من گمشده ام را می جویم .... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


من گمشده ام را می جویم ....

خانم معلم | جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰۵:۱۰ ق.ظ | ۲۴ نظر

 

 

خداوندا ، در این عصر جمعه  میشه گمشده مون رو پیدا بکنی ....

مهدی جان ،

رمضان آمد ...

دعای سحر را کجا زمرمه می کنی ؟

سجاده ی دلت را در کنار خانه ی کدامین یتیم پهن می کنی .....

به هنگام قنوتت برای کدامین گناهمان طلب آمرزش می کنی ....

مهدی جان ،

سر به زیر افکنده و رو سیاه درگاهیم ، امشب گرد حرم کدامین جد خویش در طوافی ....

یادی از ما می کنی ؟ !

دستهای خالی و قلبهای سیاهمان را نگاه نکن ....

کریمی و سخاوتتان را به رخت خواهم کشید .....

برای روسیاهان درگاهت دعا بکن .....

گرچه از منتظران نیستیم ولیکن برای ظهور و حضورت دعا میکنیم ..... ما را با همین کمترین ، با اشک چشمانمان بپذیر ...

به خداوند بگو منتظریم لباس توبه بر انداممان بپوشاند ، که این برهنگی سخت است و  ....

میشود این جمعه مهدی را مهمان سفره های افطارمان بکنی ....

 

می شود  این  رمـــــضان  موعد  فــــردا  باشــد ؟

آخــرین مــاه  صــــــــــــــــیام  غم  آقا باشـــــد ؟

می شـود در شب قدرش به جــهان مژده دهـــند ،

که  هــمین  سال  ظــهور  گل  زهــــــــرا  باشد ؟

 

پی نوشت ۱ : دراین عصر اولین جمعه ی ماه رمضان ، دعای عشرات و آل یاسین و سمات را بخوانیم ... تا برای شب قدر آماده بشویم و دعاهایمان مستجاب گردد .

در دعای عشرات از خدا آنچه که باید برایش دعا کنیم را تقاضا می کنیم ....گاه خود نمی دانیم از خدا چه می طلبیم ... این دعا چگونه خواستن و چه چیز خواستن را یادمان می دهد ....

پی نوشت ۲ : در یکی از قنوت های هر نمازمان ، دعای سلامتی امام زمان را بخوانیم وبعد نماز دعای فرج را زمزمه کنیم .

پی نوشت ۳ : دعای ابوحمزه را هر چند کم ، شبی چند خط بخوانیم .... که چقدر زیبا امام سجاد با خدا صحبت می کند در اولین جمله اش می فرمایند :

الهی لا تودبنی بعقوبتک .... خدایا مرا با عقاب خود ادب مفرما .... مگر امام نیاز به تادیب دارند ؟ و مگر ادب داشتن نیازی شدید است که این گونه امام در اولین جمله شان از خدا خواسته اند که با عقابشان ادبشان نفرمایند ؟ ....

حضرت طبق این نقل از خدا می‏خواهد که با عقوبت و مکر ادب نشود و نقطه‏ مقابل عقوبت و مکر این است که آنقدر لطفش را شامل حال بنده‏اش بفرماید تا شرمنده درگاهش شوند، نمک ‏گیر محبت و لطف او گردند تا دیگر شرم داشته باشند از این‏که خلاف رضای او عمل کنند و البته این بهترین راه  در امر تعلیم و تربیت است.(شرح دعای ابوحمزه از استاد جوادی املی )

 مرحوم شیخ عباس قمی در شرح حال آقا سید صدرالدین عاملی اصفهانی می نویسد:
و این سید جلیل، کثیر البکاء و کثیر المناجات بود. نقل شده که شبی از شب های ماه رمضان، داخل حرم امیرالمؤمنین شد. بعد از زیارت، نشست کنار ضریح و شروع کرد به خواندن دعای ابوحمزه، همین که شروع کرد و به جمله «الهی لا تودبنی بعقوبتک» رسید گریه او را گرفت و پیوسته این جمله را تکرار کرد و گریه کرد تا بیهوش شد و او را از حرم مطهر بیرون آوردند.*

* محمد رحمتی شهرضا، گنجینه معارف، ج۱، ص۴۸۱.

التماس دعا

  • خانم معلم

نظرات (۲۴)

  • ترنم باران
  • اول!
    _____________
    سلام
    اجازه خانوم ما که اصلا ضایع نشدیم
    _____________
    آل یاسین رو خیلی دوس دارم سمات رو هم بعضی اوقات میخونم ولی عشرات رو تا حالا نخوندم !
    سر سفره افطارتون من و هم دعا کنید
    _____________
    اللهم عجل لولیک الفرج
    پاسخ:
    ما محتاج دعای شما خوباییم ... من که وظیفه امه دونه دونه تون رو دعا کنم ....
    الهییییییییییی چه کوچولو نشسته !
    وای خانوم این عکسه چقدر نازه
    پاسخ:
    چشات ناز میبینه ....
  • ارادتمندالعلما
  • سلام . خان معلم این نوشته را که خواندم خیلی متاثر شدم .
    ممنون از این همه احساس و ارادت .
    من ارادتمندالعلما هستم وبلاگی محقر به نام اخبارالعلما دارم . خواستی یه سری به ما بزن . بد نیست .
    پاسخ:
    لا اقل یه ادرسی مزاشتی تا ما از در غیبمون وارد خونه تون نشیم ... ریا میشه !!!
  • نثار ِ آسمان
  • مهدی است آنکه نهضت قرآن بپا کند
    مهدی است آنکه نیک و بد از هم جدا کند
    مهدی است آنکه پرتو توحید پاک را
    در قلبهای تیره و آلوده جا کند
    مهدی است آنکه در شب میلاد او خدا
    او را به (مَرحبا لِکَ عِبدی) ندا کند
    مهدی است آنکه حُسن دلارای احمدی
    از چهره مبارک خود رو نما کند
    مهدی است آنکه پرچم اسلام راستین
    بر قلعه های محکم دشمن بپا کند
    مهدی است آنکه کاخ عظیم ستمگری
    با یک نهیب خویش دچار فنا کند
    مهدی است آنکه داد سرای نهائیش
    بر پایه های عدل خدائی بنا کند
    مهدی است آنکه کینه و بغض و نفاق را
    تبدیل بر محبُت و صلح و صفا کند
    مهدی است آنکه چشمه فیاض علم را
    بر تشنگان دانش و عرفان عطا کند
    مهدی است آنکه از نظری بر جمال او
    هر دردمند غمزده کسب شفا کند
    مهدی است آنکه مژده فجر طلوع خویش
    از پایگاه کعبه بگوش آشنا کند
    مهدی است آنکه دولت عدل جهانیش
    حقّ عظیم عترت و قرآن ادا کند
    مهدی است آنکه وقت نماز جماعتش
    عیسی بصد نیاز باو اقتدا کند
    مهدی است آنکه تابش خورشید طلعتش
    قبر نهان فاطمه را برملا کند
    _________________________
    پ.ن:شاعرش را نمیدانم
    پ.ن2: خانوم وقتی اون دعاهای قشنگ رو میخونید ما رو هم دعا کنید
    پ.ن3: عاشق دعای سماتم.
    پاسخ:
    تو هم دعام کن ... دعای سماتم همین الان تموم شد ....دعاتون کردم ..همه تونو ...
  • رایحه روح الله
  • سلام
    درک این جمله خودش دنیایی از تقوا می خواد
    پاسخ:
    کدوم جمله ؟ !!الهی لا تودبنی بعقوبتک ؟
    سلام
    این متنتونو که خوندم یاد شعری که آقای خواجه امیری خوندن افتادم "عصر جمعه توی ایوون می شینم مثل قدیما..."
    پاسخ:
    شرمنده نشنیدم ...
  • سمانه(اتاق دلم)
  • خانم اجازه!
    باسه منم دعا کنین!

    پاسخ:
    چشم .. حتما ... رفتی تو بلک لیست !!!
  • سمانه(اتاق دلم)
  • به انتظار تو نشستن اشتباه ماست...
    به انتظار تو باید ایستاد!
    پاسخ:
    راست می گی ...باید ایستاد ... چقدر خوب گفتی ..ممنونم
    قربون تون برم خانم معلم ما را بذار تو وایت لیست ...... که محتاج دعاییم
    پاسخ:
    تو هم منو یادت نره ها ..با اون دل پاک و اسمونی ات ...
    الان نیازمند شکلک در اغوش کشیدنم که بدونید چقدر خوشحالم که یادم هستید

    دوستتون دارم
    توصیه های مادرانه تون بهم انرژی میده
    مرسیییییییییییییییییی

    سعی میکنم افطار تا سحر اب زیاد بخورم. انشالله خدا هم کمکم میکنه
    پاسخ:
    التماس دعا
    باز امشب حق صدایم کرده است
    وارد مهمان سرایم کرده است
    با همه نقصی که در من دیده است
    بازیارم دعوتم بنمموده است
    میهمانی شد شروع ای عاشقان
    نور حق کرده طلوع ای عاشقان
    باز مولا سفره داری میکند
    دعوت از عبد فراری میکند


    سلام خانم معلم
    امشب که شب سوم رمضان ولی نمیدونم چرا انقدر یاد شب سوم محرم و روضه حضرت رقیه هستم
    حتما سه ساله حاجت ما را روا کند. یعنی بساط امدنش را بپا کند...
    انشالله این خانم دستمون رو بگیره که خیلی گرفتارم.........
    راستی جریان افطاری که توی پست قبلی یکی از دوستان بزرگوار مطرح فرمودن چی شد
    التماس دعا
    پاسخ:
    در مورد افطاری هم یه حساب باز کنیم به نظرم و تا 15 رمضان هر چی جمع شد خرج بچه های یتیم بکنیم چطوره ؟
    بر سینه ی بی تاب شده تاب نیامد
    ظلمت همه جا پر شد و مهتاب نیامد
    خواهم ز خدا مهدی موعود(عج) بیاید
    ماه رمضـــــان آمـــــد و اربــــاب نیامد


    در آسمونا امشب وا شده
    هلال ماه رمضون پیدا شده
    دوباره عطر خدا داره میاد
    نسیم سوز دعا داره میاد
    دوباره عطر مناجات با خدا
    پیچیده تو کوچه باغای دلا
    دوباره شبای شب زنده داری
    روزه های روزای بی قراری
    خدای ماه رمضون مهربونه
    ما رو هر شب سر سفرش میشونه
    شبا تا جون دارم اینجا می مونم
    افتتاح و ابوحمزه می خونم
    کی دل آلوده داره؟!...بیاره!
    قراره بارون رحمت بباره...
    هر کی مثل من گناه کاره بیاد
    هر کی که گره به کار داره بیاد
    ما که از زمینیا جدا شدیم
    شبا مهمون امام رضا(ع) شدیم
    با امام رضا دعا قشنگ تره
    ما رو تا خود خدا هم می بره
    با امام رضا که باشی میتونی
    کنار شهیدا هر شب بخونی:
    "قربون کبوترای حرمت....
    قربون این همه لطف و کرمت..."


    سلام...
    چقدر این مداحی و شعر حاج سعید رو دوست دارم...
    گفتین اوحمزه یهویی یاد این شعر افتادم.
    هنوز نخوندم امسال...
    دلم میخواد بخونم...
    دلم تنگه...
    نمیدونم چرا یه بهتی دارم!!...دلم میخواد زار بزنم..نمیشه!!...
    دعا کنید...شاید میخوان همه ی اشکامونو شب قدر ببینن...
    دعا کنید
    یا علی مددی...
    پاسخ:
    هر وقت نفس ات آسمونی شد یاد ما هم باش .....
    اجااااااااااااااااااااااااااااززززززززززززززززززززززززززززززه خانووووووووووووووووم؟


    مگه شما چند تا دختر ته تغاری دارید؟؟؟؟؟؟/
    مگه شما چند تا وراجه دارید؟؟؟؟؟؟
    مگه منو از سر راه اوردین؟؟؟؟؟؟

    من شاگرد خونده ام؟؟؟؟؟؟
    من و از پرورشگاه شاگردا اوردین؟؟؟؟؟؟؟؟

    براچی میرید جلو اون پسر گردن کلفتتون منو ضایع میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟

    ممحمد حسین و ازم ن بیشتر دوس دارین؟؟؟؟؟؟؟؟؟


    من دچار بحران روحی شدم

    منم از فردا میرم عینک میزنم
    یه کتاب فلسفه هم میگیرم دستم
    همشم کمپوت میخورم
    شمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا منو دوس نداریـــــــــــــــــــــــــــــــن
    سلام
    فکرشو بکنین
    نماز عید فطر به امامت حضرت.
    پاسخ:
    چه شکوهی ... چه ابهتی ... چه جلالی ... میشه یعنی ؟
    بازم سلام
    کامنت صادق رو که خوندم یاد شب سوم افتادم و...

    عبد گنه کار! عبد خطا کار! ماه رمضونه ماه رمضونه...
    خدای منان اراده کرده ما رو ببخشه به هر بهونه


    گدای گنه کار بهانه جور کن
    از دل دیوونت شیطون رو دور کن
    بیا تا بریم گوشه خرابه
    کلبه دلت رو خونه نور کن
    امشب به دستم پیاله دارم
    دلی شکسته چو لاله دارم
    در آرزوی می طهورم
    من از سه ساله حواله دارم
    من از سه ساله حواله دارم
    من از سه ساله حواله دارم
    من از سه ساله حواله دارم
    من از سه ساله حواله دارم
    .
    .
    .

    سائل قدیم در حسینم
    وا کنید درو نوکر حسینم
    چرا از می کربلا ننوشم
    که من نوکر دختر حسینم
    هر کی تو دنیا امیری داره
    بزرگی داره آقایی داره
    بزرگتر من خانوم رقیه ست
    بزرگواری ازش میباره...
    ای که در دو دنیا پناه مایی
    یک تنه فاتح شام بلایی
    گوشه خرابه گنج خدایی
    آخرین کشته عشق بابائی
    .
    .
    .
    یا علی مددی...
    با این شور و حال و آمادگی امیدوارم از ملازمان حضرتش باشید .....التماس دعا
    پاسخ:
    ممنون از اینکه اطلاع دادید .... التماس دعا
    عالی بود. این ماه مبارکی باید با ماه مبارک های قبل فرق کنه. بشر باید سیر تکامل خودش رو ادامه بده تا لایق دیدار بشه. تا لایق ظهور. ما باید سیر تکامل رو ادامه بدیم. این ماه مبارک باید ماه مبارک های قبل فرق کنه.
    بدا به حال کسی که امروزش مثل دیروزش بود، بدتر به حال کسانی که امروز عقب تر از دیروز بودند!
    بدا به حال ما.
    پاسخ:
    هیچ فاصله ای نیست تا به خدا رسیدن ..هیچ مانعی نیست ... شیاطین در بندند و ما باید راه کمال رو سریع طی کنیم ... فقط زیاد دعا کنیم ... مخصوصا در حق هم .
  • حبابـــ (خانه‌ای که دیوار ندارد)
  • سلام خانم.
    (بس که بی‌سلامی ما رو خانم زد تو سرمون دیگه تا میایم اینجا حتی اگه هنوز حرفهامون جمع و جور نشده باشه برای نوشتن سلاممون بی‌اجازه می‌پره بیرون)

    خانم ممنون که از این مطالب خوب و پرمغز می‌نویسید که ما بخونیم و یکم به راه بشیم.
    انشالله با هم هر چه زودتر ظهور حضرت رو ببینیم. یعنی می‌شه؟
    پاسخ:
    انشا الله که میشه
  • حبابـــ (خانه‌ای که دیوار ندارد)
  • خانم من که می‌دونم کلا منو دعوت نمی‌کنید افطاری. دلم برای بقیه‌ی پسرای کلاستون (خصوصا جناب م.ح) سوخت.
    خب چه اشکالی داره بهشون افطاری بدید؟
    اگه خواستید و توفیق داشتیم ما هم در رکاب کار کنان و مهیا کننده‌گان افطاری قرار می گیریم. (حتی بدون اینکه لب بزنیم بی‌دعوت)

    مهم اینه که تو کلاس شما یه کار و خاصیتی داشته باشیم.
    پاسخ:
    شما تشریف بیارید کار زیاده مخصوصا که دیگه الان تو اند کار کردن شدی و دستات پینه بسته است !
  • حبابـــ (خانه‌ای که دیوار ندارد)
  • حالا الان ما هر چی اینجا طرح بدیم باز بهمون میگن:
    داری شلوغ کاری می‌کنی که غیبت‌هات مخفی بشه.


    اما نمی‌دونن ما از سر دلسوزی برای شاگردای خانوم معلم داریم خودمون رو فنا می‌کنیم.

    خانم بهشون افطاری بده خب.
    پاسخ:
    زود بیا نظرت رو بگو به نظرت احتیاج داریم و به کمکت .... منتظرت هستم .
  • خاک پای بی ریا
  • سلام.از اینکه این همه با دان شآموزاتون رابطه صمیمانه و مادرانه دارین هم خیلی خوشحالم هم یکم حسودیم شد.آخه.....
    پاسخ:
    انشاالله شما هم به سن ما میرسین و بچه ها پدرنه به شما نگاه می کنند
  • خاک پای بی ریا
  • سلام.خیلی خوشحالم ازاینکه همکارایی مثه شما دارم.البته من هنوز تازه کارم ومثه شما نیستم که دانش آموزاتون مثه مادرشون به شما نگاه میکنن.راستش من خیلی دوست دارم به دانش آموزام بگم: آره بابا جون درسته و...!خیلی دوست دارم از خاطراتتون و تجربیاتتون بهرمند بشم.راستی اگه منو ببخشن یه انتقاد هم ازتون دارم اگه دوست داشتین بگم بگین تا بگم.فعلا یا حق
    دعاهای وارده در ماه رمضون فوق العاده هستن. اصلا مضامینشون جیگر آدم رو حال میاره خدا توفیق بده بتونیم این دعاهای زیبا رو بارها بخونیم
    پاسخ:
    انشا الله .. خدا توفیقش رو بده
  • دست نوشته دانشجو
  • سلام خانم معلم نماز و روزه ها قبول باشه همون درحد............... چه خبر ؟ دیدید چقدر روزها طولانیه ادم تاشب پدرش درمیاد ولی وقتی به دلش رجوع می کنه راضیه اخه ادم کلی انتظار اومدن این رزوها را میکشه حالا چقدر خدا لطف میکنه بماند من اومدم بگم خانم معلم این تیکه شعرهای زیباتون اشتباهه اخه می دونی ما گمیم در غیبت خودمان چرا از امام زمان تقاضای ظهور می کنیم تاحالا فکرش را کرده ایید چرا ما کارهایمان را برای ظهور جدی انجام نمی دهیم ؟ یعنی مثل یک پروژه کارهامون روی حساب نیست مثلا این کاررامی کنم به نیت کمک به ظهور اقا؟ می دونید اگر تمام کارها نه از روی اعتقادفقط بلکه از روی به قول امروزیا عشق واقعی باشه ازته ته دلت خود اقا سراغت میاد دلم برای اقا میسوزه که بعد از این همه غیبت بازم مردم از اون برای ظهور ............................. به امید امدنش
    پاسخ:
    به امید ظهور و حضورشون ...