یاری سبز :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


یاری سبز

خانم معلم | پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴ ق.ظ | ۱۸ نظر




هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم !
تنها برگ باقی مانده ی این گل را از انقراض کامل نجات دهید ...
نمیدونم دیگه باید کجا بزارمش ، توی نور مستقیم نباید باشه ، تو نور غیر مستقیم هر کجا گذاشتم یکی یکی برگ هاش از دست رفت .
همین یه دونه بهش مونده که اونم امروز فردا احتمالا باید بیفته ، طفلی دلم براش می سوزه ...

اگه این گل شما بود چه اسمی روش میزاشتین ؟ ( کامبیز  قبلا انتخاب شده انتخاب نکنید (: )





این طفلی هم وقتی اومد خونه مون پر بود از برگ های قرمز و قشنگ . گفتند باید در جای سرد باشه دیدم تو محیط خونه داره پژمرده میشه گذاشتمش بیرون یه کم حال و هواش عوض بشه ، اما تغییراتش اساسی شد انگار ، کلا یخ زد !

کی میدونه میشه کاریش کرد یا نه ، من هنوز نا امید نشدم و بهش آب میدم . کسی هست کمک کنه بگه دیگه باید قطع امید کنم یا نه ؟

  • خانم معلم

نظرات (۱۸)

  • مـَـ ه جَـبـیـטּ
  • من نمی دونم :|

    اسمش باشه جمشید
    یا چنگیز

    :دی
    پاسخ:
    چقدر خشانت بار :l...مادر جان کمی لطیف تر ....

    دل نبند دخترم...:)

    فامیلیش باشه فنازاده!

    بنده برعکس اکثر آدما از گلدونی نیستم فقط درخت و طبیعت ناب!
    پاسخ:
    ممنون مادرم ... ((:

    بله این فامیلی بهش خیلی میاد ولی تو خونه که نمیشه با فامیلی صداش کنم !!!

    بنده هم جنگلی !! هستم ((:
    اون روبان رو از دور گردنش باز کنید
    فک کنم خفه شده !
    پاسخ:
    فک نکن ...مطمئن باش ... هر روز منتظرم اون یه برگ هم بیفته ...((:
    البته اینم بگما ، با یه مفتول سیمی اون روبان رو وارد خاکش کردم که به خاکش مس برسه !! برا رشدش خوبه !
    سلام خانم معلم عزیز

    میگم شایدنجات کامیبز دراین باشه که بذاریدش به حال خودش اگه بخواد خودش برمیگرده .زمستونه داره استراحت میکنه.

    همون که عاشقش هستین بسه براش.بخواد برمیگرده.
    پاسخ:
    سلام عزیز جان

    اولا که اسمش کامبیز نیس ، چون قاطی میشن اون وقت (( :
    بعدشم ممنون از محبتت ولی علاوه بر عشق به چیزای دیگه ای هم نیاز داره ولی در کل به حال خودش گذاشتمش ، کار دیگه ای هم میتونم بکنم آیا مردم ؟!!! (((:
    سلام
    دو تا آدم که خوبن و مشکلی ندارن با هم میرن زیر ی سقف ولی ی دفه میبینی به تیر تپر هم میپرن
    با هم تفاهم ندارن
    درسته دوتا ادمن برای دو تا محیط زندگی کاملا متفاوت
    هیچ کدوم مقصر نیستن ولی چون نمیتونن همو درک کنن و نمیتونم خودشون رو با شرایط هم وفق بدن یا از هم جدا میشن یا یکی میسوزه و دیگری ...
    یکی پر پر میشه این وسط
    حکایت شما هم از این قراره
    این گلا شرایط جوی خونه شما بهشون سازگار نیست . نمیتونن هم خودشون رو وفق بدن وشما هم که حاضر نیستید طلاقشون بدید
    پس در نتیجه یکی میسوزه یکی پرپر میشه ...
    واسه منم از این اسما میذاشتن همون ی برگم واستون نمیذاشتم . چه اسمیه آخه !!!!
    پاسخ:
    سلاااااااااااااااااااااااام

    خدا رو شکر که اقلا فایده ی این گلدونا کشوندن تو به اینجا بود ... خوبی؟

    والا نمیدونم  خشکوندم ! میگن گل مقاومیه منتها یه شب تو سرما موند یخ زد و به هیچ وجه هم قابل برگشت نیست ... این یکی هم نیاز به نور غیر مستقیم و جای سرد داره !!!! که همچی چیزی تو خونه ی من پیدا نمیشه ... فعلا با کمال پر رویی همون یه دونه برگ رو با چنگ و دندون حفظ کرده ... تا بعدش ببینم خدا چی میخاد

    کامبیز که اسم اینا نیست . اسم یه دوست دیگه شونو تو یه جای دیگه .اتفاقا بچه ی خوب ومقاومیه اونم . تو هوای الوده ی تهران فتوسنتزش رو انجام میده و برگ تازه زده ... ادرسش رو لینک کردم برو ببین ((:
    خب فکرشو بکن به یکی بگی اوهوی خوشش میاد ؟ این گلها رو باید صدا کرد ، نازشون کرد ، نوازششون کرد اما اینجا از این خبرا برای این گلدونا نیس ...خب حالا یه اسم خوب براشون میزاشتی چی میشد ؟!!!
    سلام
    :)
    اسمشو که نمیدونم چی بذارید ولی یاد بعضی از زندگیا افتادم تا دیدمش
    شاید عاشق باشه بنده ی خدا...
    درس صبر و مقاومتم میشه ازش گرفت :)
    از گلفروشی ها کود و خاک و تقویت کننده ی مناسبش رو بگیرید ،فکر کنم افاقه کنه...
    دومی رو هم که کلا بی خیالش بشید...کاری نمیشه براش کرد...
    واسه جای سرد هم لازم نبود بذاریدش بیرون
    پشت در بالکن یا پشت پنجره میذاشتین هم خوب بود...
    پاسخ:
    سلام عزیزم

    خوبی؟
    ای وااای اگه عاشق باشه که باید فاتحه اش رو خوند تو این دور وزمونه !
    البته از اینکه هنوز با همون یه برگ مقاومت میکنه واقعا نشون میده دل به این دنیا بسته و نمی خاد دل بکنه ...

    والا من توان بلند کردن و بردنش تا گلفروشی رو ندارم
    این بندگان خدایی هم که با من زندگی میکنن خودشونو راحت کردن میگن ببر بزارشون دم در ! ...
    منم اسمشو بلد نیستم تو گلفروشی های دم خونه هم ندیدمش که برم نشون بدم بگم اینو باید چکارش کرد ...

    خب مشکل منم همینه که پشت پنجره و کنار بلکن جایی برای گذاشتنشون نداشتم ))):
    به هر حال ممنون از همدلی هاتون ... آدم امیدوار میشه که بالاخره یه کسایی هستن که به مشکل آدم فکر کنن ...((:
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام خانوم معلّم

    اون دومی رو که باید بگم ببرید نزدیک باغچه یه چاله براش بکنید و کلن دفنش کنید و یه حلوا هم براش بپزید!
    چون کاملا یخ زده و به فلاکت دچار شده! بعدم خوب لااقل همه این برگ و بارش رو میکندین که راحت بشه!

    اون اولی رو هم ببرید دم گلفروشی بهشون بفرمایید تا راهنمایی تون کنند!
    حیف که اسمش یادم نمیاد وگرنه یه سرچ میزدم کمکتون میکردم!
    در کل حواستون باشه گل های آپارتمانی جهت شرایط داخل ساختمان روشون کار شده پس نباید در نور شدید یا سرما و گرمای شدید قرار بگیرن!
    و اینکه اصولا به آب زیادی هم نیاز ندارن! بعضی وقتا اگه تند تند به گل آب بدید ممکنه برگ هاش بریزه!

    اسم هم یادم اومد میگم ...
    پاسخ:
    سلام
    خدا خیرت بده مادر ...
    دو تا گلدون دیگه دارم ماشالله چشمم کف زیر گلدونی شون ماه و سرحالن ..یکی شون رو از تو دسته گلی که برام اورده بودن ، گلدونی کردم . یکیش هم ماشاالله خوب داره می تازونه ..این دوتا عمرشون به این خونه نبود ...
    تازه یه گلدون شمعدونی هم دارم روی بلکنمه ..تو سرما هم گذاشتم بمونه تا عادت کنه و مقاوم بار بیاد ... یه خورده که هوا گرم میشه غنچه هاش شروع به باز شدن میکنه ... انقدر جاله گل هاش با اینکه پژ مرده شدن ولی نمیریزن ... مقاوم بار آوردم بچه مو ...

    یکی بیاد تو تشییع جنازه کمکم کنه ...
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • دومی رو همه متعلقات خشکیده اش رو بکنید!
    اگر ساقه هاش قهوه ای شده یعنی مرده!
    اگر سبزه یعنی زنده است ولی باید بره پیش دکتر ولی خیلی امیدی نیست! :)
    پاسخ:
    نه نگاهش کردم ساقه هاش متمایل به قهوه ای دارن می شن ... با کمال تاسف وتاثر )):
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ای بابا!
    از همین تریبون تلیست بهتون میگم معلم گرامی عزیزم
    ما رو در غمتون شریک بدونید!
    :-*
    :-*
    بقای عمر بقیه ی بچه ها و گل های سرحال تون!
    نکنید بانوی من نکنید! گل آپارتمانی پیزوری که توی سرما مقاوم نمیشه قربون شکل ماهتون بشم! :-*
    پَ چِ بِچِه مُقاوِمی بوده کا تا حالا برگاش مونده!
    البته که برگای گل به این مفتی ها نمیریزه ها!

    :-)
    سپاس از قدم رنجه شما بانوی عزیزم!
    زنده باشید
    پاسخ:
    ))):

    ممنون از احساس همدردیتون .خدا گل های آپارتمانتونو براتون نگه داره ... قسمت نبود بمونه دیگه راضیم به رضاشون ... هیعیییییی

    یواشکی بگم بهت ( جا ندارم بیارمشون توی آپارتمان . گرمه میترسم زود از بین برن یه بار امتحان کردم دیدم وای زود پزمرده شدن ...توی راهرو هم اصلا هوا نیست ..بازم روی بالکن چند نفر میبینن ، یه سلام وعلیکی با گل های توی میدون می کنن ... چشمشون به چهار تا کلاغ می افته دلشون خوشه مادر ...

    سلامت باشی ...
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • آهان پس بگو!
    خب اگر رفتین باز بخرین بگید که وضعیت چه جوریه که این مدلی نشه!
    :)
    فداتون بانو
    پاسخ:
    خدا نکنه عزیز دلم ...
    زنده باشی ...
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • خانوم معلّم خیلی به طور شدید برای من دخترکوچولوتون التماس دعا
    معلّم ها دوست داشتنی ترین ها هستند مثل مامان ها
    پاسخ:
    چشم عزیز دلم ...اگه لایق باشم ... شما جوونهای پاک چشم چراغ ما هستین ... همه ، همیشه از ته دل دعاتون می کنن ..انشاا لله من هم از دعاگوهاتون خواهم بود ...

    اگه بدونین چقدر مامانهایی که معلم هم هستند مخصوصا شماها رو دوست دارن ! *-:
    از برگش عکس بندازید،به گلفروشه نشون بدین
    یکم بهش برسید درست میشه زبون بسه ی بنده ی خدا
    گناه داره طفلک...

    پاسخ:
    هی داغ دلم رو زیاد می کنید ...
    چشم اینم راه خوبیه ... چرا به نظر خودم نرسیده بود !

    در اولین فرصت ( امیدوارم دیر نشده باشه )
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ای جان!
    قربون اون ادبیات خاص صحبت تون بانوی من!
    از خنده مردم حقیقتاً!
    خُب دیر نشده میخواهید برید سرقبرش فاتحه بخونید میخواهید بگید "پلاسیده جان" خب بچه روحش میلرزه توی گور بانو ...
    ای من غلط بکنم نمک رو زخم تون بپاشم

    اِ! حیف شد! من بیشتر!
    از جمله آخرتون بسی مشعوف شدیم و مردیم وزنده شدیم!
    از زنده بودنش عکس مکس چیزی ندارید توی دست و بالتون شاید شناساییش کردم!
    یا به " دلتنگ" و "هوالعشق" گفتم اونا میشناختنش! :)
    اگه متوجه شدید اسم مبارکش چی بوده من و هم در جریان بگذارید! :)
    پاسخ:
    ما هم بسی مشعوف شدیم از این شادمانی تان !

    یک نمونه ی دیگر از این نسل در زمین باقی مانده باشد پیدایش خواهم کرد و نشانش را به شما خواهم داد ، از بس که مهربون و پیگیرید ((((:

    *-:  *-:
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • بانو این و نگاه کنید ببینید گیاه دلبند اولی تون شبیه به این هست
    روش نگه داری اش رو گفته http://negahmedia.ir/media/show_video/22504

    و این هم http://negahmedia.ir/media/show_video/22126
    پاسخ:
    هیعییییییییییییییی ... مادر جان دست رو دلم نزار همون یه برگش هم .... بعله ... امروز با سلام وصلوات به بلکن انتقالش دادیم ...

    یه چیزی یادم افتاد بگم بخندی ... مادر شوهرم بخاطر بیماری شون چند سال با بیمارستان مسیح دانشوری تو دار آباد قرار داد بسته بودند و اونجا دیگه خونه زاد شده بودیم . یه بار زمستون داشتم میرفتم ملاقات دیدم تو حیاط با برانکار دارن یه مریضی رو میبرن .اونجا خیلی سرد بود و روی مریض یه ملافه بود فقط . پیش خودم گفتم دیوونه ها ، نکردن یه پتو بندازن سرش بیچاره الان یخ میکنه که ! ... کمی جلوتر که رسیدم متوجه شدم ملافه کلا از سر تا پا کشیده شده ))):
    اما به خودم و این فکرم کلی خندیدم .. بعد اون هر بار رفتم بیمارستان به اون قسمت که میرسم این خاطره برام تداعی میشه و باز خنده ام می گیره !
    سلام خانم معلم جان
    گلدون اولتون دیفن باخیاس که از گیاهان آپارتمانیه که نور متوسط و گرمای زیاد و خاک مرطوب میخواد. گیاهان آپارتمانی تو خونه هایی که شوفاژ دارن بهتر میمونن چون رطوبت هوا مناسبه. آبیاری برا الان که زمستونه یه بار و برای تابستون ها هفته ای دوبار
    توی هوای خشک و گرم، برگ هاش سقوط میکنن. احتمالا هوای اتاق تون مناسب نیست.ببریدش یه جای خنک و آبیاری منظم براش انجام بدید
    گل دوم هم نمیدونم چیه! گل هاش قرمزه؟یا برگ هاش؟ اگه برگ هاش که حسن یوسفه شاید؟
    پاسخ:
    سلاااام عزیز باغبونم ... قربون این اطلاعات کاملت برم کاش از همون روز اول که برگ داشتن عکسشونو میزدم اینجا همش تقصیر خودمه که زودتر پست " پشت کوهها " رو نخوندم تا اون از کامبیزش بگه و منم یاد این بچه های فلک زده م بیفتم . آخرین برگش هم به رحمت خدا رفت کلا گذاشتمشون رو بالکن یه کم هوا بخورن شاید دوباره جوونه زدن خدا رو چه دیدی !! مگه نه .
    نمیدونم چی بود شاید از تیره حسن یوسف بود برگاش سبز بود ولی گلبرگ هاش هم شبیه برگ بود وقرمز تند ... خیلی ناز بود .
    اخی...این چرا اینجوری شده........؟؟؟بنده خدا فک کنم چش خورده.......چش من که شور نیس...مگه نه؟؟؟؟؟:) :)ایشالله که سرما خوردگیش زود خوب میشه ........ناز و نوازش یادتون نره...یادتونه نرفته که کی اینکارو میکرد؟؟؟؟؟؟؟؟:)
    من با گل اولیه اما
    پاسخ:
    سلام آقا رضا ! از بس نیومدی نیومدی و بهش محبت نکردی اینطوری شد ... بعله تازشم الان دیگه انا لله شد رفت تو قبرستون گلها ( گریه ای به شدت بسیار  زیاد )
    نخیرم یادم نرفته کی ناز و نوازش میکرد مگه میشه یادم بره !!! ...
    گل دومی که قیافه اش داد میزد که جنازه نشونتون دادم ((:
    بابا خانم معلم جان! ما اینقده درس خوندیم که شما به ما بگید باغبون؟ من از شما میپرسم! به دانشجوی ترم آخر مهندس کشاورزی دانشگاه صنعتی، میگن باغبون؟ آیا این کاره خوبی ست؟
    پاسخ:
    ای فدای تو ! منکه نمیدونستم رشته ت چیه !! راهنمایی هات انقدر قشنگ بود که فکر کردم از سر علاقه داری اینا رو بهم میگی ...

    ضمنا پسر خودم ارشد کشاورزیه منتها آب . بهش میگم مهندس فواره ((((:
    سلام
    کی به این ارمینه زن میده آخه؟!
    انقدر دلم میخواد یه دل سیر بزنمش...
    :)
    پاسخ:
    سلااام

    خنده !! ...
    حیف اینجا بر وبچه رد میشه وگرنه یه چیزی میگفتم !

    خودشم میدونه همه کشته مرده زدنش هستن اصلا رخ نمی نمایاند (((:

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی