پروانه و پیله :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


پروانه و پیله

خانم معلم | شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۸۷، ۰۵:۳۲ ب.ظ | ۱ نظر
روزی سوراخ کوچکی در یک پیله ظاهر شد . شخصی نشست و ساعتها تقلای پروانه برای بیرون آمدن از سواخ کوچک پیله را تماشا کرد . آن گاه تقلای پروانه نتوقف شد و به نظر رسید که خسته شده و دیگر نمی تواند به تلاشش ادامه دهد. آن شخص مصمم شد به پروانه کمک کند و با برش قیچی سوراخ پیل را گشاد کرد . پروانه به راحتی از پیله خارج شد ، اما جثه اش ضعیف و بال هایش چروکیده بودند . آن شخص به تماشای پروانه ادامه داد . او انتظار داشت پر پروانه گسترده و مستحکم شود و از جثه او محافظت کند . اما چنین نشد ! در واقع پروانه ناچار شد همه عمر را روی زمین بخزد و هرگز نتوانست با بال هایش پرواز کند . آن شخص مهربان نفهمید که محدودیت پیله و تقلا برای خارج شدن از سوراخ ریز آن را خدا برای پروانه قرار داده بود ، تا به آن وسیله مایعی از بدنش ترشح شود و پس از خروج از پیله به او امکان پرواز دهد . گاهی اوقات در زندگی فقط به تقلای نیاز داریم . اگر خداوند مقرر می کرد بدون هیچ مشکلی زندگی کنیم ، فلج می شدیم ، به اندازه کافی قوی نمی شدیم و هرگز نمی توانستیم پرواز کنیم . من نیرو خواستم و خداوند مشکلاتی سر راهم قرار داد ، تا قوی شوم . من دانش خواستم و خداوند مسائلی برای حل کردن به من داد . من سعادت و ترقی خواستم و خداوند موانعی سر راهم قرار داد تا آنها را از میان بر دارم . من انگیزه خواستم و خداوند کسانی را به من نشان داد که نیازمند کمک بودند . من محبت خواستم و خداوند به من فرصت دا د تا به دیگران محبت کنم . « من به آنچه خواستم نرسیدم .... اما آنچه نیاز داشتم ، به من داده شد » . نترس . با مشکلات مبارزه کن و بدان که می توانی بر آنها غلبه کنی .
  • خانم معلم

نظرات (۱)

چرا وقت مشکلات و سختی یاد خدا می افتیم و سوال می کنیم : خدا ، چرا ؟ مگه من چه کار کردم که باهام این کار و می کنی ؟!!! اما چرا وقتی همه چی خوب و بر وفق مراده یاد خودمون می افتیم و بس ؟!!!..........

تنها به فکر ماست و به فکر این که خوب زندگی کنیم و از زندگی کردن لذت ببریم ..........

ای مهربونترین ، هیچ وقت ما رو به حال خودمون رها نکن و کمکمون کن تا یادمون باشه که بهترین و مهربونترینی . کمکمون کن تا یادمون باشه که این مشکلات و سختیا هستن که بزرگمون می کنن وهمه چی رو با سختی به دست اوردن خیلی شیرینه و اون وقته که قدر همه چی رو خیلی خوب می دونیم ..........

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی