خوشا به حال خیالی که در حرم مانده ... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


خوشا به حال خیالی که در حرم مانده ...

خانم معلم | پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۲:۴۹ ب.ظ | ۲۵ نظر




این روزها مردم سه گروهند :


         آنان که در کنار ِ یارند ...


                            آنان که در راهِ یارند ...


                                                          آنان که 

                                                                            دور 

                                                                                         از یارند ... 

                                                                                                          و یکی از آن گروه سوم، 


                                                                                                                                              ... منم ... 




جمعه نوشت : 

                   

مولای من ، 


این روزها برای تسلای دلت  مهمان های زیادی به کربلا آمده  و می آیند با پای پیاده یا سواره ، دلتنگ و محزون اما ، 



 هیچ سنگی نشود سنگ صبورت ، تنها

تکیه بر کعبه بزن ، کعبه تحمل دارد...



  • خانم معلم

نظرات (۲۵)

  • سید محمد رضی زاده
  • و چقدر وخیم است حال آن غافلی که این بار هم از قافله جا مانده است...
    پاسخ:
    درد آن دارد که میداند از چه محروم مانده است ...
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • و منم ..
    من هم ...
    سلام
    آه...
    ویکی از آن گروه سوم...
    دعاهایتان برسد...
    یا حق
    پاسخ:
    سلام ...

    دختر کجایی؟ 
    تو کارگاه منتظرتیم ...
  • علیرضا فلاح
  • سلام اگه دوست داری وبلاگ منو لینک کن خبر بده تا منم وب تو رو لینک کنم
    ممنون
    پاسخ:
    سلام ...
  • خارج ازچارچوب
  • چهارمین سال دوری خیلی درد داره...
    پاسخ:
    یکسالش هم درد داره چه برسه به چهار سال و دقیقا منهم چهار ساله که منتظرم دوباره به آن دیار برگردم ...
  • سندس در جست وجوی حقیقت
  • ما هم جزء گروه سوم ...
    .
    آنانکه خاک را به نظر کیمیا کنند
    از یمن تربت شه کرببلا کنند
    .
    جامانده های قافله ی اربعین تو،
    آقا دوای درد دل خود کجا کنند؟
    .
    باشد حسین، کرببلا مال خوبها
    بدها بگو: که غصه دل با چه وا کنند؟
    .
    پاسخ:
    به خیلی ها میگم بعد منزل نبود در سفر روحانی ، ولی واقعا خودت با همین چشمای گنه کارت بارگاه ارباب رو ببینی کجا و از دور سینه بزنی و حسین حسین کنی واشک بریزی کجا ! ...


  • خلوت پرهیاهو
  • سلام خانم معلم عزیزم...
    والا تازگی ها بی حکایت طرح میزنم :) خط خطی میکنم بی حکایت ...
    این پوسترها قرار بود مجموعه کاری باشن برای موسسه بهاران که شش ضلعی یونیفورم کلی کار بود و هر نشست یا معرفی کتاب و جلسه ای که قرار بود در موسسه برگزار شه توی همین یونیفورم قرار میگرفت. حالا این کتاب تریو تهران هم یکی از همین نشست ها بود و عکس پس زمینه هم طرح جلد کتاب بود که من باید استفاده میکردم. خودم هم کتاب رو نخوندم که بدونم چیه. فقط جریان این بود که هر کتاب میره در یونیفورم شش ضلعی ها . در هر کتاب ترکیب بندی و تعداد شش ضلعی ها متفاوت بود. حالا که یحتمل تا اسفند بیشتر براشون طرح نمیزنم... درگیر نزاع های درون موسسه ای هستن و اعصاب برای ما نذاشتن. اینه که خیلی روی طح هایی که براشون داشتم حرف و مانور نمیدم .
    همیشه توجه شما به من و کارهام ذوق زده م میکنه.
    دوستتون دارم. بیادتونم.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام عزیز دلم ... 
    طرح هات مثل همیشه عالی هستن .مثل خودت ... 

    ممنون که وقت گذاشتی و سریع جواب دادی ... ایشالا هر جا هستی خوب و خوش باشی ... این شبها وروزها سادات خانم ما رو از دعا بی نصیب نفرمایین ... 
    دلم برات تنگ شده یه وقتی برای ما نزاری ها !! )):
  • نی نامه ...
  • چقدر قشنگ و دلنشین.
    پاسخ:
    نظر لطفتونه ...
  • حنیف منتظرقائم
  • سلام
    در نمیریم همینجا هستیم :)
    شیرینی هم انشاءالله میدیم
    دعا دعا دعا
    یا علی مددی
    پاسخ:
    سلاااااااااام 

    خدا رو شکر ...ترسیدم (:
    از شما دعا دعا ... 

    علی یارتون 
    حسین دلم رو بردی..........
    پاسخ:
    یا حسین ...
  • صبحِ تابناک
  • این پیامک های لعنتی حلالیت...
    پاسخ:
    که دل میبرند ...
    سلام بر حسین زیبا نگارِ من که به من عشق اموخت تا برسرعهد خویش با مهدی فاطمه باقی بمانم الهی آمین
    پاسخ:
    سلام 
    انشا الله که تا همیشه برعهد خویش استوار بمانید ...
  • نی نامه ...
  • سلام بر اربعین حسینی....
    پاسخ:
    سلام بر عقیله ی بنی هاشم ...
    سلام... اربعین تسلیت
    ************************
    شرح حدیث....آیت الله آقا مجتبی تهرانی رحمه الله علیه....

    ترجمه حدیث: حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند:
    همان طور که خورشید و شب با یکدیگر جمع نمی­شوند، محبّت و دل بستگی به خداوند نیز با محبّت و دل بستگی به دنیا جمع نمی­شوند.

    شرح حدیث: خیلی زیبایی در این روایت دیده می­شود. انسان اگر بخواهد بفهمد حبّ به خدا دارد یا نه، راهش چیست؟‌ این امری نیست که هفته­ای و ماهی یا سالی یک بار پیش بیاید، بلکه انسان در هر روز چندین بار بر سر دو راهی دنیا و آخرت قرار می­گیرد؛ آن هم نه فقط بُعد وجودی او، بلکه تمام ابعاد وجودیش مثل قلب، عقل، اعضاء و جوارح، دست، پا، زبان، گوش، چشم و حتّی خطورات ذهنیّه او مثل دروغ، غیبت، تهمت، مال حرام خواری، نگاه به نامحرم و... انسان ببیند کدام را انتخاب می­کند امر الهی را انتخاب می­کند که نور است، یعنی محبّت و دوستی به خداوند را، یا این که معصیت را انتخاب می­کند که ظلمت و تاریکی و محبّت و دل بستگی به دنیاست؟
    ‌ نور و ظلمت در یک جا جمع نمی­شوند و دل ظرف محبّت خداوند است و دو شیء و دو چیز در او جای نمی­گیرد، محبّت و دل بستگی به خداوند یعنی نورانیّت، نشاط، آرامش، برکت، نیکوکاری. و محبّت و دل بستگی به دنیا، یعنی ظلمت، تاریکی، اضطراب، افسردگی، فساد، گناه و معصیت. حالا انسان ببیند در شبانه روز زندگی خود چه چیز را انتخاب می­کند؟‌ این از عمل انسان معلوم می­شود. آیا دل را در اختیار صاحب خانۀ با محبت خود و انجام فرامین او قرار داده­ایم؟ یا اینکه با نافرمانی، معصیت و گناه صاحب خانه را از دل بیرون کرده به مستأجر و یا بالاتر به غاصبی که محبّت دنیا و شیطان است داده و دل را بیمار کرده­ایم؟
    انسانی که کارهای شیطانی انجام می­دهد و می­گوید خدا را دوست دارم، حرفش یک دروغ و فریب شیطان است. او دل را به شیطان تحویل داده است. البته چون خداوند کریم، مهربان و توّاب است، انسان می­تواند با توبه و انجام اعمال نیک دل خود را از شیطان پس گرفته و ظرف محبّت خدا کند.
    [1]غرر الحِکَم و دُرر الکَلِم، صفحه 141، روایت 2513
    ****************
    آقا مجتبی...
    http://zareh.blog.ir/post/268

    پاسخ:
    السلام علی الحسین وعلی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین ...
    ما نیز ...
  • طلبه امروزی
  • سلام
    با مطلب «زن را بزن!» بروز هستم . در این مطلب تفسیری نوین و معقول از مسئله «زدن زنان» (نساء34) سخن گفته ایم .
    + رو نمایی از دو کتاب نوشته طلبه امروزی : 1. اخبار کافی(جلد اوّل) 2. سیر اندیشه(جلد دوازدهم)
    در کتاب «سیر اندیشه» درباره مسائلی چون : حجاب،روابط اجتماعی طلبه ها،نشوز،حقوق زنان،وفات یا شهادت فاطمه زهرا(س) سخن گفتیم ... خواندن این کتاب را توصیه می کنیم .
    پاسخ:
    سلام ...
    خدا همه مان را به راه ِ راست هدایت فرماید ...
    با قدم های دلم در خیال حرمش پیاده روی می کنم. من هم زائرم!؟
    پاسخ:
    دلم هوای حرم کرده است می دانی
    دلم هوای دو رکعت نماز بالا سر
  • khameneeasm gomnam
  • سلام.. به روزم با"اصلا چرا عمار؟؟؟؟
    تشریف بیارید....
    پاسخ:
    سلام ...
    چشم ...
  • حسین(نای نی)
  • سلام
    دارم دق می کنم از فکر کردن به این که چهل روز پیش کربلا بودم.

    حسینی باشید
    پاسخ:
    سلام 
    خوش به سعادتتون 
    من چهار سال پیش کربلا بودم !!

    زینبی باشید ...
    سلام علیکم و رحمت الله....


    "حاج خانوم حالت چطوره ؟!!! " (اشاره به متلک آن بچه های شیطون!)

    چه طور است حال شاگردی که مدت هاست بی وفایی کرده و به معلم بزرگوارش حتی برای یک احوالپرسی سر نزده؟! حداقل اون بچه ها از من با معرفت تر بودند!


    خیلی دعا کنید. دعا کنید با فرجش در کارهای ما هم فرجی اتفاق بیافته...
    ان شاالله سلامت و لبریز از توفیقات روز افزون باشید...

    شاگرد کوچک شما:
    محمد حسین نیکزاد
    پاسخ:
    سلام علیکم و رحمه الله وبرکاته ...

    خدا رو شکر بالاخره ما یه اثری از شما اینجا مشاهده نمودیم !! گوسفند و گاو که نمیشه بکشیم وگرنه میکشتیم زیر پاتون ... 

    ما بچه ی بی معرفت تو کلاسمون نداشتیم و نداریم ... بچه هامون ممکنه سرشون گرم کاراشون باشه ولی بی وفا نیستن ... 

    ایشالا همیشه خوب و خوش و سلامت باشی هر جا که هستی و دعا میکنیم برای فرج آقا انشا الله که لایق حضورش باشیم ...
    ممنون که اومدی خیلی خوشحالم کردی ... 
    زنده باشی پسرم ...
    یک اربعین فراق و غـم و غصه و ملال

    هر لحظه‌اش گذشته به زینب هزار سال

    تو روی خاک بودی و می‌زد چهل عروج

    مرغ دلم بـه جـانب گـودال، بـال‌ بـال

    علی اکبر لطیفیان

    سلام..
    اللهم ارزقنا.. زود :(
    پاسخ:
    سلام عزیزم ...

    هیچکس نمیتونه غمی که به جان خانم زینب نشست رو درک کنه ... 

    الهی آمیــــــــــــــــــــــــن ...
    بخوان خدا را، دلم گرفته، دلم گرفته، دلم گرفته ! درین سیاهی، از آن افق ها، شبی زند سر سپیده آیا ؟
    سلام خانم ... در چه حالید با ...؟ بهترید؟
    پاسخ:
    سلام عزیزم 

    شکر خدا قرصامو بخورم خوبم ولی از اونجاییکه همش یادم میره مث امروز روزی بازم مینیمم فشارم پرید بالا ! 
    من ای صبا...
    سلام
    خوشا به حال خیالی که در حرم مانده...

    به یاد چایی شیرین کربلایی ها
    لبم حلاوت احلی من العسل دارد. . .

    جای تان خالی بود
    جای همه آدم ها کربلا خالی بود
    جای سه ساله. . .
    پاسخ:
    سلااااااااااااااام کبلعی ... 
    خیلی خوش اومدی ... 
    روزی هر سال تون زیارت کربلا ... 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی