همه ی مردها « بد » نیستند ... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


همه ی مردها « بد » نیستند ...

خانم معلم | سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۰۳ ق.ظ | ۱۱ نظر

از سر ِ کار که برگشت ، خوشحال و خندان  کاغذی از جیبش در آورد و به من نشان داد . پرسیدم : " چیه ؟!"  گفت :" بخونش" . وارد اتاق شدم و جلوی میز کامپیوترم نشستم و کاغذ A4  ی که از نصف بریده شده بود را باز کردم . تایپ متن نشان میداد که باید آن را از کامپیوتر گرفته باشد . شروع کردم به خواندن . 
 

( این متن حتما خوانده شود . پست در ارتباط با این نامه نوشته شده است . )

متن را تا به آخر و با دقت خواندم . در حین خواندن امد و نگاهی به من انداخت ، کمی مکث کرد و رفت . به او توجهی نکردم تا حس کند برای چیزی که به من داده بخوانم ، اهمیت قائلم . تمام چیزهایی که نوشته شده بود به نظرم درست بود . اما ...

یاد حرف هایی افتادم که به فریبا زده بودم . دخترِ آرامی که تازه در موسسه ای مشغول به کار شده بود و با اینکه قرار دادی بود ، اما همکاران دختری که داشت ، امانش را بریده بودند و پشت ِ سر ِ هم برایش پاپوش درست می کردند . وقتی داشت از انها برایم میگفت به او گفته بودم : دعا کن زودتر شوهر کنند !! 


مردها ، آنقدر « بد » نیستند . مثل آن ایمیلی که شاید همه خوانده باشند به درد حمل زباله ، بلند کردن اشیا سنگین ، تعمیر وسایلی که خراب شده اند و ... می خورند . 

حتی یک سال که با همکارانم به مشهد رفته بودم ، یکی از کسانی که همراهم بود و ازدواج نکرده بود میگفت : دلم میخواهد یک دست مردانه گاهی پشتم را ماساژ بدهد !! و من هیچ وقت به این موضوع و به این نیاز فکر نکرده بودم !!! ... 

مردها انقدر هم « بد » نیستند . اما اگر بخواهند بد بشوند کاملا امکاناتش !! را در اختیار دارند . مخصوصا که اطاعت از آنان نیز در دینمان واجب شده است. وقتی بگویند خانه ی پدرت نباید بروی حتی اگر بی دلیل هم باشد مجبوری اطاعت کنی . یا اگر بخواهی با دوستانت یک مسافرت نیم روزه بروی ، اگر نخواهد حق وتو دارد و میتواند مانعت شود . 
اگر بخواهی لباسی بپوشی که دوست داری و او دوست ندارد باید تبعیت کنی. اگر بخواهی حتی در عقاید، مخالف نظرش عمل کنی ، باز هم میتواند مانعت شود . 

یادش بخیر ... دوستی داشتم که تمام مراسم تشییع شهدا را با هم میرفتیم . ( همین جا باید از همسر مهربانم تشکر خاص بنمایم که هیچ وقت مانعی برایم ، در رفتن به این مراسمات نبوده حتی اگر بر خلاف میلش بوده باشد !) بعد از ازدواج ، همسرش با اینکه مذهبی بود ولی چون هم عقیده نبودند ، به او دیگر اجازه خروج از منزل را نمی داد . فقط تا مدرسه میرفت و به خانه بر میگشت . او همیشه می گفت این تاوان ِ رد کردن کسانی است که هم سو و هم جهت بودیم و باید این عذاب را تحمل کنم !! ... 

مردها آنقدر « بد » نیستند اما اگر بخواهند بد شوند خوب میتوانند . مانند آن همکارم که همسرش دکتر بود و برایتان در یک پست مجزا از او و کارهایش نوشته بودم . از اینکه همشهری بودند و در تمام تعطیلات وقتی به شهرشان میرفت ، باید در منزل مادر شوهر سکنی میگزیدند و او اجازه ی رفتن به خانه ی مادرش را نداشت بی هیچ بهانه ای . و این برای او که یکی یکدانه ی خانواده ای بزرگ و مشهور بود بسیار درد داشت ...

یاد ِ همکار دیگری افتادم که به اجبار پدر ، زن مردی بسیار بزرگتر از خودش شده بود . انقدر او را زده بود که پدرش اجازه داده بود که طلاقش را بگیرد . بعد زن مردی دیگر شد و از او یک دختر داشت که مرد او را با دخترش تنها گذاشت و با زنی به آلمان رفت و او ماند و دخترش و دردهای بسیاری که بعد از آن کشید و می کشد ... 

بله مردها « بد » نیستند ، همان طور که زن ها « بد » نیستند ، انچه باعث شده که از حقوق زنان صحبتی بشود ، این مسائل است وگرنه بسیارند مردانی که همپای زنانشان در منزل کار میکنند . وظیفه تربیت نمودن فرزندان بر دوش انان نیز سنگینی میکند . دلشان برای رفتن به خانه پر میزند و خانه محل امن و همسر سکینه است برایشان . 

وقتی آن کاغذ را خواندم نزدیک همسرم رفتم و گفتم : همسر ِ من همیشه خوش تیپ و خوش لباس بوده ، همیشه بوی خوش میدهد ، همیشه از غذاهایم تعریف میکند  و ... او خندید و گفت : برایت ویلن که نمیزنم !! و من هم خندیدم و گفتم این امر مهم را هم بر عهده ی فرزندت گذاشتی که به جای تو برایم ویلن بزند ! ... 



کاش بتوانیم همیشه نقاط مثبت اطرافیان ، مخصوصا همسرانمان را ببینم . کاش آنقدر این نقاط مثبت را برای خودمان پر رنگ کنیم که منفی هایشان یا به نظرمان نیاید ، یا اگر گهگاه خودنمایی کرد ، یادآوری خوبی هایشان زود ان نقاط تیره را از صفحه ی دلمان پاک کند . 

کاش همه مثل الهام به اطرافیانمان نگاه کنیم ...


  • خانم معلم

نظرات (۱۱)

سلام خانم معلم.
اینکه گفتید "مردها آنقدر « بد » نیستند اما اگر بخواهند بد شوند خوب میتوانند" به نظر من زن ها هم اگر بخواهند بد شوند خوب میتوانند فقط تفاوت اش در میزان افراد زنی است که میخواهند بد شوند. یعنی شاید از هر صد مرد90 نفرشان بخواهند بد شوند اما از هر 100 زن 50 نفرشان بخواهند بد شوند.
انقدر میشناسم زنهایی که به بهانه های بی خود و بی جهت زندگی شان را رها کرده اند و از مهربانی و عشق همسراشان سوء استفاده کرده اند....
.
.
در کل پرداختن به این موضوعات خوب است و برای خیلی ها میتواند راه گشا باشد ان اشاالله
خدا به همه ما عقل و ایمان و توفیق بهره بردن از این دو نعمت را عطاکند...
پاسخ:
سلام 

بله هر مردی و هر زنی اگر بخواهند بد باشند میتوانند . اما مسئله در این جاست که شرایط و محیط برای بد شدن کدام یک اماده تر است . گاهی بستر مناسب انسان را به سویی سوق میدهد که حتی فکرش را هم نمی کرد . 

امید که زندگی هایمان را بی دلیل و حتی با دلیل از بین نبریم ...
مردها آنقدر هم بدنیستند...
همانطور که زنها هم آنقدر خوب نیستند...
اصل احترام متقابل همه مشکلات رابرطرف میکند...
اگرحتی طرف راانقدرهم دوست نداری که به خاطرش گذشت کنی حداقل احترام بگزارتااحترام ببینی...
مرد اگه زنش باهاش خوب باشه خوب میشه ... خوب بودن رو یاد می گیره ... فقط زن باید یاد بگیره از راهش وارد بشه ... همین زنی که میگه مردا بدن خوب میدونه که چقدر نیاز به همون دست گرم مردانه داره ... یه این که یکی پشتش باشه ، تکیه گاهش باشه ... خدا حتما یه چیزی میدونه دیگه ... اصلا تعمیم دادن اشتباهه ...
این که متن رو با یه تیتر بد شروع کردین رو میشه ازش گذشت اما چرا دیگه داخل متن از این موضوع که میشه بد بود و بعدش کلی خاطره که آقااین ها بد نیستن ولی میتونن بد باشن استفاده کردین؟از این یه مورد نمیشه گذشت .
از یه معلم اونم از جنس بانو که سرو کارش با مادران و همسران آینده مملکت بیشتر از این انتظار میره .
به نظرم حتی اگه حرفتون درست بود "که از بنیان این راه اشتباه بود" تو این شرایط که همه و همه دست به دست هم دان تا جایگاه مرد مسلمان رو از ش تو خانواده ایرانی بگیرن مطرح کردنش اشتباه بود .
پاسخ:
سلام 
ممنون از گذشتتون !!! ... من نگفتم آقا ها بد هستن گفتم می تونن بد باشن . اگه اون متن مورد نظر رو که لینکش رو گذاشتم خونده باشین متوجه می شین روی صحبت من با این نوع نوشتن هاست ... 

در متن حتما متوجه شدین که از همسرم تشکر کردم حتی در پایان پست هم اگه دقیق خونده باشین از نوع عملکردم گفتم . حتما نباید تمام مطالب به شکل کلماتی که مخاطبی دارن مطرح بشه ... ما که معلم هستیم اونم از نوع بانو ! ش میدونیم حرفامونو چطوری بزنیم به هم ... 

البته و صد البته که اگه همه دست به دست هم بدهند هم نمیتوانند مرد را از جایگاهش کمی پایین بکشند شما نگران جایگاهتان نباشید اصلا و ابدا ... 

این پست ، فقط گفت که هم زن ، ( در نامه ی الهام ) و هم مرد ( در پست من ) می تونن اشتباه فکر کنند و زندگی رو به کام هم تلخ . پس بهتره که : 

 همیشه نقاط مثبت اطرافیان ، مخصوصا همسرانمان را ببینم  و آنقدر این نقاط مثبت را برای خودمان پر رنگ کنیم که منفی هایشان یا به نظرمان نیاید ، یا اگر گهگاه خودنمایی کرد ، یادآوری خوبی هایشان زود ان نقاط تیره را از صفحه ی دلمان پاک کند . 






  • آفـتابـــــــ گـردان
  • بسم الله الرّحمن الرّحیم

    سلام


    به من باشد ولی می گویم زن ها بدترند، مکر و فریبی که زن ها دارند می تواند یک لشکر مرد را نابود کند
    مردها ساده اند، اغلب و این حسن بزرگی است و البته گاهی هم مایه ی رنج


    هر دو پیوند را خواندم...خدا صبر دهد به دوستتان
    پاسخ:
    سلام ...

    صحبت خصلت های زن و مرد نبود ... صحبت داشتن کانون گرم خانواده بود و میل به ادامه ی زندگی مشترک ... در خصوص خصائل ، بله موافقم با شما ، زنها مکر بسیار زیادی دارند و البته از همین مکر ( در جهت مثبتش ) در تربیت بچه و  حفظ و تحکیم خانواده استفاده می کنند ... 
    بسم الله
    سلام
    ما هیچ، ما نگاه!
    پاسخ:
    سلام 

    چرا شما هیچ ؟

    چرا فقط نگاه ؟!!!
    خمینی مصوم نبود و اشتباه هم داشت + دانلود
    ----------------------------------------------------------------
    اعراب با ما چه کردند...
    اعراب به ما آموختند که آنچه را که می‌خوریم «غذا» بنامیم و حال آنکه در زبان عربی غذا به «پس آب شتر» گفته می‌شود. اعراب به ما آموختند که برای شمارش جمعیّتمان کلمه‌ی «نفر» را استفاده کنیم و حال آنکه در زبان عربی حیوان را با این کلمه می‌شمارند و انسان را با کلمه‌ی «تن» می‌شمارند؟ شما پنج تن آل عبا و هفتادو دو تن صحرای کربلا را به خوبی می‌شناسید. اعراب به ما آموختند که «صدای سگ» را «پارس» بگوییم و حال آنکه این کلمه نام کشور عزیزمان می‌باشد؟ اعراب به ما آموختند که «شاهنامه آخرش خوش است» و حال آنکه فردوسی در انتهای شاهنامه از شکست ایرانیان سخن می‌گوید. آیا بیشتر از این می‌شود به یک ملّت اهانت کرد و همین ملّت هنوز نمی‌فهمد که به کسانی احترام می‌گذارد که به او نهایت حقارت را روا داشته‌اند و هنوز با استفاده‌ی همین کلمات به ریشش می‌خندد. حداقل بیایید با یک انقلاب فرهنگی این کلمات و این افکار را کنار بگذاریم. به جای «غذا» بگوییم «خوراک»، به جای «نفر» بگوییم «تعداد»، به جای «پارس سگ» بگوییم «واق زدن سگ»، به جای «شاهنامه آخرش خوش است» بگوییم «جوجه را آخر پائیز می‌شمارند» و …

    نظرتون چیه؟

    http://sandiskhor.blog.ir/post/258
    بسم الله
    سلام
    چون آدمها به میزان طهارتشان خوب و بد فکر و یا حتی رفتار می کنند،جنسیت هم به نظرم در این مساله موضوعیت ندارد.
    امید که طاهر بشویم و بمانیم، ان شاالله.
    پاسخ:
    سلام 

    در اینکه ذات انسان هر چه باشد ، همان خواهد کرد با شما موافقم اصلن خودم پایه گذار نظریه ی ذات هستم . چرا که به تجربه به من ثابت شده که معمولا انسانها ان می کنند که در ذاتشان است و کمتر قابل تغییر است مگر با مجاهدت های بسیار !!! ... 

    و این جریان اتفاقا نظریه ی مرا نفی نمیکند چون مردها با لذات خصوصیات مشترکی دارند همانطور که خانمها بالذات دارای خصوصیات مشترک می باشند وقتی از خلق و خوی آقایان صحبت به عمل میآید اتفاق نظر داریم که بله ، در مورد بسیاری این مسئله صدق میکند ، پس میتوان نتیجه گرفت که بعضی از اعمال و رفتار آقاقیان دست خودشان نیست جمسشان خراب است !!!! (((((((: ( شوخی کردم ها )
    سلام
    چه قدر عالی بود اون متن و چه قدر خوب بود مکملی که شما براش نوشتید
    ممنووووووووووووووووووووون
    پاسخ:
    سلام

    قربون شما ((:
    وااااااااااااااااااا!
    چه قدر همه بد برداشت کردن از این متن
    ولی من واقعا حس خوبی داشتم نسبت به نوشتتون
    نکنه من اشتباه می کنم؟!!!
    متن پست الهام رو هم کپی کردم تا برایم همسرم ایمیل کنم. :)
    پاسخ:
    سلام

    نی دونم چرا ؟ منم مونده بودم .فکر کتم اینکا رو نخونده باشن !!!
    سلام

    مردها ، آنقدر هم که گفتید خوب نیستند :|
    پاسخ:
    سلام 

    و ان قدر ها هم بد !!! 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی