عشق -حرکت - عاشقی :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


عشق -حرکت - عاشقی

خانم معلم | جمعه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۱، ۱۲:۰۰ ق.ظ | ۲۴ نظر

برخیز  تکان  بخور  برو  حرکت کن

بعدا  بنشین  حضرت  او  دعوت  کن

یا  عاشق  او  باش و  بسویش  پر زن 

یا دست بکش از او و خود راحت کن

رسول قجاوند

 با توجه به شعر فوق ، نتیجه گرفته می شود که :

1- برای رسیدن به چیزی که مطلوب انسان است باید حرکت کرد .

2- اگر طالب رسیدن به آقا هستی ، الکی نگو عجل علی ظهورک، بعدا تو چشمشون نمیتونی نگاه کنی ها، نه که نتونی نگاه کنی اصلا نمیتونی سرت رو بلند کنی و نه اینکه نتونی سرت رو بلند کنی اصلا نمیتونی سمت آقا بری .یعنی دلت میخواد هر جا آقا هست از خجالت تو نباشی بلکه آقا ببینه تو رو و یه چیزی بهت بگه ... درست عین حالیه که من با خانم فاطمه زهرا سلام الله دارم ... یه رودربایستی شدید که با هیچ کسی ندارم ، اصلا روم نمیشه صداشون بزنم ، انگار حی و حاضر اینجا ایستاد ند و منو نگاه می کنند و ... (دیگه بقیه اش بین من و ایشونه نیاز به توضیح بیشتر نداره )!! ...

3- اگه عاشقشی مث عاشقا از در بیرونت کردن از پنجره بری تو ، اگه کتکت زدن خم به ابرو نیاری ، اگه ، اگه ، اگه ... هر چی شد پاش بایستی محکم و قرص ... سینه جلو بدی و بگی من عاشق و فدایی حضرتم ، کسی چیزی گفت ؟!!! ...( بدم میاد از اینایی که ادای عاشقا رو در میارن و با یه تشر از راه به در میشن ، یا تا مشکلی سر راهشون میبینن زود جا میزنن )

4- اگه نمیتونی نباش ، برو ، ( یاد یه روایتی افتادم از پیامبر صلی الله علیه و آله که فرمودند صدقه بدهید . یکی از یاران فرمود اگر نداشته باشیم چه کنیم ، فرمودند لبخند بزنید ! ) بعضی وقتا بعضی ها خیلی چیزها رو میگن مثلا که ، بابا ما توان نداریم ، سواد نداریم ، امکانات نداریم ، اما هیچ وقت خدا ،از بنده هاش بیشتر از توانشون چیزی نخواسته ، هر کسی هستی در هر لباسی و هر ایده ای و هر زبانی و هر طبقه ای ، میتونی یه جوری در رکاب آقا باشی فقط باید راهشو پیدا کنی ... اما اول باید عاشق بشی ، عشق هم تا اونجا که من میدونم همین جوری پیدا نمیشه ، خود خدا یه جوری ، یه جورایی می اندازه تو دل ِ آدم ، چه جوریاشو نمیدونم ، فقط میدونم اگه عاشق شدی برای رسیدن به عشق هر کاری میکنی ، هر کاری ... 


پس بهتره اول یه نگاهی به دل هامون بکنیم ، محکش بزنیم و عیار عشقمون رو در بیاریم و ببینیم اصلا چیزی به نام ِ عشق اونجا هست یا نه ؟ بعد این همه سر و صدا بپا کنیم ... 

والسلام 


  • خانم معلم

نظرات (۲۴)

داشتم می خوندم یاد اون روزا و نامه های چرت ِ خودم و نامه های شما افتادم !!! این که وقتی عصبانی باشین یا حرصتون گرفته باشه یا بخواین جدی حرفی بزنین این جوری میشه !!! اون موقع ها خداییش ترسم می گرفت !!!

ما که خیلی وقته دست کشیدیم رفتیم پی کار خودمون ! یعنی هنوز جرأت حرکت کردن رو پیدا نکردیم ! حرکت کردن نیاز به یه چیزی داره ! به یه چیزی مثل خواستن مثل مایل بودن مثل دوست داشتن مثل احساس نیاز کردن ! تو که می دونی اهلش نیستی خوب شروع نکن تا اهلش بشی ! تو که می دونی تا یه جاییش می مونی و جا می زنی خوب اصلن شروع نکن تا اون چیزی رو که باید به دست بیاری بعد ! اصلن تو که نمی دونی چی داری میگی هیچ چی نگو ! شاید همه ی این ها از آگاهی کم باشه ! یعنی خیلی چیزا از عدم آگاهیه !

سلام
اللهم عجل لولیک الفرج
خانم معلم. چرا فونت نوشته هاتون اینقدر ریزه؟ نمی گید ما پیرمردیم چشمامون ضعیفه؟
از تو حرکت از خدا برکت ...
ای دل اگر عاشقی در پی دلدار باش بر در دل روز و شب منتظر یار باش
دلبر تو دایما بر در دل حاضر است رو در دل برگشای حاضر و بیدار باش
دیده‌ی جان روی او تا بنبیند عیان در طلب روی او روی به دیوار باش
ناحیت دل گرفت لشگر غوغای نفس پس تو اگر عاشقی عاشق هشیار باش
نیست کس آگه که یار کی بنماید جمال لیک تو باری به نقد ساخته‌ی کار باش
در ره او هرچه هست تا دل و جان نفقه کن تو به یکی زنده‌ای از همه بیزار باش
گر دل و جان تو را در بقا آرزوست دم مزن و در فنا همدم عطار باش
سلام خانم معلم مهربانم

دیگر سوسو هایش به اتاق تنهایی من نمی رسد...
انگار عادت کرده باشم به تاریکی...
از نور می ترسم...
وحشت زده تپش قلب میگیرم....

کاش بزرگ نمی شدم...

التماس نور
سلام

والا اکثرا فقط لفظا می خوان آقا بیاد چون اینجوری به نفعشونه!!!!! وگرنه تاحالا آقا میومد!!!!!
بگذریم

موفق باشی و شاد
در پناه حق

پاسخ:
کتاب کمی دیرتر رو حتما بخونید !
سلام عزیز بی تردید
ممنون مهربونیاتون .. منم دلم براتون خیلی تنگیده بود .. جالب اینکه همون حوالی که کامنت گذاشته بودین منم توی بلاگتون بودم .. فک کنم همینه که میگن دل به دل راه داره ؛)
بچه ها خیلی پاکن .. احساساتشون بکره .. خوشحالی و غمشون از ته دله .. و جالب تر اینکه یا سریع الرضان و زودی با هر چی خوشحال میشن.. یکی از ارزوهای گمشده من و آبجی مریمم زدن یه شیرخوارگاهه دعا کنید بشه .. دعا کنید لایق باشیم و بتونیم خدمت کنیم
..
برای این پستتون حرفی برا گفتن ندارم .. می دونم مدعیم فقط .. می دونم فقط انتظار دارم و به قول دوستی ماها فقط بلدیم برای ظهور سی دی بزنیم و بنر کار کنیم
هر چند با اینهمه .. با اینهمه رکود .. باز هم نمی تونیم نباشیم .. باز هم نمی تونیم نگیم .. باز صدای العجل العجلمون در میاد .. دعا کنید ادم شم .. دعا کنید لااقل سد ظهور نباشم ..
..
یه پست زدم به عشق خودتون .. از اون عکسا ؛) (الان هر کی بخونه چی فک میکنه :)) ).. خوشحال میشم ببینید :)
علی علی
پاسخ:
میدونی که من خیلی عکسایی که میزاری رو دوست دارم ... مث خودت قشنگن ...
میدونی یاد اون حدیث افتادم که یک بنده خدای رو سیاهی مست کرده بود و روی خودش رو از امام پنهان کرده بود.... اما م صادق براش پیغام فرستادن که هر کاری می کنی بکن فقط از ما رو بر نگردون.....
شاید مضمون این حدیث این باشه که نکنه شرم حظور حجاب باشه بر بدی من... که اگه اعتقاد داری به اینکه اعمالت دوشنبه ها و جمعه ها به آقا عرضه می شه پس فقط شرم باشه چون حضور هست...

این نوشته هم شد قوز بالای قوز دلتنگی های این روزهی من...
  • حیران خراسانی
  • من حرفاتو خوندم
    من با شماها تا حدودی هم عقیده ام تا حدودی مخالف من مثلل شماها نیستم دینم جداست
    لینکت میکنم چون نزدیک ترین افراد تو جامعه بخدا شماها هستید خانم معلم
    اگه معلم منم بشی ممنون میشم من شبهات ذهنم رو تو وبم تو بخش دین خرافاتی نمیخواهم نوشتم
    راستی وب ساده ای داری
    پاسخ:
    من در خدمتونم ... حتما سر میزنم بهتون .
    خب میدونی اصولا نشستن و منتظر موندن خیلی راحت تره تا بخوایم دست به حرکتی بزنیم که میدونیم باید کلی براش زحمت بکشیم
    چیزی که سخته یل برامون سخت توصیفش کردن همین قدم اول مقامت تومون ایجاد کرده
    پاسخ:
    مسئله همون احساس نیازه ... من کلا همه چی رو این طوری میبینم ... نیاز ...نیاز
  • فرزند کوچیکتون سید محمد حسین
  • با سلام خدمت خانم معلم گل خودمون:


    شاید مصراع آخر این طوری باشه:

    " یا دست بکش از او و خود راحت کن "

    این طوری نیست؟ آخه ویرگول وسط یه شعر کلاسیک؟! مردم چی میگن؟!


    + ممنون خانم معلم . عنوان پستتون زیباست و پر مفهوم...


    و این چه قدر تاثیر گذاره... :

    فرمودند لبخند بزنید!


    پیروز باشید خانم معلم گل.
    ممنون مهربونیتون
    این عکسُ داداش صنوبری فرستادن .. فک کنم پسره .. آدم دلش غنج میره براش :دی
    شما که دلتون یه کهکشونه .. سما می خواد چیکار ؛)
    منم میس یوتونم شدید :*
    مراقبت کنید از حالتونُ بالتون
    علی علی
    پاسخ:
    تو هم مواظب خودت و دلت و بالت باش ...
    راستی .. اینُ چک کنید ببینید دانلود میشه یا نه
    http://shabbamah.persiangig.com/01_LOVETHEMEFROMROMEO_JULIE.MP3
    پاسخ:
    نه نشد ، بازم همون شکلیه ):
    انسان های خوش بین و بدبین هردو برای جامعه مفید هستند ، خوش بین هواپیما را اختراع می‌کند و بدبین چتر نجات را !
  • حدیث ارزومندی
  • سلام خانوم معلم
    عیدتون مبارک
    صدسال به از این سال ها
    انشالله که سال خوبی رو در پیش رو داشته باشید....
    یه وقتی خانوم معلم یادی از ما شاگرد تنبلا نکنیا... ما هم دل داریم عزیز...
    از قبل از عید نبودم تازه اومدم ببخشید عرض تبریک سال نو دیر شد.
    خیلی خیلی برام دعا کنید یادتون نره
    یاعلی
    سلام
    چک میل کنید ؛)
    پاسخ:
    چشم ...
    سلام
    سال نو مبارک
    عشق عیارش کم شده این چند وقته ...
    سردرگم شدم در این دنیا ...
    پاسخ:
    سال نوی شما هم مبارک ...
    سلام
    سال نو مبارک
    التماس دعا
    پاسخ:
    حاجاتتون روا ، محتاج دعاییم ...
    سلام وبلاگ قشنگیه به ما هم سر بزنی خوشحال میشم
    پاسخ:
    ممنون .چشم
    سلام
    سال نو مبارک. چقدر خوب میشد که همه اولین دغدغه هایشان برای نوشتن مسائل اینچنینی باشد.
  • زهرا تقوی راد
  • سلام همکار عزیز
    امروز گذرم به وب شما افتاد فرصت کردم بعضی مطالبتان را خواندم زیبا بود دبیر ادبیات هستم اگر اجازه دهید از مطالبتان در وب و کلاسهایم با ذکر منبع استفاده کنم نام وب من (امیر قافله عشق عج) است اگر فرصت کردید منتظر دیدار سبزتان هستم . در ضمن وب شما را با افتخار لینک کردم

    ایام فاطمیه بر امامزمان (عج)و پیروانش تسلیت باد

    یا علی
    پاسخ:
    ایام بر شما نیز تسلیت باد .
  • خاله سوسکه و همسرش
  • سلاممممممممممم خانوم معلم مهربون
    دعوتید
    کجا ؟ به فتو بلاگ خاله سوسکه و همسرش
    پاسخ:
    البته خانم معلم اسمی است که خودم انتخاب کردم ولی " مهربان " اش !!! را چه عرض کنم ... لطف دارید !
  • خاله سوسکه و همسرش
  • سلاااااااام
    1- وای ببخشید
    آدرسو اشتباهی کپی کردم :-D
    منتظرتونیم
    http://freelance-photographer.mihanblog.com/
    2- و البته خانوم معلم مگه میشه مهربون نباشه
  • نای دل فقط آه
  • پروانه ای آتش گرفت؛
    بال و پرش سوخت...
    پاسخ:
    آه از دلِ فاطمه ...
    سلام

    مادر دو بخش دارد: «ما» و «در» ، و ما هر چه می کشیم از بخش دوم است…

    شهادت بزرگ بانوی دو عالم بر شما تسلیت باد.
    پاسخ:
    کاش ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی