حکایت این قانون اساسی :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


حکایت این قانون اساسی

خانم معلم | دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۸۸، ۰۶:۱۲ ب.ظ | ۱۷ نظر

12 آذر روز تصویب قانون اساسی در سال 1358 بود ... شنیدم که یک نسخه از این کتابچه رو هدیه فرستادند برای جناب موسوی( اینجا )کاش  توی راه خودشون هم یه تورقی می فرمودند ، دروغ چرا ، من فقط خودم یه بار یه نگاهی بهش انداختم ! ، یه نسخه هم برای ما بفرستن ، یه نسخه هم برای بعضی ها !!! ..... اصلا بهتر نبود به همه مردم یه نسخه هدیه می کردن تا جناب حاج منصور قانون رو نزاره کنار و بره سراغ وصیت نامه ی امام ؟ !!! ...... ایکاش  وقتی منبع قانونی برای رسیدگی به جرائم هست ، انقدر حرف های امام رو جهت تزیین و تایید گفتارمون وسیله قرار ندیم .... خود امام تاکید بر قانون گرایی داشتند « امام در مباحث ولایت فقیه (حکومت اسلامی) خود چنین فرموده اند:

"حاکم در حقیقت قانون است، همه در امان قانونند. در پناه قانون اسلام. مردم و مسلمانان در دایره مقررات شرعی آزادند، یعنی بعد از آنکه طبق مقررات شرعی عمل کردند کسی حق ندارد (بگوید) اینجا بنشین یا آنجا برو... هر گاه حکومت اسلامی تأسیس شود، همه در سایه قانون با امنیت کامل به سر می برند...
قانون برای اجرا و برقرار شدن نظم اجتماعی عادلانه به منظور پرورش انسان مهذب است."(مصطفی دلشاد، عارض خورشید، مقدمه ای بر اندیشه سیاسی امام خمینی ص 230)»
وقتی رهبر هست ، نمیدانم این جناب حاج منصور که خود من ازکسانی بودم که صبح علی الطلوع روزهای سه شنبه ی آن سالها !جهت خواندن زیارت عاشورا در خدمت ایشان بودم و بعد راهی مدرسه می شدم ، بفرمایند که : « در صورت مسامحه مسئولین در برخورد با عوامل اصلی، مردم خود به بند میم وصیت نامه عمل خواهند کرد و اگر تاکنون نیز برخوردی نکرده‌اند، به احترام گل روی رهبر انقلاب بوده است. »آیا این پیام به رهبری نیست ؟ !! ... اگر نه ، کدام مسئولان ، نیروی انتظامی یا دولت یا مجلس ؟ ! .... نیروی انتظامی که کوتاهی نداشته ! ، فقط جناب موسوی و کروبی را زندان نیانداخته ، گرچه ایشان از سه نفری که آزاد می گردند صحبت نموده ، که نمی دانم منظورش از نفر سوم ، احمدی نژاد است یا رضایی !! ....
با این جو اختناقی که درست می کند دنبال چه چیزی است نمی دانم ، آیا با دامن زدن به تشنجات ، سعی بر آرام نمودن و حل نمودن این مشکل دارد ؟ ! اگر چنین است که زهی خیال باطل ! ....
گفته ام و باز میگویم که ملتی که فرهنگ تفاهم در کارنامه ی فرهنگی خویش دارد نیاز به جنگ ندارد ، همان قانون اساسی را میزان قرار دهند و با استفاده از چند حقوقدان بی طرف ، به بررسی عملکرد هر دو جناح بپردازند ، مردم نیز شاهد خواهند بود و خود متوجه جبهه ی حق و باطل می گردند ....
اینکه خود را مبلغ دین بنامیم و به نام دین بااحساسات مردم بازی کنیم و جامعه را بشورانیم و بالاتر از رهبری صحبت کنیم ، دیگر چه صیغه ایست،  نمی دانم ؟
بیاییم اگر سخنان امام برایمان الگو است همه ی سخنان ایشان را در نظر داشته باشیم ، نه فقط بخشی از ان را ... بیاییم بار دیگر بررسی کنیم که امام برای داشتن چنین قانون اساسی چقدر توصیه نموده اند و  چگونه قانون را باعث تهذیب انسانها و برقراری عدالت و نظم اجتماعی برشمرده اند ...
پس بیاییم به خاطر خدا و پیروی از ولایت قانونی عمل کنیم ....
  • خانم معلم

نظرات (۱۷)

  • مساله این است
  • سلام خانوم معلم !
    شما سه شنبه ها می رفتید جلسه حاج منصور ؟ خوش به حالتون. خیلی دوست دارم برم ولی متاسفانه تنبلی م می گیره. البته صبح ها ، سعید حدادیان رو می رم. درسته حاجی یه خورده تند حرف می زنه و من هم با شما موافقم ، ولی خدایی دیگه این جور نباید در موردش بگید. مگه چندتا مداح مثل ایشون داریم؟!
  • مساله این است
  • در مورد نوشتار دکتر فیاض هم باید بگم که نوشته ایشان بیشتر درباره نظریه ولایت فقیه و ارتباط آن با موضوع عقلانیت بود. نه در مورد ساز و کارهای انتخاب مجلس خبرگان و به تبع آن ولی فقیه.
    هر چند از منظر مکانیسم انتخاب خبرگان هم به نظر می رسد بهترین حالت ممکن اجرا، همین طور باشد.
    البته شما درست می فرمایید که تبلیغات به نحو مطلوبی برای انتخاب عقلایی مجلس خبرگان انجام نمی گیرد. شاید یک دلیل ش این است که اکثر کاندیداتورهای خبرگان، مجتهد هستند و اهل تقوا و علم ، بنابراین لاتفاوت بینهم خیلی زیاد.

    دعا بفرمایید.
    سلام
    مطلب بسیار عالی بود واقعا مشکل امروز نظام ما پشت تریبون رفتن افراد تندرو مثل منصور ارضی است .

    نظام به کجا می رود؟ ( به مناسبت وقایع ۱۶ آذر )
  • خانم معلم
  • @ جناب پور غلامی
    سلام ، بله سه شنبه های بسیاری را در مجلس ایشان بوده ام ، اما از زمانی که صحبت های نا متجانس با مجلسش را مطرح کرد ، و به علت داشتن تریبون آزاد این حق را به خودش داد که هر ناسزایی را به هر که دلش می خواهد بگوید دیگر نرفتم ، تا قبل اینها با رفتن با زیارت عاشورا یک حال خوبی پیدا می کردم و روانه مدرسه می شدم ... صبحانه داده شده را هم مدرسه برده بین همکاران پخش میکردم ولی دیگر ....
    از این روست که می گویم نباید ایشان چنین اجازه ای به خودشان بدهند ...
    به وبلاگ جناب حدادیان هم اگر سر زده باشید روز تولدش برای خودش نوشابه باز کرده !! ... شعری که برای خودش را گفته بخوانید ، اگر پیدا نکردید بگویید من براتان می فرستم ... این همه ادعا برای یک مداح ؟ !!! ...
    البته خوش به حالشان در آمدشان از من معلم فوق العاده بیشتر است ... یکساعت کارشان برابری با یکماه حقوق من دارد !!! می خواهم بعد از بازنشستگی مداحی کنم ، دردسرش کمتر ، حقوقش بیشتر ، مسئولیتش هم کمتر !!!
    در مورد جناب فیاض هم مشکل من با انتخابات بود که به زعم شما ، بعله ، همه مجتهدند و یکی از دیگری بهتر !! نیازی به انتخاب نیست ، چرا این همه پول ملت را هدر می دهند الله اعلم !!!
    در پناه حق باشید .
  • خانم معلم
  • @جناب خدا رحمی
    سلام
    ممنون از اینکه سر زدید . مطلبتان را خواندم و در همان پست نظر داده ام .
    در پناه حق باشید .
    " سخن معلم " فیلتر شد ... به جای فیلترینگ ، منطق پاسخگویی را جایگزین کنید !
    http://smiedu.persianblog.ir/
    من همان شبی که موسوی در مناظره با کروبی به جای بحث با کروبی شروع به فحاشی علیه احمدی نژاد کرد به خانمم گفتم که این بابا که به قانون یک مناظره که تعهد کرده بودند علیه فرد غائب صحبت نکنند عمل نمیکند فردا که رئیس جمهور شد میخواهد به قوانین رسمی عمل کند. در دوره نخست وزیری این عزیز!! هم شنیده بودم بسیاری از جاها قانون را دور میزدند و بعد امام را تحت فشار میگذاشتند تا به دلیل شرایط جنگی حکم حکومتی بدهد. همین روحیه است که باعث میشود تا در حالیکه رای گیری ادامه دارد و هنوز شمارش آرا شروع نشده خود را رسمارئیس جمهور ایران معرفی کند. من که اصلا این کار او را جز آتش تهیه چیز دیگری نمیدانم
    بحث شخصی نیست اما اگر این عزیز دل!! فردای انتخابات میگفت که ما اعتراض داریم امااز راهکار قانونی میرویم وضعیت کشور الان چه شکلی بود؟ درست است که موسوی انقلابی نبود اما فکر کنم وضع مملکت خیلی بهتر از الان بود. این بود مقاله ای درباب اهمیت قانون!!!
    مثال موسوی در قانونگریزی فکر کنم گویاتر از مثال ارضی و حدادیان باشد.
    البته این نظر حقیر است!!!
  • خانم معلم
  • @ جناب ساعی
    سلام
    قانون گریزی قانون گریزی است ، فرقی نمیکند از طرف کدام یک از رجال باشد ، کار غیر قانونی چیز خوبی نیست از هیچ کس هم مورد قبول نیست ، چه موسوی باشد چه ارضی و ...
    مسئله اینجاست که فرهنگ تبعیت از قانون را چگونه باید در جامعه حاکم کنیم ، همین .
    سلام خانم معلم گرامی
    در این ایام بعد از انتخابات تاکید بر قانون گرایی و داشتن بصیرت به فرموده ی رهبر کارگشای مشکلات مردم ماست. وتند روی های بی مورد مضر به حال جامعه
  • محمد مهدی
  • سلام خدمت خانم معلم عزیز
    بسیار مطلب قشنگ و زیبایی بود. اللخصوص نتیجه اخر که براستی از فرمایشات امام انچه به نفع است خوب استفاده می شود! خانم محترم براستی چرا باید در زمانی قانون اساسی اگر چه ناکامل و شکسته وجود دارد استناد در کشور ما حرف امام و رهبری باشد. مگر نه اینکه همه در برابر قانون یکسانند. ایکاش به رفتار پیامبر اکرم و امیر مومنان در مواجهه با مردم و حتی دشمنان فکر می کردیم. و نکته اخر اینکه اشاره به زیارت عاشورای صبح سه شنبه کرده بودید. منم چند سالی که تهران بودم بارها و بارها تو این جلسات ایشون توی اون مسجدی که پشت گاراژ بود شرکت می کردم. حتی شبهای جمعه دعای کمیل در زیرزمینی در شاعبدالعظم تا اذان صبح. دم صبح می خوند امد نماز صبح و نیامد نگار ما / ای دیده خون ببار که خوابت حرام گشت. آره خوب بود از مجالسش لذت می بردم ولی باور کنید علارغم حضور به خاطر همین حرفاش ازش بدم می اومد.
    موفقیت و سربلندی شما ارزوی ماست.
    من یک بار چند سال پیش کمیل حاج منصور را در آستان سید الکریم شرکت کردم خب فوق العاده بود ...

    اما اگر این پیرغلام به خاطر گل روی رهبر بی خیال مباحث سیاسی شود هم آخرتش را آباد می کند هم اینقدر هزینه برای رهبری نمیتراشد

    اگر دوستی ست دوستی خاله خرسه است


    ئه این که ممد پور غلامی خودمونه !

    یاحق
    سلام موفق باشید
  • خانم معلم
  • @ جناب کاوسی
    سلام ... کاش این همه که بر روی هم خنج می کشند ، ببینند که از این جنگشان چه کسانی دلشاد می شوند .
    ممنون که سر زدید .
  • خانم معلم
  • @ جناب سامع
    سلام ... پس شما هم پامنبری ایشان بوده اید ... من که واقعا از بودن در ان مجالس لذت می بردم تا اینکه کم کم بعد از انتخاب اقای خاتمی ، باب فحاشی ایشان باز شد ، نمی گویم قرار است همه یکسان فکر کنند و نظر دهند ولی از کسی با این سابقه و این تعداد مستمع ، این جور تخریب شخصیت بعید می نمود ، مدتی باز رفتم ولی دیدم نه ، رفتنم لزومی ندارد ، به هر شکل امیدواریم از خط رهبری و از آنچه قانون برایمان مشخص نموده جلوتر نیفتاده و نیز عقب تر حرکت نکنیم ... استناد به حرفهای امام و رهبری خوب است ، مستند و مدلل بیان کردن بد نیست ، اما امان از کسانی که فقط برای کسب وجه یا تایید اعمال خویش بخشی از گفته ها را انتخاب می کنند تا مدرکی برای اثبات حقانیتشان باشد ...
    خدا همه مان را بر صراط مستقیم خویش هدایت بفرماید .
    ممنون از نظرتان .
  • خانم معلم
  • @ من
    سلام
    قدم رنجه نمودید ...

    به این عده میتوان گفت :

    اگر باری ز دوشم برندارید
    میان بار سر بارم چراییـد
    مممنون از نظرتان و با اجازه لینکتان کردم .... از مطلبی که پیرامون زندگی آیت الله جوادی آملی نیز نوشته بودید استفاده کردم .بسیار جالب بود خدا حفظشان نماید . انشا الله
  • محمد مهدی
  • سلام خانم معلم عزیز
    با اجازتون از اون تصویر بسیجی در سجده وبلاگتون استفاده کردم.
    راستی پست جدیدتون خیلی سوال سختی داره آدم می مونه چی جواب بده
    سعی می کنم البته شاید
    ممنون از لطف شما
  • خانم معلم
  • @ جناب سامع
    سلام ، عکس چه قابل شما رو داره ...
    ما خیلی بیشتر از این چیزا به شما مدیونیم !
    شما به سوالات سخت تری پاسخ دادید اینکه دیگه چیزی نیست ، هست ؟
    در پناه حق باشید .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی