گزارش طرح اکرام :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


گزارش طرح اکرام

خانم معلم | چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۸۹، ۰۹:۳۶ ب.ظ | ۴۰ نظر

میلاد دومین مهر سپهر ولایت مبارک باد

تولد پسر ِ بزرگِ خانه ی علی و فاطمه و اولین نوه ی پسری پیامبر رو به کل خاندان تبریک میگم ... دل همه شاد

 

 

دست همه تون درد نکنه ، بابت همکاری خوبی که داشتین ، میدونم و خیلی ها بودن که می خواستن تو این طرح شرکت کنن ولی دستشون خالی بود و نوشتن خوش به حالتون .... مطمئنا خدا همین محبت اونا  رو هم ارج میزاره ، من مطمئنم .....

 

اما گزارش :

برای ۱۰ خانوار مواد غذایی معادل ۴۰ هزار تومان تهیه شد . 

اقلام : برنج - روغن - قند وشکر- مقداری گوشت - مرغ -چای - یک کیلو زولبیا وبامیه

 

مطمئنا برای یک روز هم که شده سفره این بندگان خدا رنگین بوده و بازم خدا رو شکر

 

خیلی از بچه ها پیشنهاد ادامه این طرح رو میدن ، امروز داشتم تلویزیون رو گذرا نگاه میکردم که با ولادت امام حسن طرح اکرام رو شروع کردن ، دیدم کلی از آقایون نشستن پشت میز و کلی فیش هم جلوشون گذاشتن ، پیش خودم گفتم خدا به این بچه های خودم خیر بده که انقدر دلشون پاکه ، که بی هیچ شناختی ، اومدن به حساب کسی که نمی شناسنش پول واریز کردن ، نه فیشی در کاره و نه حساب کتابی !!!

نمیدونم چی باید بگم ، به هر شکل ممنون و خود امام حسن (ع) نظری به همه تون داشته باشن انشا الله .....

اگه با ادامه این کار موافقید هر کسی که می تونه مبلغی رو برای هر ماه در نظر بگیره و به من خصوصی بگه چقدر ، که من بدونم حدودا میشه رو چه مقدار پول برای هر ماه حساب باز کرد و  بعدا یا برای چند تا از این خانواده ها این پول رو در نظر میگیریم و یا برای شیر خوارگاه حضرت رقیه .

راستی بعضی ها حسودیشون شد کارمون رو تو شهر خودشون کپی کردن (خدا رو شکر ما که بخیل نیستیم ) .... گفتن چراغی که به خونه رواست به مسجد حرام است !! نمیگم آقای سامع بوده اصلا موافق این نیستم این چیزا رو بگم ولی خوب دیگه ...... از دست این شهرضایی ها

اما دو مسئله مهم :

۱- سال تحصیلی در پیشه و نداشتن لباس و کیف و کفش نو همیشه در ابتدای سال معضلی برای این خانواده ها و بچه هاشونه

۲- در میون این خانواده ها خانواده های سادات هستند که این سری ما نتونستیم علی رغم نیاز شدید، بهشون هیچ کمکی بکنیم ، چون به سادات این پولها تعلق نمیگیره .... از بچه های سادات خواهش میکنم اگه پولی واریز میکنن حتما جداگانه مبلغش رو به من بگن که ما از کل پول کسر کنیم وبه همون خانواده ها بدیم ....

فعلا همین قدر رو داشته باشین چون من هنوز از دیشب که افطار کردم جز دو تا خرما چیزی نخوردم و تازه از مطب دکتر برگشتم و یه چیزی حدود ۵/۳ ساعت منتظر بودم که دکتر جان تشریف بیارن چون انژیو داشتن و دستشون بند بود .....

برای تمام مریضا هم دعا بفرمایین ....... البته لطفا ....

ته نوشت :ازمحمد خان پور غلامی هم عذر خواهی میکنم ...خواستم بازم درست بنویسم ولی وقتی تند تند می خوام بنویسم همین جوری ( به قول سما و ارمینه هویجوری ) میشه .....

 

 

یه پیشنهاد خوب از یه دوست بسیار خوب :

بازم سلام
نه خسته..خدا خیرتون بده واقعا
یه موردی به ذهنم خطور کرد که اگه بشه براش تبلیغ کنید خیلی خوب می شه!
چون اکثر بچه هایی که اینجا هستن دانشجوون و شاید از لحاظ مالی اونقدر دست به جیب نباشن که بتونن اونقدری که دوست دارن کمک کنن.. به ذهنم رسید تا بچه ها رو تشویق به کمک انسانی و نه فقط مالی هم کنید.. اکثر این مراکز از کمبود نیروی انسانی می نالن.. و خیلی هاشون طرح هایی برای جذب نیرو دارن.. مثلا برای بچه های مشک ما از بچه های سایبری برای تبلیغ نتی و گردوندن سایت استفاده می کنیم از بچه هایی که زبان خوندن برای تدریس زبان و همینطور از هر کسی وابسته به گرایش و تخصصش برای کارای متفاوتی مثل جذب نیرو و روابط عمومی، کلاس موسیقی، نقاشی و یا جمع جور کردن حساب های بانکی و مالیاتی و یا کارای اجرایی استفاده می شه..
جاهایی هست که می شه فعالیت کرد مثل جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی(ع).. مدیر این مرکز معتقده از هر کسی کاری بر میاد مثلا برای تدریس به بچه های خانواده های بی بضاعت کافیه یه ساعت در هفته هر کسی وقت بذاره.. این موسسه توی تهرانه ولی اگه کسی تمایل داشت بهش کمک می کنن تا یه شعبه از این موسسه توی شهر یا دانشگاه خودش بزنه!
شماره تلفن این مرکز رو می ذارم:
02166165825

 یه پیشنهاد عالی دیگه از سمانه خانم گل :

خانم اجازه منم یه پیشنهاد بدم؟!
وای ممنون که اجازه دادین!


یه ختم قرآن با بچه های باصفای وبلاگ!

  • خانم معلم

نظرات (۴۰)

سلام خدمت شما مدیر عزیز وبلاگ:
وبلاگ جالب و زیبایی دارید امیدوارم که همینطور به موفقیتتان ادامه دهید خوشحال میشوم که شما را با
سایت درآمدزایی اینترنتی از طریق کلیک آشنا کنم( که با اون میتونید در عرض چند ماه به یه درآمد ثابت 50 تا
500هزار تومنی( ویا حتی بالاتر که بستگی به خودتون داره) برسید.) اگر لطف کنید و زحمتی برای شما
نیست از وبلاگ ما دیدن فرمایید.
پاسخ:
در حد دین چشم ! اما در من دنبال این استعداد نباشید .....
سلام علیکم
دست مریزاد خانم.
الحق که خوب معلمی هستید.
خوش به حال همه بچه های کلاس تون. و خوش به حال تر مبصر جان کلاس.
مطب دکتر واسه چی؟
وراجه بازم زیادی مخ خورده ؟


راستی! میلاد کریم اهل بیت هم مبارک باشه انشالا.
پاسخ:
وراجه که اند انرژیه .....
خیر دنیا و اخرت بهتون بدن کریم اهل بیت

قربووووووووووووووووووووووووووووون تون برم که سر افطار به یادم هستید
می بوسمتون از همین فاصله ها
پاسخ:
منم میبوسمت ......نه از به اون دوری که گفتی ...از همین نزدیکی ها ....
خسته نباشید خانم.
باز هم چنیین کارهائی رو ادامه بدید،هر چند که می دونم وقتتون رو میگیره.
در ضمن عیدتون هم مبارک.
پاسخ:
عید همه شیعیان مبارک ...... خدا کنه یه روز ، خیلی زود ، چشم باز کنیم وببینیم تو هیچ جای دنیا هیچ نیازمندی نباشه ....
سلام خانوم ، عیدتون مبارک
پاسخ:
عید شما هم مبارک
اجازه خانوووووووووم یه چیزی به این مبصرتون بگیدااا
تا دیروز که علم کلاسمو عوض میکنم میکنمش رو رو دوش گرفته بود
الان شده مبصر جان؟ (اون آیکونه که زبونشو از ته حلقش در میاره)

امم خانوم اتفاقا چون اینجا از این فیش میشاو میز و میز بازی و ادای ادم خوبا رو در اوردن نداره
همه اش هم خرج "دوبیت" رفتنمون میشه خوبه دیگه.

خدا سایه ی شما باعث و بانی های کار خیر و از سرمون کم نکنه
پاسخ:
خدا شما بچه های گل رو برای خانواده هاتون و من حفظ کنه .... خدا مادر و پدرای گلتونو که باعث میشن شماها کمک بتونین بکنین رو هم حفظ کنه (:
ئه فکر کنم یادم رفت عید رو تبریک بگم

بعد سلام کردم؟

مگر این مبصر بداخلاق اخموتون برای آدم هواس میذاره
پاسخ:
مبصرمون خیلی هم خوش اخلاقه ...ندیدی می خواست مهدی رو گاز بگیره ؟ !!!!
  • حبابـــ (خانه‌ای که دیوار ندارد)
  • (تقلب کردن از رو دست یه شاگرد زرنگ که نور چشمی خانم معلم به حساب میاد و تازه لینکشم نفر اوله تو پیوندهای خانم معلم و الان کلی گرد و خاک کرده برای خودش تو این کلاس و تازه اسمشم یکی در میون رو تخته سفید خانم معلم ثبت می‌شه و کلا خیلی همه دوسش دارن ...)

    سلام علیکم
    دست مریزاد خانم.
    الحق که خوب معلمی هستید.
    خوش به حال همه بچه های کلاس تون. و خوش به حال تر مبصر جان کلاس.
    مطب دکتر واسه چی؟
    وراجه بازم زیادی مخ خورده ؟


    راستی! میلاد کریم اهل بیت هم مبارک باشه انشالا.



    (کی گفته این معناش حسودیه؟)
    پاسخ:
    ممنونم از اعتمادتون .....
  • حبابـــ (خانه‌ای که دیوار ندارد)
  • هدیه‌ی جناب فرهنگ رو تو گزارش طرح نیاوردید.
    پاسخ:
    با ایشون خشکه حساب کردیم !!!
    سلام خانوم معلم عزیز، عیدتون مبارک.
    بابت همه ی زحماتی که کشیدید و بانی این حرکت خیر شدید ازتوم ممنونیم.
    فکر خوبیه، ایشالله که بشه عملیش کرد.
    بابت دعا کردنتونم ممنونم که لایق میدونید ما رو.
    التماس دعا

    پاسخ:
    شما هم که مشخص کردید ماهیانه تونو و فعلا شما اولید ..... با این کارتون انشا الله خیر وبرکت حقوق معلمی تون صد چندان بشه ..... اجرتون با همون خدایی که ناظر اعمالمونه ...
    دست شما درد نکنه خانم معلم. باعث بانی کار بزرگی شدید. کاری که بعدها ممکنه وسعت پیدا کنه و این فقط به حسن فکر و سرانگشت تدبیر شما بر میگرده(بزنید کف قشنگه رو به افتخار خانم معلم تو این شب عید)
    ....
    فقط یه مطلب اونم اینکه کاش جای زولبیا بامیه خرما میدادید. هویجوری!

    دویم میشه بجای گوشت قرمز که خیلی هزینه بر هست و یک کیلوش تقریبا یک سوم این 40 هزار تومن رو در بر میگیره سهمیه مرغ رو بیشتر کرد تا لااقل شبهای بیشتر سفره هاشون رونق داشته باشه. البته جسارت نباشه فقط پیشنهاد کردم!

    ....
    بازم دستتون گل اجرتون با صاحب این شب و صاحب این شبها.
    پاسخ:
    عیدتونم مبارک ....بابت هزینه ماهیانه ای هم که در نظر گرفتین یه دنیا ممنون .... خدا 100 برابرش رو بهت بده اون دنیا با مقیاس خودش !!!
    سلام

    خانوم جون من دارم می رم با اجازتون

    اگر عمری بود در خدمت خواهم بود ... حلال بفرمایید . . .
    یا حق
    پاسخ:
    زیر قبه امام حسین (ع) یاد من باش ..امری بود !!!!
    سلام
    عید شما هم مبارک
    من هم می خوام توی طرحتون شرکت کنم.
    مار رو هم تو لیست دریافت کننده ها قرار می دین؟
    خب مهم اینه که شرکت کنیم دیگه!
    پاسخ:
    با مبلغ !!! در این طرح شرکت داده می شود و لا غیر !!
    سلام
    اول خدا خیرتون بده و جای تحسین داره اقدام به این کار شریف
    دوم ممنون که با ایما و اشاره گفتین تا کسی متوجه نشه من گفتم و سامعمو شهرضایی
    سوم ما شهرمون اولین انمن خیریه را سالها قبل از انقلاب با نام ایتام راه اندازی کردند و جالبه هنوز هم در همان مسیر کمک به ایتام اما با نام خیریه امیر المومنین فعالند.
    چهارم البته این ضرب المثل من همینطوری بود نه واقعا حرام نیست.
    موفق باشید و سرفراز
    بعد از کنفرانس کسی بدرقه اش نکرد خودش کوله پشتی اش را گرفت و پشتش گذاشت و بعد به تنهایی از راهرو مدرسه رفت بیرون من هم دیدم اگر دوربین داشتم منظره ای جالب میشد چهل و پنج دقیقه ی دیگر هم یک سخنرانی دیگر است باید گوش کنیم فکر کرده اند که دانش اموزان و نخبگان را فقط برای گوش کردن ساخته اند البته سخنرانی شان کوتاه است شاید 20 دقیقه سخنرانی کرد اقای اندیش یا همان استاندار یا شهردار
    من که به او رای نمیدهم من به خودم رای میدهم
    راستی امروز روز مونگفال است mångfaldag
    تقریبا مثل روز شوراها نمیدانم فارسی اش را یعنی ارتباط همه با یک دیگر معلول با سالم غیر سوئدی با سوئدی زن مرد کودک بزرگسال و بحث و تبادل نظر
    مونگفال یک خانه است مثل خانه ی مردم folkhus
    البته فاصله شان حدود 150 متر است از همدیگر
    خوب خانم معلم شاید کالج را انتخاب کنم بروم ماشین سازی یا برق یا هتل داری و رستوران یا بانک یا پرستار البته پرستاری را انتخاب نخواهم کرد سر در گم هستم
    وقت مشاوره گرفتم بامشاور مدرسه
    خدانگهدار امروز از ان روزهاست ککه همیشه دوست دارم بنویسم خسته نمیشود
    پاییز است من خیلی سرما را دوست دارم با پاییز دیروز بود صبح بیدار شدم از پنجره نگاه کردم دیدم برگهای زرد درختان ریخته است اتاقم منظره اش خیلی خوب است به طرف یک جاده است که البته انتهایش به یک خیابان میرسد ولی از پنجره ام نگاه کنیم انگار به کوه میرسد و جنگل حتما یک عکس میگیرم و میگذارم در وبلاگم
    سلام خانم معلم امروز بچه های دبیرستان و کالج کنفرانس داشتیم با استاندار درباره ی انتخابات و غذاهای سوئد و اوضاع اجتماعی حرف میزدند بعد هم به گروههایی تقسیم شدیم ما با ماشین سازها و بانک دارها و هتل و رستوران دارها یک جا افتادیم یا شانس بود یا قسمت نمیدانم و بعد هر گروه یک فیلم گرفتیم و تحلیل کردیم و سوالاتی داشت جواب دادیم فکر کنم فقط گروه ما بهترین جواب را داشت که داد شاید استعداد ما بیشتر است یا فقط......
    الان هم خانه امدم و دارم نظر میدهم هاهاهاها یک سوالی هم پرسیده بود درباره ی ازدواج ولیعهد سوئد با دنیل وسگنینگ بلی یا خیر البته بیشتر جنبه ی دموکراتیک داشت کسی پاسخ نمیداد میخواست بگوید که ولیعهد با کسی دیگر فرقی ندارد
    خانم معلم چند تا نکته داشت که میگویم
    یک : استاندار خودش همه کار ها را میکرد خودمانی بود ساده بود لباسش از لباس من شاید ارزانتر ههاهااها
    پاسخ:
    خوبه تو کالج بهت خوش میگذره .... طفلی بچه های ما که باید بیان قیافه منو تحمل کنن
    سلام خانوم
    من الان دچار افسردگی شدید شدم
    میرم گوشه ی کلاس وا میستم دستامو میزنم پشت سرم سرمم میندازم پایین با نوک کفشم و زمین بازی میکنم بغضمم درد میگیره.
    چرا جلو یه دختر لطیفانه از اون پسر مبصر بد اخلاقتون طرفداری میکنید؟
    (افسردگی مزمن تا درجه ی مرده گی)
    پاسخ:
    اونو هم دعواش کردم منتا یواشکی !!! ... هوای داداش بزرگا رو باید داشت .... منتها داداش بزرگا هم باید هوای آبجی کوچیکاشونو داشته باشن ..... نرن با داداش کوچیکاشون دست به یکی کنن و ..... اون وقت با من طرفن !!! گفته باشم ( همون آیکن یاح یاح یاح )
  • سمانه(اتاق دلم)
  • یه خدا قوت به خانوم معلم جونم و همه ی بچه های کلاس!

    برای سلامتی باعث و بانیش صلوات!

    تولد پسرتونم مبارک! میو! (یه شاگرد پاچه خوار که می خواد موندنش تو ردیف اول کلاس ثبت بشه و بمونه و خواهد مونده باشه)
    پاسخ:
    اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم .
    الهی من قربون این داداش مهدی جونم برم. چقدر با ادب و نزاکت و فهیم و ... است. بعضی از آبجی ها به جای حسودی کردن یاد بگیـــــــــــــــــرن.
    ایییییییششششششش چقد بدم می یاد از آبجی حسود. اینطوری می شم
    پاسخ:
    راست میگه مهدیه ، بداخلاق !
    باز سر و کله ی من پیدا شد راستی خانم معلم کار کمک ها را ادامه بدهید من که پول ندارم بریزم اما شاگردان دیگر هست که پولدارند هاهاها
    سلب تکلیف شد؟
    امروز به سایت دانشگاه سلطنتی استکهلم سر زدم رشته ی عمران هم دارند شاید عمران رفتم تا شهر سازی البته شهر سازی را دوست دارم اما یکمی از شما چه پنهان سوئد دپارتمان خوبی ندارد برای این رشته اما عمران یکمی بهتر است
    گرچه خانه سازی همان خانه سازی است که در کودکی مساختیم
    خوب خانم معلم 25 دقیقه به سخنرانی امده است اگر الان بروم تا پنج دقیقه ی دیگر میرسم خوب دیگر از فایده های خانه ی خوب این است که به مدرسه البته به کودکستان نزدکیتر باشد کودکستان همان دبیرستان است البته کودکستان و دبستان پیاده فکر کنم 30 ثانیه راه است از جلوی در خانه هوا امسال یکمی سرد است الان 13 درجه است و تابستان هم گرم بود خیلی گرم فکر کنم چین و امریکا و کشورهای صنعتی باید به من جواب گو باشند البته خودم هم باید جواب گو باشم من رفتم خدانگهدار
    سلام
    بازم عیدتون مبارک
    دست گل شما و همه ی بچه ها درد نکنه ... خدا خیرتون بده .....
    خدا رو شکر ...
    پاسخ:
    عید شما هم مجددا مبارک زهرا سادات حسنی خانم گل ....
    دل شما هم شاد
    یه دنیا بــــــــــــــــــــــوس
    با هزاران شاخه گل
    پاسخ:
    من مامان و مادر شوهرم رو دکتر برده بودم خودم چیزی نیست خیالت راحت باشه ...
  • ارادتمند mrs teacher
  • khanom moallem aziztar az jan salam .
    khoda kheiret bede . taze ye pishnahad daram , az dafe haye bad mitonid goshte shotor ke ham arzontare ham khoshmaze tar bedid

    chera dige be ma sar nemizanid .

    از پى دیدن رخسار تو موساى کلیم

    سال ها بر سر کویت به عصا تکیه زن است


    آدم و نوح و سلیمان و مسیحا و خلیل

    همه را مِهر ولاى تو به گردن رسن است
    پاسخ:
    ولی یادتون هستم .... مطمئن باش .
    سلام بزرگوار

    طاعات و عباداتتون مقبول درگاه احدیت

    اینجا بسی خبها بوده و ما بیخبر ماندیم

    عید شما هم مبارک

    همینکه هستم و مینویسم و روزه میگیرم یعنی فعلا خوبم

    و خدا رو شکر

    دوباره من هستم
    فقط نظرات من هست که اینجا پر شده است چند تا عکس گرفتم ببینید
    رمزش هم هست:mohammadi
    امروز از ان روزها بود امشب هم قرار است من غذا بپزم انشالله که نسوزد
    خدانگهدار
    پاسخ:
    امیدوارم که ملت فردا جون سالم در ببرن از دست پختت !!!!
  • دست نوشته دانشجو
  • سلام خانم معلم
    اگه به من باشه که دوست دارم توی همه طرحا شرکت کنم اما چه کنم که دانشجویی و..............................هزار نامه نانوشته که بماند ولی برای پیشنهاد سمانه خانم موافقم ولی دقیق نفهمیدم چه جوریاست؟ ولی خوب شما هم خوب بانی خیر شدیدا خدا خیرتان بدهد خوبه خوب فعالید همینطور ادامه بدهید تا................................................................................
    پاسخ:
    ضمنا خدا به همه ی اونایی که کمک کردن خیر بده من چکاره بیدم ....
    این هم ادرس وبلاگwww.mohammadi.seمن برایش دامنه خریدم در حدود 45 هزار تومان به دوستم در ایران گفتم گفت خیلی گران خریدی در ایران دامنه را برای یک سال حد اکثر شش هزار تومان میفروشند
    من نمیدانمم دیگر مالیات است بقیه اش شاید به خاطر همین است که ویکی لکس میاید سوئد سایتش را راه اندازی کند
    پاسخ:
    نیست خیلی با وبلاگت داری کار میکنی و تند تند پست میزنی رفتی دامنه خریدی ؟ !!!!
    نوچ
    من الان دچار افسردگی ام
    پاسخ:
    همون زهر ..... !!!!
    اقا من میگم انتخاب مبصر رو به رای بذاریم و خیلی دموکراتیک مبصر انتخاب کنیم وگرنه مجبوریم کودتا کنیم بعضیارو از اریکه قدرت به زیر بکشیم.
    پاسخ:
    خوب حالا مشکلش چیه ؟ !!!! دی !
    خانوم
    سلام

    میگم اگر قراره ختم قرآن بذارید خب بذارید دیگه

    جز جز مشخص کنید هر کسی بیاد جزئشو بگه بخونیم دیگه

    اگر قرارشد من جز اول و دوم رو میخونم(همون شکلک مخصوص خودم)
    پاسخ:
    اگه 30 نفر بشیم و همه متعهد بشن هر روز بخونن من حرفی ندارم
    خانم سلام.
    خانم اسم دکتر شد دلم هری ریخت پایین.
    الان سمیه آنلاین بود ازش پرسیدم گفت مامی شوشو رو بردید.
    خوب توضیح میدادید ! نمیگید ما دلامون قد یه بچه گنجیشکه!!
    به قول مهدی(آیکون کسی که کمی داره خودشو لوس میکنه)
    پاسخ:
    چقدر میچسبه این لوس کردناتون !!
    این پیشنهادم هستم ! آفرین به سمانه خانم همکلاسی مجازی گل!
    می پرسید مشکلش چیه ؟! گاز می گیره، مگه نمیگیره؟
    پاسخ:
    اااای بابا ، خوب هر کسی وسیله دفاعی اش یه چیزیه دیگه !! به خاطر وسیله دفاعی که یکی رو خلع مقام !( بر وزن خلع لباس ) نمیکنن .... اذیتش نکنین گاز نگیره !
    خانم معلم برای من هم بگذارید یک حزب
    خدانگهدار
    پاسخ:
    محمد جان ، برای حزب باید 120 نفر بشیم ما زورکی 30 نفر میشیم !!
    ok one slice
    پاسخ:
    اگه عده به حد نصاب رسید خبرت میکنم
    برای هرمقداری که برنامه ش رو تنظیم کنید . فرقی نمی کنه . انشاالله مداومت داشته باشه و فقط خاص ماه رمضان نباشه
    پاسخ:
    نمیدونم منظورت طرح اکرام بود یا ختم قرآن !
    اگر میشه انتخاب کرد... میشه من جز شونزده رو بخونم ؟؟!!
    من پیشنهادتون رو لینک می کنم تو وبم که تعدادمون بیشتر شه با اجازه تون .
    پاسخ:
    دستت درد نکنه .... باشه فعلا که مشکلی نیست شما 16رو بخون ...حالا چرا ؟ !
    ئه شروع شد ختم قرآنمون ؟ بخونم یعنی ؟
    آخه طه تو جز 16 ست ...
    پاسخ:
    میخواین بنویسم جزء ها رو و برای یه روز خاص بزاریم مثلا 26 ماه رمضون ؟
  • نگاه ساکت باران......
  • سلام.....التماس دعا....خیلی.......
    پاسخ:
    محتاجیم .....ما بیشتر ......
    سلام
    خدا خیرتون بده. خوندن و دیدن این حرکتا باعث آدم تکون بخوره. ینی میشه یه کارایی کرد...
    اگه واس شب 23 دعا میخاید، التماس دعا...
    یاعلی
    پاسخ:
    بله که برای شب 23 دعا میخوام .... چکار باید بکنم ؟