بیا و قافله ها را به راه برگردان :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


بیا و قافله ها را به راه برگردان

خانم معلم | جمعه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۷:۰۰ ب.ظ | ۱۷ نظر

  

بیـا و قافــــــــــله‌ها را به راه برگـــــــردان
به پایتـــخت زمین، پادشاه برگـــــــــردان


به بادهـــــــای پریشان امانتی بســــپار
به چشـــــم‌های عزیزان نگاه برگـــــردان


عصـای معجزه در دست، روی صحنه بیا
و مار شــــــعبده را در کلاه بـــــــــرگردان


بیــــــــا و گله بی‌پاســــبان حــــــیران را
از آســـــــتانه کشـــــتارگاه برگـــــــــردان


سـتاره از رمق افتاد، شب مضاعف شد
چراغ راهــــــــنما را به ماه برگــــــــــردان

به یک اشـــــــــاره قطار غرور انســـان را
از انتـــــــــهای همین ایستگاه برگــــردان

میان خیل خـــــدایان تازه گم شــــــده‌ام
مــــــــــرا به آن طرف لا اله برگـــــــــــردان

امید مهدی نژاد از کتاب ( رجز-مویه)

و با تشکر از دوست غایب از نظر حتی مجازی !!!

 

  • خانم معلم

نظرات (۱۷)

سر می نهم به پای تو یا صاحب الزمان


جان می کنم فدای تو یا صاحب الزمان




تقدیم میکنم سرو جان را ز فرط شوق


گر بشنوم صدای تو یا صاحب الزمان




صد مرحبا بر آن که گرفته است توشه ای


از روی دلربای تو یا صاحب الزمان




آری صفای مجمع سوته دلان همه


می باشد از صفای تو یا صاحب الزمان




والله بر تمام سلاطین روزگار


دارد شرف گدای تو یا صاحب الزمان




بیگانه است با همه بیگانگان تو


شد هر که آشنای تو یا صاحب الزمان




مشمول لطف حق نشود آن کسی که نیست


مشمول او دعای تو یا صاحب الزمان




از ارتکاب هر عملی قصد عاشقان


اول بود رضای تو یا صاحب الزمان




شکر خدا که با همه بی لیاقتی


دل های ماست جای تو یا صاحب الزمان




ما را برای روز جزا زاد و توشه ای


نبود مگر ولای تو یا صاحب الزمان




کی می شود به دیده ما جلوه گر شود


رخسار حق نمای تو یا صاحب الزمان




کی از کنار بیت خدا می شود بلند


آن صوت جانفزای تو یا صاحب الزمان




بر این مریض جان به لب از درد افتراق


کی می رسد دوای تو یا صاحب الزمان
علی اصغر یونیسیان
دوست غایب از نظر!!!
الان شما شخص خاصی منظورتونه؟
پاسخ:
بعــــــــــــــــــــــله ... شخص خاص کامنت خصوصی گذاشته که " کی بود کی بود من نبودم !! " و به علت دل مشغولی های فراوان !!! و سرمشغولی های آن چنان از حضور در وبلاگ خودم هم معذورم چه برسه به ...... و عدم شرکت در کنسرت !!!! و فکر کرده من دعاش نمیکنم این پسر بد !! نمیدونه اونجا چقدر حرفش رو زدیم و به یادش بودیم .........
  • تازه به دوران رسیده
  • سلام زیارت قبوللل...
    پاسخ:
    ممنون عزیم ... خدا بزودی قسمت شما بکنه انشا الله ......
    اباصالح اباصالح اباصالح یا اباصالح
    فضای این دل دیوانه گرفته بوی گل نرگس
    ...
    hi my teacher
    سلام خانم معلم خوشحالم که پست تازه گذاشتید الان که این را مینویسم اینجا هوا بارانی است خیلی باران شدید می امد من یک ساعت قبل رفته بودم بیرون و نیم ساعت هم بیرون بودم زیر باران خیس خیس شدم
    خیلی کیف داد اگر باران امد حتما امتحان کنید باران سرد نبود گرم بود
    کم کم درختان هم دارند شکوفه میدهند و سبز میشود خوب دعا کنید
    راستی سوغاتی میفرستید؟
    خدانگهدار
    پاسخ:
    سوغاتی ام بدستت نرسید مگه ؟ !!!!! ....
    سلام خانوم!
    اومدید ان شاء الله؟


    من شک ندارم که ما رو یادتون بوده!
    پاسخ:
    تازه رسیدم ...... بی شک یادتون بودیم ... هر سه تامون فقط از شما ها حرف زدیم .. هی پشت سرتون گفتیم و گفتیم .....براتون نماز هم خوندم .. مردم از بس دولا راست شدم !!! دیگه صدای خدا هم در اومد گفت بسه دیگه پذیرفتیم !!!!!
    سلام و صد سلام به خانم معلم عزیز دلم که براتون یه ذره شده ...
    زیارت قبول و رسیدن به خیر ...
    مرسی که به یاد همه و به یاد منم بودید ...
    پست این جمعه تون هم موفق شدید بزارید دیگه ، خدا رو شکر ...
    میگم حتما مث همیشه پیش آقا شلوغ بود ؟!
    ایشالا قسمت همه بشه ...
    پاسخ:
    آره مطابق معمول خیلی شلوغ بود .... یادتون بودم ..یاد همه ....خدا قسمت کنه همه برن زیارتشون ......
    آید آنروز که خاک سر کویش باشیم
    ترک جان کرده و آشفته رویش باشیم
    یا صاحب الزمان :
    شهر من رو به زوال است تو باید باشی
    دل من زیر سوال است تو باید باشی
    فال حافظ زدم آن رند غزل خوان می گفت :
    زندگی بی تو محال است ،تو باید باشی
    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام رسیدن بخیرررررررررررررررررررررررررر
    دلم براتون تنگ شدهههههههههههههههههههههههههه
    دوستون دارم
    پاسخ:
    تو هم خسته نباشی از این رفت و امد ... منم دلم براتون تنگ شده ... زود بیا تهران تا بازم همدیگه رو ببینیم ، غش آلو !!!!
    خیر مقدم چه خبر؟ دوست کجا راه کدام؟

    ××××××××××
    خب اون بالایی مزه زیارت قبول خودمونو نمی ده..........زیارت قبول و سلام
    پاسخ:
    جای همه تون خالی خیـــــــــــــــــــلی خوب بود .... مخصوصا با دخترای خودم مهدیه و سمیه ... کلی خوش گذشت ......
  • دست نوشته دانشجو
  • سلام خیلی تصویر عالی بود از سفر اومدین نمی دونم نظر قبلی ام را دیده اید یانه ولی ماجدی گفته بودیما اما مثل اینکه شما جدی نگرفتید اشکالی نداره اپکردم گفتم خبر کنم بای
    پاسخ:
    بله عزیزم اومدم اما چرا زودتر نگفته بودی که مشهدی هستی ... من تو برنامه ام ملاقات دو تا از بچه های وب بود و خیلی خوشحال می شدم که شما رو هم میدیدم ... به هر شکل ما همه رو دعا کردیم و انشا الله اگه دوباره بتونم بیام مشهد حتما بهت خبر میدم که شما رو هم از نزدیک بتونیم ببینیم ........ امروز خیلی خسته ام و واقعا گیج میزنم .... اما حتما بهت سر می زنم ......
    عرض سلام و عرض ادب،

    زیارت قبول خانم معلم، .... خوش بحالتون.

    در ضمن شعر زیبائی از حضرت حافظ گذاشتید که البته در بیشتر نسخ مصرع دوم بصورت: ..... که اگر سر برود از دل و از جان نرود .....
    منظور شده که به نظر صحیح تر میآید چون اشاره به همان "دل و جان" در مصرع اول میباشد.
    جناب سراج این شعر را بنام "نقش تو" بصورت بسیار زیبائی اجرا کرده که پیشنهاد میکنم اگر قبلا" نشنیده اید حتما" یکبار هم که شده به آن گوش کنید، تضمین میکنم که مشتری دائمی آن خواهید شد.

    التماس دعا داریم
    پاسخ:
    خدا قسمت شما بکنه ..... چشم سعی میکنم گوش کنم .....
    سلام علیکم

    به به !
    زیارت قبول انشالا.
    کربلا برویم دسته جمعی.


    از کلاغه شنیدم که حسابی پشت سر من غیبت کردید. من که راضی نیستم. یاح یاح یاح

    از طرف من ششششتتتتتتتررررررررق زدید توی سر بعضی ها یا نه ؟
    پاسخ:
    جای همه تون خالی بود ..........
    سلام خانم معلم جونم اولا که شدیدا دلم براتون تنگ شده
    اصلا نمیتونم فکر کنم که تو مشهد نیستین

    بعدشم خب الحمدلله که بعضی ها زنده اند. ما هم ازنگرانی در اومدیم.
    اون پست رو هم والا از بس حرص دراریه اصلا هر جور حساب میکنم میبینم دلم نمیخواد بزنم
    اما به مرور ممکنه راجع بهش حرف بزنم
    باید یه جو خاص حاکم بشه

    و اینکه یک بار با حرف داداش پا برهنمون موافقیم
    ان شاء الله سفر کربلا دسته جمعی
    پاسخ:
    ضمنا اون پست رو هم واقعا باید حال نوشتنش رو داشت .... من تیکه تیکه ازش میگم ... امروز خیلی خسته ام .... فردا هم مدرسه خودمون باید برم و هم اونجا .... مدیرمونم حالش بهم خورده توی مدرسه اورژانس اومده و بردنش بیمارستان ..قلبش مشکل پیدا کرده بود و حالا منه بدبخت باید جور کش بشم ..اون درست موقع امتحانات .... ولی خیلی دلم می خواد بتونم یه وقتی پیدا کنم و بنویسم از این با هم بودنمون .... خیلی خوب بود ... بازم ممنون برای حضور هر دو تاتون .... طفلی سمیه که غش کرده بود موقع رفتن ... تا اونجا غش کرده بود رو خانم بغل دستی اش !!!
    سلام.
    زیارت قبول. خوب دل مارو سوزوندید
    ولی خوب حسودی نمیکنیم .(دارم میترکم از حسودی شما به روم نیارید) ایشالله بازم توفیق بشه برید پابوس امام رضا . ما هم همینطور.
    .
    امان از بیت آخر
    پاسخ:
    انشا الله یه روز همه با هم قرار میزاریم بریم مشهد .... بعدشم بریم کربلا .... انشا الله ......
    سلام
    من که دیر رسیدم وقتی اومدم شما رفته بودید نتونستم التماس دعا بگم
    ولی حالا میگم زیارتتون قبول
    انشالله کربلا و مکه و سوریه
    ما که خیلی وقته از سر زدن شما محروم شدیم
    انشالله ...................
    التماس دعا.......
    پاسخ:
    بابا منم که بهتون سر میزنم !!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی