شتابی برای شناخت :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


شتابی برای شناخت

خانم معلم | جمعه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۰، ۰۸:۳۴ ق.ظ | ۱۹ نظر

میلاد پیامبر رحمت و نوه ی گرامی شان مبارک باد

قال ابو عبدالله علیه السلام :

یا زراره ! ان ادرکت ذلک الزمان فالزم هذا الدعا :

اللهم عرفنی نفسک ، فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک ،

اللهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک ،

اللهم عرفنی حجتک فانک ان لم تعرفنی حجتک ضللت عن دینی .

 

امام صادق علیه السلام به زراره فرمودند:

اگر زمان غیبت را درک کردی ، این دعا را همیشه داشته باش :

خدایا ، خودت را به من بشناسان که اگر خودت را به من نشاسانی ، پیامبرت را نخواهم شناخت ،

خدایا رسول خودت را به من معرفی کن چون اگر رسول تو را نشناسم ، حجت تو را نخواهم شناخت ،

خدایا حجت خود را به من معرفی کن زیرا اگر حجت تو را نشناسم از دین خود گمراه شده ام .

بحار ، ج۵۲ ، ص ۱۴۶

پیامبر تجلی اعظم است ، خداوند از عشق وجود پیامبر است که عالم را آفریده و از طریق مجرای وجودی ایشان است که فیض خداوندی شامل حال بندگان می شود ، شاگردِ خصوصی خود ِ خدا ... تنها اوست که به مکتب نرفته مسئله اموز صد مدرس شد ، و شناختش ، شناخت خداست و شناختش شناخت حجت بعد اوست . روایت  است که از امام حسین علیه السلام پرسیدند : " یا اباعبدالله ما معرفت الله؟ " خدا شناسی یعنی چی؟ حقیقت معرفت خداوند چه چیزی است؟ امام فرمودند : "یعنی معرفت امام زمان" ...یعنی امام زمان و وقتت را بشناس ، جمعه شد و باز یادمان امد که حجت ِ خدا نیامد ، اما چه کنیم بر این انتظار ؟ دستور را امام صادق فرموده اند ، پس باید شتافت برای شناخت .

پ. ن : در کتابخانه ام به دنبال کتابی از زندگی نامه ی پیامبرم بودم ، کتاب جیبی کوچکی با کاغذ های کاهی از زمان های کودکی ام به نام زندگی نامه ی حضرت محمد صلی الله علیه و آله توجه ام را جلب کرد ، ورق زدم و خواندم ، شاید بیشتر ِ مطالبش آشنا بود ولی مطالبی هم دیدم که برایم تازگی داشت ...

کتابخانه تان را گهگاهی غبار روبی کنید ، چیزهای جالبی پیدا می کنید ...

  • خانم معلم

نظرات (۱۹)

سلام دوست خوبم !

وبلاگ خوبی داری می تونه بهتر هم بشه !
عزیز من اومدم یه حرکتی زدم اما نیاز به کمک تو هم دارم ، من اولین سایت آموزشی تعمیرات سخت افزار کامپیوتر رو زدم برای اولین بار تو ایران اما نیاز به عضویت تو هم دارم بیا عضو شو خوشت نیومد فش بده برو !!!!

اگر دنیال یه سایت خفن تفریحی هم میگردی پیشنهاد من این سایت هست

http://www.gc-tm.com/Funny/index.php
پاسخ:
معمولا که نه ، همیشه این نوع کامنتها رو تایید نمیکنم ..این یکی رو محض دیدن بقیه هم گروهی هایتان تایید کردم ...من اهل این چیزها نیستم خواهشا دست از سر ِ مبارک بر دارید ...
سلام
وبلاگ بسیار خوبی داری,تبریک میگم و آرزوی موفقیت بیشتر براتون دارم
لطفا به وبلاگ من هم سر بزنید
ممنون
دکتر نیما
پاسخ:
ممنون ... چشم .
در پناه مهرش باشید...
سلام...
پاسخ:
عیدتون مبارک ...
  • فرزند کوچکتون سید محمد حسین
  • سلام وقت به خیر... من هم عاشق این کتاب های قدیمی ام که حرف هاشون هیچ وقت قدیمی نمیشه...
    پاسخ:
    عیدتون مبارک
  • حدیث آرزومندی
  • سلام خانوم معلم
    میلاد مبارک
    انشالله بتونیم بندگی کنیم منتظر واقعی باشیم... راستش بابت اون موضوعی که گفتم هنوز ناارومم حالم اصلا خوب نیست برام برای ارامش این دل دعا کنید شاید با دعای شما خوبان کمی اروم بشه. دیشب انقد گریه کردم که مامان شاکی شد ازم و از دستم ناراحته. دیگه نمیدونم چیکار کنم درمونده ام.
    راستی تازه نوشته جرقه رو خوندم یعنی واقعا خانوم معلم دوسم نداشته جواب نداده؟؟؟ حیف جرقه الان اصلا حال خوشی ندارم وگرنه یک کل کلی راه می نداختم
    خانوم معلم منو دوست هم نداشته باشن منت سرم می ذارن و این چندخط کامنت من رو می خونن همین برام کافیه...
    یاعلی
    پاسخ:
    مطمئن باش دوستت دارم
  • مـــــــن او
  • سلام ....
    به روز هستم....
    کلیک رنجه بفرمایید...
    منتظر نظراتتون...
  • پسر خانم معلم
  • سلام
    عیدتون مبارک
    وقتی پستتون و خوندم بی مقدمه رفتم سراغ کتابای قدیمیه پدرم...مطمئنم خیلی حرف توشون هست که باید یاد بگیرم...
    عیدتون مبارک...
    پاسخ:
    عید شما هم مبارک ...
  • فرزند کوچکتون سید محمد حسین
  • بزرگی و بزرگواری از خودتونه خانم معلم...

    عید شما هم مبارک... ;-)
    سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام

    خوب بازم عیدتون مباااااااااارک

    چه خوب ! این آهنگ سامی یوسف هم مثل بقیه ی آهنگاش خیلی قشنگه ، خیلی ... تقریبا هر وقت قاط میزنم میشینم آهنگای سامی رو گوش میدم به خصوص این !!!

    من که تا امروز گرفتم سه تا از اون کتابایی که بهم دادید رو خوندم ... خیلی خوبن ... ممنونم ...

    بوس ... بوث ... بوص ... بوS ... بو3 ...
    پاسخ:
    خواهشات ..ناقابل نبودن چون کتاب ناقابل نیست ولی برای شما هر چی بخریم کم دادیم ...
    عیدتون مبارک خانوم معلم
    خدا مادرتون رو رحمت کنه ان شا الله
    پاسخ:
    عید شما هم مبارک ... خدا اموات شما رو هم رحمت بفرماید مخصوصا پدربزرگ کوچولوی ما رو !
    سلام

    عیدتون مبارک و میمون

    بلی ! کلا کتاب و کتابخانه و کتابدار چیزهای (!) جالبی ند
    پاسخ:
    کلا کتابدارها چیزهای !!!!! جالبی اند ... خنده
    سلام
    عیدتون مبارک
    تولد پیامبر رافت و مهربانی رسول گرامی اسلام و رئیس مذهب جعفری بر شما و همه ی دوستان مبارک
    پاسخ:
    سلامت باشین ...
    سلام
    گل گفتی عزیزم....کتابها گنج هستند ...حالا اگر خاک خورده باشند که معلومه دارند عتقیه هم میشناما واقعا همینه گاهی وقتی نوشته ای از خودمون را که سالهاست ندیده بودیمش را لای یه کتاب دوران مدرسه پیدا می کنیم و حس وحال اون موقع و متن روبرو را که الهام نگارش اون متن بوده رامقاسه میکنیم خیلی جذابه...تازه یه وقتایی از سر خودشیفتگی میگیم ای بابا اون موقع ها عجب قلمی داشتیما
    پاسخ:
    نوشته های شما رو توی دوران ابتدایی باید گرفت و خوند مطمئنم از همون موقع دست به قلم بودی ...
    رسانده ام به حضور تو قلب عاشق را
    دل رها شده از محنت خلایق را

    دلی که پر زده تا آستان احسانت
    که غرق نور اجابت کنی دقایق را

    بر این کویر ترک خورده‌ی دل خسته
    ببار جرعه ای از کوثر حقایق را

    « رحیمی »
  • صفحه های صبحگاهی
  • خدایا خودت را به من بشناسان که اگر خودت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه شده ام ...

    + خدا پدر و مادرتون رو رحمت کنه.
    سلااااااااام

    وااااااااای ! نمیگین آدم سکته میکنه میفته رو دستتون ؟!

    حالا کدوم زهرا رو میگین ؟! من که هیچ گونه آشنایی با این دختر ندارم ! آهاااااااان ! نکنه همونی رو میگین که تا می خواست یه چی بگه جونش در می اومد ؟! و شما هی زهرا حرف بزن ، زهرا بگو ، زهرا ..... و انرژی چند ماهه ی شما رو هم یه جا می گرفت ؟! ..........

    چی کشیدین از این دختر !!!!!!!!!!!


    چی ؟! پوست ِ شما رو ..... !!!!! بدین پوستشو خودم قِلفتی می کنم !!!!!

    وای وای !! نگین که یادش میفتم واقعا می مونم توش !!! کی بود ؟!

    میگم ولی من تا اون جایی که اطلاع دارم این دختر هنوزم که هنوزه شرش رو کم نکرده !!! فک کنم حالا حالاها هم دست از سرتون برنداره !!!

    می خواین یه سر بفرستینش پیش من ببینم دردش چیه که لالمونی گرفته ؟! اگه نشد ارجاعش میدم به خودتون !!! اون موقع خودتون می دونید و خودش !!! فقط نزنیدشا گناه داره !!!

    چطوره ؟!
    پاسخ:
    خوبه ...صد در صد موافقم ...
    سلام آقا ممد رضا نقدی گفتند کشورهای دیگر از ما دارند یاد میگیرند و کشورمان در خارج خیلی خاطر خواه دارد. در سوریه ، مصر، عراق، افغانستان و غیره مردم پرچم ایران را میسوزانند. در تایلند ، هند ، و بقیه هم که گند بالا آوردیم چون میخواستیم اسرایلیها را تقلید کنیم.با آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه و غیره هم که خیلی وقت دعوا داریم. کدام کشور با ایران خوب هست؟ چین و روسیهٔ بی‌ ایمان؟ خدا حفظتان کنه.
    پاسخ:
    کمی فقط کمی بصیرت ! همین و همین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی