مرا عهدیست با جانان ... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


مرا عهدیست با جانان ...

خانم معلم | جمعه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۱، ۰۲:۰۹ ق.ظ | ۲ نظر

از فامیل گرفته تا دوست و آشنا ، همه میدانستند که راهپیمایی هایی چون 22 بهمن ، روز قدس و مراسمی چون 14 خرداد را تا جاییکه بتواند شرکت میکند . نوع ِ تفکرش با تفکر اطرافیانش فرق می کرد . دوستانش با خنده می گفتند : اگر رژیم عوض شود اولین نفری که دار بزنیم تو خواهی بود و او فقط میخندید . 

نزدیک 22 بهمن بود . اوضاع مملکت آنچنان نبود که باید . فشار اقتصادی ، اختلاف نظر بین مسئولین ، کم رنگ شدن هدف هایی که مردم بخاطر آن انقلاب کرده بودند ،وجود فاصله ی طبقاتی در جامعه آنچنان  که در زمان ِ شاه به چشم میخورد ، حرمت شکنی ها و عبور از خط قرمز هایی که آبروی دین و میهن در گرو حفظ آنها بود و خیلی مسائل دیگر ، نگرش بسیاری از اطرافیانش را نسبت به عملکرد مسئولین کم رنگ و حتی ضعیف کرده بود ، از راهپیمایی روز قدس به بعد طعنه و سرزنش ِ اطرافیان و دوستانش را می شنید و لب نمی گشود . راهپیمایی رفتن هایش آن قدر در چشم بود که علنا به او می گفتند : باز با این همه فشار و فساد و دزدی می خواهی به راهپیمایی بروی؟و او فقط نگاهشان میکرد چرا که میدانست او برای مرغ و گوشت و ماشین و ... انقلاب نکرده بود ، او نمی خواست شاه برود تا بتواند راحت تر خرج و مصرف کند ، راحت تر زندگی کند ، آرامشش را در سفرهای خارج از کشور ندیده بود . او به حرف مرادش بود تا دین خدایش را گسترش دهد ، تا زمینه ی ظهور امامش را فراهم کند ، میدانست چیزی که برایش چه در انقلاب و چه در جنگ خون داده شده است ، هدف والایی است که باید برایش سختی ها کشید و تحریم یکی از ان سختی هایی بود که انتظارش را می کشید . اما تحریم سخت است و سختی کشیدن برای چیزی که هدف نباشد سخت تر . پس به این مردمی که در اطرافش هستند و اینگونه سخن می گویند باید حق داد که از زندگی همین را می خواهند .


 یاد ِشعب ابی طالب افتاد و سه سال سخت که بر پیامبر و یارانش گذشت . کاش موریانه به سراغ عهد نامه ی مشرکین برود تا هم مرادش از سختی مردم آزار نبیند و مردم در آرامش زندگی کنند و هم مشرکین بفهمند که خدا همیشه همراه ِ خداجویان است . 

و من یتوکل علی الله فهو حسبه ...

بخشی از سخنان امام خمینی قدس سره به مناسبت سومین سالگرد پیروزی انقلاب :

...  ایـنـان نـمـى دانند قیام یک ملت منسجم از مرد و زن ، کوچک و بزرگ یعنى چه و نمى دانند ملتى که براى خدا و نصرت احکام آسمانى او و نجات مظلومان و محرومان قیام نموده است ، نصرت خداوند قادر را با خود دارد. 

کـنـون در آغـاز چهارمین سال پیروزى اسلام در کشور عزیزمان لازم است تذکراتى هر چند تکرارى عرض کنم . (فان الذکرى تنفع المومنین ):
1 !!! نـصـرت حـق تـعالى از کشور اسلامى ما و هر کشور اسلامى مشروط است به نصرت دادن کـشـور و کـشـورهـا به دین مبین اسلام و احکام مترقى آن که نصرت مظلومان و محرومان جامعه را نیز در بردارد و ما اگر حق را نصرت ننمائیم نباید در انتظار نصر خدا باشیم . و از ایـن جـمله است اجراء عدالت اسلامى در تمام دستگاههاى قضایى و اجرایى در سراسر کـشـور و از ایـن جمله مهمات ، رسیدگى سریع به پرونده هاى زندانیان و خصوصا آنان کـه جـرمـشـان مـادون جـرم گـروهـک هـاى مـفسدین و ملحدین اغتشاش گر است . رسیدگى به پـرونـده کـسـانـى کـه بـه عـللى تـعـویق افتاده است اولویت دارد، چنانچه رسیدگى به دادگـاه هـاى قـضـایـى و دادسـتـانـى هـا از اولویـت خـاص ‍ بـرخـوردار است و امیدوارم کیفیت بـرخـورد ادارات و دسـتـگـاه هـاى اجـرایـى بـا مـردم بـه گـونـه اى باشد که احتیاج به رسیدگى نداشته باشد.


چـنـانـچـه ایـنـجـانـب و مـسـؤ ولین جمهورى اسلامى مکررا اعلام نموده ایم ملت و دولت جـمـهـورى اسـلامـى ایـران تسلیم احکام مقدس ‍ قرآن و اسلامند و به حکم قرآن مجید خود را بـرادر ایـمـانـى تـمـام ملت اسلامى و کشورهاى مختلف از حیث فرهنگ و جغرافیا مى دانند و صـلح جـویى و زندگانى مسالمت آمیز را با تمام دولت ها و ملت ها طالب مى باشند و تا دولتـى بـه حریم کشور آنان تجاوز نکند و متعهد به احکام اسلام باشد آن را برادر خود مـى دانـنـد و از کـشـورهـا و مـلتـهـا مـى خـواهـنـد کـه بـا هـم مـتـحـد و یـکـصـدا در مـقـابـل تجاوزگران ، هرکس باشد قیام کنند و خود را از چنگ جهانخواران نجات دهند و نیز به حکم اسلام از تجاوز به حقوق و حدود خود دفاع کرده و تجاوزگر را تاءدیب نمایند و در ایـن صـورت اسـت کـه هـیـچ قـدرتـى بـه فـضـل خـداونـد مـتـعـال نـمـى تواند آنان را از این دفاع مقدس باز دارد. 


جمعه نوشت:

آقا جان،

دعایم میکنی؟ سخت به دعایت محتاجم ...

  • خانم معلم

نظرات (۲)

ابا صالح التماس دعا هر کجا هستی یاد ما هم باش ...
انشاالله روزی که پشت سر آقا همه با هم باشیم ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی