خوارج از دیدگاه امام علی (ع) :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


خوارج از دیدگاه امام علی (ع)

خانم معلم | چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۸۸، ۰۸:۴۳ ب.ظ | ۶ نظر
امام پس از اینکه با خوارج صحبت می کنند و آنها را از آینده ی شومشان خبر می دهند در باره ی رعایت کامل حقوق انسانی شان فرمودند :
نمیدانم پیرو کدام امامیم ، چگونه عدالت را محور کارهای خویش قرار می دهیم ، شبهای احیا را به روی زائران امام (قدس سره ) بستیم ، بعد از 30 سال رحلت آیت ا...طالقانی ، مراسم سالگردش را لغو کردیم ، دیروز شنیدم مراسم نماز عید را در مصلی برگزار نمی کنیم و .......
ان لکم عندنا ثلاثا لا نمنعکم صلوه فی هذه المسجد ....(1) ، سه حق مسلم شما در نزد ما محفوظ است : ما هرگز شما را از گزاردن نماز در مسجد جامع شهر وشرکت در اجتماعات خود منع نمی کنیم ، حقوق شما را از بیت المال تا هنگامی که با ما هستید می پردازیم ، تا شما بر ما شمشیر نکشید و جنگ نیاغازید ، نبرد نمی کنیم .
این برخورد امام است با خوارج – آنجا که ابن ملجم به او ضربه می زند ، می فرمایند اگر خواستید عدالت را اجرا کنید یک ضربه زده ، شما هم یک ضربه بزنید ...... و اکنون !! :


(1) قاسطین ، مارقین ، ناکثین - از مجموعه چشم انداز امام علی (ع)- نوشته محمد مهدی بهداروند
از چه روی ؟.... آیا پیرو همین امامیم که شبهای قدر مصادف با شب شهادت اوست ؟ ، همین امام که حق خوارج را شرکت در اجتماعت می داند ، ولی ما منع می کنیم ؟ !!

همین امام که تا جنگ را مسلحانه نبیند اقدامی نمی کند و می گوید نبردی با شما آغاز نمی کنیم ؟ ....
خدایا به همین شبها ، انان که راه حق را نمی پویند ، انها که دلشان برای این مردم نمی تپد ، انها که پریشانی مردم خودشان را نمی بینند و شکم دیگران را سیر می کنند ، آنها که عزتشان را در خواری و ذلالت مردم می بینند ، انها که می خواهند با انجام تفرقه بیانداز و حکومت کن مقام و موقعیت شان را حفظ کنند و نمیدانند چه خانواده هایی از این بی فکری هایشان پریشانند ، را در همین جهان رسوا ساز و انانکه از سر نادانی آن کردند که نباید می کردند را به راه راست هدایت فرما .....

خداوندا ما را در مسیری قرار ده که رضایت تو در ان است و ما را آن ده که آن به ..... به رحمانیتت ای ارحم الراحمین
  • خانم معلم

نظرات (۶)

با سلام
این نوشته شما اولین چیزی را که به ذهن من نزدیک کرد اینکه شما پذیرفته اید که مخالفین امروز همان خوارج هستند ( یا حداقل شباهت دارند) این نکته مثبت برداشت شماست - نمی دانم چرا هنوز نپذیرفته اید کهدر شرایط خاصی قرار داریم . امروز حتی اگر به بیان رهبر به این قائل نباشیم که سردمداران موج سبز وابستگی مستقیم به استکبار داشته باشند حداقل شاهدیم که از این فرصت در جهت بهره برداری هستند .
در پاسخ به شما بگویم که خوارج زمانه (که البته به تعبیر من این تشابه خوبی نیست )هم می توانند در اجتماعات باشند هم از بیت المال ارتزاق کنند ( همانطور که بنده و شما یارانه می گیریم و در قبض های آب و برقمان اخیرا به رخمان می کشند آنها هم بهره مندند ) و تا به مخالفت با قانون برنخواسته بودند با آزادی به تبلیغ و بیان نظراتشان تا نیمه های شب با بوق وسر و صدا پرداختند .

کمی انصاف - حکومت ما حکومت علی نیست - اما سزاوار این توهین های غیر مستقیم هم نیست - انقلاب حاصل تلاش انسان های مومن و خداجو و مومنین امروز به آن نیز فرزانگان به دور از متامع دنیایند - از روستائیان سخت کوش تا فرهیختگان شهری متعهد
نمی خواستم کسی را با خوارج مقایسه کنم فقط خواستم بگویم که امام با خوارج هم چنین برخوردی داشتند ، اما اجتماعات و برخورد مسلحانه را هر کسی جوری برداشت می کند! برداشت شما هم جنین است وبه نظرتان احترام می گذارم ...... همین
آیا قبول دارید:؟
1- شکل مبارزه و استعمار و طاغوت در این زمان تغییر کرده است اما ذات مخالفین اسلام را همچنان می توان به همان سه دسته قاسطین و ناکثین و مارقین تقسیم کرد؟
2- آیا می دانید در علم اجتماعی امروز رسانه ها بعنوان قوه چهارم در کنار سه قوه مقننه و مجریه و قضائیه شناخته می شوند؟
3- آیا می دانید تئوری های جدید نفوذ در کنار حمله مستقیم نظامی ( افغانستان و عراق) ورود نرم (تاجیکستان و اوکراین ...) است؟
4- آیا می دانید تئورسین هائی مانند سوروس یک یهودی خودساخته ثروتمند ، با هزینه های جزئی در قالب کمک به نهادهای مردمی ( مثلا کمک مالی دانشمندان شوروی سابق در بحران اولیه)هزاران نیروی خودی در سرزمین ها را سازماندهی غیر مشهود و حتی نااگانه انجام داده است؟
5- امروز در جنگ پیچیده تری هستیم - اگر مبارزه اکبر جهاد نفس است و اگر جهاد اصغر جنگ در میدان مسلحانه است ، به تعبیر من امروز این جنگ نرم جهاد متوسط است - دعا می کنم همگی در این ماه مبارک در کنار جهاد اکبر به وظیفه خودمان در این جهاد اوسط هم توجه کنیم - دعا م یکنم با شناخت قلبی به موضوع ولایت فقیه که توصیه امام بود در این جهاد هم در صف مومنین و زیر پرچم ولایت باشیم
می دانید که اینهایی که قبل از انتخابات آزاد بودند ، بعد از انتخابات به جرم ، شرکت در راهپیمایی بی صدا و اعتراض علیه این که رای شان کو ، چه بلا ها کشیدند ؟
می دانید در روانشناسی هر که را از چیزی بری کند جسورتر می شود و بیشتر دنبال خواسته ی خود می رود ؟
می دانید که همین روسیه نازنین ، همین چین نازنین چگونه ما را پس زدند ؟ .....
می دانید که عملکرد دولت مردانمان این چنین بود که این عوامل بتوانند در کشور راه یابند ؟
میدانید که همیشه دشمن از نقطه ضعف ها وارد می شود ؟ .... میدانید که چقدر در این سی سال ضعیف عمل کردیم که اینک این بازخورد ان عملکرد هاست ؟
میدانید که حق و ناحق یک جا جمع نمی شوند ؟ ..... و می دانید حق به هر شکل پیروز است ؟
میدانید که به جرم گفتن « رای ها کو » قرار شد از اداره آ . پ اخراج شوم ؟ ....
می دانید که به جرم پوشیدن لباس سبز به مدیر مدرسه این مملکت که جزء بسیجیانی بود که شبها در بهشت زهرا برای مراسم مختلف حضور داشت ، انگ ضد انقلابی زده اند ؟
می دانید که خفقان چنان بر این مملکت حاکم است که به من مدام می گویند ننویس ، نگو ، حرف نزن !!!!
می دانید که در حکومت اسلامی خفقان راه ندارد ؟

من نیز به امید انم که حق رخ بنماید ........ گرچه امیدواری خوب است اما امیدم را تنها در حضور حضرتش می بینم و بس .پس دعا می کنم برای تعجیل در حضورش .......و تنها از خدا می خواهم در راهش باشم .......

آب و دریا ای خداوند آن توست باد و آتش جمله در فرمان توست
گر تو خواهی آتش آب خوش شود ور نخواهی آب هم آتش شود
تو بزن یا ربنا آب طهور تا شود این نار عالم جمله نور
شاید عصبی ، شاید ناراحت ، شاید نگران ... اما ناامید نیستم ! از خدا ، از وجود خدا ، از عدالت خدا ، از آگاهی خدا از حق ، از کسی که یه روز نزدیک میاد و حکومت عدل الهی رو برپا می کنه و حق رو نمایان می کنه ناامید نیستم . مثل شما که ناامید نیستید ..........
خواننده هر روز بهشت هزار ساله بودم و هستم . پیام های سیاسی این وبلاگ رو می خونم . اما هیچ وقت دلم نخواست سیاسی بشم و در این مورد نظری داشته باشم !!!
اما اومدم تا حرفم رو بزنم . تا در توان خودم از حق دفاع کنم .
حیف اسم اسلام و مسلمون و شیعه ی علی که روی همه ی اونایی گذاشته شده که خدا ازشون نگذره ... خدا ازشون نگذره که دارن به اسم اسلام و مسلمون و شیعه ی علی و حکومت اسلامی هر غلطی می کنن . خدا ازشون نگذره که دارن راه امام و شهدا و انقلاب رو خراب می کنن . خدا ازشون نگذره که با رنگ سبز هر غلطی خواستن کردن و حالا پوشیدن رنگ سبز رو جرم و ضد انقلاب می دونن . خدا ازشون نگذره که می خوان با این حرفا و این کارا و خفه کردن همه کثافت کاریاشون و بپوشونن . خدا ازشون نگذره که چنین برخوردی دارن با معلمی که سالهاست به این دولت و این ملت خدمت کرده . معلمی که سالهاست زحمت کشیده . معلمی که تنها برای خداست . معلمی که بر خلاف خیلیا تنها به فکر خودش و منافع خودش نبوده و نیست . چون تنها برای خداست . معلمی که جوونا رو می فهمه . معلمی که این روزا توی وبلاگش با خوندن خیلی از پیاماش می فهمیم که تنها نگرانیش انقلابیه که براش زحمت کشیدن . می فهمیم که تنها نگرانیش آینده ی این مملکت و مردم و جوونای این مملکته . اون وقت این معلم میشه ضد انقلابی و مخرب انقلاب !!!!! واقعا که ........... !!!!!
اما خدا هست و با شماست .
شب قدره . دعا کنیم برای پیروزی حق و اومدن تنها پیروز کننده ی حق ...........
خوشحالم که نظرات را می خوانید و پاسخ می نویسید
اینها را که نوشتید جزء آن بخش که مربوط به خودتان و دوستانتان است و جنبه شخصی دارد می دانم.
یادم نمی آید هیچ وقت دولت و دولتمردان از زمان امام روسیه و چین را دوستان قابل اعتمادی دانسته باشند که امروز بدانیم- مروری کنید به مواضع امام در مورد شوروی سابق و اختلاف آن با آمریکا

شک ندارم که صداقت و ایمان شما در کنار شغل و احساسی که به امام و انقلاب دارید باعث شده است تا بسیار ساده انگارانه موضوع تظاهرات آرام بعد از انتخابات را و اینکه عده ای فقط می گویند "رای ما کو" و یا " رای ما را پس بدهید" !!! بسیار سطحی و عوامانه تحلیل می کنید.

یک پاسخ اولیه به این تفکر ساده انگارانه شما اینست که اگر نتایج اعلام شده برخلاف شرایط فعلی بود آیا افرادی نظیر من که به تعبیری 25 میلیون شهروند این کشورند و یا بالاخره هر تعدادی که شما فکر می کنید واقعا هستیم حق داشتند هر روز اعتصاب آرام کنند و خواهان ابطال انتخابات باشند و این دور باطل کجا و کی باید تمام می شد ؟
انشاالله شما قائل به این نباشید که باید خارجی ها بیایند و نظارت کنند و برایمان انتخابات افغانی و عراقی برگزار کنند. شاهدیم که حضور امریکا در این کشورها بعنوان حامی دموکراسی و آزادی بعد از این همه سال چه نتایجی داشته است ؟قطعا غیرت و ایمان حتی شما زن ایرانی هم این را نمی پذیرد که نشان داده اید در زمان جنگ نپذیرفته بودید.

معلم گرامی ، توصیه می کنم یکبار دیگر رابطه خود را با اصل اعتقادی امامت و عدالت - نظریه مرجعیت و ولایت فقیه امام بازنگری و مطالعه کنید.شما و آن دوست مدیر سبز پوشتان دارای یک شخصیت حقیقی و بعنوان یک معلم دارای یک شخصیت حقوقی هستید در بخش شخصیت حقیقی تان قطعا هرگونه فکر و عمل نمائید آزادید اما وقتی در قالب یک شخصیت حقوقی هستید و در جامعه ولایی زندگی می کنید برای حفظ وحدت و ... خیلی چیزهای دیگر که بهتر از من می دانیدحتی اگر یک مجتهد جامع الشرایط باشید اطاعت از ولی امر واجب می شود.
دقیقا در همین مرزهاست که میزان اعتقاد ما خود را نشان می دهد . با خودتان خلوت کنید و یکبار دیگر موضع واقعی خودتان را با آن اصولی که گفتم یکبار و برای همیشه حل کنید.

رنگ سبز رنگ زیبائی است و مانتوی به رنگ آن هم اشکالی ندارد - اما می دانید که در قران توصیه شده است خود را به شکل ... - خود را که نمی خواهیم گول بزنیم اگر امروز پوشیدن مانتو سبز در مدرسه آن هم توسط یک مدیر ناخواسته نشانه تبلیغ و نمادی از مخالفت با ولایت باشد صد البته عمل زشت و نیازمند تذکر است.پس با خودمان صادق باشیم و ساده انگارانه و مظلوم نمایانه ننویسیم که بخاطر پوشیدن یک مانتو ...

این شبها شب علی است - این مطالب را در برگشت از مراسم احیا نوشتم - ما شیعه و پیرو علی هستیم - او اول مظلوم اسلام بعد از پیامبر است ( برخلاف اینکه ما شیعیان حسین را مظلوم تر می دانیم) -بزرگترین حقی که از علی گرفته شده است حق ولایت است - تجسم کنید لحظه ای را که علی در خانه بوده است و برای گرفتن بیعت به در خانه اش رفته اند - زهرای اطهر را پهلو شکسته اند و خانه اش را به آتش کشیده اند - و علی آن شیر دلاور خیبر در خانه مانده است ....و 25 سال مانده است .

یکبار دیگر مبانی اعتقادی خودتان را در مورد امامت و عدالت و ولایت فقیه و مرجعیت با کمک دوستان و آگاهان مرور کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی