سر بی درد جز سعادت نیست ! :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


سر بی درد جز سعادت نیست !

خانم معلم | جمعه, ۲۴ مهر ۱۳۸۸، ۱۰:۲۵ ق.ظ | ۲ نظر

در وبلاگ بی کرانه ها ،« سما »از دکتر شریعتی نوشته اند:
برای خوشبخت بودن به هیچ چیز نیاز نیست
جز به نفهمیدن پس تا می توانی
خر باش
تا
خوش باشی
در جواب ایشان آوردم که:
هر چه کمتر بدانی خوشبخت تری .... چون کمتر می فهمی کمتر حرص می خوری و چون کمتر حرص میخوری راحت تر زندگی میکنی و چون راحت زندگی میکنی در ارامشی و آرامش یعنی خوشبختی ..... 
و اینک شعر طنزی از نسیم عرب امیری
بی خبر عزم کوه قاف کنید
 دوستان بنده را معاف کنید!
مرضی مثل ترک عادت نیست
سر بی درد جز سعادت نیست!
فهم و دانش اگر چه مطلوب است
عقل ناقص برای من خوب است!
قصد دارم که بندگی بکنم
بگذارید زندگی بکنم!
دور من خط قرمزی بکشید
جای ابرو پرانتزی بکشید!
دهنم را سه متر باز کنید
و زبان مرا دراز کنید!
تا ته سینه آخ بگذارید
بر سرم نیز شاخ بگذارید!
بکشید از کنار من یک جوب(!)
لای دندان من علوفه خوب!
بعد ترسیم چشم هایی ناز
دوست دارم دو قطعه گوش دراز!
بینی ام را شبیه این نکشید
سر آن را کف زمین نکشید!
بگذارید بعد از آن در قاب
صورتم را به شکل یک بشقاب!
طرح کلی که دستتان آمد
مانده یک جفت پای کارآمد!
تا که راحت تر از زمین پاشم
دوست دارم چهار پا باشم!
دست آخر به یک زبان غریب
روی پیشانی ام به این ترتیب،
بنویسید: توی مکتب من
فهم هر چیز زایدی قدغن!
چون که هرگز نمی دهم از دست
لذتی را که در خریت هست!

  • خانم معلم

نظرات (۲)

یا رجایی عند مصیبتی
سلام
جمله دکتر پس و پیش داشت ولی لپ کلامش را آوردم
دکتر خودش توضیح می دهد که چرا و چه است موضوع
واقعا ها..راست می گید.
خریت گاهی تنها دوای آدمیان است !
:دی
آدمیانی که ترجیح می دهند نفهمند ولی زندگی کنند
حالا به هر بهانه و به هر وسیله
راستی شعر به جایی بود..می خواهم وقت ناهار برای اهالی خانه بخوانم از وبلاگ شما
واااااااااییی که چقدر من از پستهای این وبلاگ هقبم :(
هوارتا هس که نخوندم :(
سلام سما جان
تو خوب باش و بخوان دیر خواندنش مهم نیست ....به اهالی خانه سلام ما را برسان ....التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی