شب ِ بی بال پریدن ... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


شب ِ بی بال پریدن ...

خانم معلم | دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۰۱ ب.ظ | ۱۳ نظر

امشب شبی است که قرآن نازل شده و شب قدر است . شبی که نه تنها فرزندان مولایم ، بلکه کل یتیمان کوفه طعم بی پدری ویتیمی را خواهند چشید. شبی که برای فرزندان خانم فاطمه ی زهرا سلام الله علیها ، خاطره ی رفتن مادر تکرار خواهد شد و بی کسی را و بی تکیه گاهی را با تمام ِ وجود درک خواهند نمود.

برایم جالب است که خیلی ها به دنبال این هستند که کدام شب ، شب قدر ِ واقعی است . در سال های گذشته که روزهای ماه رمضان کمی عقب جلو میشد ، صدای خیلی ها در می آمد که شب قدرمان بهم خورد . به نظر ِ من هر شب که انسان کل ِ توجه اش را به خدا بدهد و از ته دلش از تمام عصیان هایش توبه کند شب قدر است ...


امروز حاج آقا عرفان ، سخنران مسجد جامع نارمک ، از راه های پاک شدن از گناه می گفت . میگفت در شب قدر باید دنبال این باشیم که چگونه پاک شویم پس یک به یک نام برد و من حس کردم خیلی راه های خوب و قابل دسترسی است اگر واقعا بنده باشیم و اگر واقعا بخواهیم پاک شویم ...

اولین راه که همه شنیده ایم توبه است . جمله ی جالبی گفتند . گفتند در این شب برای پاک شدن از گناهانی که حق الله است با اخلاص چندین بار بگوییم :  رب اسعدت ( من تا حالا نشنیده بودم ). و همین طور ذکر استغفر الله ربی و اتوب الیه ...

اما در مورد حق الناس ، حتی خون ِ شهید هم گفته شده حق الناس را پاک نمی کند . پس سعی کنیم اگر به کسی ظلم کردیم ، حق کسی را غصب کردیم ، پشت سر کسی حرف زدیم ، انها را ادا کنیم که بعد دیگر قابل جبران نیست ... 


دومین راه  بیماری است . کسانی که در بیماری درد می کشند ، درد شان راهی است برای پاک نمودنشان از گناه ... در این بین خانمها موقع زایمان ، بسیار از گناه پاک می شوند چرا که با اندازگیری از شدت دردها ، درد ِ زایمان یکی از شدیدترین دردها و غیر قابل تحمل ترین انها اعلام شده است . ( میگید نه ، برین سرچ کنید ! ) البته الان که دیگه همه سزارین می کنند رو نمیدونم ... ایشان گفتند جوانی مادر بسیار درشتی داشت که او را برای طواف خانه ی خدا اورده بود . مادر بسیار سنگین و قادر به طواف نبود . پسر مادر را روی پشتش گذاشت و با تمام سختی که بود طواف را انجام داد . به قدری مادر سنگین بود که صدای استخوان های پسر می امد . پس از پایان طواف پسر نزد ِ پیامبر که در حال مشاهده این صحنه بودند میرود و می گوید : یا رسوالله ، آیا من توانسته ام خدمتی به مادرم بکنم ؟ . پیامبر فرمودند : خیر ، هنوز به اندازه ی یک نفس ،که مادرت هنگام زایمان ِ تو ،در موقع درد کشیده ، نتوانستی به او خدمت بکنی ... ( یعنی انقدر این مادر ارج داره جوونا ، حواستون به مادراتون باشه ) 


سومین راه خدمت به مردم است . از راه های معنوی ، مادی وبدنی ... 

خدمت معنوی مانند هدایت انسانها ... توجه دادن افراد به خیر وشر ، امر به معروف و نهی از منکر ... 

خدمت مادی مانند کمک به نیازمندان و دستگیری از ضعفا و مستمندان ، توجه به ایتام . نقل می کردند از بنده ی خدایی در یزد به نام آشیخ غلامرضا که ایشان برای کمک به مردم و رفع گرفتاری از انها 27 بار خانه اش را برای فروش گذاشت و دیگر وقتی مردم متوجه می شدند حاج آقا خانه اش را برای فروش گذاشته خود جمع می شدند و مشکل ِ طرف را رفع می نمودند . 

خدمت بدنی مانند نگهداری از مریض و رسیدگی به احوالات انان حتی در حد ِ خرید نسخه ، حتی اگر چند جا بروند و نسخه اش را نتوانند تهیه کنند . ایشان میگفتند ایت الله علامه طباطبایی میگفتند حاضرم 70 سال ثواب نماز شب هایم را با یک شب مراقبت از بیماری عوض کنم . ! ( ان هم نماز شب های علامه !) 

خدمات بدنی کفاره ی گناهان بزرگ است . صدقه دادن ، دختری را شوهر و یا پسری را زن دادن ، مشکل مومنی را حل کردن ، همه ی اینها میتواند سرنوشت انسان را عوض کند و به قولی میتوان سر نوشت را از سر ، نوشت ... 



راه های دیگری هم هست که نه وقت ایشان اجازه داد توضیح دهند و نه حوصله ی شما میکشد این همه متن را بخوانید . 

فقط یادمان باشد که خدا دنبال بهانه است که ما را ببخشد . زمان معلمی ام یادم میآید وقتی میخواستم به شاگردی برای قبولی اش نمره بدهم و هیچ مطلبی یافت نمیشد در این برگه ی سفید !!! و حرص میخوردم و میگفتم : " لعنتی یه چیزی مینوشتی اقلا بتونم نمره بدم " ... 


این شبها دفتر اعمالمون رو حسابی با " یارب  " "یارب " هایی که از ته دلمون میگیم پر کنیم تا خدا بتونه بهانه ای برای بخشیدنمون داشته باشه ... 


یا علی ...التماس دعا 


  • خانم معلم

نظرات (۱۳)

  • حسین ستاری
  • سلام و درود
    بسی مشعوف شدم از این وبلاگ نویسی شما
    باعث افتخار بنده است که جزء همکاران شما هستم
    خوشحال می شوم سر بزنید
    پاسخ:
    سلام بر همکار محترم ...
    چشم . خدمت خواهم رسید .
    با سلام و عرض لایک
    پاسخ:
    سلام سادات خانم 

    ممنون ... لایک به خودت 
    التماس دعا 
    سلام علیکم و رحمه الله.

    خدا مادر بزرگوار شما رو هم در این شب ها به حق داشتن چنین دختری رحمت نماید.
    به نظرم اخلاص و یکرنگی خیلی موثر است ، این که مثل لوطی های سابق بیایی در خانه ی خدا و بگویی خدایا من همینم! اصلاً هم چیزی نیستم،کسی نیستم،هیچ هم نیستم! کارهای قلیلی کرده ام که خوب بود، دوست دارم کارهای کثیر خوبی بکنم و خودت کرم کن که لوطی ترین عالم خودت هستی!
    گاهی فکر می کنم که شاید گوشه ای کاری کرده باشم که بدون محاسبه و حساب و کتاب بهشت و جهنم و سود و زیان و ...بوده (البته نمی دونم تا الان چنین کاری انجام دادم یا نه!) سعی می کنم همین کار رو بین خدا و اهل بیت واسطه قرار بدم! و بعد اهل بیت رو بین خودم و خدا! به خصوص وقتی که کارم گیر می کنه و تازه یادم می افته که بله! خدایی هم داریم!

    شب 23 ام همه ی بچه ها رو دعا بفرمایید. ان شاالله حقیر هم دعا گو هستم.
    در ضمن آهنگ بلاگتون هم خیلی زیباست(البته آهنگ هم نیست به اون صورت توش!)

    یا مولای متقیان.
    پاسخ:
    سلااام بر پسر غایب از نظر ِ ما ... 

    معلوم هست کجاایی؟ به قول برادرت دیگه نمیشه پیدات کرد  بابا همه ارشد میخونن دیگه ، چیزی نیست که ، میگی نه ، از همین داداش محمد پورغلامی بپرس که هم رشته ی خودته ، با وجود زنو کار و دغدغه های زیاد ، باز نت رو کنار نزاشت ، عجیب چسبیدی به این درسای دانشگاه ، از تو اینا هیچی در نمی یاد ...

    من همیشه دعاتون میکنم ... نه شب های قدر ، همه وقت که دستم به دعا بلند میشه ... دیگه ماشا الله انقدر زیاد شدین که دو گروه مجرد و متاهل کردمتون و اینجوری دعا میکنم ... خدا اموات شما رو هم رحمت کنه ... امیدوارم قابل دختری مادرم رو داشته باشم و ازم راضی باشند ... 

    خدا دل ِ صاف بهمون بده ، هم خودش ازمون راضی باشه و همه پیامبر و ائمه مون ... 
    انشا الله خدا فرج آقامون رو نزدیک کنه ... 
    بازم سر بزن . خوشحال میشم از بودنت ...
    التماس دعا 
    هرچه مولا می کشد، از درد پهلو می کشد ...
    پاسخ:
    امان از درد ِ مشترک ...
    سلام...

    خیلی زیا بود ...

    ممنون
    پاسخ:
    سلام ...

    لطف دارین ...
    سلام همکارعزیز وب خوبی داریددرصورت امکان وبلاگ اطلاع رسانی فرهنگیان را لینک وبازدیدنمایید.sarvabadedari.blogfa.com
    پاسخ:
    سلام 
    چشم ...
    شما چقدر خوب و ملموس قضایا رو برامون باز میکنید
    خیلی ممنون...
    پاسخ:
    سلام 
    این شمایید که با مطالب خوب ارتباط برقرار می کنید ... 
    زنده باشی ...
    آدم خلیفه ی تنهای خدا روی زمین است
    امپراتوری که گاهی باید برگردد به آخرین سلاحش
    و سلاح او گریه است …
    و سِلاحُهُ البُکاء …
    پاسخ:
    و گاه این اشک ها چه میکند ... چه شستشویی میدهد روح را ... باشد که اشکهای خالصانه مان ، روحمان را جلا دهد ... 
    یَا أَلْطَفَ مِنْ کُلِّ لَطِیفٍ …
    ای لطیف تر از هر لطیف …
    امشب هم بی چراغ، و با دستانی خالی،
    می آیم تا اعتراف کنم به تلخیِ گزنده ی روزگارِ سختِ نبودنت …
    می آیم تا در برابر دریایی از لطف، بغضِ این همه بی تو بودن را؛ گریه کنم…
    امشب هم، به نسیمی از لطافت نگاهت دل خوشم کن… که سخت محتاجم به مُهرِ تائیدی از مِهر نگاهت …
    دعا بفرمایید...
    یا علی...

    پاسخ:
    چقدر سخته که فکر کنی امشب ، اخرین شبی است که امید بخشوده شدن داری ... نه ، امشب آخرین شب نیست اما شبی است که او بی بهانه ای می بخشد ... به علی اش می بخشد ... شبی است که انگار از آسمان پودری پاشیده می شود که همه را پاک میکند ، پس هر چقدر آشکار تر باشی بیشتر در معرضش قرار داری ... 
    پس امشب انچه هستیم را نمایان کنیم تا در معرض مهرش قرار بگیریم و پاک شویم و سعی کنیم پاک بمانیم ... 
    اگر بتوانیم ...


    چشم عزیزم ... شما هم دعایم کنید ...
    علی علی ...
    سلام
    نظرات رو غیر فعال نکردم چون گفتم میدونم برمیگردم.. الانم نه اینکه برگشته باشم.. نه فقط اومدم بگم التماس دعا
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    انشا الله مشکل هر چه هست برطرف میشه و زودتر بر میگردی ... منتظرت هستیم ...
    حاجتت روا ...

    کاش تموم نمیشد !!!
    پاسخ:
    ظرفیت ما آدما اندازه داره ، نمیتونیم برای مدت مدیدی در یه وضع بمونیم ، ادامه پیدا می کرد ازش خسته می شدیم و دلمونو میزد ...خدا بهتر بنده هاش رو می شناسه ...
    سلام عزیز بی تردید
    عباداتتون مقبول حق
    ..
    قرآن به سر گرفتم و گفتم سلام عشق
    یعنی به جز حریم امن تو بر من حرام عشق
    ..
    مادر ما مادر همه شیعیانن .. باور ندارین یه دفه مادر صداشون کنین اگه ولدی جواب نگرفتین .. : )
    دعا کنین این شبا بیدار بشیم نه فقط بیدار بمونیم
    خیلی خیلی التماس دعا و گریه
    پاسخ:
    سلام عزیز دلم ... 
    از شما هم قبول باشه ... 

    ولی هر چی باشه خون ، خون ِ ... یا به قول مادر شوهرم ، جیگر جیگره ، دیگر دیگره ... شما از سلاله ی خودشون هستین ، احترامتون واجبه ، دعاهاتون دو برابر اجر داره و صد البته گناهانتون هم ! ...پس فرق میکنید دیگه ، تعارف نداریم که ! ... 

    انشا الله که خودش بیدارمون میکنه ... 

    حاجتت روا باشه عزیزم ...
    خداوندا
    اگر در کار تو چون و چرا کردم خطا کردم
    وگر در ناامیدی تکیه جز بر کبریا کردم خطا کردم
    حلالم کن ، خطا کردم
    اگر اسمی به جز اسم تو آمد بر زبانم ، من پشیمانم
    وگر در نیک روزی غفلت از شکر و دعا کردم خطا کردم
    اگر لغزیده گاهی ذره ای پایم ببخشایم
    وگر از فرش زیرم اندکی پا را فرا کردم خطا کردم
    نفهمیدم که عشق اول و آخر تویی عشق آفرینا من خطا کردم …

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی