وقتِ حساس ! :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


وقتِ حساس !

خانم معلم | جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۳۶ ب.ظ | ۱۹ نظر


http://www.banifilm.ir/Content/1392/11/05/image/2-1-201412503659.jpg


مادر بزرگم وادی السلام قم مدفون هستند . یادمه وقتی بچه تر بودم و برای خواندن فاتحه به آنجا میرفتیم برام دیدن آن همه سنگِ قبر جور واجور و آن عکسهای آفتاب خورده که قیافه ی میت را وحشتناکتر نشان میداد، خیلی جالب بود و منکه دنبال این سوژه ها بودم یا دور وبر آرامگاه های درب و داغون خانوادگی می گشتم یا داخل قبر هایی که نشست کرده بود را نگاه می کردم تا ببینم مرده ای از اون زیر پیداست یا نه !

اما حالا با این همه سن و این همه اطلاعات تا یه آهنگ کمی تا قسمتی رعب آور برای حتی این فیلمهای در ِ پیتِ ایرانی را می شنوم بهم میریزم و واقعا تحمل شنیدن آهنگشان را هم ندارم چه برسد به دنبال کردن و با دقت دیدن صحنه های وحشت آور فیلم را .

دیشب به هوای دیدن یک فیلم ظنز و کمدی که مثلا از نظر مخاطبین و داوران جشنواره یکی از بهترین فیلمها شناخته شده برای ساعت 11 شب بلیط گرفتیم و رفتیم سینما آزادی . نه طنز آنچنانی داشت و نه کمدی به مفهوم مصطلحش بود . فیلمی که انگار تنها یک هنرپیشه داشت ، " جناب عطاران " .


بله فیلم " طبقه حساس " را میگویم . فیلم که تمام شد دیدن ِقیافه ی مردم تماشایی بود . فکر کنم همه آنهایی که آمده بودند ،مثل من عادت به خواندن نقدِ فیلم، قبل از دیدنش نداشتند و همه مثل بهت گرفته ها داشتند از سینما بیرون میرفتند . همه میگفتند:" این چی بود ؟!!! "

واقعا از کمال تبریزی بیشتر از این انتظار میرفت . نمیدانم هدفش از ساختن این فیلم چه بود ، میخواست بگوید زن و شوهر باید قدر همدیگر را در زمان زنده بودن بدانند ، میخواست بگوید غیرت را باید بجا خرج کرد یا شاید کمی سیاسیش کرده بود و میگفت چه باند بازیها و کلاهبرداریهایی که در این مملکت انجام نمیشود ، اما آیا واقعا در یک سکانس این مطالب را مطرح کردن یعنی این فیلم، فیلم پرباری است؟!!! یا واقعا مردم نمیدانند چه اتفاقاتی در این کشور می افتد ؟ یا واقعا فقط کشور ما شاهد چنین اتفاقاتی است ؟!!! خلاصه هر چه که میخواست بگوید فقط میدانم آخر فیلم دلم می خواست از سینما بزنم بیرون .

وقتی فیلم"در باره ی الی"  را در همین سینما و در همین زمان میدیدم ، منگ بودم تا خود ِ خانه .کارگردان واقعا هنر به خرج داده بود و هیجان فیلم تا آخر و حتی بعد از فیلم با تماشاگر بود اما این فیلم چه عرض کنم !! ... فقط حسرت ِ از دست دادن وقتم را داشتم .

خوشحال بودم که خواهر زاده هایم همراهمان نیامده بودند . یعنی بردن بچه ( زیر ده سال ) برای تماشای این فیلم کار فوق العاده اشتباهی است ، نوجوان ها هم اصلا حوصله ی دیدن این فیلم را نخواهند داشت. اما اگر خواستید حتما حتما این فیلم را ببینید ، توصیه میکنم اول چند نقد از این فیلم بخونید . (کاری که من الان میخوام انجام بدم !!!)


این همه حرف فقط برای گفتن همین جمله بود :


"از من می شنوین وقتتون رو برای دیدن این فیلم تلف نکنین ..."



  • خانم معلم

نظرات (۱۹)

سلام بر خانم معلم عزیز
با اینکه همیشه پیگیر مطالب زیبایتان هستم اما شوکه شدم وقتی کامنت شما را در دلانه دیدم. خیلی خوش آمدید .
قبول حق ان شالله

راستش اصلاً دلانه را لایق قدومتان نمی دیدم.
شما بر ما ببخشید . . .


یـ علی ـا
سلام.

چند روز پیش اتاق خبر من و تو داشت غر غر میکرد که چرا صدا و سیما تیزر های تبلیغاتی طبقه حساس رو اندازه ی معراجی ها تبلیغ نکرده:))

دلیلش رو هم این اعلام کرد که با کمال تبریزی مشکل داره سر سریالی که توش به بختیاری ها توهین کرد و باعث شد مملکت بهم بریزه
اتفاقا همونجا گفتم خب بلن شید برید فیلم رو ببینید بعد حرف مفت بزنید :))
من دیدم فیلمش رو اما این جمله ی قزمر شما رو از زبان بینندگانش زیاد شنیدم
من هم تا ته و توی یک فیلم را درنیاورده ام قبل از دیدن ، به تهیه کننده اش افتخار نمیدم :)
"چ " رو اگر هنوز ندیدید ببینید ، جزو فیلم های خوبی ست که دیدگاه و نقدهای مختلفی واسش نوشتن .. و این باعث میشه فکر آدم رو به تحلیل وا دار کنه.
  • فانوس جزیره ...
  • سلام علیکم
    حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند :
    همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگارى ها در دوستى علىّ علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود.
    ایام تسلیت باد .. التماس دعا
    عاقبتتون بخیر
  • خارج ازچارچوب
  • نقد فیلم قبل دیدن خود فیلم که اصلن توصیه نمیشه.تلف میشه فیلم دیدن آدم.
    اما سینمای ما مخصوصن الان که قیمتش رفته بالا مخصوصن آزادی که شما رفتید.برای اینکه آخرش پشیمونی نیاره حتمن حتمن باید از اونا که دیدن سوال کرد.چون الان یه حالتیه از هر ده تا فیلم یکی دو مورد شاید ارزش یه بار دیدن داشته باشه.برا همین به ریسک کردن نمی ارزه
  • سید مرتضی میرعزآبادی
  • سلام
    اگر معراجی ها رو می دیدید چی می گفتید ؟من که با بلیط مجانی رفتم بلیط دولتی ،بلیطی که آموزش پرورش داده بود ،ما هم گفتیم سنگ مفت گنجیشک مفت ،بعد از پایان فیلم می خواستم خودم رو بکشم ،بی سرو ته ،بی هدف،دیالوگهای بی مغزی که فقط مسخره بازی توش بود تا هدف.
    به قول شما فیلمی که انگار یه هنرپیشه داشت آن هم جناب عبدی.
    یا حق
    سلام بر خانم معلم عزیز
    ان شاالله سال پر برکت و پرباری داشته باشید:)

    تو این دوره و زمونه سینما رفتن و انتخاب یه فیلم همینجوری البته ریسک داره!
    تا مطمئن نشم فیلمش خوبه، فیلمی رو نمیبینم!
    مگه این که دعوتمون کنن!
    مث معراجی ها!
    الهی بمیرم برا شهدای ما که هر روز مظلوم تر از دیروزن!
    حتی فیلم چ!!!
  • خادم اهل بیت (ع) ارادتمند رزمنده ها

  • بسم الله الرحمن الرحیم



    سلام علیکم



    چفیه با "شوقی که زنده تر می شود (2) " ( به مناسبت فیلم سینمایی چ )



    التماس دعا
  • میلاد علیدوست
  • سلام خدمت شما...با موضوع استفاده از فرصت ها در خدمتم
    موفق باشید..
  • فرزند کوچیکتون سید محمد حسین
  • سلام خانوم معلم...
    من پریشب هر دوی این فیلم ها را دیدم. پشت سر هم... معراجی ها و طبقه حساس.
    هیچ کدوم در اون حدی که فکر می کردم نبودند. از اون نگاه تحقیرآمیز به شهید و شهادت بگیر (معراجی ها)
    تا فیلمی که یه جاهایی ممکنه آدم رو بخندونه. اما وقتی فکر می کنیم که به چی می خندیدیم شرممون می آد از خندیدن به بازی گرفتن غیرت و شرف و مفهوم بهشت خدا و مساله حجاب و اقشار زحمتکشی از روحانیت و دستگاه قضایی بگیر تا گورکن که چفیه به دوش داره...
  • سامیه(الشافیه)
  • سلام بزرگوار در این لحظات که به شهادت بانوی مکرم فاطمه اطهر(س) نزدیک میشویم دلهامان را میهمان خانه ی بانوی مطهره کنیم وبرای سلامتی و ازادی اسرای مرزبان که جیش العدل وعده کشتن یکی دیگر از انها را در روز سیزده بدر داده است دعا کنیم
    سلام
    حق با شماست
    اگه میدونستم میخواید برید حتما میگفتم این کارو نکنید
    از فیلم هایی که امسال اکران میشه،حتما فیلم”فرشته ها باهم می آیند” رو از دست ندیدن
    یه چیزی تو مایه های طلا و مس هست
    میدونم تلوزیون پخشش میکنه بعد مدتی ولی برا اونایی که هوس دیدن فیلم تو سینما رو دارن خوبه
    شیار 143روهم که خیلی تعریف میکردن ولی من ندیدمش
    فیلم ”چ” رو هم اگه دوستان دیدن بگن خوبه یا نه چون با اون اوصافی که عرب نیا وسط ساخت فیلم راه انداخت و با جهت گیری فکری حاتمی کیا نمیدونم چی از آب درومده،امیدوارم خوب باشه
    سلام بزرگوار. ایام بی مادری تسلیت.
    وبلاگ خوبی دارید.
    با تبادل لینک موافق بودید درخدمتم.
    یازهرا.
    پاسخ:
    سلام

    ممنون

    سلام

    یه روزی روزگاری تصمیم گرفتم برم سینما
    رفتم سینما بعد از 3 سال و اندی !!

    الان که تصمیم ندارم بخصوص با نوشته شما دیگه خدا عالمه کی برم
    پاسخ:
    سلام
    سمیرا در حال رفتن به سینما ..... یکسال بعد !! ..... هنوز نرسیده به سینما
    شاید وقتی دیگر ...
    متاسفانه ماها که اصلا وقت نداریم بریم اون هایی که باید ببینیم رو ببینیم چه برسه به فیلم هایی از این دست...
    پاسخ:
    شانس اوردین 
  • سامیه(الشافیه)
  • سلام بزرگوار
    لطفا نظرتون رو درباره این پست بفرمایید
    دخترانی در تهران که می‌خواهند پسر باشند + فیلم
    WWW.QURAN-R2.COM
    پاسخ:
    سلام
    دیدم
    عرض کردم ...
    بسم سید السادات
    هوالسلام

    آخرش من که نفهمیدم این مطلب چه ربطی داشت به مادربزرگ خدا بیامرز؟
    :)
    خودتونم پستتون شد عین همین فیلما!!!
    :))
    //
    عید شما مبارک
    خوب هستید خانم معلم؟
    پاسخ:
    سلام
    تو که همه چی رو زود میگرفتی !!

    بهله ... یوها یوها ... الان میام میخورمتا !!!

    عید شمام مبارک
    خوبم شکر

    هوالفتاح العلیم


    پــروانـه هــا «علی اکبر بقایی»


    http://breeze.blog.ir/1393/01/22/Butterflies
    بیشتر برید سینما و بیشتر از این پستها بذارید تا ما فیلمهای مزخرف کمتری ببینم!
    بالاخره یکی باید فدا بشه این وسط!
    پاسخ:
    فدایی شدم ؟!!

    چشم ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی