کابینه دهم !!!!! :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


کابینه دهم !!!!!

خانم معلم | سه شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۸۸، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر
به گزارش «تابناک»، در حالی که کسانی چون احمد توکلی در مواضع خود نسبت به درز خبرهای ناخوشایند از کابینه دهم هشدار می‌دهند، اطلاعات رسیده به این خبرنگار، حکایت از آن دارد که این دغدغه‌های نمایندگان و شخصیت‌های کشوری درست است.
توکلی پیش از این در نوشته خود آورده بود: با معرفی یک مهندس عمران برای تصدی وزارت نفت یا یک روحانی بی‌تجربه برای تصدی وزارت اطلاعات یا یک اقتصاددان غیرسیاسی برای تصدیِ وزارت خارجه یا با معرفی کارگردانی که حتی در صنف خویش هم پذیرش ندارد، برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد و مشابه آن، دولت دهم محکوم به ناکارآمدی خواهد بود. مجلس چگونه می‌تواند کارهای بزرگ را به مردان کوچک یا مردان بزرگ ولی نامتناسب بسپارد؟ باید نگران بی‌اعتقادی یا اعتقادات متحجرانه یا التقاطی در سطوح بالا باشیم. نباید افرادی معرفی یا نصب شوند که گرفتار تحجر یا اسیر التقاط با عقاید منحط به ظاهر دینی یا عقاید نامتناسب غربی باشند.
بر همین پایه، آخرین گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که وزیر دفاع دولت نهم قرار است به عنوان وزیر کشور کابینه دهم به مجلس معرفی شود. این در حالی است که بازتاب این خبر و ناآشنایی نجار با مشکلات استان‌ها و اشراف نداشتن او به مباحث سیاسی و رسانه‌ای، از دلایلی است که بزرگان اصولگرایان مجلس را متقاعد به موضعگیری تند در قبال این انتخاب کرده است. به همین خاطر از هم‌اکنون پیغام‌هایی به دولت روانه شده تا از چنین انتخابی بپرهیزد.
خدا بخیر کند وقتی آقای توکلی که از موافقین سر سخت جناب احمدی نژاد بوده اند اکنون نسبت به عملکرد ایشان این چنین اظهار ناراحتی می کنند ، باید به بقیه مردم حق داد که بیشتر نگران باشند ، 4 سال آینده ، سالهای سرنوشت سازی برای مردم خواهد بود . با توجه به جو بی اعتمادی که در جامعه و مهمتر از آن در بین نخبگان جامعه ، ایجاد گردیده ، کابینه دهم باید از استحکام خوبی بر خوردار باشد تا زیر سوالات نمایندگان ملت رای اعتماد بگیرد .در این بین حجت الاسلام اکرمی و همچنین علی مطهری نیز از جلسه نمایندگان اصولگرا مطالبی مطرح نموده اند .
حجت الاسلام سید رضا اکرمی، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز و نماینده تهران در مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به جلسه عصر دوشنبه اعضای فراکسیون اصولگرایان با رئیس جمهور اظهارداشت: در آغاز این جلسه علیرغم اینکه تعداد زیادی از نمایندگان برای صحبت در خصوص معیارهای انتخاب کابینه وقت گرفته بودند 10 نفر از نمایندگان پیشنهادات خود را برای انتخاب کابینه و چگونگی تعامل دولت با مجلس در این زمینه اظهار کردند.
اکرمی تصریح کرد: در ادامه این جلسه رئیس جمهور سخنان خود را آغاز کرد؛ اما به جای پرداختن به مسئله انتخاب وزیران و کابینه دهم که موضوع اصلی این جلسه بود به مسئل مختلفی در خصوص وقایع چهار سال گذشته و اینکه کشور در این مدت چه شرایطی داشته، پرداخت و درباره خدمات دولت نهم و آسیب ها و چالش هایی که در داخل و خارج با آن مواجه بوده پرداخت و در نهایت به موضوع کابینه اشاره کرد.
این عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: رئیس جمهور در این دیدار اشاره کرد که به دلیل وظایف سنگین دولت در چهار سال آینده کابینه و وزیرانی که انتخاب می شوند باید نسبت به گذشته قوی تر باشند؛ البته جدای از انقلابی بودن، مومن بودن، تعهد، سخت کوشی، توانمندی و توانایی در عهده داری وزارت باید به همفکر بودن با رئیس جمهور اهتمام داشته و موافق رئیس جمهور بوده و او را قبول داشته باشند.وی یادآور شد که رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرده است که اگر وزیران تعهد و سوابق انقلابی و .... را داشته باشند اما شرایط همفکری و همراهی با او را نداشته باشند، نمی تواند با آنها کار کند.
در همین راستا رئیس جمهور از برخی همکاران خود در دولت نهم به دلیل اینکه این شرط را نداشته اند، انتقاد کرد.اکرمی در پایان با اشاره به اینکه رئیس جمهور در جلسه با نمایندگان اصولگرا اعلام کرده است که لیست وزیران کابینه دهم همچنان باز است و هر نماینده ای پیشنهادی در این خصوص دارد، می تواند ارائه کند، خاطر نشان کرد: باید منتظر ارائه لیست وزیران کابینه دهم که اویل هفته آینده به مجلس ارائه می شود باشیم و ببینیم که گفتگوی نمایندگان با رئیس جمهور نتیجه ای داشته است یا خیر؟
فایده باز بودن لیست وقتی که نظر ایشان فقط حجت است چیست ؟ ..... بهتر است با قاطعیت بگوید خودم انتخاب می کنم ولا غیر !!! ..... ایشان که آخر شهامت و شجاعت هستند از چه باک دارند ؟ البته به عنوان یک فرهنگی اعتقاد دارم ، حتی یک مدیر مدرسه هم ، جهت انتخاب کارکنانش از کسانی استفاده می کند که بتواند با آنها همکاری داشته و از یک زمینه فکری برخوردار باشند.اگر غیر این باشد تنش هایی که در مجموعه از تضاد فکری کارکنان با مدیر و بالعکس ایجاد می گردد ، عملکرد مجموعه را تحت الاشعاع قرار می دهد . بنابر این با گفته های آقای مطهری که مخالف همگرایی در کابینه رئیس جمهور می باشند ، مخالفم. اما این در باره مدیری کارآمد و اثر گذار است . مدیری که تمام جوانب را می سنجد و در جهت بالابردن سطح کیفی و کمی مجموعه اقدام می کند. مدیری که می داند چه می خواهد و چه هدفی دارد ، و بدبختانه تنها اشکال من از ایشان همیشه در زمینه مدیریتی شان بوده است .
علی مطهری عضو فراکسیون اصولگرایان در پی جلسه مجمع عمومی این فراکسیون با رئیس جمهور درباره انتخاب کابینه دهم گفت: احمدی نژاد نیروهای صالح دولت‌های قبلی و گروه‌ها و افراد منتقد را به بهانه اشرافی‌گری و لزوم همگرا بودن اعضای کابینه رد می‌کند.
وی در عین حال تصریح کرد: به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد بر معیارهای قبلی خود مبنی بر انتخاب وزیران از یک گروه خاص همچنان تاکید می‌ورزد و نیروهای صالح دولت‌های قبلی و گروه‌ها و افراد منتقد را به بهانه اشرافی گری و لزوم همگرا بودن اعضای کابینه رد می‌کند که به این ترتیب کشور را از مشارکت نخبگان بیشماری محروم خواهد کرد.
نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه احمدی نژاد باید به این موضوع توجه داشته باشد که وی صرفا مجری سیاست‌های اقتصادی، سیاسی وفرهنگی نظام است که در شوراهای عالی مصوب می شود، عنوان کرد: انتخاب یک رئیس جمهور به این معنا نیست که افکار و اندیشه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی وی اجرا شود و وزرا تابع و مطیع احمدی‌نژاد یا به تعبیر وی همگرا باشند.این عضو فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اینکه در صورت تداوم چنین روندی از نخبگان بهره کافی نخواهیم برد، متذکر شد: اصولا این فکر احمدی‌نژاد که در اندیشه حذف هاشمی رفسنجانی و همفکران وی از انقلاب است، یک خطای بزرگ خواهد بود.
مسئله دیگری که خیلی برایم سوال است ، طرفداری ازجناب هاشمی است ! ..... من ایشان را به عنوان یک سیاستمدار به معنی روز آن قبول دارم ، یعنی عبا و عمامه شان را کنار بگذارند و در هیئت یک شخص عادی وارد گود شوند نه در فرم یک روحانی ! ..... بسیاری از روحانیون ما بهتر است این کار را بکنند چون سیاست در دنیای ما با دغل و نیرنگ توام است و دین ما ، دین رنگ و ریا نیست . اگر سیاست ما قرار باشد عین دیانت ما باشد یا باید سیاستمان بی دغلکاری و نیرنگ بازی باشد ، یا قبول کنیم که دین ارائه شده با این سیاست اسلام واقعی نیست .
دوست نا آشنا ، جواب شما را در قسمت نظرات پیام هر دم از این باغ .... داده ام .
20/5/88
  • خانم معلم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی