جایگاه بوسه ی برترین انسان :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


جایگاه بوسه ی برترین انسان

خانم معلم | شنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۸:۲۱ ب.ظ | ۳۱ نظر

دستان کارگر بوریاباف

امام رضا (ع)  و تعیین حقوق کارگر:
سلیمان بن جعفری می گوید: برای کاری (نیازی)در خدمت امام رضا (ع) بودم و هنگامی که خواستم به خانه بازگردم ، حضرت به من فرمود : با من بیا و شب را نزد من باش.من به همراه امام (ع) رفتم ، وقتی وارد خانه شدیم، خدمتکاران امام مشغول مرمّت قسمتهایی از خانه بودند و در کنار آنان کارگری سیاه چهره نیز کار می کرد که امام قبلاً وی را ندیده بود.
حضرت (ع) فرمود : این مرد که با شما ست، کیست؟
گفتند : به ما کمک می کند و ما هم چیزی به او می دهیم .
حضرت (ع) فرمود: آیا مزد او را قطعی کرده اید؟
گفتند: خیر ، او به هر چه ما به او دهیم، خشنود است.
حضرت (ع) از به کار گیری بدون تعیین مزد برای او ناراحت شد!
عرض کردم: قربانت گردم! چرا ناراحت می شوید.
فرمود: من آنها را بارها از این کار بازداشته ام و گفته ام پیش از تعیین مزد کارگر ، کسی را به کار نگیرید.»

 

روز جهانی کارگر بر تمامی کارگران زحمتکش ایران عزیز مبارک باد .


  • خانم معلم

نظرات (۳۱)

  • فائزه القمر الدخت خواجه تهرانی اصل
  • منم از این معلما می خوام...!
    بابا خوش به سعادت دانش آموزاتون
    پاسخ:
    بفرما تو ، بیرون که بده !
  • مساله این است
  • عجب عکسی !
    مور مورمان کرد!

    کجای کاریم ما برج عافیت نشین ها !
    پاسخ:
    هی بیا سر بزن و یواشکی برو ..فکر کردی نمیبینمت .... من پشت سرمم چشم دارم !!!
  • سید محمد حسین
  • زنده باشید خانم معلم .

    برای تموم کارگران شریف و زحمتکش آرزوی سعادت نیکبختی و طول عمر باعزت دارم .

    یا علی .
    پاسخ:
    بهتون افتخار میکنم .
  • انجمن فرزانگان کویر
  • با سلام

    دست عشق از دامن دل دور باد!

    میتوان آیا به دل دستور داد ؟

    روز معلم بر تمامی معلمین مبارک باد

    انجمن فرزانگان کویر
    پاسخ:
    سلام ممنونم ..... متنتون هم زیبا بود ....
    روز کارگر بر این قشر زحمت کش مبارک و روزی شان افزون
    /////////////////

    خانم معلم عزییییییییییییییز و گرامی که خیلی زیاد دوستتون دارم روزتون مبارک
    به اندازه همون دوران پاک کودکی که معلممون را دوست داشتم و نگرانش میشدیم شما را هم همون جوری دوست دارم
    پاسخ:
    خودت انقدر گلی که حرفات هم بوی گلاب میده ..... منم دوستت دارم .... امید که بازم حاج خانم بشی با تمام سختی هاش حتی ! ......
    معلم را بر پدر شرف باشد به قدر آن که روح را بر جسم شرف است. زیرا معلم سبب کمال و تربیت روحانی است و پدر سبب تربیت جسمانی.

    سلام خانم معلم روزت مبارک


    خیلی وقته پیش من نیومدیدا...
    پاسخ:
    ممنونم ...لطف دارین ..مطلبت رو خوندم .... به دوستان هم توصیه میکنم اگه راجع به داریوش شاه ایران مطلبی می خواهید بدونید به وب سایتشون سری بزنید .. جالبه ...
    برترین انسان بر این دست ها بوسه زد اما تن مالامال از درد بسیاری از این پینه بستگان به جرم حقوق از دست رفته شان در زندان های نظام اسلامی بسر می برد.
    حتی وکلای نمایندگان کشت و صنعت نیشکر در خوزستان به زندان افتاده اند
    پاسخ:
    اللهم فک کل اسیر .......
  • زینب سادات ~~~> زیر یک سقف
  • روزتون مبارک خانم معلم
    پاسخ:
    ممنونم لطف کردین یادم بودین ....
    سلام امروز با دوستم در ایران درباره ی اوضاع اطراف بحث کردیم خوب بود برای من
    روز کارگرد نیز بر همه کارگردان مبارک باشد خانم معلم فردا فراموش نکنید سر کلاس ذوق زده نشوید ببخشید شوخی کردم میدانم همه ی معلم ها خوشحال هستند در همه زمانهنا برای اینکه زحمت میکشند خدانگهدار میدانم جمله بندی بدی بود
    پاسخ:
    مطمئن باش من ذوق زده نمیشم چون اصلا کلاس ندارم .. معاونین که میدونی چه جایگاهی دارن !!!!
    سلام
    روزتون مبارک خانم معلم
    مطلب قشنگی بود با اون عکس زیباش ولی چه فایده که همه تو جامعه ما به کارگر به چشم یه ادم بیسواد و امل و کثیف نگاه میکنن و خیلی ناراحت میشم وقتی که سر دستمزد کارگر چونه میزنن در حالی که اون هنوز داره نفس نفس میزنه
    موفق باشید
    پاسخ:
    جمع همه فکر نمیکنم صحیح باشه .. خیلی ها اینطور که شما میگین نیستن .... اما از نظر دستمزد خیلی با نظر امام موافقم ....
    سلام!
    فکر کنم برای شما یک کامنت گذاشته بودم که الان پیدا نیست!

    احسنت به انتخابتان...
    پاسخ:
    ممنون از حسن نظرت شما همیشه به من لطف دارین ....
    در مورد این جمله ی شما:
    "اما اگه من جای تو بودم توی اون کلاس و اونم تو فصل تابستون اصلا نمی شستم برای بچه ها از آخرت بگم .... یکراست می بردمشون توی حیاط و باهاشون فوتبال بازی میکردم ...."
    باید بگم که متاسفانه وقت نشد ادامه ی ماجرا را برایتان تعریف کنم،چون من هم دقیقاً همین کار را کردم و با یک اقدام از پیش تعیین شده! برای هر کدامشان یک پست در تیم در نظر گرفتم و خودم شدم کاپیتان!
    تیم مقابل ما هم شد تیم جناب مدیر کانون(همان دوست خودمان!) و دار و دسته اش!

    می دانم چه می گویید،شما در حقیقت با تمام اقشار جامعه و با رنج ها و شادی هایشان در ارتباطید،به خاطر همین است که من عاشق کارتان هستم و امیدوارم دعا کنید که یک روز بتوانم مثل شما معلم خوبی باشم،چون در این کار است که انسان احساس می کند حتی زندگی اش را هم دارد تقسیم می کند...

    ان شاء الله سلامت و کنارمان باشید استاد!(آخه خانوم مگه استادی به مدرک دکتراست؟!،اصلاً ما به شما می گوییم استاد،هر چند "خانم معلم" یک چیز دیگر است!)
    پاسخ:
    به هر شکل شما و بقیه ی دوستانی که از این لفظ استفاده می کنن لطف دارن ولی برای من مثل این می مونه که به یه سر کارگر میگن مهندس !! یه به گروهبان جناب سروان میگن !!! ...یه کم خنده داره دیگه ..... بگذریم .
    اخ یادم نبود خوب در مدرسه که هستید
  • حبابــــ (خانه ای که ...)
  • سلام خانم معلم!!!

    الان این روز معلم رو به شما تبریک نگیم به کی تبریک بگیم؟؟


    این عکسه دست چقدر گریه مان را در آورد.


    روز معلم و روز کارگر که با هم شدند یعنی هم معلم ها کارگرند و هم کارگر ها معلم.
    معلم ها کارگرند چون مثل کارگرها می سازند. ساخت و ساز ذهن می کنند!
    کارگرها معلمند را هم بعد از دیدن این عکس فهمیدم!!
    اگر از این دست آدم درس نگیرد همان بهتر که بمیرد!!!


    و خلاصه اینکه:

    روزتـــــــــــــــــــــــــــــان مبارک!
    ما دیگه گفتیم زشته جلوی روی شاگردای نور چشمی (اون سه تا) هدیه بدیم به شما.
    حصه مون رو دادیم اونا از عوض ما بدن. ازشون بگیرین!
    پاسخ:
    ضمنا شاگردای کلاس ما فقط اون سه تا نیستن .... لیستشون هست من جمله شما که افتخار حضور دادین ... اما هدیه همین بس که ارزش قائل شدید و سر زدید و تبریک گفتید .... همین خودش یه دنیاست برای هر معلمی .... شاید فردا براتون بنویسم از اتفاقی که پنجشنبه برام افتاد تا حس کنید که یکی از قشنگترین شغلهای دنیا معلمیه ....
    کبی نوشتم پرید

    بعدا میام الان وقت ندارم دیگه
    اجازه خانم لجمون گرفت دو صفحه نوشتم
    پاسخ:
    تحقیق ات به کجا رسید ؟
    سلام .
    اول روزتون مبارک
    ببخشید خودتون بپیچیدش این وقت شب همه جا بسته بود.
    خیر دنیا و آخرت تنها دعایی است که از دستم بر میاد برای معلمام من جمله شما
    پاسخ:
    اون دعا ارزشش از همه چی برامون بیشتره .... خدا کنه حبطت نشه !!!
    من قبلا مثل این دستا دیده بودم.
    من خانمای خانه داری رو تو شهرم دیدم که دستاشون یه جورایی به این شکل در اومده.
    بوسه بر آن دستان
    سلام
    روز کارگر و معلم به همه کارگران و معلمان سخت کوش بخصوص شما معلم مهربان مبارک باشد
    پاسخ:
    ممنون از تبریکتون .... بفرمایین تو کلاس دم در که بده .....
    مثل همیشه تاثیر گذار
    مطمئنم این نشان از روح لطیف و صادقی است که دارید.ممکن است از این عکس ها و این چیزها حتی عینی خیلی جاهای دیگر دیده شود . ........اما تاثیری که این مطالب شما در همان نگاه اول می گذارد بدون شک از روح شما دمیده شده
    .......من همیشه روز کارگر به یاد جمله امام می افتم که گفتند " خدا هم کارگر است " ........وشاید وقتی حسی اینچنین با یک عکس به آدم دست می دهد تبلوری از آن فطرت الهی آدم باشد.

    برایتان به مناسبت روز معلم آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم که به حق شایسته داشتن کامل آن برای همه روزها هستید.
    پاسخ:
    لطفتان مستدام ..... زندگی تان سرشار از ارامش و شادی باد .
  • مساله این است
  • ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام خانــــــــــــــــم

    روزتون مبارک.
    کادوی ما رو کنار گذاشتید ؟
    پاسخ:
    ممنون از نوشته ی زیباتون ..... و با وجود شاگردان معلم نقش پیدا میکنه وگرنه اونم یکی هست مثل بقیه ... شاگرد که به معلم معنا میده ...و ممنونم که به من معنا دادین .......گرچه من شاگرد کوچک همه ی شما هستم ........
  • رسوای زینب (س)
  • با سلامی گرم .........

    با درودی پاک .........

    می آغازم این پیغام ........... روزگارت خوش باد..........

    خلوت علم اندوزی معلم همیشه از نجوای ستایش فرشتگان لبریز است .........

    استاد سنگری

    روزتان مبارک ........

    در این راه هماره ثابت قدم باشید .............
    پاسخ:
    سلام لطف کردین و ممنون از پیام تبریکتون .... زنده باشین ...
  • مساله این است
  • ای بابا این چیزا چیه که نوشتید !
    تو رو خدا پاک کنیدش.
    از خجالت سه کیلو وزن کم کردم
    پاسخ:
    چی نوشتم مگه ؟ .... اصلا بهت نمی یاد غیر آیکون شیطونک از آیکون دیگه ای اونم خجالتی استفاده کنی !!!
    روزتون مبارک
    http://maryamrn.mihanblog.com/post/52
    پاسخ:
    ممنون ....لطف کردین سر زدین .... خدمت میرسم در اسرع وقت !
    و معنی محبت را آن هنگام فهمیدم
    که کودک خورشید را سیاه کشید تا پدر کارگرش در آفتاب نسوزد

    این فهم ها فقط مال معلمها ست

    هزاران بار تبریک
    پاسخ:
    خیلی زیبا بود ..... وقت کنم منم از دختری می نویسم که عاشق پدرش بود هر چند که پدرش ......
    سلام خانم معلم گرامی و بزرگوار
    خداقوت
    روز معلم را که مصادف است با سالروز شهادت استاد مطهری را به شما تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای شما و خانواده ی محترمتان آرزوی سعادت پیروزی و سلامتی از خداوند حکیم خواستارم.شاد باشید.
    هدیه ی من به شما، این جملات زیبا از معلم شهید دکتر شریعتی:
    خوشبختی ما در سه جمله است:
    تجربه از دیروز، استفاده از امروز، امید به فردا
    ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه می کنیم
    حسرت دیروز، اتلاف امروز، ترس از فردا
    پاسخ:
    ممنون از لطفتون .... و چه آسان خوشبختی خود را از دست می دهیم ....
    سلام خانم معلم عزیز،خوب هستید؟این روز رو به شما تبریک میگم،می دونید چیه؟حس می کنم اگر شما واقعا معلمم بودید در جایگاه بهترین معلمانم قرار می گرفتید.افسوس که این سعادت نصیبم نشد. امیدوارم همیشه سلامت و شاد و سر بلند باشید.دوستدار شما(رهرو)
    پاسخ:
    بازم ممنونم به خاطر تبریکتون و نظر لطفی که بهم دارین ..... یه دنیا انرژی میگیرم از این پیاماتون ....
    عارفان با عشق عارف می شوند ...........بهترین مردم معلم می شوند

    علم با عاشق مکمل می شود......... هرکه عاشق شد معلم می شود

    روزتون مبارررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررک
    پاسخ:
    ممنونم از این همه تبریکت ..... بسه دیگه .....شما و سمیه خانم هی مارو شرمنده کنین ........
    سلام
    خسته نباشید
    بابت کوتاهی در حضورم معذرت میخوام
    چند وقته که حال و حوصله ی وبلاگ نویسی و وب گردی ندارم !!!
    خیلی دلم میخواست دوباره بهتون بگم روزتون مبارک
    دیروز و امروز این قدر گیج بودم که یادم رفت این تبریکو به زبون بیارم !!!
    ببخشید ...
    میدونید امسال میخوام چیکار کنم ؟
    میخوام کاری که این چند سال انجام ندادم و امسال انجام بدم و برم به خانم طالقانی سر بزنم و بهشون تبریک بگم
    این از تأثیرات پستی بود که شما گذاشتید و فرصت اینو بهمون دادید تا دوباره یادی از معلمامون بکنیم
    مرسی
    دوستتون دارم یه عالمه ...
    پاسخ:
    اگه خانم طالقانی رو دیدی سلام منو هم بهش برسون .... کار خوبی میکنی ....
    اگر خدا را به حق معرفتش می شناختید کوهها در برابر دعای شما متلاشی می شد بحار ج 69 ص 409مقدمتان گلباران
    پاسخ:
    صفحه تان باز نشد تا سری بزنیم و مقدمان را گلباران کنید !!!!
    سلام.
    هرچی هم تبریک بگیم کمه
    خواهرمم از دیشب دیوونه کردم بهش گفتم تا اخر هفته معلم روزی سه بار صبح ظهر شب بهت زنگ میزنم تبریک میگم عوضش واسه ات کادونمیخرم
    (پول ندارم بدبختم)
    از کفر من تا دین تو راهی بجز تردید نیست
    دلخوش به فانوسم مکن اینجا مگر خورشید نیست؟
    کافر اگر عاشق شود بی پرده مومن میشود
    چیزی شبیه معجزه با عشق ممکن میشود والخ...
    من 21 و احتمالا 24 و29 میانترم دارم البته 24 خیلی بعیده ممکنه بی افته هفته بعدش.
    اما میانترم ربطی به اومدن شما ندارهما کلا در پیچوندن مهارت خاص داریم
    اون اصل 44 رو هم نوشتم تموم شد دستتون درد نکنه. انگلیسه رو هم یه بامبولی سرش در اوردم. رفتم سه تا کتاب از کتابخونه گرفتم که توش اسم انقلاب انگلستان رو داره بعد از نت مطلب گرفتم جلو هرپاراگراف از اون مطالب ارجاع دادم
    فقط مونده رونویسیش
    تا دیگه این استاده باشه هی از این مدل تحقیقا نده
    پاسخ:
    الان داشتم مطالبی رو که داداش مسئله برات فرستاده بود رو میخوندم وااای چقدر سخته که بخوای نظری راجع بهش بنویسی .... خدا رو شکر که تموم شد ... خیلی خوشحال تر شدم که افتاد به 21 چون شب جمعه لا اقل اونجام و به دعای کمیلش میرسم .... اگه بشه ببینمتون که خیلی عالی میشه ..من بیصبرانه منتظر اون روزم ....
    یکی از دوستانم بود پدرش مقنی بود
    می گفت من شب که میرسم خونه
    اول میرم دست پدرمو می بوسم بعد میرم بالا (طبقه ی بالای خونه ی پدرش بود خونشون)پیش خانومم

    اون موقعی که نوشتم کلی نوشتم پرید همینا بود با توضیح و تفصیلش
    پاسخ:
    کاش وقت میکردی یه پست میزدی ..... خیلی از جوونا باید بشنون این حکایت ها رو ...بنویس شاید سر صف خوندمش اگه خیلی زیاد نباشه ..... از این پدرها زیاد داریم که بچه ها از هم قایمشون می کنن ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی