پیرغلام ِ انقلاب :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


پیرغلام ِ انقلاب

خانم معلم | شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۰، ۱۰:۱۴ ب.ظ | ۲۷ نظر

روی نرده های وسط خیابان انقلاب نشسته بود و جمعیت را مینگریست . اشکهایش از چشمان ِدرشت و آبی ِ زیبایش بی وقفه سرازیر می شدند انگار که غم ِ ایام را اینگونه از دلش میزدود .

 با دیدنش دلم گرفت . کنارش رفتم و سلامی کردم .

پرسیدم : چرا گریه می کنید ؟

گفت : دلم می سوزد . روزگاری خودم از گردانندگان این جمعیت بودم ! حالا پای رفتن ندارم . نمیتوانم همراهشان باشم ... 

گفتم : هنوز هم هستید ... حضورتان ، دعایتان بدرقه ی راه ِ این مردم است .

گفت : آن زمان ، جمعیت تا نزدیکی میدان آزادی بود ولی الان ... و نگاهش را چرخاند سمت جمعیت خروشانی که از سمت میدان فردوسی در حال حرکت بود و نمیشد برایش انتهایی در نظر گرفت ...

خندیدم و گفتم : آن زمانها ما از تهران نو پیاده حرکت میکردیم تا آزادی . پیاده میرفتیم وبر می گشتیم . الان از همانجا مردم مترو سوار می شوند تا آزادی !! ... راهپیمایی ها آسان تر شده !

خندید و گفت : بله ، مترو پیمایی ...

 

و بواقع نصف جمعیتی که روی زمین در حال حرکت بود ، زیرِ زمین در متروها بودند . این مردم به چیزی اعتقاد دارند که تمام معادلات دشمن را بر هم میزند ، چیزی که از درک آن عاجزند .  این مردم آن حرکت عظیم ، این انقلاب بزرگ را باور دارند ، هر چند که کاستی هایی در زندگی را شاهدند ولی میدانند بقای انقلاب و حکومت اسلامی که برایش آن همه شهید و اسیر و جانباز داده اند ، بالاتر از هر مشکل و دعوایی است که در کشور بر سر ِ مسائل کلی و جزئی صورت میگیرد ، مسائلی که ملل دیگر شاید اگر با ان روبرو می شدند قید انقلاب و پایبندی به رهبرشان را میزدند و لب به اعتراض می گشودند اما این مردم گرچه بسیار سخت ، اما تحمل میکنند ، غر میزنند ولی انقلاب و رهبرشان را کنار نمیزنند و در راه ِ حفظ و پاسداری از ان می کوشند .

خدا قوت ملت قهرمان ایران ...

 

پ . ن : از راهپیمایی که برگشتم با این اینترنت در حال جنگم تا بلکه تصاویر گرفته شده را آپلود کنم . متاسفانه سرعت پایین چنین اجازه ای را نداد . باشد شاید وقتی دیگر ...

پ.ن ۲ : ابتکار جالب شهرداری دعوت از تمامی استانها بود که در جای جای خیابان انقلاب غرفه زده بودند و نمونه های سوغاتی ، صنایع دستی ، محصولات غذایی و پوشاک خویش را به نمایش در اورده بودند . موسیقی سنتی هر قومی نیز شادی بخش جمعیت بود و در این بین جوانهایی هم بودند که تقاضای شاباش !! داشتند با ان همه فعالیتشان !!! ....

پ.ن ۳ :برای شادی روح مادر یکی از بچه ها و صبوری دل خودش وبرادراش دعا کنید .

جهت امرزش روح این مادر عزیز بخوانیم فاتحه مع الصلوات . اللهم صل علی محمد و آل محمد

  • خانم معلم

نظرات (۲۷)

ما در ره ِ عشق نقض ِ پیمان نکنیم
  • حدیث آرزومندی
  • سلام به خانوم معلم مهربون خودم
    بیخود از همون اول مهرتون به دلم نیفتاد می دونستم حرفاتون از یه جنس دیگه اس ممنون بابت همه چی
    اما در مورد این پست، دلم به حال این پیرمرد حسودی کرد.. بدجور کاش من جای او بودم امروز وقتی به خود امدم که دیگر وقتی برای حضور در راهپیمایی نمانده بود و فقط یک حسرت نصیبم شد..... و لحظه ها می گذرند و تنها حسرت است...
    وای از یوم الحسره...
    التماس دعای زیاد.
    یاعلی
    پاسخ:
    محتاج دعاییم زیاد ...
    امروز با وبلاگتون آشنا شدم . دوستش دارم . خوشحالم که یه همکار اهل دل پیدا کردم . اگه دوست داشتید سری به ما بزنید .من لینکتون کردم .
    پاسخ:
    چشم قابل باشم حتما سر میزنم ...
    برقرار مانید و برقرار باشد راه پـــــــــــــــیـــــــــــــمــــــــــــــــــــا یــــــــــــــیـــــــتـــــــــان...
    سلام و یا حق!!!
    کلی حرف داشت عکس و اشک و نوشته هات بانو...
    چقدر خوبه تو شلوغی هم به ادمها را از دریچه مهربانی نگاه کنیم...
    قلم و نگاهت همچون همیشه پراز نور و باران باد...
    پاسخ:
    ممنون مهربونی هات ...
    سلام
    من هم در این مترو پیمایی شرکت کردم
    عکس هام رو هم گذاشتم اگه تونستین خوشحال میشم نظرتون رو ببینم...

    سلام
    چشم ...انشا الله ...
    فقط ای ول به این مردم ...

    فقط همین .



    آدم بین ِ این همه خوبان پر از حس ِ خوبیه ...
    امروز دلم برای کشورم سوخت ... دلم برای کشورم می سوزه ... دلم می خواد بازم برم اون جا ... کاش امام زمان زودتر بیاد
    اصلا انقلاب قابل تحلیل نیست
    فقط قابل دیدن و لذت بردن است ...
    جدی از تهران نو پیاده می رفتید؟؟؟

    کار شهرداری خوب بود !
    پاسخ:
    بله عکس هم گرفتم ولی فرصت آپلودش نشده هنوز ...
  • پسر خانم معلم
  • مترو پیمایی
    سلام
    چه تعبیر جالبی
    همونطور که نمودار فللاکت به پایین کشیده شده، خیل عظیم مردم هم به زیر زمین کشیده شده
    پاسخ:
    مسیر زندگی انسان بالا و پایین دارد ... مسیر حرکت هر انقلابی هم همیشه رو به صعود نیست ، بالا و پایین دارد ولی سکون ندارد ... رو به جلو در حال حرکت است با تمام فراز وفرود هایش ...

    سلام
    خداوند روز بروز بر عزت و اقتدار این ملت بیفزاید.
    پاسخ:
    انشا الله ...
    سلام
    به آیین دل

    رای رسیدن چه راهی بریدم
    در آغاز رفتن به پایان رسیدم

    به آیین دل سر سپردم دمادم
    که یک عمر بی وقفه در خون تپیدم

    به هرکس که دل باختم داغ دیدم
    به هرجا که گل کاشتم خار چیدم

    من از خیر این ناخدایان گذشتم
    خدایی برای خودم آفریدم

    به چشمم بد ِ مردمان عین خوبی است
    که من هر چه دیدم ز چشم تو دیدم

    دهانم شد از بوی نام تو لبریز
    به هرکس که گل گفتم و گل شنیدم

    قیصر امین پور

    سلاااااام

    م م م م م

    خوب ، عرضم به حضورتون که گمونم معدلم 20 میشه !!!!!
    پاسخ:
    به افتخارش یه کف مرتب !!!
    سلام خانوم
    اجازه؟
    می بینیم که بچه های کلاس ما فارغ التحصیل شدن! اما شما هنوز خسته نشدین و دارین به ورودی های جدید درس می دین! ما هم که طبق معمول رفوضه شدیم و توفیق پیدا کردیم با همین بچه های جدید بشینیم پای درس شما، اما باور کنید باز هم حرفاتون برام جدیده...

    آخی! چه پیرمرد با صفایی،البته نمی دانم چرا این قدر خداوند به ملت ما پیرمرد و پیرزن های با صفا داده! حیف که کم کم دارند می روند...و ما هم غافلیم از این که دمی کنارشان "حکمت" و پند بگیریم بلکه این چند روز باقی مانده مان به "طاعت" بگذرد.

    مخلص شما.
    علی مددی.
    پاسخ:
    باشد که از اطاعت اینان پند گیریم ...
  • یاس بوی مهربانی می دهد!
  • خدا قبول کند راه...پیما...یی... شما را!
    پاسخ:
    خدا از هر کسی که قدمی بسویش و در راهش بر میدارد( هر حرکتی را) قبول بفرماید ...
    خواندمت...
    جز سکوت حرفی نمی تونم بزنم....
    باش
    خانووووووم نظر منو پس بدید

    من اینجا نظر فشانی کردم

    پ کو ؟؟
    پاسخ:
    نظرت سیو نشده به من چه ! ئه !
  • مهدیه بانو
  • من نرفتم راهپیمایی ولی ملیحه رفته بود می گفت شلوخ بوده!

    سلام

    خدا رحمت کنه مادرشون رو و مادر شما رو
  • سفید کمرنگ
  • سلام
    این عکس همون کسیه که پست درموردشه ؟
    چقدر عزیز ...

    خدا قوت
    پاسخ:
    یه عکس از چشماش گرفتم وقتی داشت با حسرت جمعیت رو نگاه میکرد هنوز فرصت نکردم آپلودش کنم ... دلم براش کباب شد ...
    از همه این ها بگذریم خانم چشماتو درویش کن .......
    سلام خانم پایانامه ام تموم شده دفاع کردم ولی حقمو بهم ندادن ...
    پاسخ:
    می بوسمت ...
    بازم بنویس
    پاسخ:
    مگه قرار بوده ننویسم ؟ خنده
    اللهم صل علی محمد و آل محمد "ص"...
    سلام
    ی وقت فکر نکنید یادتون نیستم !صبحا هی میگم هر وقت بیکار شدم میزنگم ! ولی نمیشم
    ظهرا تا میام خونه و گاهی میرم کلاس گاهی هم سر کار تا میام شبه !شبا هم که... چیه؟ کارم زیاده دیگه مثلا دیکته میگم و ... !
    نمیدونستم شعری که میگن بعضیا شبا بیدارن اینقققققققد حقیقته !
    ولی ملالی نیست ... سربازی هم عالمی داره ...
    گفتم که بدونید واقعا به یادتونم !
    دیگه چه خبر !؟ خوبید یا بهترید؟
    پاسخ:
    منم یادتون هستم ...
    سلام، قبلان کارگر افغانی میگرفتم چون هم ارزن بودند و هم کارگرهای خودمون کارهای اینها را نمی‌خواستند. اخیرا تمام کارگرهمون ایرانی‌ هستند چون خیلیها بیکارند و نون شب ندارند. در حالی‌ که این به اصطلاح محافظان انقلاب هر روز تو سر و کلّه همدیگر میزنند و سر پولشون دعوا میکنند. انقلاب همین بود؟ گرسنگی، بی‌ عدالتی، بیچارگی. این انقلاب تا الان فقط برای نه مسلمانان و بی‌ خداها مثل چین و روسیه خوب بوده.
    پاسخ:
    موفق باشید .
  • دیوونه غربتی!
  • سلام علیکم
    در مورد پی نوشت2 ی شما بایستی عرض کنم که این این دعوت از سوی "حرکت ملی همه ما" صورت گرفته بود که هیچ ربطی به شهرداری نداشت. و یک حرکت ملی بود.
    لطف کنید و این رو اصلاح کنید.
    تشکر
    دعا بفرمائید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی