خدا را شکر که در مملکت آزادی داریم ... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


خدا را شکر که در مملکت آزادی داریم ...

خانم معلم | سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۳۲ ق.ظ | ۲۲ نظر




در پاسخ دوستی به وبلاگ جناب کاکایی  رسیدم با این شعرش :



شوری که در جهان من افتاد ، این نبود

 نامی که بر زبان من افتاد ، این نبود

 

آن راز سر به مُهر که سی سال پیش ازین

 چون آتشی به جان من افتاد ، این نبود


 

جالبه از 25 نظر فقط یک نفر اعتراض کرده بود. ولی به همون یک نفر معترض هم ایشون گفته بودند :

دلیل روشنی برای دزدیدن آرمان ها از سوی عده ای چاپلوس و متملق قدرت آوردم فقط همین .


من هم این جواب رو براشون نوشتم :


سلام 

خدا رو شکر که از نظر آزادی در این کشور چیزی کم نداریم . حداقل شما به راحتی عقایدتون رو عنوان کردین و نظرتونو گفتید . امید که در جایی که بناست به اعمالمون جواب بدیم هم بتونید به راحتی از پس چیزهایی که گفتید بر بیایید . 

واقعا آن کشتی نجات ،این نبود ؟!! ... 



جالبه که از دوستان شاعر یک نفر هم حرفی نزده بود ...

خدا رو شکر که از صدقه سر شهدا و جانبازانمون  و به خاطر داشتن رهبری فرزانه و مقتدر مملکت و ملت آزادی داریم !


یه نظر به انقلاب سایر کشور های مسلمان بیاندازیم و نگاهی به امنیت کشور خودمون بکنیم بعد سی و چند سال انقلاب ،شاید متوجه بشیم این امنیت رو مرهون چه کسانی هستیم .

  • خانم معلم

نظرات (۲۲)

  • العبد التائب
  • وقتی به امنیت مصر و بحرین و ...فکر میکنم موهای بدنم سیخ می شود......
    واقعا چه میکشن...
    ما داریم این جا تو راحتی و آسایش زندگی میکنیم و غر میزنیم و اونا....
    واقعا چی بگم.
    واقعا اگر از امنیتمون و کشورمون گله کنیم کم لطفی کردیم.
    کجای دنیا مثل کشور ماست.
    خدایا شکرت ....
    اول یه خدای خوب داریم ،یعدش یه رهبر خوب داریم و بعدشم یه سرزمین خوب داریم.
    پاسخ:
    سلام ...
    بله خدا رو شکر بخاطر تمام نعماتی که به ما ارزانی داشته ...
    سلام...

    بروزم با مطلب

    " وقتی شعار های امریکا سوژه خنده میشوند "

    منتظر حضور گرمتان هستیم.
    پاسخ:
    سلام ... 
    چشم ...
    سلام.
    من با خانوم معلم موافقم.
    پاسخ:
    سلاااااااااااااااااااااااام 

    ممنون . به این پشتیبانی نیاز داشتم ...
  • محمدجواد نیکزاد
  • سلام ، قضیه چیه؟!!!!!!!!



    امنیت یعنی تابلویی که بالای اتوبان رشت - تهران زده ، "فالله خیر حافظ و هو الارحم الراحمین"[سوره ی مبارکه ی یوسف ، آیه ی شریفه ی 64]


    تو ایران همه جور امنیت خداروشکر هست ، حتی مجازی!
    وقتی پشتیبانانی مثل جناب یوسف برای خانم معلم هستند دیگه :))
    خدایا امنیت مجازی به ما هم عنایت بفرما
    پاسخ:
    سلام 

    قضیه چیزی نیست ... 

    شکر خدا که امنیت داریم ... 
    شکرتر که بچه های خوبی مث شما داریم ...
  • بهترین بوی ماه
  • خیلی خوب جوابشونو دادید!

    واقعا نمیدونم اینا آزادی رو چی معنا میکنن!
    الحمدالله همه جورش دو و برمون زیادن!
    تو دانشگاه وقتی صحبت از آزادی میشه، طرف برمیگرده میگه آزادی ینی من با هر پوششی که میخوام بیام بیرون!!!(بماند که همینکار رو هم میکنند)
    ینی یه دانشجو که هیچ خط قرمزی رو رعایت نمیکنه و از آزادی بیان چیزی کم نداره، نهایت فهمش از آزادی ینی ول گشتن با پوشش باز تو خیابون و دانشگاه!

    خدا عقلشون بده!


    همیشه وقتی همه چیز به وفق مراده و همه چیز جفت و جوره، خوشی میزند به سرشان انگار...!

    با یکی بحث میکردم در مورد جنایت های رضاشاه ، که طرف موافق کشف حجاب رضا شاه بود! وقتی دلیلشو پرسیدم گفت: اگه این کا رو نمیکرد ما دخترا الان نمیتونستیم پیوند ابروهامونو برداریم حتی!!!!
    شاخ درآوردم، دفتر دستکمو جمع کردم و با یه نگاه عاقل اندر سفیهی زدم بیرون!
    جهالت تا چقدر آخه!

    اینا چه میفهمند کار خمینی کبیر را!!!
    پاسخ:
    سلام ... 

    نمیدونم یا ما زیادی احساس میکنیم در آزادی و امنیت داریم بسر میبریم یا اونا چیزی به چشمشون نمی یاد ! 
    درست مثماهی که وقتی از آب بیرون میافته قدر آب رو میدونه . خدا نکنه بلایی سر ازادی و امنیتمون بیاد که اون موقع قدردان این روزها باشند ... 

    ایشالا خدا همه مون رو هدایت کنه ...
    سلام

    هر وقت به وضع وحشتناک ناامن کشورم فکر کردم و دعا کردم یادم افتاده که همیشه توی مملکتی بودم که یکی از بزرگترین نعمت هاش "امنیت"ـه و خدا رو شکر کردم ...

    و یکی دیگه از بزرگترین نعمت های اینجا "اتحاد" یه که در هر صورت هست . چیزی که هیچوقت بین مردم کشور خودم پیدا نکردم . پس خدا رو شکر ...

    توی این مملکت هر چقدر هم سختی باشه ولی احترام امام و شهدا و جانبازان و رهبر سر جاش ...




    پاسخ:
    سلام 

    بله خدا رو شکر ... 
    تمام امنیتمون رو مرهون ولایت پذیری مردممون و خون شهدا و ایثار گری جانبازامون هستیم ...
    ینی واقعا چششونو بگیره این ازادی!! ازادی رو خب معنا کنن ما بدونیم. دیگه شورشو در اوردن.
    قبلن اینجوری نبود این شاعره بود?
    پاسخ:
    سلام 

    از دوران جناب موسوی من شناختمشون که اونوری بودن ! 
    آقای کاکایی مدتهاست در این ورطه غوطه ور شده
    یه زمانی اقای غزوه جواباشو میداد..اما اقای غزوه عم دیگه بیخیال بحث با ایشون شده
    ایشون بیشتر از حقیقت ..درگیر سیاسی و جوگیری شده
    پاسخ:
    سلام 
    بله از سال 88 ایشون تقریبا در این وادی قدم میزنه ولی دیگه بی انصافیه که همه چیز رو کلا ندید بگیریم و بگیم :

    آن راز سر به مُهر که سی سال پیش ازین

     چون آتشی به جان من افتاد ، این نبود




    ببخشید سلام از ماست :)
    دیگه شما جواب ندید که باز من سلام می کنم :دی
    پاسخ:
    سلام سلامتی میاره عزیزم 
    چه از طرف شما باشه چه از طرف من ! 

    سلامت میکنم در جز و در کل !
    سلام خانوم معلم عزیزم

    والا منم واسشون نظر گذاشتم،پاسخشون خیلی عجیب بود برام
    تقریبا دچار یه توهم خفیف شدن
    فکردن من همون خانوم معلمم که نظر گذاشته
    واقعا متاسفم واسه کسی که نمیتونه جواب منطقی بده،اینجور پاسخ میده

    ان شاالله خدا هممونو به راه راست هدایت کنه
    یا حق
    پاسخ:
    سلام عزیزم 

    اشکالی نداره . مهم اینه که بدونن این استاد بزرگوار این مملکت به هر حال جای شکر کردن هم داره بعضی چیزهاش ... 
    انشا الله ...
    حق یارتون 
    اگر بعد از سی سال با این همه خون دادن و خون دل خوردن این امنیتم نداشتیم که باید دیگه اساسی به همه چی شک میکردیم اگر چه این روزا که همه از امنیت و آرامش ایران در مقایسه با بعضی کشورا به خودشون و بعضی چیزای دیگه میبالن دریغ از یک شکر یا یه ذکر برای ادای شکر
    پاسخ:
    انشا الله که خدا ما رو لحظه ای به حال خودمون واگذار نکنه ...
    "نافهمی" یه مرض که از تبعات "ناشکری"ه
    بی‌خود نیست خدای ما این همه تاکید کرده به شاکر بودن از خالق و مخلوق.
    پاسخ:
    ناشکری ...ناشکری ... ناشکری ...

    خدا همه مونو هدایتمون کنه ...
    سلام

    شاعری قبله نما را گم کرد
    سجده بر مردم کرد...


    این بنده خدارو سالهاست که ما باهاشون مشکل داریم تو اصفهان

    نه تنها با ایشون با خیلی دیگه از شاعرا...

    بحثشون مفصله

    ترجیح میدم با این جماعت حتی حرف هم نزنم از بس داغونن و حاضر نیستن یه ذره مطالعه و تفکر کنن.

    میخواستم یه شعر در جوابشون بگم ولی گفتم حیف وقت
    نصفه کاره ولش کردم

    این نصفش:
    شوری که در نهان تو افتاد این نبود
    ذکری که در اذان تو افتاد این نبود

    قدری به عکسهای شهیدان نگاه کن
    ژانری که در پلان تو افتاد این نبود

    سرخی برگهای بهاری گواه ماست
    برگی که در خزان تو افتاد این نبود...

    خانوم معلم ترو خدا حرص اینارو نخورید.
    فقط دعاشون کنید که اهل مطالعه و تفکر بشن. همین...

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام پسرم . 
    نه حرصشون رو نمیخورم . ایشالا خدا همه مون رو هدایت کنه و واقعا لحظه ای ما رو به خودمون رها نکنه ... 


    دستتم درد نکنه . جوابت عالی بود . خدا این ذوق و قریحه رو بیشتر وبیشتر کنه و انشا الله که همیشه همین طور در راه خدا و اولیا ءش صرف بشه ...


    متوجه نشدم سرچی بحث بوده و کجا
    اما تعریف بعضیا از آزادی اینه که بی حجاب بیان بیرون و هر غلطی دلشون میخواد بکنن! اگه آزادی اینه ما اسارت رو ترجیح میدیم

    +خیلی ممنون از لطف و محبتتون. بستن کامنت ها هم برای مخاطب آزاریه:دی بعضی پست ها نیازی به کامنت نداره به نظرم. دوستان پست های قبلش نظر میذارن :)
    پاسخ:
    نوشته بودم که رفتم وبلاگ جناب کاکایی و با شعری از ایشون روبرو شدم و باقی ماجرا ...

    همیشه به آزار واذیت : دی 

    من از جمله خوانند گان تنبلم که اگه تا دو سه پست بینم کامنتدونی بسته است بی خیال کلش میشم ... 
    به گام های کسان می برم گمان که تویی
    دلم ز سینه برون شد ز بس تپید، بیا...



    سلام. کم پیدا که نه، ناپیدا شدید خانوم معلم! خوبین؟
    پاسخ:
    سلام ...
    تهرانی؟ ... 

    والا یه دو روز سفر بودم امروزم کار اداری داشتم نبودم ...

    خوبم .ممنون .
    سلام
    همین ایشون به برکت انقلاب و جمهوری اسلامی معروف شدند
    وقتی رییس دفتر شعر و موسیقی صدا و سیما باشی معلومه گنده میشی
    وقتی هر ترانه ای که میاد رد میکنی و جبارانه حذفش میکنی معلومه که خواننده ها مجبورن شعرهای تو رو واسه تیتراژ ها و وله ها بخونن
    وقتی پول یامفت بیت المال رو به یک موسسه مردم نهاد یعنی خانه شاعران ایران در دوره اصلاحات میدن معلومه مدیرانش مدعی تر میشن
    وقتی ساعتها برنامه ادبی از آنتن صدا و سیما رو به ایشون و آقای ساعد باقری و سهیل محمودی ... اختصاص میدن معلومه وهم شهرت برشون میداره

    باید هم الان گندگی کنن
    هی روزگار
    پاسخ:
    ... 

    چی بگم ... کاش خودشون هم نظر ِ شما رو میدونستن . چون مطمئنا اطراف آدمها رو کسانی پر میکنند که مثل خودشون فکر میکنند . تو وبلاگشون همه از شعرشون تقدیر کردند . کاش معترضین هم نشون میدادند که به شعرشون اعتراض دارند . 
    انتقاد نشون دهنده ی نفی شخصیت افراد نیست ، انتقاد درست باعث رشده ، اگه درست هم نباشه به نظر منتقد شونده  ، مثل ایشون که زیر کامنت بنده نوشتن خواهر چشمتون شور نیست انشا الله ، یه چیزی تو همین مایه ها که هیشکی نفهمه جریان چیه تحویل میدی و میگذری ... 
    بعدش آدم میمونه و اون دنیاش و اعمالش ... 

    خدا رحم کنه به همه مون ...
  • مامان محمدین
  • آن انتظاری که ما از شعرا داشتیم این نبود
    آن حرف های قشنگ که قبلا ها میزدند این نبود

    این غصه ها که بر دلمان تلنبار میشود
    جانا بدان که قبلتر ها اینقَدَر نبود!!!
    پاسخ:
    سلاااام 
    بابا ماشا اللله چقدر شاعر داریم . 
    فک کنم ایشون کم آورده باشن دیگه ... ((: 

    ممنون که اومدین ... خوشحالم که هستین ...
  • .::.چادرم؛ پرچمِ من.::.
  • سلام
    خیلی وقته به دلیل عجله خاموش می خونم و توفیق ندارم ابراز وجود کنم

    چرا ما آدما انقد بی انصاف می شیم گاهی؟ گاهی که نه! بسیار بیش از گاه گاهی ...
    :(
    پاسخ:
    سلام و رحمه الله ...
    اشکال نداره جانم ... اما با ابراز وجودتون بیشتر خوشحالمون می کنین ... 

    نمیدونم واقعا نمیدونم ... کاش خدا چشم دلمون رو همیشه باز نگه داره ...
    سلام
    اجازه خانم
    به نظر من شعر آقای کاکایی اونقدرهاهم تند نبود که شما بخواین واسش یه جنبش راه بندازید.
    اجازه خانم
    این حرفی که می خوام بگم خطاب به العبد التائب هست.
    آخه چرا ما تو ی پیشرفت های علمی می خوایم خودمون رو با آمریکا و انگلیس و آلمان و روسیه(که خیلی ازشون عقبیم)مقایسه کنیم ولی وقتی حرف آزادی سیاسی می شه خودمون رو با مصر و بحرین و افغانستان و پاکستان مقایسه می کنیم؟
    شما برید از اونهایی که یه سفر کوتاه به کشور های اروپایی داشتند و نظامشون رو بررسی کردند بپرسید که چقدر زندانی سیاسی دارند؟
    جرم زندانی های سیاسی شون چیه؟مفاسد اقتصادی رو از تلویزیون نشون می دن و آبروشون رو می برن یا زندانیان سیاسی شون رو؟
    بپرسید آیا رهبران منتقد و معترض رو بدون اینکه جرمشون تو هیچ دادگاهی ثابت بشه حبس خانگی می کنن.
    سایت رهبر جبهه مخالف رو فیلتر می کنن؟
    برخوردرییس جمهور کنونی شون با رییس جمهور قبلی چطوره؟
    بپرسید کنار کلیساهاشون اجازه تاسیس مسجد می دن؟
    جنبش وال استریت چرا عقب کشید؟
    با افسران پلیسی که با معترضین بد برخورد می کنن چی کار می کنن؟
    اگه یه دختر بچه تو یه مدرسه به دست تروریست کشته بشه. رییس جمهور شون چی کار می کنه؟
    اگه چندین کودک مدرسه ای به خاطر نبود امکانات بسوزن و آتیش بگیرن.رییس جمهورشون پیام تسلیت می ده؟وزیر آموزش و پرورشون به حالت مسخره می گه من مسئولیت آتیش گرفتن تمام بخاری های کشور رو قبول می کنم و عذر خواهی می کنم؟
    اگه یه جا زلزله بیاد دولتشون دسته جمعی بلند می شه بره سفر خارج از کشور
    اگه برن سفر خارج از کشور زن و بچه هاشون رو با خودشون می برن؟
    وووو
    من نمی گم امریکا بهشته نه.بلکه معتقدم واقعا شیطان بزرگه و ظالم ترین و بدترین برخورد ها رو با کشور های دیگه داره .و باید مشت در دهان آمریکا زد.
    ولی من می گم بیاید ارزش های نظام های با تجربه دیگه رو هم ببینیم و خودمون رو با اونها مقایسه کنیم.نه با بحرین و مصر و عراق و افغانستان/
    یا حق
    پاسخ:
    سلام ...

    من جنبش راه ننداختم فقط گفتم چرا همه ازش تعریف کردن و یکی هم که مخالف بوده ایشون چنین جوابی دادن ! ... ضمنا خدا رو شکر کردم که آزادی هست که یکی از ترانه سرایان موفق ! کشور بیاد و چنین چیزهایی بگه ... یعنی واقعا سی سالمون پوچ ؟!!! 
    سلام
    جنبش رو مزاح گفتم و اغراق کردم تا دور همی یکم بخندیم.
    یا حق
    پاسخ:
    سلام 

    خندیدیم (((:

    حق یارت 

    خیلی حرفا دارم در جواب چیزهایی که گفتی ولی وقتی حس میکنم من حرف خودم رو میزنم شما هم حرف خودت رو گفتنش بجا نیست ...

    اما فقط یه چیز بگم . از جناب کاکایی که مثل من زمان بیشتری رو در قبل انقلاب و بعد انقلاب گذرونده بیشتر از این انتظار میره . کسی منکر کمبود و کاستی ها نیست ، کسی هم نمیگه نقد نکنیم ولی اینکه بزنیم زیر همه چی و همه اش بگیم این اونی نبود که من فکر میکردم هم درست نیست . چه انتظاری میره از کشوری که تا اومد شروع کنه ، سرانش رو ترور کردن ، تحریم رو شروع کردن ، پاش رو به جنگی نا خواسته باز کردند ، بهترین فرزندان مرزوبومشون رو کشتند و در این میون بودند فرصت طلبانی که هر چفدر دلشون خواست و هر غلطی هم دلشون خواست انجام دادند . 
    اگه دلسوز انقلاب هستیم فقط یه سوال از خودمون بپرسیم . 
    ما برای انقلاب چه کردیم ؟!! 

    العبد یه نوجوان 17 ساله است شایدم کمتر ... همینقدر که در این دوران تهاجم فرهنگی این بچه خودش رو داره حفظ میکنه دنیایی ارزش داره . من انتظار ندارم اون به سوالات شما جواب بده اما خودم دونه دونه سوالاتت رو جواب میدم . 
    سلام
    شما حرفاتون رو بگید.من حرف خودم رو نمی زنم.حرف درست رو قبول می کنم.
    یا حق
    پاسخ:
    سلام ...

    گفتم یه مقدارش رو ... بعدشم این حرفا نیاز به صحبت رو در رو داره 
    اینجور بحث کردن ها رو نمی پسندم . 

    یا علی 
    سلام
    من هم نمی پسندم.
    ولی مشتاق خوندن پاسخ های گرانبهاتون هستم.
    یه چیز بگم؟
    وقتی بهم می گید پسرم نمی دونید چقدر ذوق می کنم.یاد خانم معلم های دبستان می افتم که چقدر دوستشون داشتم و دارم.
    اجازه خانم؟
    من لینکتون کردم.اون هم با چه افتخاری.
    یا حق
    پاسخ:
    سلام پسرم ((:

    نمیدونستم این " پسرم " گفتن ها نوستالژیک برانگیزه ... 

    وقتی میگم رو در رو یعنی اگه من چیزی گفتم و شما مخالف بودی همونجا اعلام میکنی و ادامه پیدا میکنه اما اینجا من باید بگم بعدش شما جواب بدی هیچ حسی رو منتقل نمیکنه و اصلا دوست ندارم .لب کلام رو همون موقع گفتم . مهمترین مسئله ای که با اون به برکت وجود رهبر فرزانه مون داریم همین امنیته . چیزی که خیلی از کشورهای منطقه ازش محرومند . متاسفانه دستهایی بر ان هستند که این امنیت رو بگیرند و مطمئن باش رهبر الان خون دل می خورند و تحمل میکنند تا شیرازه این مملکت از هم نپاشه ... البته اینکه میگم تحمل یعنی اینکه ایشون از خیلی چیزها اگاه هستند ولی باید تحمل کرد ... من معمولا همه چیز ها رو برای اینکه حداقل برای خودم ملموس باشند یا با حس مادری یا با معلمی مقایسه میکنم . 
    فکرش رو بکن توی خونه ای یه معتاد داشته باشیم . همون اول قبل از تابلو شدنش خانواده برای حفظ آبروی خانواده سر پوشی میکنن و سعی میکنن به طرق مختلف مسئله رو حل کنند اما همچنان با وجود رفتن راه های مختلف اون بچه معتاد هست . تا اینکه بالاخره همه چی نمایان بشه . تو کشور ما هم خیلی اتفاق ها میافته ، خیلی چیزهایی که نباید ، خیلی چیزهایی که پدر خانواده ، مادر خانواده راضی به اتفاق افتادنشون نیست اما پیش میاد . راهش این نیست تو بوق و کرنا کنند و اعلام کنند .راهش اینه که اول خودشون قضیه رو تا جاییکه میتونن حل کنند . متاسفانه عده ای از دوستانی که به نظر میاد دوستدار انقلابند ، خلاف این عمل میکنند . نه تنها کمک نیستند بلکه بیشتر قضیه رو هم میزنند . 
    نمیدونم تونستم یه چیزایی رو بگم و موضعم رو برات مشخص کنم یا نه . همه میدونیم که کم و کاستی تو مملکت زیاده . هر ایرانی اینها رو با پوست و گوشتش حس میکنه ولی ما به چیزی بالاتر اعتقاد داریم ... 

    من که قبلا لینکتون کرده بودم . منم به وجودتون افتخار میکنم و اینو خدا شاهده که بی اغراق میگم ... خدا رو شکر که یک معلمم ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی