از دوست دشمن ساختن کار کمی نیست :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


از دوست دشمن ساختن کار کمی نیست

خانم معلم | جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۵۰ ق.ظ | ۱۷ نظر


http://www.askdin.com/gallery/images/27370/1_44163.jpg


روبروی ایستگاه متروی انقلاب منتظر خانم برادرش بود تا با هم کتابی بخرند . زهرا ، خانم برادرش شاگردم بود . خودش هم از شاگردان دردسر ساز هنرستان بود . دو سه سالی از فارغ التحصیلی اش می گذشت . برای اولین بار شب نامزدی زهرا دیدمش . تقریبا جلوی من آفتابی نشد . شب عروسی هم در سالن از ترس ِ من نمی خواست عروسی برادرش برقصد و خودش را از دید ِ من پنهان می کرد . بار سومی بود که میدیدمش. شب عروسی بوسیدمش و گفتم : حالا نه من معاونت هستم و نه تو شاگرد ما . راحت باش . اما وقتی برای سومین بار که میدیدمش لرزش دستانش را حس کردم ، از خودم بدم آمد . چکار کرده بودم که این دختر هنوز با دیدن من وحشت می کند ؟


بله برون یکی دیگر از بچه ها ، شاگرد دیگر هنرستان را دیدم . دقیقا روبروی هم نشسته بودیم . حرف نمیزد . زن عموی داماد شده بود . جلسه رسمی بود . خیلی صحبت نشد . اما در همان جلسه حس کردم که هنوز ابهت معاونت سالها پیش اثرش کم رنگ نشده . وقتی شب عروسی دیدمش گفت : خانم روز بله برون واقعا نمیدونستم باید چکار کنم . تمام تنم می لرزید !


تصمیم گرفتم از بچه هایی که هنوز بعد سالها با من ارتباط دارند بخواهم خاطرات خودشان را از من بنویسند . به دوستانشان هم بگویند بلکه در این میان پیدا کنم چه کسانی راضی اند چه کسانی ناراضی . هر سال نزدیک 200 دانش اموز داشتیم در ده سال می شود 2000 نفر. مگر می شود همه را پیدا کرد و حلالیت طلبید ؟!! ( البته دلم خوش است پایان هر سال سر کلاسها میرفتم و حلالیت می طلبیدم !)

جالب است که خودشان می گویند اگر شما نبودید مدرسه ، مدرسه نبود ! اما من با این دستها و دل های لرزان چه کنم ؟!

حق الناس همیشه پول نیست ، گاهی دل است . دلی که باید بدست می آوردیم و  نیاوردیم . دلی که شکستیم و رهایش کردیم . دل های غمگینی که بواسطه ی عمل مان گرفت و بی تفاوت از کنارشان گذشتیم .

می گویند خون شهید که به زمین ریخت تمام گناهانش پاک می شود الا حق الناس . مگر از شهید بالاتریم .

تمام فکرم در گیر شده است . درگیر اعمالی که  مجبور بودم به نیت " نظم " انجام دهم . در گیر کارهایی که به خواست دیگری انجام شد تا "آخرت" خود را برای شادی" دنیا " یش از دست بدهم .

هیچ راه ِ جبرانی هم نیست ، حتی اگر یکنفر هم باشد ، از کجا پیدایش کنم ؟!و این تازه ، برای منی است که اکثریت اطرافیانم ، کارهایم را ستوده اند . تاییدم کرده اند و آنها را لازم دانسته اند . میدانم نیت م خیر بوده ولی داشتن نیت خیر کافی است برای شکستن دلی؟!!


زندگی سرخی سیبی است که افتاده به خاک
به نظر خوب رسیدیم ولی بد رفتیم






امروز هم نیامدی ، اما ...

مرا روز قیامت با غمت از خاک می خوانند
چه محشر می شود مستی که از خواب تو برخیزد


اللهم عجل لولیک الفرج

  • خانم معلم

نظرات (۱۷)



نگید که کامنتم پرید!
پاسخ:
پرید !
امروز بیان مشکل داشت .باز نمی شد
میگم شما نگران این مسائل نباشید. درسته که انسان ظالم و خونخواری هستید اما بچه ها از معلم ها و ناظم هاشون چیزی تو دلشون نگه نمیدارن! به قول ارسطو حساس نشو حساس نشو!
پاسخ:
پس چرا هنوزم ازم میترسن ؟!!!
به دو دلیل یکی اینکه شما انسان ظالم و خونخواری هستید
و دوم اینکه احتمالا شبیه هیولا میولایی هستید که اونا اینجوری ترس رفته تو وجودشون! ما شمارو ندیدیم ترسی هم نداریم چه بسا ببینیم تا چند شب خوابمون نبره!
.
والا!
پاسخ:
تو یکی که واقعا ترسوندن داری .... اصلنم ناراحت نمیشم تو یکی رو بترسونم .یوهاهاهاها
سلام
این مشکل خیلی از معلم هاییه که مقید هستند .
خود من هم همیشه علی رغم اینکه در طی سال رعایت می کنم تا مبادا حقی را ناحق کنم و دلی را آزرده ، اما باز هم ایم موقع که میشه، در به در حلالیت گرفتن هستم .
خدا به داد ما برسه

راستی ، خدا قوت خانم معلم

**************

می خواستند داغ تو را شعله ور کنند
وقتی که سوختی همه را با خبر کنند

می خواستند دفن شوی زیر خاکها
تا زنده زنده از سر خاکت گذر کنند

می خواستند شام غریبان بپا کنند
تا بچه های فاطمه را در به در کنند

از ناسزا بگو که چه آورده بر سرت
می خواستند باز تو را خونجگر کنند

زنجیر دست شما بسته باشد و
مثل مدینه فاطمه ات را سپر کنند

قوم یهود را به مصافت کشیده اند
تا تازیانه ها به مراتب اثر کنند

حالا بیا بگو که ملائک یکی یکی
فکری برای این تن بی پال و پر کنند

این اشک ها مسافر یک جسم بی سرند
وقتش رسیده است به آنجا سفر کنند

***رحمان نوازنی***

سالروز غم اهلبیت در فراق امام شکیبایی بر شما شیعه ی گرامی تسلیت


یـ علی ـا
سلام
فکر نکنم به این راحتی ها از زیر دین بتونین در بیایین.
واقعا وضع اسفباری دارین.
راستی من بلد نیستم اینجا چه جوری میشه شکلک زبون گذاشت!
پاسخ:
سلام آ ق مهدى

دست شمام درد نکنه,  شما هم؟!!

خوب شد شما و ارمىنه خدا نشدىن پناه مىب م به خدا والا

بنویس زبون درازى ((((:



ته ته دل شون دوست تون دارن!
من میدونم!
آره... آره...

سلام خانوم معلم مهربون.
پاسخ:
سلام پسری
تو با اون قلب مهربونت نمی تونی کسی رو دوست نداشته باشی
غیر این می نوشتی غیر منتظره بود ...
کاش همه ی معلما شاگرداشون مث تو بودن 
و کاش همه ی معلمها و معاونها مهربونی رو از نو یاد می گرفتن مثل بارون 
سلام خانوم معلم جان

خوبید ان شاالله

شرمنده این روزا خیلی گرفتار شدیم

چون امر فرموده بودید که یکی از جلسات رو بذارم امدم خدمتتون

رایتش دوستان سایت یک بیست یکی از برنامه های حقیر رو تو تهران روی سایت گذاشتن

اگر خواستید میتونید دانلود بفرمایید هرچند طولانیه و شاید براتون خسته کننده (بهرحال باید حلال بفرمایید)

اینم آدرسش
http://1-20.ir/

http://1-20.ir/3738/%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%81%D9%82-%DA%98%D9%86%D9%88-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D9%82%DB%8C%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C/
پاسخ:
سلام پسرم ممنون زحمت کشیدی 
حنما استفاده می کنم 
دعا دعا
سلام بزرگوار،


قالب جدید مبارک

چرا پیشم نمیاید --گریه +آه = خواهش .لطفا به من افتخار بدید بانوی من



*************************
به امر ربِّ خود لبیک گوییم

به همراه ملائک جمله گوییم

سلام و رحمت حق بر محمّد

اللهم صِّل علی محمّدو آل محمد

***************************
مطالب اخیر:

1.حُسن ختام عرش

2. سرباز وظیفه

3.تلاش وهابیون برای اختلال در مسابقه قرآن

4.وضعیت دردآور یک مادر شهید+تصاویر

******************************
پاسخ:
سلام عزیزم عیدتون مبارک
کمتر پای کامپیوترم نت اومدنم منحصر شده به پست گذاشتن و سر زدن در حد جواب دادن به کامنتها که با گوشیم انجام میدم و خدای نکرده گاهی نا پرهیزی و سر زدن به یکی دو وبلاگ 
چشم انشاالله در اسرع وقت مزاحمتون خواهم شد التماس دعا 
چه شب بزرگی است برای بزرگ شدن , محتاج ثواب اندیشه هایت هستم
عید مبعث بر شما و خانواده محترمتون مبارک باد.
http://zahratahmasbeian.blogfa.com
پاسخ:
عید شما هم مبارک ...

حق الناس همیشه پول نیست ، گاهی دل است
جالبه!
معلم بودن هم خوبه.

پاسخ:
بله معلم بودن خوبه ، به شرطی که " معلم " باشی ...
سخت گیری هاتون اگه برای نظم بوده مطمئن باشید کسی ازتون چیزی به دل نگرفته به شرطی که عدالتو رعایت کرده باشید و رفتارتون متناقض با افکارتون و حرفاتون نبوده باشه اما اگه با سختگیریهاتون باعث شده باشه حتی یک نفر از دین و دینداری و آدمهایی که دغدغه دینداری دارن زده بشه .........
پاسخ:
ان شا الله که برای نظم بوده ... الاعمال بالنیات ... خدا کنه نیاتمون درست باشه ...ممنون نظر دادین ولی چرا بدون اسم ؟!!
  • خانومـِ میمـ
  • خدا خیرتون بده خانومـ که به این چیزا فکر می کنین !

    معاون داشتیمـ حتی این چیزا براش مهمـ همـ نبوده .. والاع !
    پاسخ:
    مشکل اینجاست با فقط فکر کردن چیزی درست نمیشه !
    اجازه خانوم
    ما تو عروسیمون که شمارو دیدیم دست و دلمون نلرزید
    فقط فیلمبردارو ول کردیم اومدیم پیش شوما که تا آخر روز این دستیارش هی غر زد
    وسط فیلم؟ وسط ر.ق.ص؟
    ول کردی رفتی
    فیلمو خراب کردی
    :)))))
    پاسخ:
    سلام عزیز دلم ... مامانی خوشگلم
    یکی از قشنگترین خاطره های دنیای مجازی من ، دیدن تو در لباس سفید عروسی بود و اون عکس العمل محیرالعقولت !! یعنی کی دیده جز توی این فیلمها که عروس با لباس عروسی بدوئه بیاد بپره تو بغل یکی !! ...

    اونم کسی که توی عروسی برای هیچ کسی جز داماد و خواهر عروس شناخته شده نبود ! ...

    هیعییییییی ... چه شبی بود ...

    ممنون که یاد خاطره ی خوب زندگیم اندختیم ...
    سلام همینکه می بینم سلامتید برام کافیه خانوم معلم
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    ببخشید زمانی به پستم خوردی ... حس و حالی نمونده برام
    سلام

    درک میکنم
    حسش میکنم....
    سخت و دردناکه
    حداقل برای من...
    پاسخ:
    سلام

    خدا رو شکر یکی درک کرد !!!
  • مهدیه جاهد
  • بقیه مهم نیستن تو عروسی عروس دوماد مهمن :)))
    پاسخ:
    بعلــــــــــــــــــــه 
    خانوم معلمم نمیدونم چرا ناراحت شدم مگه خدای نکرده حالتون خوب نیست خب مواظب خودتون باشید
    مهربانم به خدا سپردمتون
    پاسخ:
    سلام گلم ...
    حالم ؟! خوبه ... بد نیستم افکارم کمی درگیره ...

    در پناه حق

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی