این عشق الهی است ... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


این عشق الهی است ...

خانم معلم | جمعه, ۱۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۸ ق.ظ | ۱۷ نظر

مهمان شدن به خوان شما مزه میدهد

افطار و لقمه نان شما مزه میدهد

تعجیل کن بیا که شب قدر می رسد

احیا به میهمان شما مزه میدهد


http://aks.roshd.ir/photos/112.40596.original.aspx

آمده بود پیشم برای مشاوره ی ازدواج . گفت خانم ،امشب خواستگار دارم نمی دونم باید چی بهش بگم. تقریبا 25 سال داشت . گفتم : خب خودت رو که می شناسی ؟نگاهی کرد و با تردید گفت : بله . گفتم: خب اگه خودت رو می شناسی و میدونی چی میخوای که خیلی خوبه . بهش بگو من چنین آدمی مد نظرمه . گفت : یعنی چی ؟ !! چی مد نظرمه ؟!!!  گفتم : خب وقتی خودت رو بشناسی یه ملاک هایی داری برای کسی که بناست باهاش زندگی کنی . دیدم داره منگ نگاهم میکنه ... مجبور شدم براش توضیح بدم که :

آدم ِ خوب ، آدم مهربون ، آدم خسیس و ... هر کدام خصوصیاتی دارن و از دید هر انسانی یه جور تعریف میشن. ممکنه من "خوب" برام یه جور تعریف بشه و تو یه جور دیگه . از نگاه من خوب اونیه که در همه کاری به خانمش کمک کنه ، نگه مثلا ظرف شستن مال زن هاست . لازم بود بلند بشه ظرف هم بشوره جارو هم بکنه خرید هم بره . اما ممکنه از دید شما مرد خوب مردی باشه که خرید خونه رو فقط باید اون انجام بده و اجازه بیرون رفتن به زنش رو نده ...

بهش گفتم سعی کن همه چیزهای کلی رو ریز کنی ، ملموس کنی ، بدونی چی می خوای و بدونه چی میخوای . الان نگی من باهات توی یه خونه ی کوچیک هم زندگی میکنم بعد که خونه ی 40 متری اجاره کرد بگی نهههههههه منکه منظورم از کوچیک 40 متری نبود حداقل باید 80 متری باشه !! ...مثلا در ارتباط با خانواده ات باید بدونه که چطوری رفتار کنه  و تو هم بدونی توقعش از تو در ارتباط با رفتارت با خانواده اش چیه ... و خیلی مثال های دیگه .

تشکری کرد و رفت تا اول خودش رو بشناسه بعد ملاک هاش رو تعیین کنه بعد ببینه چی قراره بپرسه !! ( یعنی یه شبه میشه ؟! )


جوونای عزیز ، البته اونهایی که مجردین . خواهشا خواهشا اول روحیه ی خودتون رو ، عادتها و اخلاقیات خودتون رو خوب بشناسین . بعد برای خودتون یه ملاک هایی برای کسی که قراره باهاش زندگی کنین در نظر بگیرین اینجوری هر کسی که تو خیابون دیدین و بهتون یه لبخند زد رو توی قلبتون راه نمی دین و نمی گین این همونیه که می خواستم و خصوصیات ایشون رو ملاک انتخابتون قرار نمیدین که بعدش برید و خدای نکرده از همون اول زندگی به مشکل بر بخورید ... 


و بچه های متاهلم

درسته که دیگه ازدواج کردین و ممکنه الان متوجه شده باشین همسرتون اون کسی نیست که دلتون می خواسته یادتون باشه که انتخاب خودتون بوده کسی به زور ازتون نخواسته بود خواستگاری برین و یا بعله بگین پس الان مسئولین در قبال این زندگی .

شروع کنید با هم حرف بزنید . همدیگر رو بهتر بشناسین . توی زندگی با توجه به سلیقه های مشترک تون قانون هایی بزارین . حتی برای غیر مشترکاتتون هم قانون بزارین و موظف به انجام دادنش باشین .

بچه ها ، پدر و مادر ها خیلی به گردنتون حق دارن . حتی اگه به نظرتون حرف هاشون و راهبردهاشون بدرد زندگیتون نمی خوره ، جلوشون بداخمی نکنید . خدای نکرده سر شون داد نزنید . احترام پدر و مادر واجبه . چه پدر و مادر دختر  ،چه پسر . حق اف گفتن رو به هیچکدوم ندارین . سیاست بخرج بدین . سعی کنید به خاطر مامانت و بابات گفتن ها زندگیتون رو داغون نکنین . قدر خودتون رو بدونید . با هم باشین . دیگه شما یه آقا پسر و یه دختر خانم نیستین . شما " ما " شدین . پس با هم تصمیم بگیرین . و به تصمیم تون احترام بزارین . حتی اگه اشتباه باشه . به هر حال باید انقدر این در اون در بزنین تا خیلی چیز ها رو یاد بگیرین . در هر شرایطی هوای هم رو داشته باشین . برای خنده و شوخی شخصیت هم رو چه در تنهایی هاتون و چه در جمع خراب نکنین . یادتون باشه که خیلی از چیز هایی که به شوخی و خنده تموم میشه ظاهرا تموم شده و توی دل شکسته باقی میمونه ...



ان شا الله که خدا همه ی جفت ها رو خوشبخت کنار هم قرار بده .

ان شا الله مجرد هامون هم کفو خودشون رو خیلی زود پیدا کنن

و ان شا الله که همه عاقبت بخیر بشین ...



«اللهم عجل لولیک الفرج »





  • خانم معلم

نظرات (۱۷)

به روی چشم بانو
ممنون از گل واژه هاتون :)
پاسخ:
سلام عزیزم
خوشحالم کردی ...
ممنون که خوندی 
هر کاری کنی ازدواج باز هم یه هندوانه دربسته است..

حرف شما رو خیلی خیلی قبول دارم. اول باید خود را شناخت..
پاسخ:
سلام
همه ی عوامل در اختیار ما نیست ولی از اونایی که در اختیارمون هست درست استفاده کنیم 
که عشق آسان نمود اول... سلاآآآآآآآآآآآم ... خوبید ؟ سلامتید؟ بچه ها خوبن ؟
ما هم خوبیم و محتاج دعا
دوستتون داریم
پاسخ:
سلام دختر خوبم
خدا رو شکر که خوبین ... نوه ی من چطوره ؟ تو بنا نیس بیای تهران ؟!!!
همه کار پیدا کردن شمام کار پیدا کردی !

زود بیا تهران):
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام

    حرفاتون متینه خانوم معلم

    این مشاوره های ازدواج مارو بیچاره کرده...

    الان یکی از رفقا میخواد بیاد یه دختر پولدار تهرونی رو بگیره! هر چی هم بهش میگیم بی خیال شو میگه عاشق شدم حالا چیکار کنم؟!

    گفتم فقط یه راه داری.
    گفت چی؟

    گفتم مرگ موش......

    (آخه آدم ندیده و نشناخته عاشق میشه؟ اصلا آدم عاشق میشه قبل ازدواج اونم تودانشگاه؟ یه چیزایی میگن این جوونا که من اصن نمیفهمم خانوم معلم!)

    خدا آخر عاقبت همه مجردا و متاهلارو ختم بخیر کنه

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام پسرم
    تو هم الکی الکی زود پیر شدیا !!!

    بابا چه خبره ؟! کمی جوونی کن ! ( از این توصیه های همگانی ((:  )

    خب مشکل از جوونامون نیست .تنها راهی که باهاش آشنا هستن همینه . کی اومدیم این چیزا رو توی خانواده وقتی جوونامون دارن بزرگ می شن به درستی مطرح کنیم ؟

    کی توی مدرسه هامون سر کلاسا یا توی این انواع سخنرانی هایی که براشون به انحا مختلف ترتیب میدیم از این حرفا میزنیم ؟

    کی توی مسجدامون آقایون منبری ازین چیزا میگن ؟
    جوونمون کجا باید این چیزا رو بشنوه ؟

    تنها راهی که دیده و شنیده و توی کتابا خونده همینه ، یک دل نه صد دل عاشق شد ....، با یک نگاه تمام دین و دنیاش رو داد ... و از این قبیل جملات در کتاب هامون کم نیست . توی سریال هامونم همین چیزا رو داریم یاد میدیم از جوونا گرفته تا الان که بناست ازدواج مسن ترها رو فرهنگ سازی کنن بازم با یک نگاه پیرمرده عاشق میشه !

    حالا باید چه کرد ؟ !! باید از همین وسایلی که عرض کردم استفاده و فرهنگ سازی کرد به جوون فهموند که اول خودشناسی بعد تعیین ملاک بعد برو عاشق بشو ...


    تو هم غصه نخور حالا ... برات اصلا خوب نیست ...

     
  • گلبرگ دانلود
  • سلام ،
    رحلت حضرت خدیجه تسلیت باد .
    با نوای جدید دلم گرفته ، و دعاهای ماه مبارک رمضان منتظر حضورتون هستیم.
    اگر با تبادل لینک موافقید اعلام کنید.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    رحلت بزرگ بانوی جهان بر شما نیز تسلیت
    ان شاالله برسم سر میزنم بهتون ...
  • فرزند کوچیکتون سید محمد
  • سلام خانوم معلم. خوب صحبت می کنید.
    ما هم ممکنه خوب بشویم و خوب مطالعه کنیم و حالمون بشه خوب و بد چیه. راه کجاست و چاه کجا.
    ولی از حرف تا عمل خیلی فاصله است. خیلی از این حرف ها فقط حرفند. آدم وقت عمل که برسه، بر حسب شرایط به انحای مختلفی برخورد می کنه با دیگران.
    واقعا این همه حرف و حدیث، در عمل، چه قدر به کار آدم می آد؟
    پاسخ:
    سلام پسرم 
    تو انقدر ضمیر پاکی داری که آدم برات می ترسه 
    راستش خودشناسی خیلی مهمه . اینکه کی هستم و چی می خوام .
    بعد می مونه به صداقت طرفت که اون هم روش انتخابش مثل تو بوده یا نه ...
    اما این حرف و حدیثا حتمنی بی اثر نیست ...((;

  • فرزند کوچیکتون سید محمد
  • انگاری جوابتون از اون جواب هاست که من باید چند بار دور خودم بچرخم و تاب بخورم و گیج بزنم تا بالاخره حالیم بشه معنیش دقیقا چیه؟
    معنیش اینه که من زیادی ساده و هالوام؟ یعنی من دیوونه ام؟ جدیدا یه آرزوی کوچکم این شده که چند وقتی دیوونه باشم.
    نمی دونم چه قدر خودم را شناخته ام. آیا همه چیز به خودشناسی ربط داره؟ یعنی اگه همه خود را بشناسند این همه تناقض در رفتار و گفتار حل می شه؟ ولی گل و بلبل و بهشت خودشناسی آدم که مال این دنیا نیست. من بد و پلید یا من پاک تازه وقتی بمیرم و وقت حسابم بشه کاملا نامه اعمالمان می آد جلوی چشمم و می فهمم که چه جور آدمی بودم. این چنین روزی اگه بیآد، که خودمو ببینم و بشناسم و تصویر دقیقی از همه چیزم پیدا کنم، حتی جهنم هم یه جور بهشته چون می شناسم و می دونم.
    ولی در کل منظورم فقط خواستگاری و انتخاب و ازدواج نبود. اون چیزایی که آدم توی کتاب ها خونده یا از دیگران شنیده یا در تجربه ی دیگران دیده یا خودش تجربه کرده ، خیلی وقت ها ممکنه مورد استفاده قرار نگیره و آدم باز اندر خم یه کوچه بمونه وقتی دوباره نوبت عمل می رسه.
    من موندم که آدم چرا این قدر مفلوک و له است آخه. اصلا نابودتر از آدمیزاد آیا موجودی در عالم وجود داره؟
    پاسخ:
    سلام جناب چرخنده
    منظورم اینه که اهل شیله پیله حیله نیستی .، افتاد ؟!!

    تناقض در رفتار و کردار کی ؟ 
    سید محمد حسین جان حرفم پیچیده نبود ، مث این می مونه که بگیم منکه میدونم گنجایشم قد یه لیوانه اندازه یه لیوان ظرفیت دارم نه بیشتر .اگه کمتر آب تو لیوان هم باشه یه مقدارش خالی می مونه ...هم کفو اونیه که ظرف وجود رو پر کنه .بیشتر باشه هدر میره کمتر باشه نیازت رفع نمیشه ...
    انسان مفلوک نیست . توصیه میکنم یه سری در کلاس های تدبر در قرآن مدرسه قرآن ثبت نام کنی . بهت سر رشته رو میده ...
  • .::.چادرم؛ پرچمِ من.::.
  • سلام...
    نعمت خیلی خیلی بزرگی است همسرِ هم شان و کفو...
    انتخابش سخت است و شکرش سنگین...


    الهی آمین به دعاهای اخر پست. ما که هرچی دعا می کنیم برا مجردا برعکس میشه !
    پاسخ:
    سلام دختر خوبم 

    بله و باید دقت داشت و سپس شکرش را بجا آورد ...
    اما برای خدا کاری نداره فقط باید تلاش و توکل واقعی داشت ...

    ( خب دعا نکن براشون ، بیچاره ها ((((:   )
  • مهدی شریفی
  • 1ـ سلام و ماه رمضان مبارک

    2ـ یعنی الان ما متاهلای بدی هستیم؟

    3ـ من دارم یه ذره از دست شما عصبانی می‌شم خانم معلم. خیر سرمون هفت فصل کارگاه رو باهم گذروندیم. متن شما دیالوگ داره، توصیف داره، شخصیت داره ....
    اما چرا انگار وقت نوشتن‌شون ذره‌ای هم به چیزهایی که توی کارگاه با هم تمرین کردیم توجه نمی‌کنید؟!
    پاسخ:
    سلام 
    ماه رمضونه مگه ؟!
    هااان من کجا هستم ؟ خانم معلم کیه ؟ 
    ( یکی که با دیدن معلمش حسابی شوکه و بهم ریخته شده )
    اما لازمه بگم که اصلا سعی نکردم متن رو طبق آنچه آموختم بنویسم چون پست های من در عرض نیم ساعت نوشته و منتشر میشه و مشکلم فقط پیدا کردن عکس و عنوان مناسبه !!! 
    الان که خوندمش دیدم بله میشد درست تر نوشتش .ببخشید دیگه ( آیکون یه دانش اموز که جلو معلمش از خجالت سر به زیر ایستاده )


    به به وبلاگ تون رو عوض کردین شکر خدا ؟ الان میام سر میزنم ((:
  • خارج ازچارچوب
  • ما متاسفانه خودمون رو خوب میشناسیم برای همین حالاحالاها باید طی مجلس خواستگاری کنیم تا لنگه‌مون پیدا شه :)
    ایشاللا به حق پنج تن و این شبای عزیز دختر پسر مجرد رو زمین نمونه
    پاسخ:
    سلام 

    طاعاتتون قبول 

    البته جواب حرف شما نباشه ، خدا رحمت کنه همه ی رفتگان رو . پدرم وقتی یکی میگفت لنگه م پیدانمیشه میگفتن : بله اگه پیدا میشد میبستمتون به گاری !!! حکایت جفت های حالاست .با هم همراه نمیشن برای کشیدن یک زندگی مشترک و گاری بیچاره یا چپ میزنه یا راست 

    الهی آمیییییین 
    سلام
    خدا خانوم معلم راهنما رو ازمون نگیره
    گفته بودم قبلا هم معلمی توی خون بعضی هاست، مخصوصا شما که اصلا نمی تونید خوب نباشید... ینی در توان تون نیس هیچ رقمه
    حرفاتون خوب و دلنشینه
    پاسخ:
    سلام خدا بر یوسف صدیق
    خوب و سلامت باشی

    درسته که بهت میگم یوسف صدیق ولی گاهی اغرااااق میکنی شدید 
    ان شاالله که بشه اونی بشم که گفتی ((:
    خدا شما جوونای پاک و با ایمان رو برای خانواده و مملکت و مهمتر از همه برای آقامون سلامت حفظ کنه
    چه خوب بود ...
    پاسخ:
    نوش جان تان ...
    سلام خانوم معلم عزیز

    ....
    پاسخ:
    سلام عزیز جان
    نماز و روزه هاتون قبول حق
    ان شاالله
    از شما هم قبول باشه
    التماس دعا
    پاسخ:
    حاجاتتون روا ...
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • اینی که گفتید همسرتون اون کسی که میخواستید نبوده
    خیلی دردناکِ ! یعنی چی ؟! توی مخیله ام نمیگنجه ! از این جمله بدجور بهم ریختم !!!







    التماس دعای بسیار زیاد
    خانوم معلم :*(
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    معلومه تجربه تون در رویارویی با متاهلین جوان خیلی گلچین شده بوده ... متاسفانه این حقیقت تلخ خیلی در جامعه مون وجود داره ...

    خیلی التماس دعا ...
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • اسمش رو نذارید حقیقت تلخ ...
    شاید بشه گفت هیچ کدوم مون کامل نیستیم
    مهم اینِ که دو طرف بتونن نقص های هم رو تا حدودی بپو شونند


    از این جهت که فرمودید رویارویی تون متاهلین گلچین شده بوده : مردم که اگر زوج شون مناسب نباشه نمیان به من بگن که بالاخره همه (اغلب) سعی میکنند بعد عقد زندگی شون رو حفظ کنند.
    بالاخره هر دو نفری که کنار هم قرار میگیرند شیطون همیشه کارش رو بلد هست برای ایجاد فضای مقایسه.
    یعنی هر کسی هم که کنار ی نفر دیگه قرار بگیره آخرش همون لنگِ گم شده هم نیستند ... مهم اینِ که ویژگی های مثبت طرف مقابل رو ببینیم و گرنه هر کسی بر دیگری برتری هایی داره


    ولی واقعاً غم نشست روی دلم از بابت این حرف
    سلام

    چشم !!!
    :)

    التماس دعای مخصوص
    پاسخ:
    سلام سادات خانم
    در دل و دعامون هستی
    چشمت منور به جمال آقا

    التماس دعای زیااااد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی