سرعت ، خطر ، آرامش :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


سرعت ، خطر ، آرامش

خانم معلم | جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۰۴ ب.ظ | ۱۸ نظر

1- از قم به تهران بر میگشتم و غرق در افکارم بودم که یه آن به خودم آمدم و به عقربه ی کیلومتر شمار نگاه کردم . بالای 140 را نشان می داد . پا را از پدال گاز برداشتم تا به 120 رسید و با اطمینان به راهم ادامه دادم . در طول راه چند باری این اتفاق ( خواسته و نا خواسته ) افتاد تا به فرودگاه امام ( ره ) رسیدم . به ساعت که نگاه کردم شاید 6 یا 7 دقیقه از زمانی که با سرعت ثابت 120 رانندگی میکردم جلوتر بودم ! 

در این فکر بودم که آیا سرعت بالا با این تفاوت ارزشش را دارد یا نه ؟ ... کمترین خطر ِ سرعت ِ بالا ، جریمه ی خدا تومنی توسط پلیس با دوربین های ثبت سرعت بالاست . از خطرات جانی اش که چیزی نمی گویم ...


2- از تلویزیون نماز ظهر از شبستان قم پخش می شد . با امام جماعت به رکوع رفتم و ذکر رکوع را سه بار تکرار کردم و به آرامی به سجده رفتم . آرامش سجده مرا به یاد سرعت بالایم در اتوبان انداخت . به راستی در نماز هم سرعت کم کاربرد بسیاری دارد کمترینش شک نکردن در نماز است ، از بقیه مواردش نمی گویم ...


بهتر نیست کارهایمان را به آرامی و به وقت ِ خودش انجام دهیم که موجب آرامش بیشتر مان گردد ؟


مسافر سپیده ام 

            نشسته ام به راه ِ تو ، 

                               کجاست مرز دیدنت ، 

                                               سلام بر نگاه ِ تو ... 

                                                                            اللهم عجل لولیک الفرج 

  • خانم معلم

نظرات (۱۸)

  • مدیریت سایت nod4use
  • با سلام
    وبسایت زیبایی داری.
    اگه دوست داشتی منو با نام :
    "جدیدترین یوزر و پسوردهای نود 32"
    و به آدرس:
    http://nod4use.tk لینک کن و به من هم خبر بده تا من شمارو لینک کنم.با تشکر
    منم معلمم.........


    موفق باشید......

    ایشالا اجرتون با خدا.........


    سلام خانم معلم عزیز!

    شعری که انتهای این " سفرنامه" نوشتی فوق العاده زیباست.

    " ای مسافر به شهر آشنایی بیا
    بر لبت مژده ی صبح رهایی بیا"

    اگه دوست داشتی بمن سری بزن
    سلام.. وبلاگ واقعا زیبایی دارید. من وبلاگم را تازه ساختم لطفا بیاین ونظرتونو راجع بش بگین. برام مهمه. ممنونم.
    پاسخ:
    سلام ...
    سلام خانم
    سرعتمون اگ کم هم باشه خطرداره
    خطرهاش شاید بدتر از سرعت بالا باشه
    مخصوصا در نماز

    [خط فاصله

    سلام
    گفتم کارها رو به وقت خودش انجام بدیم منظور از بارامی شتابزده نبودن در انجام کارهاست ...
  • خلوت پرهیاهو
  • چرا خب این کارا رو میکنین ؟
    بلی بهتر است ولی خب سرعت یک چییییییز دیگر است بخصوص در رانندگی
    سلام
    هر ازگاهی در ایستگاه بین راه فرصت خوبی است برای دیدن مسیر طی شده و نگریستن به راه در پیش رو. گاهی برای رسیدن باید نرفت.
    شاد باشید.
    پاسخ:
    زنده باشید ...
  • آفـتابــــ گـردان
  • بسم الله الرّحمن الرّحیم

    سلام

    الحمدلله رب العالمین خوبم، شما خوبین ان شا الله؟


    حرف های ارزشمندی بود، و ساده که یادمان می رود زیاد.

    *

    اجازه دارم بلاگتان را پیوند بزنم به کـلامم؟ به عنوان شاگردی کوچک


    *

    و این که جواب نظر خصوصیتان را دیر یا زود به عنوان پستی خواهم داد اگر خداوند بخواهد

    و من الله التوفیق
    پاسخ:
    منتظر خواهم بود .
    عشاق ِ روزگار سبک بال می پرند
    گاهی ملائک و گاهی کبوترند
    ...
    سلام معلم عزیز؛
    ممنون از حضورتان.

    بله شعرها از خودم هست.

    دیگه پروفابل از ما گذشته . اینجور چیزها برای افراد کم سن و سال خوبه.

    ما که دیگه 35 سالمان است!

    شناسنامه ی شما رو خوندم؛ جالب بود. اما تهران با صفا نیست باور کن نیست!
  • میم مثل مهدی
  • سلام

    امروز روز دیدو بازدید کلکسیونیه
    منم اومدم هم یه سری ازت بزنم
    هم عرض ادبی کرده باشم
    هم شهادت امام موسی کاظمو تسلیت بگم بهت

    موفق باشی دوست من

    هر که خود را از آبروریزى مردم نگهدارد، خدا در روز قیامت از لغزشش مىگذرد، و هر که خشم خود را از مردم باز دارد، خداوند در روز قیامت خشمش را از او باز دارد.
    اجازه خانوم معلم!!
    ما میخایم شما رو لینک کنیم
    قول میدیم تقلب نکنیم خانونم معلم...
    پاسخ:
    حالا شما هم ...
    رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس
    گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت
    در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا
    سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت ...

    عالم سجده ، عالم غریبی است ...
  • آفـتابــــ گـردان
  • بسم الله الرّحمن الرّحیم

    یعنی اجازه دارم بلاگتان را پیوند بزنم به کـلامم؟ به عنوان شاگردی کوچک یا خیر.
    الان تکلیف اونایی که سرعت و دقتشون با هم بالاست چیه؟
    قول میدیم با ملائکه تصادف نکنیم :دی
    ..
    جدای شوخی.. خداییش هیچ ریلکسیشنی مثل نماز نیست .. مخصوصا نماز جعفر طیار..
  • آفـتابــــ گـردان
  • بسم الله اگر رفیق مایی...
    سلام خانوم اجازه
    بادغدغه ی امروزم وعیدی ازنبی بروزم

    یاعلی
    پاسخ:
    علی یارت ...
    نمی دانم وقت ِ نماز ک ِ مشود،
    تو مرا می خوانی یا من تو را،
    اما کاش عشقمان دو طرف ِ باشد .

    سلام.
    خانم معلم من امروز امتحاناتم تموم شد،
    ب ِ جای ِ همه معلم هایی ک ِ فرصت نشد ببینمشان،
    خسته نباشید .
    پاسخ:
    خسته نباشید .انشا الله همه مون در اون امتحان اخر سربلند باشیم .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی