چرا نمی آیی ؟ :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


چرا نمی آیی ؟

خانم معلم | جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۵:۳۹ ب.ظ | ۲۰ نظر

چرا به کوچـــــه ی دلتــــــنگ ما نمــی آیی ؟
به این محـــــــله ی بــی ادعا نمی آیــــی ؟

به این محل که چراغان حجله ی داغ است ،
به این محـــــله ی درد آشـــــــنا نمی آیی ؟

به مادران پریشان چه پاسخی بدهم ؟
سوال می کنم از تو : چرا نمی آیی ؟

ببــین چگونه غریبـــــانه اشک میریزم
تورا به آه یتیمان بیا ! ... نمی آیــــی ؟

در انتظار تو خورشید هم کدر شده است
هوا همیــــــشه گرفته اســـت تا نمیآیــــــی

به آب پاشی  و  جارو  ,  چهل سپیده گذشــــت
چــــرا به کوچه ی دلتـــــــــنگ ما نمی آیــــــــــــــی ؟

 

از مرتضی امیری اسفندقه ( کتاب کوار )

و باز ممنونم از جناب «حسن صنوبری »

 

 

تفال زدم نیمه ی شب به قرآن

کتابی که از وحی شیرازه دارد

بـرای  دلـــم  آیـه  صـــــــبر  آمد

ولی  مهدیا صــــبر  اندازه  دارد

 


 

  • خانم معلم

نظرات (۲۰)

به امید ظهورش
خانم معلم سر نمیزنید
پاسخ:
چسم سر میزنم .... این بر وبچه های بلاگفا فرصت سر زدن به سایر وبلاگها رو ازم گرفتن !!! ببخشید .
سلام و سلام
خدا رو شکر که هر جمعه ما را به یاد انتظار و دعا برای امدنش می اندازید.
جهان در انتظار عدالت اوست، خدا کند که بیاید و انتظار به سر اید.
پاسخ:
خدا کند که او بیاید ...
سلام
مطالب من از سر خصومت با کسی نیس من حب الوطن من الایمان را یقین دارم همیشه هم با ولایت بوده وهستم اما تصورم اینه که عده ای دوست دارن مردم عوام بمانند... سلامت باشید.
پاسخ:
منم قصدم این نبود نظرم رو گفتم .... عوام ماندن هم مثل مظلوم ماندن صفتی است که خود نباید طالب ان باشیم ....
ای راز نگهدار دل زار کجایی؟
ای برق مناجات شب تار کجایی؟
صحرای غمت پر شده از قافله عشق
ای قافله را قافله سالار کجایی...؟
خانم اجازه؟
شما موضوع ان شا رو تعیین کنید،
ما هم می نویسیم براتون.
پاسخ:
اگر معلم بودم ......
  • مساله این است
  • الی متی احار فیک یا مولای ...


    ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام خانم!

    رفتم کلی به شاگرد وراجه روحیه دادم خانوم
    پاسخ:
    دیدم !!! ....... تو اند روحیه ای البته از نوع گرفتنی اش ( به قول خودت یاح یاح یاح !!)
  • حبابــــ (خانه ای که ...)
  • بسم رب المعلمین!!

    سلام خانم مـــــــــــــــعلم!!
    الانه اینجا هم خوشی روزهای مدرسه مان را تنفس می کنیم و هم ترس روزهایی که
    شاید مشقمان را یادمان نمی رفت و می نوشتیم اما هیبت معلم چونان عظیم بود که زبانها بند می آمد و کلمه هایی که نوشته بودیم از توی دفترمان غیب می شد و ناگزیر راه آشنای کلاس تا دفتر را می پیمودیم!!

    خوبید شما؟
    اجازه هست بسم الله ورودمان را با صدای بلند قرائت کنیم؟ [کسی که اگه داد و فریاد نزنه و همه رو خبر نکنه که راهش دادن یه جای جدید شامش تو گلوش گیر می کنه]

    شعرتان را نوشیدیم!
    و البته با تشکر از "حسن آقای صنوبری گل" که ما ارادت داریم خدمتشان ناجور. (هست این طرفها که بخونه این ارادت ما رو؟)


    دعا فرمایید زیاد!!
    پاسخ:
    ما محتاج دعای شما جوونائیم ..... خیلی خیلی زیاد ...
    دوباره پلک دلم می پرد ، نشانه ی چیست ؟ شنیده ام که می آید کسی به مهمانی
    تویی بهانه ی آن ابرها که می گریند / بیا که صاف شود این هوای بارانی

    سلام
    پاسخ:
    چقدر قشنگ بود ... کاش مهمانمان بیاید ....
  • باغچه بان رشت
  • روز معلم پیشاپیش بر شما همکار خوبم مبارک
    پاسخ:
    روز معلم بر همه ی همکاران خوب فرهنگی مبارک
    واااااااااااااااااااااااااااااای اجازه خانم میشه کلاس رو شرشره (از این جینگول بینگولکیا که دهه ی فجر میبندن) ببندیم؟

    داداش حبابمون اومده تو کلااااااااااااااس

    دیگه وقتی داداش مسئله دارمون میاد میگه تو یکم ظرفیت داری یعنی دیگه خیلی خوش به حال ما شده. دیگه ایشون که تاید کنن مخصوصا با مهر یاح یاح یاح یعنی ما باید بریم خیلی خوشحال باشیم
    پاسخ:
    آره افتخار دادن اومدن کلاسمون ..... کلاس مال شماست دوست دارین جینگل وینگیلی اش کنین ، من مانع نمیشم ....
    کسی آرام می آید
    نگاهش خیس عرفان است
    قدمهایش پر از معنا
    دلش از جنس باران است
    کسی فانوس دستش
    بسان نور می آید
    امید قلب ما روزی زه راه دور می آید
    پاسخ:
    خیلی قشنگه ...شما دخترا این چیزا رو از کجا ها پیدا می کنین ؟ !
    سلام
    قربونتون برم من دل به دل راه داره منم خیلی دلم براتون تنگ شده خانم معلم جون
    اجـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــازه !
    خو اصلا ما قهر میکنیم چرا عکس ما تو کلاس نیســــــــــــــــــــت؟
    پاسخ:
    خوب این عکس قبل از اومدنت به کلاس گرفته شده ... اون موقع این سه تا وروجک تو کلاس بودن ....حسن آقا و ممد آقا از شاگردای قدیمیه این کلاسن .... مهدیه هم بعدشون اومد .... دیگه اون موقع عکسشون رو گرفتیم زدیم سر در کلاسمون که همه بدونن کلاسمون مختلطه !!!!آموزش و پرورش و وزرات ارشاد و نیروی انتظامی و .......متوجه نشن فقط !
    سلام و صد سلام و هزاران سلام و ... میلیونها سلام و .......................
    اجازه خانوم !
    من مقشامو نوشتم !
    دیگه جریمه بی جریمه دیگه ؟!!!
    پاسخ:
    آفرین به تو دختر خوب ....باید جریمه هات رو ببینم تا مطمئن بشم یه وقت ....
    سلام
    =)) اجازه خانم به این اجی سمیه ی غر غروی ما بگید (من قربون اون غر غراش برم)
    خودشو نمیبینه؟
    اجازه خانم اون پشت سر ما نشسته یه چیزی هم بسته به سرش
    دیدینش؟
    دیدین من همه رو پیدا میکنم اون تو
    پاسخ:
    وروجک منظورش این بود که چرا جلوی کلاس نیست و عکسش مشخص نیست ...وگرنه همه که تو کلاس بودن ..مثلا اقلیت خان هم بود ولی چون پشت حسن آقا نشسته بود دیده نمیشه .... باید بگم آقای عکاس بیاد یه عکس دسته جمعی دیگه ازتون بگیره که همه تون توی کلاس پیدا باشین !!! وگرنه این سمیه منو میکشه ...منکه میدونم !!1
    سلام شما هم دعوتید!
    پاسخ:
    به روی چشم ..حتما میام
    سلام بر حضرت خانم معلم .

    بابا بردارید اسن آن حسن صنوبری خز و خیل را .
    پاسخ:
    به شاگرد کلاس ما توهین نکنید لطفا .... ما تو کلاسمون خز و خیل نداریم .... کلی شاگرد متشخص و باکلاس و اهل دل داریم و بس . اسم ایشون رو تا جایی هم که می تونیم میاریم .... شما ناراحت میشین مشکل خودتونه !!!
    ســـــــــــــــــــــــــــــــــــــلام خانم معلم جونم
    الهی من فدای وروجک کوشمول کلاس بشم
    اجازه اومدین با هم یه عکس دسته جمعی میگیریم بالاخره شد همون جمعه حرکت؟
    منتظرتون هستم چیه فکر کردین من نمیام ! کلاس شنبه هامو اصلا غیبت نداشتم میتونم یه جلسه نرم
    پاسخ:
    غیبتت رو نمیام موجه کنم ...گفته باشم !!!!
    سلام خانم معلم عزیز،خیلی این کارتون رو دوست دارم که زیاد از امام عصرمون یاد میکنید،الهم عجل لولیک الفرج.اجازه خانوم در جوابتون کلی در مورد انتخاب عنوان وبلاگم نوشتم ولی یه دفعه پاک شد،دیر شده باید برم لا لا!!ایشالا سر فرصت داستانشو می گم.شاد . سلامت باشید.
    پاسخ:
    منتظرتون هستیم بازم ..... غیبت کردن مجازات سختی داره ....باید اول اولیاتون رو بیارین بعد بازم تکرار شد ..... دیگه نمیگم چکار میکنیم !
    صدای آمدنت را به گوش ما برسان! زمان غیبت خود را به انتها برسان کنار تربت زهرا به وقت نا فله ات دعای خویش را به یاری این گدا برسان
    پاسخ:
    چقدر قشنگ ... تو اونجا درس نداری بخونی هی شعر می نویسی این ور اون ور می فرستی .... من این مسئول خوابگاهتون و این رئیس دانشکده تون رو ببینم !!!
    سلام و خداقوت
    گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است؟
    است گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیان
    گفتم که از که پرسم جانا نشان کویت؟
    گفتا نشان چه پرسی ان کوی بی نشان است
    پاسخ:
    شرمنده می کنید .... ممنون از حضورتون و از شعر پر معنایتان .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی