بهانه ای برای یک دقیقه بیشتر با هم بودن :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


بهانه ای برای یک دقیقه بیشتر با هم بودن

خانم معلم | سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۸۸، ۰۷:۲۱ ب.ظ | ۲۱ نظر

چه دلتنگم ...چه دلگیرم .... یلدایی دیگر امد ولی افسوس ....
یلدای 82 ،  پدر در کنار خانواده و من در خانواده ای دیگر ....
فردای آن یلدا ، ساعت 4 صبح 2 دی ، من در بیمارستان در کنار پیکر بیجان پدر ،
 وصل شده به دستگاهی که فقط نفس را در سینه اش بی نتیجه بالا و پایین می برد ،
و به عنوان دختر بزرگ خانواده ، بی حضور مادر ، دستور قطع این دستگاه را دادم ، که تا ابد آرام بگیرد ،
 در آرزوی نگاهی حتی بی فروغ ازپدر ، چه بیرحمانه ، اما فرمان دادم ....
یلداهای دیگر آمدند و پدر دیگر کنارمان نبود .....
چه تلخ است هر یلدا را بی پدر اغاز کردن ....

شب یلدا نزدیک می شود .... مانند بسیاری از آیین های کهن ایرانی ، بهانه ای است برای بیشتر باهم بودن ، چون نوروز و ...

آیینی که می خواهد فرهنگ اتحاد در خانواده را حفظ نماید و چه کم رنگ می شود این سنت ها ....
سنت هایمان را به فراموشی نسپاریم ...
یادگاری بسیار زیبا از نیاکانمان ...
 درس های دوستی و مهربانی، توجه به نزدیکان ، دوستان ، فامیل ...
بهانه ای برای کنار گذاشتن ناخوشی ها ، دلگیری ها  و به یاد اوردن صمیمت ها و دوستی ها....
فلسفه ای دارد یلدا برای خودش ... خوردن انواع میوه ها و آجیل و بازکردن حافظ و ....
اما همه و همه  بهانه ی است برای  دقیقه ای بیشتر در کنار هم بودن ....


  • خانم معلم

نظرات (۲۱)

سلام میکنم خدمت معلم عزیز و دوست داشتنی خودمون .
من به نوبه خود ششمین غروب غمناک بدر گرامیتان را خدمتتان تسلیت می گویم . امیدوارم چنین اتفاقاتی هرگز و در چنین شب هایی از سال برای شما و اعضای خانواده محترمتان اتفاق نیافتد .
ارادتمند شما dr eb h
ان شا الله خدا پدر شما و همه ی پدرای خوب دنیا رو غرق رحمت کنه.با اینکه خیلی ساده بود اما خیلی با احساس نوشته شده بود و غمش کاملا حس میشد.
  • خانم معلم
  • @ خانم دکتر سلام
    ممنون از اینکه سر زدید و ممنون از همدلی تون ... امیدوارم غم نبینید و درهای شادی همیشه به رویتان گشوده باشد .
  • خانم معلم
  • @ مهدی جان
    سلام و ممنون که گاهی سر میزنی بهمون ...
    امیدوارم کمتر فرزندی با چنین صحنه هایی روبرو بشه گرچه نمیشه از مرگ گریزی داشت ولی به هر شکل داغ عزیز سخته ...
    خدا پدر ومادرت رو برای تو و تو رو برای اونا حفظ کنه
  • علی پورسلیمان
  • فراخوان و اطلاعیه " سازمان معلمان ایران " در مورد برگزاری سومین انتخابات شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تهران
    سلام خانم معلم عزیزم
    خانم دکتر توی نظر دادن از من جلو زد !
    دیشب این پیامو خوندم . می خواستم همون موقع نظرمو بنویسم . اما نشد . از پیامی که نوشتید ، از دلتنگی و دلگیری شما دلم خیلی گرفت . رفتم سراغ قرآن و یاسین خوندم . از خدا خواستم تا روح پدرتون همیشه در آرامش و شاد باشه . از خدا خواستم تاهیچ وقت غم نبینید و غصه نخورید . هیچ وقت .....
    دوست داشتن ، دل بستگی ، جدایی ... همه ی اینا خیلی سخته ، خیلی تلخه ... خیلی .....
    یقین دارم به اینکه هیچ چیز اتفاقی نیست . دیشب توی حال خودم بودم که تلویزیون یه برنامه نشون داد به اسم "دوباره زندگی" . خیلی خوب و مفید بود . در مورد زندگی ، مرگ و دوباره زندگی .....
    سلامت و در آرامش و شاد باشید همیشه .
  • محمد مهدی
  • سلام و باز هم سلام
    پست جدیدتان سرشار از غم و اندوه بود، که اهنگی غمین نیز وصف حال آن شده! چرا که از دل فرزندی عزیز و قدرشناس برون جسته. بدون شک داشتن فرزند و مادر بودن است که به این خوبی و زیبایی می تواند فقدان پدر را لمس و بیان کند. خداوند به ایشان رحمت و مغفرت عنایت و طول عمر با عزت به شما و مادرتان در کنار فرزندان تان عنایت کند.
    معلم دوست داشتنی من وقتی در پاسخ به کامنت ها استناد به 1984 کرده بودید. لذت بردم و حس کردم معلمی دوست داشتنی تر خواهید بود که مطالعه و خواندن در منش شماست. یقین دارم کسی که چنین کتابی خوانده و عاقبت حاکمیت فردی و ویژگی های حکومت های توتالیتر را مطالعه کرده است، پژوهش در مواردی مشابه نتیجه خوبی نزد وی دارد.
    امید دارم یلدا و هر مراسم سنتی را در کنار خانواده به خیر و خوشی بگذرانید. حفظ سنت و بسیاری از آداب و رسوم سنتی در کنار پیوستن به مدرنیسم و احوال مدرن نیاز جامعه ی در حال گذار است.
    معلم خوب عذر مرا از عدم بیان دیدگاهم در پست پیشین بپذیرید. بهتر است احوالات زمان ما را به دست تاریخ و قضاوت آیندگان بسپاریم.
    موفق و سرو قامت باشید.
  • خانم معلم
  • @ دلداده ی عزیز
    سلام
    میدانم که دلتنگی هایم همیشه تو را آزرده ، ولی قصدم آزردن نبود ...
    میدانم همیشه برایم دعا میکنی ... دعا کن که سخت به ان نیازمندم .
  • خانم معلم
  • @ جناب سامع
    سلام ،خوبید ؟
    ممنون از همدردی و همدلی تان . رابطه ی پدر و دختر همانگونه که همه میگویند و گفته اند بسیار نزدیک است . در این میان اگر روابط صمیمی تری و قرابت بیشتری با پدر نیز داشته باشی ، و فقدانش به یکباره ، بی هیچ امادگی قبلی !صورت گیرد ، بسیار درد ناک تر و غیرقابل پذیرش تر خواهد بود ، اگر مثل ما « بی ایمانی به خدا » هم داشته باشی !!! ... خیلی سخت بود و هست ....

    اماکتاب 1984 کتاب جالبی است . سالها پیش آن را خوانده بودم و انگار این کتاب چون تاریخ تکرار می شود .
    آن اندازه که تعریف نموده اید ، شایسته نبوده و نیستم ، معلمی ساده ام که سعی میکند کمی به وظایف معلمی اش عمل کند ، همین و بس .
    خدا کمکمان کند راه را از بیراه تشخیص دهیم و خسرالدنیا والاخره شامل حالمان نگردد.
    در پناه حق باشید .
    پدر و مادر نعمتهایی هستند که امیدوارمقدر آنها را بدانیم
    سلام و خداقوت
    عشق را با بلا هم آغوشی است
    مستی این شراب خاموشی است
    راحتی از دل رمیده مخواه
    میوه ی عشق، خانه بر دوشی است

    فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت حسین ابن علی(ع) را به شما تسلیت می گویم.
    «من محرم را با نام و یاد تو عاشقم یا حسین! من شربت گوارای محرم را به یاد لب‏های تشنه‏ی عباست می‏نوشم و سینه‏زدن‏هایش را به یاد چهره‏ی سیلی خورده‏ی نوگل محبوبت رقیه دوست دارم . مرا مهمان لحظه‏های نینوا کن یا حسین . . .»
    خداوند روح پدر گرامیتان را با امام حسین و یارانش محشور کند.
  • خانم معلم
  • @ جناب ساعی سلام
    تا چیزی را از دست ندهیم قدرش را نمیدانیم ... و پدر ومادر چون آبی هستند که در انها شناوریم و اگر
    آب راازمان بگیرند می فهمیم که چه از دست داده ایم ....
    در پناه حق باشید .
  • خانم معلم
  • @ جناب کاوسی سلام
    منم فرارسیدن ایام محرم سالروز شهادت سید الشهدا (ع) ، حضرت عباس و یارانشان را خدمت تان تسلیت عرض میکنم ... امید که از پویندگان راهشان باشیم .
    از همدردیتان ممنونم . خداوند روح تمامی پدران را با ائمه علیهماالسلام محشور بفرماید .
    درپناه حق باشید .
    سلامی دوباره به خانم معلم همیشه عزیزم
    مهم فقط اینه که شما خوب باشید
    آزرده شدنمو بی خیال !
    اگه قابل باشم ، دعاتون می کنم همیشه که جز این کار ، کار دیگه ای از دست من برای شما بر نمیاد

    منم به نوبه ی خودم فرا رسیدن ایام محرم و عزاداریو به شما و همه تسلیت میگم
    خداوند ایشانرا قرین رحمت واسعه خودگرداند.
    یلدا...ازین بهانه ها زیادند که بهایشان کم وکمتر میشود.
  • خانم معلم
  • @ آریا
    سلام
    ممنون از همدردی تان ...
    کنار هم بودنها ، همان صله ارحام که پیشوایان دینمان توصیه موکد بر آن داشته اند ، روز به روز با این ماشینی شدن زندگی ها ، کمتر و کتر میشود ، و اینها بهایی است که خود خواسته یا ناخواسته برای زندگی بهنر داشتن !! پرداخته ایم ...
    در پناه حق باشید .
    سلام ، خدا رحمتشان کند ... خیلی سخت است ... حتی می توانم تصورش را بکنم ...
    خیز و جامه نیلی کن روزگار ماتم شد
    دور عاشقان آمد نوبت محرم شد ...
    سلام
    بدون شک یاد او در دلتان جاودانه است خدا رو حش را شاد نماید . وشما سالم باشید و دانا
    سلام
    فقدان بابا رو تسلیت می گم
    من هم ساعت 4 صبح رمضان 87 بر بدن نیمه سرد پدر بوسه زدم .........
  • خانم معلم
  • @ مجید خان
    سلام
    این ایام رو تسلیت میگم و امیدوارم تشخیص حق و باطل را خدا برایمان آسان نماید و ما را در جبهه ی حق و در کنار حسین بتوان یافت ...
    نبود پدر بزرگوارتان را نیز تسلیت گفته و از همدردی تان ممنونم .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی