طرح کرامت (کمک به معلولین ذهنی دزفول ) :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


طرح کرامت (کمک به معلولین ذهنی دزفول )

خانم معلم | سه شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۱، ۰۲:۰۴ ب.ظ | ۲۴ نظر
بسم الله.. 

قرآن ذکر است .. بعضی آدمها هم عامل ذکرند
آدم که می بیندشان یاد خدا می افتد .. یاد ِ همه ی الحمدالله های قضا شده اش
یادش می افتد که چقدر کم شاکر بوده .. یادش می افتد که چقدر کم زکات سلامتیش را داده
 
موسسه خیریه صالحین، مرکز نگهداری معلولین ذهنی .. توی یک روستای کوچک اطراف دزفول .. پر است از این عاملین ذکر
اجازه ندادند که عکس بگیرم
چه بهتر!
حالا به جای اینکه طبقِ رسمِ مرسوم ِ  آدمیزاد برای یتیم نوازی،  عکس ها را نگاه کنیم ُ ببینیم کدامشان به دلمان می نشیند برای تقبل هزینه اش
فقط و فقط برای رضای خدا اقدام می کنیم


دولت فقط 30 درصد هزینه هایشان را می دهد
از نیازشان که بپرسی اولین چیزی که می خواهند مواد غذایی است بعد پوشاک ..
لباس دستِ دوم  هم قبول می کنند .. که از ناچاریست وگرنه این بچه ها بدنشان حساس تر از بچه های معمولیست.
پتو کم دارند .. اما مواد غذایی مهمتر است
تشک نیاز دارند ..اما پوشاک مهمتر است
بچه اند ، بدنشان می سوزد توی گرمای تابستان ، پوشک می خواهند .. اما از پلاستیک های سفره استفاده می کنند
کسی متقبل نمی شود این هزینه ها را .. چون بچه ها معلولند .. ساکنِ روستا هستند .. کند ذهنند
آدمیزاد است دیگر
حتی وقتی برای رضای "خدا" هم قدم می گذارد می بیند دل "خودش" کدام سمت است
شاید بچه یتیم های سالم و تر وتمیز و خوشگل شهر بیشتر .................
آدمیزاد است دیگر!

ماه  پیامبر است ..محتاجیم به نگاه پیامبر
خداوند متعال در سوره توبه آیه 103 از پیامبر می خواهند که به افرادی که زکات می دهند صلوات بفرستد " وَ صَلِّ عَلَیْهِم" :
تو از اموال مؤمنان صدقات را دریافت دار که بدان صدقات نفوس آنها را پاک و پاکیزه می‌سازی و رشد و برکت می‌دهی، و آنها را به دعای خیر یاد کن که دعای تو در حق آنان موجب تسلّی خاطر آنها شود و خدا شنوا و داناست.
و چه تسلا و برکتی دارد سلام ِ پیامبر در ماه پیامبر
..
برای شروع به یاری خدا، با هم با تشویق دوستان به انفاق، هزینه خرید تشک و پتو برای 60 نفرشان را تامین می کنیم
بسم الله ..
 
شماره حساب 0003420264
شماره کارت 6280231229145791
بانک مسکن- سیده مریم مولایی زاده
شماره تلفن مرکز خیریه صالحین:06412443100

یا به حساب کرامت :

5779 5596 9911 6037

  • خانم معلم

نظرات (۲۴)

سلام
وبت خیلی قشنگه
دوسش دارم
امیدوارم به آرزو های قشنگت برسی
پاسخ:
و شما هم ...
  • فلفل بانو
  • ممنون که انقدر کامل گفتی این خوبه
    خب اینشالله خدا قبول کنه
    پاسخ:
    و من یعمل مثقال ذره خیره یره ...
    الَّذِینَ یُنفِقُونَ أَمْوَالَهُم بِاللَّیْلِ وَالنَّهَارِ سِرًّا وَعَلاَنِیَةً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ

    آنان که اموال خویش را در شب و روز، در پنهان و آشکار انفاق میکنند، اجرشان با پروردگارشان است، نه بیمناک میشوند و نه غمگین.

    سوره بقره/ آیه 274

    ..
    خداخیرتون بده
  • فلفل بانو
  • بعدم به هر حال تو این راهها بعضی ها پیشی میگیرن و به شتاب میرن که دیگه السابقون هستند ما که به گردشونم نمیرسیم
    ولی اگرم بخوام کمکی بکنم به خودم کمک کردم نه به اونا عشق رو در جهان پایدار کردم تو اموال ما حق اینا هست باید بهشون داده بشه درسته درآمدم فعلا کمه ولی خب بازم قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود
    بازم ممنونم که کمک کردی عشق پایدار باشه
    و در درجه اول به خودم کمک کنم ممنون
    راستی لباس هم بگو چندساله اند شاید اینجا با همکارام صحبت کنم لباس های دسته دوم بچه هاشون باشه کارتن میکنم پست میکنیم براشون
    پاسخ:
    از نوزاد دارن تا 16 ساله .. همشونم دخترن!
  • سفید کمرنگ
  • سلام
    با اجازه لینک مطلبتون رو تو وبم گذاشتم
    دست به دست هم بدیم انشالله باعث شه حداقل از خودمون خجالت نکشیم...
    اجازه خانم سلام
    چقدر خوب برای خدا کار میکنید این چیزهارو تو مدرسه بهمون یاد دادند اما...
    توی یه وبلاگ گروهی لینک مطلب رو میزارم شاید کسی دلش خدایی شد
    تو قنوت وتر تون مارو هم یادتون باشه
    یاعلی
    پاسخ:
    دستتون درد نکنه ...
    سلام دوست عزیز
    اگر همه مسلمانان دیون شرعی خود همچون خمس و زکات را بدهند بعید است که حتی یک فقیر و ضعیف در جامعه اسلامی زندگی کند.امیدوارم که مسلمانان به این واجب دینی بیشتر اهمیت دهند.
    موفق باشید.
    سلام دوست عزیز
    اگر همه مسلمانان دیون شرعی خود همچون خمس و زکات را بدهند بعید است که حتی یک فقیر و ضعیف در جامعه اسلامی زندگی کند.امیدوارم که مسلمانان به این واجب دینی بیشتر اهمیت دهند.
    موفق باشید.
    پاسخ:
    دیون دینی هم باید پرداخت شود و هم باید درست خرج شود ... امید که همه به واجبات عمل کنند ...
  • مامان اختر
  • شماره حساب انصار بدید من فقط از طریق انصار میتونم کمک کنم.
    سلام.
    و چه زیباست زیبایی.
    وچه زشت است زیبایی.
    و چه زیباست زشتی اگر او بخواهد.
    و چه سخت است یتیمی و چه سخت تر است بی مادری بی اختری.
    و چه زیباست یتیمی و بی اختری اگر او بخواهد.
    و چه زیباست هر آنچه که او خواهد.
    و چه زیباست········
    و چه زیباست ········
    و چه زیباست همه چیز· فقر. ثروت. خلوت. مرگ. تولد. بهشت و حتی جهنمی که او خواهد.
    مگه نه خانم معلم؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    اما جهنم را او نمیخواهد ، ما فراهم میکنیم ... فکر نمیکنم از دیدن عذاب ِ بندگانش خوشحال بشود ... اما لازم است گاهی ...
  • فلفل بانو
  • مطمئنی که شماره کارت درسته به من میگه شناخته شده نمیباشد!
    چند بار سعی کردم!
    پاسخ:
    شماره ای که اون پایین دادم رو مطمئنم که درسته و تا حالا کار میکرده !! ( خنده) ...شماره خانم مریم مولایی زاده رو نمیدونم ...
  • میم مثل مهدی
  • سلام
    خدا خیرتون بده
    با خوندن مطلبتون چشام خیس شد

    خودم در دسترس نیستم که بخوام کمک کنم

    ولی میخوام از اطرافیان که انشالله بتونن یه گوشه از کار رو بگیرن

    خدا خیر بده به شما و به همه اونایی که دستی در کار خیر دارن

    البته نیاز به گفتن من نیس

    برام از روز روشن تره که همون زمانی که ادم نیت یه کار خیر رو میکنه و اونم فقط به

    به خاطر رضای خدا همون لحضس که خدا پاداششو به حسابش میریزه

    التماس دعا خانوم معلم
    پاسخ:
    محتاج دعاییم ...
  • فلفل بانو
  • خانم مولایی زاده رو هی میگه اشتباهه! یه چک بکن
    خب پس به شماره کرامت میریزیم که پتو بخرید
    پاسخ:
    به حساب کرامت بریزید گرچه دوباره کاری میشه و باید یه بار دیگه از این حساب بره توی اون حساب اما ، باشه ، دردی رو دوا بکنه مشکلی نیست ، شده پتو بخریم تا تو تابستون خوب گرمشون کنیم هم این کار رو میکنیم ، بالاخره باید تحویل گرفت ، گرم گرفت ... الکی که نیست ( خنده )
  • یـــآســمــنــ جــووونـ

  • خدا جونم. چرا آدما این جورین؟
    چرا درست حسابی به مردمی که واقعا نیاز دارن کمک نمی کنن؟!
  • یکی از دوستان وبلاگی قدیمی
  • سلام بر خانوم معلم عزیز و مهربان.

    در این رابطه یک سوال داشتم خدمتتون :
    این که حقیر یک بنده ی خدایی را می شناسم که فکر می کنم یک مقدار قابل توجهی کمک کند ان شا الله ،اگر این ناقابل جور شد،به نظرتان این را به حساب "کرامت" بریزیم بهتر است یا به حساب خود خیریه؟
    حساب کرامت به اسم خودتان هست دیگر؟(برای این که اشتباه نریزیم عرض می کنم
    ،چون اسم شریفتان را می دانم!)
    خیلی دعا بفرمایید، به خصوص آن بنده ی خدا را ، البته وایستید اول اگر کمک کردند بعد دعا کنید!
    (شوخی)

    ما هم دعا گو هستیم_خدا خیرتان دهد

    علی مددی
  • یکی از دوستان وبلاگی قدیمی
  • ببخشید که دوباره سوال می کنم :

    1. خانوم مولایی زاده در جریان هستند از این قضیه ، که اگر پولی واریز شد بدانند برای خیریه هست؟
    2.اگر به حساب کرامت واریز کنیم برای همین قضیه خرج می شود یا نه به صورت کلی برای نیازمندان خرج می شود؟

    این سوال ها را می کنم به خاطر این است که پول را از آن بنده ی خدا به نیت این آسایشگاه دارم میگیرم و گرنه شاید ضرورتی نداشت.
    پاسخ:
    بله ..خود ِ ایشون پیگیر بچه های بهزیستی هستن ... اگر بناست برای این بچه ها باشه که هیچ اما اگر بناست برای سایر نیازمندان یا سایر ایتام صرف بشه به من اطلاع بدین ...
    بسم الله ..

    خدا خیرتون بده ..

    1.عذر تقصیر .. شماره بانک مسکن چون قبلا ازش استفاده نشده بود غیرفعال بود .. با تذکر دوستان طرفای ظهر فعال شد.

    1.تا پایان ماه شعبان هر مبلغی که واریز بشه خرج بچه های معلول این موسسه میشه .. ان شاء الله ماه رمضان برای افطار ایتامی که خانم معلم هر سال زحمتشُ میکشن از دوستان کمک میگیریم.

    1.مهم نیست هزار تومن ریخته میشه یا صد هزار تومن .. مهم اینه که "با هم" برای خشنودی خدا در این ماه عزیز تلاش کنیم : )

    همیشگی باشید ..در مسیر حق
    علی علی


    پاسخ:
    یا علی ...
  • حدیث آرزومندی
  • سلام به خانوم معلم خودم
    من اومدم با غر زدنام تا بدونید خودمم خود حدیث
    نمیبینمتون نمیاین وبم دلتنگ میشم میرم حرم و .... یادتونم.
    تنهایی سخته خانوم معلم
    مثل همیشه مثل تموم معلمام که از ته دل دوسشون داشتم ندیده دوستون دارم چه بسا اون دنیا دست من رو بگیرید و ...
    راستی اعیاد شعبانیه که گذشت مبارک
    یه روز قشنگ توی این هفته رفتم دیدار آقا. جاتون خالی بود دیدار یار...
    پاسخ:
    خوش به سعادتتون ... اعیاد بر شما هم مبارک ... خیلی التماس دعا ... فردا راهی قم ام اگر خدا بخاد ...دعاگو هستم ...
  • حدیث آرزومندی
  • سفر بی خطر باشه انشالله
    کنار مزار آیت الله بهجت خیلی برام دعا کنید سفارشم رو به این بزرگور بکنید...
    ممنون خانوم معلم
    غر که می زنم ولی نا محسوس
    یاعلی
    پاسخ:
    غر زدن نامحسوس !! جالبه ....
    ای ی ی ی ی ش ش ش ش ش !!!!!
    خدا بگم این وزیر و چیکار بکنه ! نکنه !
    امروز قشنگ میشد فهمید که چقدر خسته این !
    پاسخ:
    امتحانتو چطور دادی؟
  • حدیث آرزومندی
  • بله خوبهههههههههههه میگما شمام تاالان بیداریدا
    بازم دوستون دارم
    پاسخ:
    امروز خوابیدم اساسی ... بله بیدارم ...
    سلام
    الحق که خدا بیامرزد پدر و مادر تان را !
    و نیز دعا میکنم خدا فرزندان صالح سالم به این دختر دزفولی تون بده !
    دست دوتاییتون ممنون باشه
    چه می چسبه این خوابیدن های اساسی ...

    دعا میکنم همیشه خوب باشید ... همیشه ی همیشه ...

    امتحان ایشالا که خوب بود ... هر چی بود بهتر از بقیه بود ... عرب نبود چیکار می کردم ...

    یکی دیگه مونده ... یکشنبه انگیزش و هیجان رو بدیم تمومه ...

    بازم تعطیلات .... هیچ از تعطیلات خوشم نمیاد ... دانشگاه خیلی خوبه ... خیلی خوش می گذره ...
    سلام

    این حساب کرامت رو نمی شه با عابر بانک داد ؟؟ من هر با می زنم می گه نامعتبره
    پاسخ:
    چرا ... تا الان که کار میکرد ...
    سلام دوست عزیز:
    مطالب جالبی بود.بلاگ خوب و زیبا با مطالب ارزنده ای داری.منتظر حضور گرمت هستم.یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی