سلام زیادی برسونید .
    السلام ای وادی کرببلا
    السلام ای سرزمین پر بلا
    السلام ای جلوه گاه ذوالمنن
    السلام ای کشته های بی کفن
    --------------------------------------------
    بــاز دگر بـاره رســیــد اربـعـیــن
    جوش زند خـون حـسـیـن از زمیــن
    شـد چـهـلـم روز عــزای حـسـیــن
    جــان جــهــان بـــاد فدای حـسین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی