کجاست یوسف ِ مجروح ِ پیرهن‌ چاک‌ام؟ :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


کجاست یوسف ِ مجروح ِ پیرهن‌ چاک‌ام؟

خانم معلم | جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۵۳ ق.ظ | ۷ نظر

 


آخرین جمعه از ماه پر برکت ذی حجه است . همان ماهی که خدا در آن اعیاد قربان و غدیر و روزهایی چون هل اتی و مباهله را قرار داد . روز به شهادت رسیدن حضرت مسلم و هانی . روز های زیبایی که توجه به هر روزش می توانست و می تواند انسان را دگرگون نماید . امید که از روزهای خوب و پربرکت این ماه خوشه ای چیده باشیم . ان شا الله دل ِ امام زمانمان را نلرزانده باشیم . اما کداممان می توانیم ادعا کنیم که در طول این یک سال خطایی نکرده و حقوق اطرافیان و شهروندانمان را به خوبی ادا کرده ایم ؟

تنها راه ِ ممکن توبه است و رفتن به سوی خدایی که می گوید " هر آنچه هستی باز آ " او که وعده داد بدی هایتان را می پوشانم و هم او که ما را در نظر دیگران چنان خوب جلوه می دهد که خود بهتر میدانیم لایق آن نیستیم . راه توبه را برایمان باز گذاشته تا با انجام کار نیک ،بدی هایمان را به خوبی تبدیل کند . 


پایان سال قمری همانند بسیاری از مناسبت ها فرصتی است تا ضمن نگرشی دوباره به کارها و رفتار فردی و اجتماعی خود در یک سال گذشته، کارهایی را که موجب رضایت الهی بوده، تقویت کنیم و رفتاری که سبب دوری ما از خدا شده، از خود دور کنیم و از خداوند بخواهیم تا در سال جدید با فضل و بزرگواری خود ما را به بهترین اعمال مشغول سازد، اعمالی که مورد رضای او و اهل بیت علیه السلام است.
با پایان یافتن سال قمری رنگ و بوی شهرها نیز تغییر کرده و شیعیان و دوستداران اهل بیت علیه السلام خود را برای عزاداری سید و سالار شهیدان آماده می کنند، امامی که طبق روایات چراغ هدایت و کشتی نجات است. هر چند ورود به سال قمری شروعی برای یک برنامه ریزی عبادی است ولی با آغاز ماه محرم دل های عاشقان حسینی را حزن و ماتم فرا می گیرد و همانگونه که امام رضا علیه اسلام فرمود با شروع ماه محرم لبخند از لبان پدرش موسی بن جعفر علیه السلام محو می شد، سال قمری شیعیان نیز با شور و عزای حسینی آغاز می شود. از همه ی دوستان التماس دعا دارم . در حق همدیگر دعا کنیم بلکه خدا بواسطه ی دل ِ پاک یکی بقیه را نیز مورد رحمت خود قرار دهد . 

خدایا!

شاهدی که هیچگاه قصد آزردن کسی را نداشته ام، پس از تمام دوستان عزیز عاجزانه تقاضا دارم اگر از من تا این مدت ناراحتی به دل دارند عفو نمایند که گناهانم به اندازه ی کافی بر دوشم سنگینی می کند . 


روز آخر ذی حجه 

در این روز دو رکعت نماز روایت شده که اهل مراقبت آن را مهم می شمارند. در هر رکعت یک بار حمد و ده بار "توحید"و ده بار " آیه الکرسی" و بعد از نماز هم این دعا را می خوانیم : 

اللهم ماعملت فی هذه السنه من عمل نهیتنی عنه ولم ترضه ونسیته ولم تنسه ودعوتنی الی التوبه بعداجترائی علیک اللهم فانی استغفرک منه فاغفرلی وماعملت من عمل یقربنی الیک فاقبله منی ولاتقطع رجائی منک یاکریم.

خدایا به آنچه کردم دراین سال ازکارهایی که مرانهی کردی ازآن وموردپسندنبودومن فراموش کردم وتوفراموش نکردی ودعوت کردی مرا به توبه بعدازجرئت برتو خدایامن آمرزش جویم ازآن پس بیامرزمراوآنچه بجاآوردم ازکارهایی که مرابه تونزدیک کندبپذیرش ازمن وقطع نکن امیدمراازخودت ای کریم "

                                                                                                 مفاتیح الجنان مرحوم محدث قمی اعلی الله مقامه الشریف ص473

سفارش شبیه به این کار در روایات دیگر هم آمده ، مثلا در روایات دیگر بصورت عموم سفارش شده به جبران اعمال یک روز یا یک ماه در آخر آن . و چه بهتر که در پایان سال اعمال یک ساله را جبران نماییم.

نکته مهم در این موضوع همان شکر خدای بزرگ در این روز می باشد زیرا که این هم نعمتی از خدای متعال است ،که به بنده خود بار دیگر اجازه توبه و بازگشت داده است .

در روایتی آمده است : " کسی که این نماز و این دعا را بخواند شیطان می گوید وای بر او ، تمام زحمات یکساله مرا به باد داد و سال گذشته نیز به خیر او گواهی می دهد . "

در این روز با شرمندگی به پیش حضرت دوست رفته و از تمام اعمال ناصحیح خود طلب مغفرت کرده و شکر خدای متعال را می کنیم با تمام ناتوانی خود ، که چنین فرصتی را در اختیار ما قرار داده است .

                                                                                                                      التماس دعا

  • خانم معلم

نظرات (۷)

سلام
ان شاءالله که شما هم مارو حلال بفرمایید....
التماس دعا
پاسخ:
سلام 

شما که کاری به کار ما نداشتید . مشکل از اونایی که خیلی حرف میزنن ، نه اوناییکه حرف نمیزنن . مشکل این زبونه ...

محتاجیم به دعا 
التماس دعا
پاسخ:
حاجتتون روا 

گاهی با زبان بی زبانی هم میشه کسی رو رنجوند
مگه نه؟!


+ راستی داداش "ارمینه" ی ما داماد شده :)
این روزا همش خبرای خوب خوب میشنویدا!
پسر شر کلاستون دلش بالاخره به دام یه ماه بانو افتاد... :)
پاسخ:
سلام 
بله به نگاهی و به رفتاری و گاهی به عدم انجام رفتاری میشه رنجوند ...بله خودمان اطلاع رسانی نمودیم (:
سلام
ماه محرم اومد!
کاش تموم شیم!
کم کم ! خودمونو جابذاریم...
پاسخ:
سلام 
کااااش ...
کاااااااااش ...
سلام خانم معلم جان
برای منم دعا کنین این شب ها لطفن.
پاسخ:
سلام عزیزم 

ان شا الله که همه برای هم دعا کنیم منکه دیگه کلا تمام بچه هامو دعا می کنم از بچه های مجازی کلیه ی شبکه های اجتماعی گرفته تا اونایی که دیدمشون و هر کسی که می شناسمش ... برای همه دعا می کنم ان شا الله که تموم جوونا عاقبت بخیر و خوشبخت بشن ... دلتون به انوار الهی روشن ان شا الله 
  • طاهر حسینی
  • سلام
    آن کتیبه گوشه را چجوری انداخته اید؟
    پاسخ:
    سلام 
    معمولا کد داره ولی این کارها رو سید بزرگوار جناب سید محمد رضی زاده برام انجام میدن .سایت دل آباد .از ایشون بپرسید .
    ما که از عشق حسین (ع) دم میزنیم
    کوچه ها را رنگ ماتم میزنیم
    پس چرا هر لحظه با رفتار خود
    بر دل صاحب زمان (عج) غم میزنیم

    سلام.
    آیا محدودیت وجود دارد؟
    عشق چیست؟
    لطفا یه سر تشریف بیارین.
    پاسخ:
    سلام
    چشم . ان شاالله در اولین فرصت .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی