بایگانی شهریور ۱۳۸۸ :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


۷۲ مطلب در شهریور ۱۳۸۸ ثبت شده است

گندم بریان شهداد ، گرمترین نقطه ی کره زمین

خانم معلم | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۸۸، ۰۵:۰۰ ب.ظ | ۱ نظر
گرم‌ترین نقطه کره‌زمین با دمای نزدیک به 70 درجه در سایه در دشت لوت ایران قرار گرفته است.
دکتر پرویز کردوانی، بیابان‌شناس معروف ایرانی گفت: منطقه گندم بریان در دشت لوت که در 80 کیلومتری شهداد و در شرق رود بیرجند قرار گرفته است، منطقه‌ای با پوشش آتشفشانی است و همین پوشش سیاه آتشفشانی موجب بالا رفتن شدید گرما در این منطقه می‌شود.
به گفته وی این منطقه همچنین پست‌ترین منطقه داخلی ایران نیز محسوب می‌شود و این موضوع نیز از دیگر دلایل گرمای شدید آن است.
کردوانی معتقد است که در گندم بریان، در منطقه‌ای به‌طول 200 کیلومتر و عرض 150 کیلومتر هیچ موجود زنده‌ای زندگی نمی‌کند و شرایط به‌گونه‌‌ای است که امکان زیست هیچ گیاه یا حیوانی وجود ندارد.
گواه کردوانی بر این موضوع این است که در تحقیقات خود مشاهد‌ه‌کرده است که گاو و گوسفند مرده‌ای که توسط کامیون‌های عبوری در گندم بریان رها شده بودند تجزیه نشده و نگندیده بودند بلکه فقط در اثر حرارت خورشید خشک شده بودند.
به گفته وی این موضوع نشان می‌دهد که در این منطقه حتی باکتری هم امکان حیات ندارد.
کردوانی اضافه کرد: در نزدیکی گندم بریان پدیده‌های طبیعی بسیار زیبایی ازجمله کلوت‌های بیابان لوت قرار دارد. این کلوت‌ها رشته دالان‌های موازی هستند که بر اثر باران و باد شدید به مرور زمان ایجاد شده است و ارتفاع دیواره‌های آن‌ها به 200 متر می‌رسد.
دکتر کردوانی گفت: پیش از اعلام میزان گرمای گندم بریان گمان می‌شد صحرای لیبی در شمال صحرای آفریقا با 7/57 درجه سانتی‌گراد حرارت، گرم‌ترین منطقه کره زمین باشد اما امروز مشخص شده است که گندم بریان در بیابان لوت با دمایی بیش از 67 درجه سانتی‌گراد در سایه ،گرم‌ترین نقطه کره خاکی است.
  • خانم معلم

فرودگاه جبل الطارغ

خانم معلم | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۸۸، ۰۳:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر
تقاطع جاده و ریل دیده بودیم

ایست روی پل بخاطر عبور کشتی رو هم ، دیدیم

اما تقاطع خیابان و فرودگاه ندیده بودیم که .......




....... اون رو هم دیدیم !!!!!
  • خانم معلم

پخش مصاحبه حجاریان ، عطریانفر و ....

خانم معلم | دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۵۰ ب.ظ | ۱ نظر
بالاخره بعد از گذشت دو هفته زمان پخش مصاحبه با زندانی هایی ارشاد و سر به راه شده از راه رسید ....سه شنبه و چهارشنبه شبکه اول این مصاحبه را پخش خواهد کرد ....

قرار شد در این مصاحبه آنان به سؤالات صریح مجری برنامه درباره علت واقعی تغییر نگرش ها و دیدگاه‌هایشان و روند سریع این تحولات فکری جواب بدهند و نیز به تشریح علل و چگونگی این تحولات فکری و نظری بپردازند .


امیدوارم که حقایقی را بتوان از زبان این افراد شنید ....... حقایقی که معلوم کند ، حداقل ، مسئول کشته شدن افراد بیگناه و عموما جوانی که در این چند وقت صورت گرفته ، چه کسانی می باشند .

نامه سرگشاده آقای توکلی به آقایان موسوی و خاتمی هم خواندنی است ...... کاش آقایان جوابی برای این نامه داشته باشند .......


جالب است که آقای توکلی اشاره به بسیاری از بی توجهی های جناب ا. ن می نمایند و از آقایان خاتمی و وموسوی می خواهند علت مخالفتشان را این نوع اعمال ذکر نکنند !!" این نصیحت مرا با ذکر عیوب مخالفان خود پاسخ ندهید. سعی نفرمایید با فهرست کردن اقوال بی‌عمل آنان یا تعارضات قول و فعلشان خود را مبرا بنمایید. و لا تزر وازرة وزر اخری، کسی بار دیگری را به‌دوش نمی‌کشد."



وقتی رئیس جمهور یک مملکت اقوال بی عمل و تعارضات در قول و فعلش دارد ، آیا صلاحیت دارد که بر سر کار باشد ؟ ! .... اینکه کسی بار کسی را بر دوش نمی کشد کفایت می کند که بقیه بی هیچ نقد و نظری بنشینند وایشان هر .... خواستند انجام دهند ؟ !!



گرچه اگر دعوا بر سر این باشد ، به قول آقای باهنر ، مجلس حق دارد حتی رئیس جمهور را نیز عزل کند ولی ایشان فرمودند که " امیدوارم کار به رای عدم کفایت نرسد"


به هر شکل مسئله این است که دود بی ثباتی و بی امنی اول به چشم مردم مستضعف میرود چون اغنیا که به هر شکل با کم و زیاد شدن مقداری از اموال تغییری در روند زندگی شان بوجود نخواهد آمد......

این بی ثباتی و نا امنی را باید هر چه سریعتر با گفتگو و با تعامل بین طرفین از بین برد ...... خشونت جز شعله ور تر کردن آتش خشم این مردم معترض کار دیگری نمی کند ..... این مردم باید جواب سوالشان را بگیرند ......هر چند که بنا به نظر اقای توکلی رفتار وظاهر کثیری از این افراد حاکی از عدم تقید به شرع و ارزش‌های انقلابی است. آیا به این دلیل اینان شهروند محسوب نمی شوند و باید کنار گذاشته شوند ؟ .... این درست است که ایشان می فرمایند :آیا شما فکر می‌کنید اکثریت معترضانی که راه معارضه را برگزیده‌اند و شعار جانم فدای ایران سرداده‌اند، وقتی خطری متوجه ایران شود روی حرفشان می‌ایستند؟ جان که هیچ، یک گام هم اکثرشان برای استقلال و آزادی ایران عزیز بر نخواهند داشت.پس چه کسانی بودند که کشته شدند ، چه کسانی بودند که زخمی شدند و چه کسانی بودند که علی رغم اطلاع از مخاطرات باز به خیابانها ریختند ؟ ....

من با این نوع مبارزه موافق نیستم ولی قرار نیست شخصیت عده ای را چون با اعتقاد ما همخوانی ندارد زیر سوال ببریم ..... اسلام و شرع چنین اجازه ای را داده ؟ !! .....شاید آنان به ندای امام حسین (ع) که فرمودند اگر دین ندارید آزاده باشید ، لبیک گفته اند ....... شما چه می دانید ؟ !! ..... چرا به قول خودتان" زمینه های اعتراض برانگیز " را از بین نمی برید ؟

چرا صدا و سیما از یک مناظره طفره می رود ؟ ! .......اگر این اجازه را مسئولین بدهند مردم خود منتقدان خوبی هستند خود تشخیص خواهند داد که کدامین طرف ، حق می گوید .......

خداوند فرموده اند که بشنوید و بهترین را برگزینید ....... این اجازه را به مردم بدهند ... نه اینکه فقط ان عالی جنابان را به صحنه بکشانند ....... مناظره ی زنده ، نه مصاحبه ی از قبل تدوین و تنظیم شده !!!
  • خانم معلم

سال به سال دریغ از پارسال !

خانم معلم | شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۸۸، ۰۷:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

نمیدونم عکس مال چه سالیه ...... پشت رهبر آقای هاشمی ایستاده ...... نمیدونم چرا امسال مصلی پذیرای نمازگزاران نیست .... بعد از 20 سال ؟ هنوز مرمت اونم برای نماز عید فطر ؟ ...مگه پارسال وضعش بهتر از امسال بود ؟ ..... سال به سال دریغ از پارسال ؟ !!! ......... قسمتهای قدیمی تر نیاز به بهسازی داشت ؟ !! ..... تا کی این بازسازی ها ادامه خواهد داشت ؟ ..... مگه در تمام این سالها مردم روی خاک نماز نخوندن ؟ !!! ...... چرا حقیقت رو از مردم پنهان می کنید ؟

  • خانم معلم

عید فطر مبارک

خانم معلم | شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۸۸، ۰۳:۰۰ ب.ظ | ۱ نظر

عید است و دلم خانه ویرانه ، بیا

این خانه تکاندیم ز بیگانه ، بیا

یک ماه تمام مهیمانت بودیم

یک روز به مهمانی این خانه بیا

عید سعید فطر مبارک


خداوند ما را از بخشودگان درگاهش در این ماه عزیز قرار دهد انشاا...

  • خانم معلم

در حاشیه دادگاه پنجم

خانم معلم | سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۸۸، ۱۲:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

خیلی جالب بود .... پنجمین دادگاه متهمین حوادث اخیر به شکل جدیدی برگزار شد !!! ...... قرار شد دادگاه علنی برگزار شود ولی خبرنگاران حق ندارند نام یا مشخصات متهم را ارائه دهند !!!! جالب است که تا کنون هیچ یک از قضات و یا دادستان کل با تبصره ماده 188 قانون آئین دادرسی کیفری آشنایی نداشته اند ....

در این تبصره امده است :

«منظور از علنی بودن محاکمه، عدم ایجاد مانع جهت حضور افراد در جلسات رسیدگی است. خبرنگاران رسانه‌ها می‌توانند با حضور در دادگاه از جریان رسیدگی گزارش مکتوب تهیه کرده و بدون ذکر نام یا مشخصاتی که معرف هویت فردی یا موقعیت اداری و اجتماعی شاکی و متشکی عنه باشد منتشر نماید. تخلف از قسمت اخیر این تبصره در حکم افتراست».

البته در چهار دادگاه گذشته که همه ی متهمین را با لباس زندان و با دمپایی آوردند و به جهانیان نشان دادند که چقدر از حقوق شهروندی آگاهند برای هفت پشتمان کفایت می کند ....ولی باز ماهی را هر وقت از اب بگیرند تازه است !!! .....شاید برای متهمین بعدی بد نباشد !!!! .......

البته به متهمانمان که بد نمی گذرد ..... وبلاگی و مرخصی و گرفتن عکس یادگاری در زندان و ......مرحمت است که بر سرشان می بارد .......
  • خانم معلم

شعر طنز

خانم معلم | يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۸، ۱۱:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

سعید بیابانکی متن کامل شعر طنزی را که در دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب خواند، در اختیار خبرگزاری ها قرار داد.


شکر ایزد فن‌آوری داریم

صنعت ذره‌پروری داریم

از کرامات تیم ملی‌مان

افتخارات کشوری داریم

با نود حال می‌کنیم فقط

بس که ایراد داوری داریم

وزنه‌برداری است ورزش ما

چون فقط نان بربری داریم

می‌توانیم صادرات کنیم

بس که جوک‌های آذری داریم

گشت ارشاد اگر افاقه نکرد

صد و ده و کلانتری داریم

خواهران از چه زود می‌رنجید

ما که قصد برادری داریم

ما برای اثبات اصل حجاب

خط تولید روسری داریم

این طرف روزنامه‌های زیاد

آن طرف دادگستری داریم!

جای شعر درست و درمان هم

تا بخواهی دری وری داریم

حرف‌هامان طلاست سی سال است

قصد احداث زرگری داریم

ما در ایام سال هفده بار

آزمون سراسری داریم

اجنبی هیچکاک اگر دارد

ما جواد شمقدری داریم

تا بدانند با بهانه طنز

از همه قصد دلبری داریم

هم کمال تشکر از دولت

هم وزیر ترابری داریم

چه حکومت خوبی ، چه آزادی بیانی !!!! ......
  • خانم معلم

کوتاه با عشق حمید باکری

خانم معلم | يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۸، ۱۱:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر


ساده بود و ساده حرف میزد ، بی تکلف بود ...با چشمانی که شیطنت
از آنها هنوز می بارید .....
از آشنائیشان گفت ، از خواستگاریش در
صبح علی الطلوع !!! .....
از زنگ زدن های حمید به او قبل از خواستگاری !!! .....
آنچنان می گفت انگار که بود ....... آخرش قصه اش را اول می گویم :

گفت اگر از من بپرسند قشنگ ترین چیز این زندگی چیه ، میگم « عشق » .... تعجب می کنم از جوونهایی که میگن این حرفها چیه ، عشق وجود نداره ..... چرا جوانانمون عشق رو فراموش کردن ؟ ...چرا میگن عشق همونه که میرین ظرفهاش رو می شوریم و..... ما در برای هم کار کردن از هم سبقت می گرفتیم .... وقتی خونه مادرم بودم کار نمی کردم ...مادرم می گفت کارهات رو کی میکنه می گفتم کلفت می گیرم .... وقتی میگفت غذا رو کی میپزه ، میگفتم آشپز میگیرم .... اما وقتی با حمید ازدواج کردم از شستن لباس هاش لذت می بردم ......

افسوس می خوردم که نیست تا لباس هاش رو بشورم و می گفتم دیدی لیاقت شستن لباسهاش رو نداشتم !!! ... اونم اگه لباس هاش رو می گذاشت از من معذرت می خواست که نرسیده تا لباس هاش رو بشوره .....



همیشه کردستان بود منم توی خونه ی بدون اون نمی تونستم بمونم ..... وقتی می رفت تحمل اون خونه رو نداشتم .... یا میرفتم خونه خواهرش یا مادرم یا می رفتم خوابگاه دانشجویی ایم پیش بچه ها .....



وقتی برمی گشت کلی باید زنگ می زد تا پیدام کنه ، همه می گفتن باز حمید فاطمه رو گم کرده ..... نهایت 2 ساعت دنبالم می گشت ولی پیدام می کرد ......... ولی خوب انتقامی گرفت ........ من 25 ساله که به دنبال اونم ........ ( وبغض امانش نداد .......)

از برنامه نیمه پنهان ماه (22/6/88)


و شاهد بودیم که پشت سر همسر مهدی باکری چه گفتند ..... و چه خوب زینب گونه خواهر حمید و مهدی از انان و همسرانشان دفاع کرد ... او به گزارش از « اعتماد » در تاریخ 15/6/88 نوشت : « من به عنوان بزرگ خانواده باکری به همسران برادرانم افتخار می کنم، همسر مهدی با خواهش خانواده باکری با فردی که ارزش و حرمت شهید را می داند، ازدواج کرده است.


بعد از مراسم چهلم مهدی و حمید من به عنوان بزرگ خانواده، به هر دوی آنها گفتم ازدواج کنند و این چیزی جز فرمان خدا نبود. همسر حمید با داشتن دو فرزند، جوانی و همه چیزش را صرف تربیت آنها کرد و خدا می داند چه فشارهایی را به تنهایی به جان خرید تا فرزندانی صالح تربیت کند. فرزندان پاکی که شما از تهمت زدن به آنها هم ابایی ندارید. همسران برادرانم به حرمت زندگی کوتاهی که با برادرانم داشته اند نور چشم خانواده باکری هستند و خواهند ماند. خاتمه این بیانیه اعتراضی به این شکل است؛ خوشحالیم که خانواده ما بدهی به نظام جمهوری اسلامی ندارد، نه از حکومت کمکی دریافت کرده ایم و نه به موقعیتی چشم داشته ایم، نه سهم خواهی کرده ایم و نه سهمی خواهیم خواست. من وظیفه خود می دانستم این نامه را برای شادی روح شهیدانم بنویسم. باشد که برای آنها که آخرت را فراموش کرده و به خاطر قدرت کثیف مادی چشم به حقایق بسته اند نیز تذکری باشد تا بندگی خدا بکنند و نه برده بنده خدا باشند.»



به دنبال عکسی ازشهید حمید باکری ، به هیوا اثر مرحوم ملاقلی پور برخوردم ، اینگونه نوشته شده بود :

ملاقلی پور قهرمان اصلی فیلم خود یعنی هیوا را از شخصیت واقعی همسر شهید حمید باکری وام گرفته است. زنی که به گفته وی به قدری حضور همسرش را واقعی و عینی ترسیم کرده و از او حرف می زند که بی اختیار همین حس را به اطرافیان خود می دهد و آنها را وادار به پذیرش باور ذهنی خود می کند.

رویارویی هیوا با حمید را در تونل باید یکی از تأثیرگذارترین سکانس های فیلم دانست که هیوا خودخواسته در آتش می ماند و فصل آخر زندگی او با ختم به گذشته به وصلی جدید می انجامد.


این فصل را با من بخوان باقی فسانه ست / این فصل را بسیار خواندم عاشقانه است.


دلم خواست بار دیگر « هیوا » را ببینم ...........

  • خانم معلم

غیر از خدا هیچکس تنها نبود

خانم معلم | يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۸، ۰۵:۰۵ ب.ظ | ۱ نظر







کاش زنها شاد باشند .... مردها شاد باشند ...بچه ها شاد باشند ...

و ای کاش غیر از خدا هیچ کس تنها نبود

  • خانم معلم

منطقه رویایی ییلاقی سه هزار تنکابن

خانم معلم | شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۸۸، ۰۶:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر
مسیر دسترسی تنکابن به خرم آباد پس از عیور از قلعه گردن به سمت جنوب امتداد یافته و دو راهی لتاک در جانب شرقی وارد یک جاده خاکی می شود که به طرف منطقه زیبای سه هزار ادامه پیدا می کند دره سه هزار منطقه ای بکر، زیبا با چشم اندازهای بدیع، ‌چمنزارها، ‌جنگلهای مرتفع و جلگه ای، روددخانه پر آب سه هزار یک مانده است آب و هوای مطبوع به همراه ابشاره ها و چشمه های آب گوارا و آرامش رویایی این منطقه برای گروههای توریستی مشتاق آرامش و طبیعت کاملاً ایده‌آل است. پس از طی کردن مسافتی د رحدود 35 کیلومتر با وسیله نقلیه در صورت 30 کیلومتر پیاده روی در دو کیلومتری شمال شرق روستای میان رود در غرب رودخانه پرور آب معدنی شلف قرار دارد که Ch مواد قلیایی، ‌نمکی، آهکی، فسفر،‌ اکسید آهن،‌ سیلیس،‌ پتاس، آلومین، کلر،‌ سود،‌ کربنات،‌ منیزیم و اسید سولفوریک تشکیل شده و با دارا بودن خواص طبی فراوان برای درمان بیماریهای مختلف،‌ نظیر امراض کلیوی سوء هاضمه و نقرس، امراض جلدی و درد روماتیسم مفید است این آب معدنی به همراه مناظر زیبای طبیعی اطراف مورد علاقه ورزشکاران و طبیعت گردان می باشد.
  • خانم معلم