منِ خطاکار ... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


منِ خطاکار ...

خانم معلم | شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۵ ب.ظ | ۲۰ نظر



استاد صفایی حائری
:

نمی دانم دیده اید گاهی بچه ای شیشه ای را می شکند, می خواهی آبی به او بدهی , شیشه آب از دستش می افتد و می شکند, یک موقع می شکند و می گوید : افتاد که افتاد , مگر چه شده ! در این موقع بلند می شوی و دو تا هم به او می نوازی ! ولی یک موقع هست شیشه از دستش می افتد , گویی که خودش افتاد, دلش افتاد, چشمش افتاد, دستهایش... در اینجا پدر بلند می شود و او را می بوسد, یک کاکائو هم به او می دهد. گناه کرده ولی اجرش می دهند.
ما اگر این انکسار را پیدا کنیم ,خدا برای گناهانمان هم به ما مزد می دهد.خیلی خدا خداست.همیشه او خدایی کرده و جدا بهتر از او,ما هیچ خدایی پیدا نمی کنیم
   
گنه بنده کرده است و او شرمسار.
بچه آب را ریخته یا شیشه را شکسته است, اما تو می سوزی و تو رنج می بری! چون تو به او محبت داری , حتی به اوکاکائو و آبنبات هم میدهی.میگویی چون او ترسیده است و خوف کرده است! خدا به ما رحم کند!



واقعش این است که ما هیچ چیز نداریم، جز اینکه بگوییم: خدایا! تو به خودت نگاه کردی و به ما دادی؛ حالا هم به خودت نگاه کن و ادامه بده.
در کلام معصوم است که: خدایا تو هیچ وقت به خاطر استحقاق به ما نداده‌ای که حالا به خاطر بدی ما بخواهی پس بگیری.



خدای خوب ِ من ! 
من بودم ، این دستِ من ، چشم ِ من ، گوش ِمن ، پای من ، دل ِ من وکلا نفس ِ من بود که خطا کرد ... ببخش مرا این شب و شبهای دگر ....خدایا مرا آن گونه که خود میخواهی تغییر ده ....

  • خانم معلم

نظرات (۲۰)

الهی آمین
  • حسین کیانی
  • :)
  • سـیـد مـحـمــد
  • رویم نمیشود که بگویم مرا ببخش
    با این همه گناه ولیکن خدا ببخش

    شاید دلت گرفته ازاین توبه های سست
    اینبار چندمین ولی آخر بیا ببخش

    ای مهربان عرش نشین ای همیشه خوب
    این بنده ی به خاکِ غم افتاده را ببخش

    شاید چنان بدم که نمیخواهی ای عزیز!
    از جرمهام بگذری ، اما چرا؟ببخش

    حالا تو هستی و من و تصمیم آخرت
    یا غرق کن درون عذابم...ویا ببخش

    کوه گناه خالص و خوبی همه ریا
    رویم نمیشود که بگویم مرا ببخش


    التماس دعای فرج
    پاسخ:
    ای مهربان عرش نشین ای همیشه خوب
    این بنده ی به خاکِ غم افتاده را ببخش

    شعر قشنگی بود . ممنون 

    امشب از دعا فراموشمان نکنید که امشب زمان روییدن جوانه های الغوث بر  زبان ِدل های تائب است .
    چقدر این حرف ها خوب بود...
    پاسخ:
    چون گوینده اش خیلی ادم خوبی بود ...
    گاهی فک میکنم گناهی که از روی غفلت باشه رو خدا سریع میبخشته حالا اگر به خاطرش توبه هم بکنی به استناد سطرهای پست شما جایزه هم به خاطرش میده اما اگه از روی جهل نباشه چی ؟اگه از روی علم باشه چی؟توبه هم نکنی چی؟
    .
    .
    امشب و شبای پیش رو خیلی برامون دعا کنید
    پاسخ:
    من همیشه عادت کردم مقایسه کنم ... صد البته کار درستی نیست در تمام موارد ولی همیشه وقتی به عظمت و بزرگی خدا میخام فکر کنم نه بگم مقایسه یه توجیه شاید برای خودم دست و پا میکنم ، میگم من به عنوان ِ یه مادر ، به عنوان یه معلم بارها شده از خطای بچه م و شاگردم گذشتم ، هر چقدر هم عمدی بوده باشه ، مثلا پسری که تو روی پدر و مادرش داد میزنه و تندی میکنه نمیشه گفت نمیدونه کارش درست نیست ولی اون لحظه حس میکنه حق داره و رو این حساب داد وبیداد راه میاندازه ، عقلش نمیرسه ، نمیفهمه ، پدر و مادر و یا معلم هم میفهمن که این بچه هنوز عقلش رشد نکرده حتی اگر هیکلش بزرگ شده باشه ، خدا هم خالق ماست ، میدونه چی آفریده ، وقتی به این خطاهای ما نگاه میکنه ، میگه کی میخای آدم بشی ، کی میخای بزرگ بشی ، وقتی توبه می کنیم مث پدر و مادری که بچه اش رفته عذر خواهی خوشش میاد میگه بچه م فهمید شکر خدا ، خدا هم میگه خب خوبه اقلا فهمید داره اشتباه میکنه ، اگه هم توبه نکنیم آرزو میکنه مث همه ی پدر ومادرایی که بچه ی ناخلف دارن روزی سر براه بشه ، خدا هم برامون دعا میکنه زودتر توبه کنیم وبر گردیم ... 

    خدا رحمان ورحیمه ... باور داشته باشیم ولی سعی کنیم دلش رو نشکونیم ، امیدش رو ناامید نکنیم ، چون باز مث همون پدر ومادر ، که بین بچه ی خلف و ناخلفشون یه فرقایی قائل میشن ، مطمئنا خدا هم بین توبه کنندگان و کسانی که توبه نمی کنند فرق میزاره ... 

    خدا به حق این شب های عزیز ، بهمون درک بده ، بهمون بصیرت بده که بفهمیم و سر براه بشیم ... ( مث مهدی شریفی دعا کردم ((: ، جای بچه م خالیه خونه ش . خدا حفظ ش کنه ) 
    بسم الله
    سلام
    امشب عجیب یادتان بودم ب شرط لیاقت :-*
    میدانم ک دعایمان کردید مثل همیشه
    پاسخ:
    سلاااام ...
    ممنون عزیزم ... دلم به وجود و دعاهای شماها خوشه ...بلکه خدا به قلب پاک شما نگاه کنه ....

    بله مثل همیشه ...اگر نظری به ما داشته باشند البته ):


    اما اینا باعث نمیشه غر نزنم سرت که چرا به روز نمی کنی ها ، همه ازدواج کردند شما دو تا هم ازدواج کردین نوبرشو آوردین ((((:
    سلام
    ناخواسته با وبلاگتون آشنا شدم
    وبلاگ خوبی دارین
    قالبش هم قشنگه
    پاسخ:
    سلام ... 
    این کلمه ی ناخواسته آدم رو یاد چیز دیگه ای میاندازه (:

    به هر شکل ممنون که سر زدین ...

    سلام
    خدا اونقدر ناامیدیم رو به امید مبدل کرده که همه ی وجودم شده فقط امید ..
    چرا بعضی ها اینقدر نا امید میشن ؟؟
    دوست ندارم ..
    خانم معلم خودتون ما جوونا رو می بینید، چقدر دم از نا امیدی میزنن !!
    بسیاری از دوستان عزیزم مدام از نا امیدی حرف میزن ..
    گاهی فکر می کنم شاید من زیادی امیدوارم به خدا :)
    ..
    برای ما هم دعا کنید.
    پاسخ:
    سلام 

    بله این ناامیدی که جدیدا اپیدمی شده ، انگار همه یه جورایی باید تریپ نا امیدی بگیرن تا در محفل دوستان بتونن راه پیدا کنن وگرنه از خودشون نیستن . بعضیا وبلاگشونو جمع میکنن ، بعضیا مدام صفحه رو سیاه می کنن ، خدای به این خوبی ، ما بنده ها عرضه ی بندگی نداریم ، خب بریم یاد بگیریم ، یاد گرفتن شادی می یاره نه غم ، نمیدونم بعضی از این جوونا چرا حتی نمیخان راجع به غم هاشون با کسی حرف بزنن ، من مطمئنم اگه با کسی که میدونن ادم درستیه ، سوادش رو داره ، متدینه و حد اقل یه شنونده ی خوبه حرف بزنن ، متوجه میشن که حرفاشون چقدر بیخوده ، اصلا چیزی نیست که بخان براش غصه دار باشن ... 
    با جوونی صحبت میکردم که دو سال از کسی که دوست داشت جدا شده بود حالا به گفته ی خودش به خاطر برخورد مادرش . از اون موقع هم خونه شده بود پانسیون ، مادر هم یه پانسیون دار . دیگه افسردگی حاد شده بود که مادرش به من گفت بشینم باهاش حرف بزنم . خواستمش با مادرش اول قبول نمیکرد دیگه یه ذره برام احترام قائل بود قبول کرد اومد . حرف زد جئابشو دادم و فهمید دو سال الکی زجر کشیده و واقعا هیچی نبوده از بس با خودش حرف زده بود و خودش به خودش حق داده بود شده بود کوه ِ غم . تموم شد . به خوبی وخوشی کلاغه به خونه ا ش رسید و الان دارن با هم به خوبی گذشته زندگی میکنن . 
    برای کلاغ منم دعا کنید راستی ... اونم هنوز نیمه ی راهه و به خونه اش نرسیده .. اونم تریپ افسردگی گرفته کاش می یومد و حرف میزد ... 
    این حرفایی که در مورد خدا توی پاسخ هستی نوشتید چقدر حس خوبی بهم داد :)
    پاسخ:
    خدا رو شکر ... 
    تو خوب باش همیشه ، خوبی تو آرزوی ماست ...
  • العبد التائب
  • بسیار زیبا بود.
    پاسخ:
    ممنون...
  • خارج ازچارچوب
  • خدا خدای آدم بدهام هست...
    پاسخ:
    خدا خدای همه است ، مث پدر و مادر که پدر ومادر همه ی بچه هاشون هستن ... منتها بچه ها هر کدوم یه جور به پدر ومادر نگاه میکنن ... 

    خدا همه مونو هدایت کنه و بزار تو لیست آدم خوبا انشا الله ... 
    سلام

    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآی خدای مهربون... آآآآآآآآآآآآآآای مشتی...



    آنقدر خوبی مرا گفتی به مردم

    آنقدر که حتی خودم هم باورم شد

    آه ای کرامت پیشه دیدی آخر کار

    این مهربانی های تو درد سرم شد!

    خعلی التماس دعا
    فقط برا فرج

    یاعلی
    پاسخ:
    چرا داد میزنی ، او در همین نزدیکیست ... 

    بله صد که امد نود هم پیش ماست ...فقط برای فرج دعا کنیم ...

    یا زهراء ...
    سلام

    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام 
    حاجاتتون روا ... 
    سلام

    مامانی
    یادتون نره من و دعا کنیدا....
    پاسخ:
    سلااام 

    نه عزیزم ... 

    تو هم یادت نره ، همه رو دعا کنی ....
  • یکی بود ... هنوزم هست

  • سلام ...

    چه عکس با معنی و زیبااایی ...

    دوستش داشتیم همی :)

    با تکه آخر نوشتتون یه جور ناجوری جور بود :)


    پاسخ:
    سلام ...
    خدا رو شکر که جور واجور نبود ! ((:
    به دل نشست
    خدا اجرتان بدهد
    التماس دعا دارم
    پاسخ:
    الحمد لله رب العالمین ...

    حاجتتون روا انشا الله ...
    از دل برآید لاجرم بر دل نشیند
    پاسخ:
    شکر ِ خدا ...ممنون
    فوق العاده معلمان 1500 بوده
    مدیران 1000


    وزیر بر عکس عمل کرده
    مصوبه لغو شد تا اول مهر برعکس شود
    پاسخ:
    دیگه این چیزا دردی از ما دوا نمیکنه ... ما با بازنشستگی سر وکارمون افتاده همکار ...
    تناسب عکس و متن عالی بود خانم معلم.

    این شبای آخر التماس دعا ....
    پاسخ:
    زنده باشی ... حاجتتون روا انشا الله ...
    سلام
    عیدتون مبارک

    اصلا اسم آقای صفایی که میاد من نمی تونم هیچی نگم!
    روحشون شاد!

    من اینو نخونده بودم. خیلی به جا و قشنگ بود...ممنون!
    پاسخ:
    سلام 
    عید شما هم مبارک ...

    باقیات الصالحاتی برای خودشون گذاشتند تا دنیا دنیاست ....

    خوشحالم که خوشتون اومد ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی