زجر ارزشیابی :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


زجر ارزشیابی

خانم معلم | يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۸۹، ۰۲:۱۴ ق.ظ | ۱۲ نظر
از الان به فکر دوشنبه ام !

 دو هفته تعطیلات تمام شد ... به سرعت برق و باد !

می دانم که چه چیزهایی انتظارم را می کشند !

- بررسی نتیجه ی کار هنرجویان در دوره کار اموزی ..

و بدترین کار ممکن در طی سال تحصیلی ،

- ارزشیابی کا ر همکاران !

و متاسفانه با اینکه این کار را باید توسط مدیر انجام بدهم ولی از جاییکه مدیریت بسیار شرعی عمل می کنند و مو را از ماست می کشند ، مجبورم به تنهایی از عهده ی این مهم بر آیم که در ان صورت تا شهریور سال آینده هنوز اندر خم یک کوچه ایم !!!

و چه مصیبتی بالاتر از اینکه بخواهی به مستخدمی که نه سواد دارد و نه دوره ای برایش گذاشته اند که بگذراند و نه اهل کتاب خواندن است از آن جا که سواد ندارد! ، نمره بدهی تا او را به مرز نمره قبولی برسانی و خدا را هم در نظر داشته باشی !

و بدتر از این که درد دل همه را بشنوی که من چنین بودم و چنین کردم و نمی دانستم باید این را گزارش می دادم و بمانی که خدایا خودشان باعث می شوند خلق الله انچه برای رضای تو انجام داده اند را اینگونه حقیرانه بیان کنند و خود زجر و خجالت بکشند !!! بلکه حقی ازشان ضایع نشود ...

و تو در مانده تر بگویی اشکال ندارد شما که نیتتان خیر بوده و اینها هم فرمالیته است و باید گزارش شود پس بگویید تا یادداشت کنم که حداقل نمره تان را بگیرید !! که حق تان است ...

و ای کاش ارزشیابی مرا خود خدا بدست گیرد که پس از این همه سال دل کسی را نرنجانده باشم و کم نگذاشته باشم یا زیاد نداده باشم !!! .... تا شاید من هم به درگاهش بتوانم عجز  و لابه کنم که خدایا من نیز چنین بودم و چنان بودم و ......

گرچه همیشه به همکارانم توضیح داده ام که چگونه و به چه صورت عمل میکنم و حلا لیت طلبیده ام ولی باز ........

چه سخت است ارزشیابی .....

ای عتید و رقیبی که بر شانه ی من و همکارانم نشسته اید .... کاش می توانستید مقداری از نگاشته هایتان را در سال تحصیلی به من بدهید تا با اطمینان از روی انها فرمها را پر کنم !!!

تازه برای انکه کم نگذاشته باشم مجبورم گهگاه خودم ابتکار به خرج دهم و فکر کنم که ایشان در فلان روز فلان کار را انجام داده و این را می شود در فلان خانه برایش علامت زد ! بلکه نمره اش بیشتر شود ....

چه فسفر سوزانی است هنگامه ی ارزشیابی دادن ها !!!

دوستان از من نرنجند که گاهی اسم یکی را به جای دیگری بنویسم و کامنت برای سومی بگذارم !!! به کهولت سن ، مشغله ارزشیابی را هم اضافه کنید !

از شما دوستان خواهش میکنم در این ایام دعایم کنید .... که سخت محتاج دعاییم .....

  • خانم معلم

نظرات (۱۲)

سلام خانم معلم میخواستم زودتر نظر بدهم نگار سیستم بلاگفا مشکل داشت نمیدانم
خیلی سخت است که میخواهید چند نفر را ارزشیابی کنید؟
مثل این است که از میان چند جای دیدنی و قشنگ یک جا را برای مسافرت انتخاب کنید
هاهاها
خوب خدانگهدار
پاسخ:
اره برای دقایقی !!!!!!!! زبونش بند اومده بود ، ممنون دعا کنید از این امتحان خدایی موفق بیرون بیاییم .
سلام

برقرار کردن عدالت خیلی سخته

چیزی که این دنیا هیچوقت برام اجراش نکرد

موزیک وبلاگتون خیلی قشنگه

برا اون فیلمه سه گانه هه نبود؟

اون دختره که پدرش شهید شده بود این همیشه جلو ایستگاه قطار منتظرش بود؟
پاسخ:
موسیقی وبلاگ هم کش رفته شده از وبلاگ روح موروثیه که اونم زحمتش افتاد به دوش عمو مرتضی و کدش رو بهم داد ..... نه ، مال اون فیلم نیست
خدا پشت و پناهتان باشد !

آرزوی توفیق...
پاسخ:
به قول محمد آقای خودمون ، ممنونات .
سلام و خدا قوت
بالاخره کامنتدونی بلاگفا باز شد اگه دوباره بسته نشه.
با خوندن مطلبتون و کار مشکلی که در پیش دارید این بیت در ذهنم تداعی شد حالا ربط داره یا نداره الله اعلم.
در میان موج دریا تخته بندم کرده دوست
باز می گوید که دامن تر نکن هشیار باش
شاد باشید.
پاسخ:
ممنون از حضورتون
خسته نباشی واقعا با این همه کار
انجام این کارها همراه با درنظرگرفتن خدا و جلب رضایت بنده ی خدا خیلی سخته
عیدت هم مبارک
التماس دعا
پاسخ:
امشب التماس دعا .....
سلام

عیدتون مبارک

ما را به یک کلاف نخ آقا قبول کن

یـا ایّهـا العــزیز! أبانـا! قــبول کن

آهی در این بساط به غیر از امید نیست

یـا نـاامیدمــان ننـمـا یـا، قـبـول کن

از یـاد بـرده ایم شمـا را پـدر! ولی

این کودک فراری خود را قبول کن
پاسخ:
قبوووول کردم پسرم ، بسه دیگه التمااااس نکن .... با اینکه فراموشم کرده ای و فراری شده ای ولی من هنوز فراموشتان نکرده ام ، برایتان دعا می کنم ، انشا الله اصلاح می شوی !!!! آدرس را در گوشه ی جیب قلبت گذاشته ام جیب قلبت را باز کن ادرس را می بینی ، دعای شعبانیه ، خط اول ، جمله ی اول را بسیار تکرار کن ، رسیدی به جمله ی دوم دیگه خودت راه رو پیدا می کنی ! .... بقیه هم منتظرند انها را هم دعا کن تا بدانند که اول قلبشان کجاست ! ، تا آدرس را بتوانند پیدا کنند !!
عیدتان مبارک خانوم

برای ما که دعا می فرمایید؟
پاسخ:
برای همه ی جوجه هام دعا می کنم
سلام
عیدتون مبارک
چه جواب قشنگی به کامنت آقا صادق دادید
دلم یه جوری شد
خدا خیرتون بده
چقدر این دعا قشنگه
التماس دعا
یا علی مددی...
پاسخ:
ما از شما جوونای پاک التماس دعا داریم ...... شماهایی که قلبتون و نیتتون خیره ... دعا کنید که عاقبت همه مون ختم بخیر بشه و خجالت زده درگاه ایزدی و 14 معصوم نشیم ....
  • روح موروثی
  • یا اکرم الاکرمین
    چقدر سخته ارزشیابی دیگران وقتی بدونی معرِف باید از معرَف اجلی باشه ... البته مسلما برای شما اینگونه سخت نیست ! ... ولی برای مثل منی که توی ارزشیابی خودم موندم گاهی نظر دادن و قضاوت در مورد دیگران به شدت آزردم می کنه!
    نگران نباشید ... توکل کنید ... من کان لله کان الله له ! ..
    دعا گوییم و ملتمس دعا
    پاسخ:
    خدا کمکمون باشه و بس .
  • پابــرهنگان
  • خوش به حال ما دانش آموزها !
    آخه هنو توی تعطیلاتیم. یاح یاح یاح
    یکی از فایده های تعطیلی و مدرسه نرفتن هم اینه که دیگه این سه ماهه رو از شر وراجی بعضی ها خلاص شدیم.
    پاسخ:
    خیلی هم دلت بخواد کسی برات حرف بزنه ...
    اجازه خانوم !
    من واقعا نیدونم چی بگم !!
    آخِ خب دیدم چه زجری داره براتون !!
    دیدن زجرش براتون هم خودش زجر داره !!
    ایش !!! کاش زودتر تموم شه راحت شید !
    میگم ! بد نیست همیشه تعطیل باشید !!! خوش میگذره حسابی !!! لالا و وب گردی و خلاصه ...
    از خدا می خوام که خیلی زود و راحت تر و بهتر از همیشه تموم شه و شما اذیت نشید دیگه ...
    قربونتون
    پاسخ:
    همین
    چقدر خوب ست که من خدا نیستم...
    چقدر خوب ست که او خداست...
    پاسخ:
    حالا دیدی من چه زجری میکشم !!!