امسال کی تموم میشه ؟ :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


امسال کی تموم میشه ؟

خانم معلم | يكشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۴۵ ب.ظ | ۲۴ نظر


 امسال کی تموم میشه ؟!!! ... این اولین سوالیه که تقریبا تمام اونایی که دارن تحصیل میکنن روز اول مهر  به زبون میارن ... از اول دبستان تا اخر دکترا ... همه ی علم آموزان عزیز ، آرزوی پایان مرحله ای رو دارند که در حال شروعش هستند . 

وقتی دیپلم گرفتم به خاطر انقلاب فرهنگی دانشگاه ها تعطیل بود و یکسال نه از مدرسه خبری بود ، نه از دانشگاه ! ..اما بعد از قبولی در تربیت معلم یعنی از سال 61 تا امسال ، فردا اولین مهری است که برایم نه از کلاس خبری است و نه از مدرسه ... 

دلتنگ مدرسه و کلاس نیستم . اما دلتنگ بچه ها، چرا ...
دلتنگ کلاس هایی که بچه هایش منتظر بودند ساعت کلاسی تمام شود و زنگ تفریح بخورد ...
دلتنگ بچه هایی که قدیم تر ها منتظر پایان ثلث اول و بعدتر ها ترم اول بودند .
 دلتنگ بچه هایی که از روز اول مهر ، حساب میکردند چند روز دیگر تابستان می آید و تعطیل می شوند ... 
همیشه دلتنگ پایان ها بودیم و بودند ...




اما دیروز در غسالخانه ی یکی از شهرستان های شمالی کشور ، برای عزیزی قرآن میخواندم و رویش آب میریختم ، که اگر هم میخواست نمیتوانست واکنشی نشان دهد و آرزویی داشته باشد . آخر ِ آخر همه ی پایان ها ... پایانِ زندگی اش ... 

وقتی به یکی از خانم های مسن فامیل گفتم چرا داخل غسالخانه نیامدی ؟ نگاهم کرد وگفت : " میترسم ، دیگر نمی توانم ..." !! زنی نبود که بترسد همیشه برای همه چیز پیشقدم بود . خیلی دل داشت . نمیدانم این ترس از مرگ علتش چه بود ، اما از خدا همان لحظه خواستم به سنی نرسم که از مرگ بترسم ... 
                                                                از آخرین پایان ...



پ.ن: اول مهر تمام بچه های خوبم مبارک ... سال موفقی پیش رو داشته باشید .



  • خانم معلم

نظرات (۲۴)

  • صبحِ تابناک
  • به به مبارکه باز نشستگیتون

    من دپرسم که اول مهر امسال اولین اول مهریه که درس نخوندنم تو ذوق می زنه

    اخ که این مهر ...
    پاسخ:
    مادر جان ...الان تبریک بازنشستگی ؟!!! 

    تو ذوق کی میزنه ؟!!!
    و دل تنگ بچه هایی که برای مریض شدن معلم شان حاضر بودن دعای کمیل بخونن !! :))
    پاسخ:
    یا خدا !!! 
    این جوریشو نشنیده بودم !!!
  • سید گمنام
  • سلام و رحمت خدا
    یادش بخیر روز اول مهر و مدرسه و..

    التماس دعا..
    پاسخ:
    سلام سادات خانم 

    شما هم که اول مهر رو دارین دیگه خانم دانشجو ... 

    ایشالا موفق باشی 

    محتاج دعاییم ...
    سلام الله علیکِ یا خانوم معلم مهربان.
    انشاالله همیشه به سلامتی.
    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر پسر خوب و مهربان بینم ! 

    زنده و سلامت باشید ...
    سلام خانم معلم
    باید برید غیر انتفاعی.. معلما سختشونه خونه بمونن:دی
    پاسخ:
    سلام عزیزم 

    چشم . فعلا یه روز تدریس دارم منتها کلاسم مجازیه . شاگرد دور وبرم نیست .
    بزار یه کم خستگی این سی سال بگذره شاید دوباره رفتم  ...
    سلام
    من الان متوجه نشدم چرا یک خانم معلم باید روز اول مهر از مدرسه دور باشه؟
    پاسخ:
    سلام 

    یه چند سالی که بگذره متوجه میشی جانم ! ((:
  • زهرا رستگار
  • خدایا چنان کن سرانجام کار...
    تو خوشنود باشی و ما رستـــگار!

    ♥ بـاز پایـیز اسـت، انـدکی از مــهر پیـداسـت،
    حتـی در ایـن دوران بی مـهری بـاز هـم پایــیز زیبــاسـت!
    مــهرتــــ قشنـگ ٬ پایــیزتــــ مبـارک!!

    پاسخ:
    بله ... 

    شما که به حمد خدا رستگار هستین !! (((: دعا بفرمایید ما هم رستگار بشیم ...

    مهر شما هم قشنگ . امید که آغازی خوب و پایانی خوشتر برای همه باشه ...

    من متولد مهرم ... پاییز همیشه برام قشنگ بوده ...
  • محمدجواد نیکزاد
  • سلام
    ممنونم ، انشاالله مهر بهشت !

    من که امسال اصلا حال و هوای مدرسه رو نداشتم ..
    اینقدر گیر کرده بودم بین تجربی و ریاضی
    آخر زدم ریاضی ، روز اول مهر رفتم پشیمون شدم چرا نزدم تجربی :))))))))
    بازم تو راه خونه نظر رفت به ریاضی!
    عجب بدبختیه!!!

    انشاالله شاگرد اول شیم امسال مثل پارسال ، خیلی مزه میده !!
    دعا کنید برامون ، یا علی (ع)
    پاسخ:
    سلام 

    ایشالا  رشته ای رو ادامه بدی که خیرت در اونه ... یه استخاره کن اگه انقدر شک داری ... خودت نمیدونی دلت میخاد چه رشته ای رو ادامه بدی؟ 

    ایشالا که اول میشی ... 
  • خانم مرادی
  • سلام
    امروز ششمین اول مهری بود که وقتی وارد کلاس شدم بچه ها گفتند برپا...

    دلم تنگ تک تکشون بود
    خوشحالم که معلمم

    شما هم خسته نباشید بعد این همه سال تلاش.
    پاسخ:
    سلام بر همکار عزیزم 

    خوش به سعادتتون که هنوز در کنار بچه ها هستین ... با بچه ها بودن به آدم کلی انرژی میده ... 

    اگه به معلمی عشق داشته باشید همیشه معلمید ...

    ممنون ... از معلمی خسته نیستم . از کار کردن تو اموزش و پرورش با یه سری آدمهایی که هیچی متوجه نمیشن خسته ام ... 
    آره دیگه اینطوریاست
    پاسخ:
    کوفته ... 
    بیچاره معلما ...
  • امیرابوالفضل علوی
  • سلام خانم معلم..
    بروزم.. به ما هم سر بزنید..
    پاسخ:
    سلام ...

    ا سلام
    دعوتید به

    *زنان هم جنگیدند... *

    http://zareh.blog.ir/post/113

    یا علی.
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • خدا رحمتِ شون کنه ..

    » دوس نداشتم برم دانشگاه .. برعکس ه همه روزهای خیلی قبل تر .. همه روزهای تحصیلی ه قبل تر ..
    پاسخ:
    چرا نمیخواستی بری؟ 
    انگیزه نداری برای رفتن به دانشگاه ؟
    هیچ وقت روزای اول مدرسه رو دوست نداشتم .
    پاسخ:
    بد اخلاق (:
    دیگه همه فهمیدن من چقدر بداخلاقم !!!
    پاسخ:
    حقته ...خنده
  • مبین نهاوندی
  • خداوند مقرّبترین بندگان خویش را از میان عشّاق بر می گزیند که گره کور دنیا را به معجزه عشق می گشایند!
    شهید سید مرتضی آوینی

    پاسخ:
    منظورشون معلما که نیستن ؟!!! 
    خنده ...
    نمیتونم مقام شما رو درک کنم!
    چون شما در جایگاه آموزنده بودید و من آموخته!

    اما من هم بعد از 16 سال اولین سالیه که اول مهر تو خونه ام با این تفاوت که دارم برا کنکور ارش میخونم ان شاالله!
    التماس دعا داریم!
    پاسخ:
    ایشالا که موفق بشی .... 
    من در تمام عمرم یه سال وقفه داشتم برای اول مهر ... از اول دبستان اول مهر رو پایه بودم تا حالا بعد سی سال خدمت ... 
    سلام بانو
    یه معلم همیشه یه معلم می مونه شما که استادی بانو... جای خود دارید
    پاسخ:
    سلام عزیز جان 

    بعله منم معتقدم معلمی که عاشق کارش باشه معلم باقی میمونه ... امیدوارم که معلم باقی بمونم ... نه لباس استادی برامون گشاده عزیز جان ...
    ممنون ِ لطفتون .
    رفتم سمینار دکتر فرهنگ ! حالا یه خرده انرژی مثبت بدیم ! من الان خیلی خوش اخلاقم ! ماه ِ ماه ! (((:
    پاسخ:
    خدا به بنده هاش رحم کنه ((((:
  • خارج ازچارچوب
  • من از همون کلاس اول که با "معلم" آشنا شدم همیشه پشت بند دوست داری چیکاره بشی میگفتم : معلم.مثل شما رسمی و حساب شده معلم نشدم اما آرزو به دل نموندم
    پاسخ:
    معلم بودن ربطی به اینکه یه معلم رسمی تو یه مدرسه باشی نداره ، معلم یعنی اموزش دهنده ... هر چی اموزش بدی فرقی نمیکنه ... شما که طلبه اید و دین اموزش میدین دیگه فبها !! ... اما حواستون باشه که مسئولیت شما بیشتره ...
    خانم معلما همیشه عشق و محبتشو نثار بچه ها می کنه! یاد خانم معلم ما به خیر. خانم ملکی بود اسمش.
    پاسخ:
    خدا حفظ شون کنه ...
    شادی را هدیه کن…

    حتی به آنان که آن را از تو گرفتند…
    عشق بورز…
    به آنهایی که دلت را شکستند…
    دعا کن…
    برای آنهایی که نفرینت کردند…
    مرحم دل کسانی باش…
    که بر زخمت نمک پاشیدند…
    دوست بدار کسانی را که دشمنت نامیدند…
  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • راستش نه ..
    یه جورایی خسته شدم ..
    بیشتر دوس دارم برم سراغ هنر های تجسمی ..

    و بعدش هم شغل شریف معلمی .. البته ! ویژه تر برای کلاس اولیاا ..

    انقده دوس میدارم کلاس اولیا رو :x
    خیلی زیبا بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی