ایام شهادت امام نقی علیه السلام تسلیت باد . :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


ایام شهادت امام نقی علیه السلام تسلیت باد .

خانم معلم | دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۳ ق.ظ | ۵۴ نظر


لو سَلکَ الناسُ وادِیًا شُعَبًا لَسلکتُ وادِىَ رَجُل عَبَدَالله وَحدَهُ خالِصًا
 
اگر مردم به راه هاى گوناگونى روند، من به راه کسى که خدا را خالصانه مىپرستد خواهم رفت.
 
* امام علی النقی علیه السلام


سلام بر دوستان عزیز

نمیدانم عزیزی را از دست داده اید یا نه ؟ ...

نمیدانم در این جور مواقع چه حسی داشته اید، اما در بیشتر موارد دیده ام که همه به طرقی تمایل دارند آن عزیز از دست رفته را خوشحال نمایند و با برپایی یادبودی خاطره اش را زنده نگاه دارند .

هر کسی و گروهی نیز این کار را به شکلی به زعم خویش انجام میدهد ، اما براستی بهترین هدیه برای خوشحال نمودن کسانی که ناظر و حاضرند ولی به گونه ای دور از دسترسند برای ماچه می تواند باشد  ؟

معمولا بهترین کارها ، خواندن قرآن و صدقه دادن و خیرات نمودن برای آن عزیز است .

پس بیایید برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره ی آن امام ِ عزیز ، 

در روز جمعه 5 خرداد 91 ، قبل از اذان ظهر ( تا آنجا که مقدور است ) یک ختم کامل قرآن را به محضر امام علی النقی علیه السلام هدیه نماییم . بلکه از این طریق شادی روح ایشان را فراهم اورده باشیم .

کسانی که تمایل دارند بسم الله.


 خراسانی

 خراسانی 

 سروشا

جرقه

 ماه

 یک رهگذر

 غضنفری

 پرواز

صبا

  عظیم زاده

 زهرا

 قاسمی فر

زیر یک سقف

دوست حدیث

 مظلوم مقتدر

 مظلوم مقتدر

 مظلوم مقتدر

  مظلوم مقتدر

 پیله چی

 مریم

 غضنفری

همحار

 حدیث آرزومندی

 ملکی

حدیث آرزومندی

حدیث آرزومندی

 شوکو

 س.م

 س.ک

 خانم معلم 

دومین سری ختم جمعی را شروع خواهیم نمود به فضل الهی ... 



 رائح 

جناب کاوسی

م.ا.ه

 فاطمه.ط

فاطمه .ط

فاطمه .ط

 فاطمه .ط

 یاسر خرم

فاطمه .ط

یگانه

فاطمه .ط

فاطمه.ط

فاطمه.ط

فاطمه.ط

 فاطمه.ط

فاطمه.ط

فاطمه.ط

 زهرا

بهار انتظار

مریم -سما

 سما


سما

 ترنج

 پور غلامی

سمیه 

حانیه

علی

نیکبخت

 صادق

 رویا 


انتظارم برای شرکت در چنین اقدامات عملی از سوی دوستان بسیار بیشتر بود . شاید گذاشتن لوگو گوشه ی وبلاگ نشانه ای باشد اما خیلی کم خطر تر از یک اقدام عملی است . 

وقتی بعضی از دوستان کمبود وقت را مطرح میکنند یاد طفره رفتن ها و توجیه کردنهای افرادی میافتم که هنگام جنگ، امام و مقتدایشان را تنها گذاشتند . 


یعنی این همه ادعا که ای وااای اماممون این طور شد اون طور شد ،اینو بهش گفتن اونو بهش گفتن خودمون رو خود کشی کردیم ! حالا اینم سیل استقبال کنند گان از یک برنامه ی عملی در جهت نشان دادن دوستداران ان حضرت ! میبینید که سیل داره وبلاگمون رو بر باد میده( البته بر آب میده )... 
یعنی ما دقیقا مثل همونایی هستیم که شب عاشورا وقتی آقا گفت از تاریکی استفاده کنید و برید ، سریع معطل نکردیم وفلنگ رو بستیم ودر رفتیم ...
یعنی یه جزء قرآن خوندن اونم برای عزیزی که عزیزتر است این همه سخته ؟ !! یعنی خوندن یک جزء قرآن نیم ساعت ، نه ، یکساعت وقت بیشتر میبره ، حاضر نیستیم یکساعت وقت برای آقامون بزاریم ؟ اونم توی ماه رجب ؟ 

این الرجبیون ؟!!!!! 


منتظر حضور فعالتان هستم . به تمام دوستانی که میدانید اطلاع دهید . ختم اول ، بیشتر از میان همکاران من در مدرسه هستند . شما جوانها هم بپا خیزید .

 

با تشکر از محمد حسین عزیز برای تهیه عکس برای این پست . دلمو شاد کرد خدا دلش رو شاد کنه .


اخر نوشت : به مدد الهی سومین ختم قرآن هم کامل شد ... خدا به تمام کسانیکه به نحوی در این امر شرکت کردند و یا دلشون میخواست شرکت کنند و نمیتونستند اجرش رو عطا کنه ، دیروز از حجه الاسلام عالی شنیدم که می گفتند هر کسی نیتی داره و از سر خلوص میخواد کاری رو انجام بده ولی نمیتونه در ثواب اون کار شریکه ف مثلا اگه کسی دلش میخواست که ای کاش بودم و در عاشورا شمشیر میزدم ، یا بودم تا جلوی حضرت میایستادم موقع نماز خواندن ف یا بودم در ... ثواب تمام اون کارها رو داره اگر واقعا و از ته دل نیتش این بوده باشه ... 

الاعمال بالنیات ... 

خدایا این قبیل اعمال رو از ما بپذیر ... 

  • خانم معلم

نظرات (۵۴)

جزء ۲۹ ان شاء الله
پاسخ:
قبول باشه ...
ج 10 ...

ایشالا که قبول باشه ...
پاسخ:
گرفته شده ... شما 11 رو بخونین
جزء 28 رو هم انشاءالله من قرائت میکنم.
التماس دعا
پاسخ:
قبول باشه ...
28
پاسخ:
این جزء انتخاب شده 27 را برایتان بگذارم ؟
سلام
جز 22 انشالله
پاسخ:
قبول باشه ...
  • مظلوم مقتدر
  • سلام. جز 15 و 16 و17 و 18
    پاسخ:
    قبول باشه ...
    سلام
    27
    :)
    پاسخ:
    قبول باشه
    به اذن امام هادی و با چشم امید به هدایتش جزء ۳ را برمیدارم اگر پر شده بود هر جزئی که باقیمانده به من بدهید
    پاسخ:
    قبول باشه
    8 ...
    پاسخ:
    قبول باشه
    جز 5

    [بوسه
    پاسخ:
    قبول باشه
  • دوست حدیث آرزومندی
  • جزء 14
    پاسخ:
    قبول باشه ...
    سلام هر جزئی که هست بفرمایید
    پاسخ:
    قبول باشه .
    سلام

    جز 4
    پاسخ:
    قبول باشه .
  • حدیث ارزومندی
  • میگم از حالا بخونیم یا باید جمعه بخونیم؟ نیت شما چی بوده اینکه جمعه حتما خونده بشه؟
    پاسخ:
    بله عزیزم جمعه بهتره تا قبل از ظهر خونده بشه که تا ظهر یک ختم قرآن شده باشه ...
    "من از کرکس عذر می خواهم" نام مطلبی است پیرامون اتفاقات اخیر. منتظر حضورتان هستیم.
    پاسخ:
    ببخشید آدرس ؟!!! ... تو کوچه پس کوچه ها سرگردونم کردین !
    "من از کرکس عذر می خواهم" نام مطلبی است پیرامون اتفاقات اخیر. منتظر حضورتان هستیم.
    پاسخ:
    یا حق
    سلام بانو سپاس جز23
    از همه قبول و دعا بفرمایید...
    پاسخ:
    جزء 23 برداشته شده بود ... دور جدید رو شروع میکنم برای اونایی که هنوز نیومدن و میخوان شرکت داشته باشن در ختم جمعی قران ...
  • حدیث ارزومندی
  • یعنی من الان نخونم؟؟؟
    پاسخ:
    یعنی الان دوست داشتی بخون. قرآنه دیگه .ولی جمعه هم حتما همون جزء رو تلاوت بفرمایید .
    جزء 9 انشا الله
    سلام
    کامنت شما را توی وبلاگ ترنج خواندم...
    ما هم اگر خدا قبول کند هستیم جزء 12 را بخوانیم؟
    کسی نمی خواند این را؟
    پاسخ:
    جزء 12 هم از آن ِ شما ...
    سلام خانوم معلم
    هر جزئی رو که صلاح دونستید و رو زمین بود به من بدید
    من پایه م ایشالا
    بابت مواخذه ممنونم
    پاسخ:
    مواخذه نکردم که !
    سلام
    به نیت امام رضا جز 8 برا من باشهههههههههههه
    پاسخ:
    ایشالا زائر امام رئوف بشی هر چه زودتر ...
    سلام
    منم جزء 3.
    پاسخ:
    قبول باشه ...مهدی نمی خونه ؟!!
    سلام خانم معلم گرامی
    جزو یک
    بسم الله...

    سلام علیکم...

    با غریبانه ای از جنس حسین برگشتیم...

    ...........
    به من هم سر بزنین

    سلام!
    رجبتون مبارک !
    الان چجوریه ؟ یه جزئو شما بفرمایین من بردارم ! کدومو بردارم؟
    پاسخ:
    جزء 27 برای خودت . جزء 26 هم برای خانم خانما تون ...
    بسم الله

    جزء 10 اگر انتخاب نشده تاحالا ، برای من ، اگرم شده یه جزء دیگه بذارید برای من .

    اجرکم عند الله
  • فرزند کوچیکتون- بدون نام
  • سلام مادر مهربان. الان بسیار خسته ام... این وقت شب... سر فرصت می آم ببینم چه باید بکنم و چه باید بکنم و چه باید بکنم در ختم...

    یا علی
    سلااااااااااام

    یه جزء دیگه هم خودتون به میل خودتون انتخاب می کنید ؟!

    ماه ِ قشنگ ِ رجب تون مبااااااااااارک ...

    دعا کنید بلکه آدم شیم مادر !!!

    بوووووووووووس
    پاسخ:
    منم
    چشم
    پاسخ:
    چشمتون نورانی به جمال آقا انشا الله ...
  • لیلا پارسا
  • سلام

    واقعا معتقدید این ختم های گروهی(به تعبیر من روخوانی های کم اثر) یک اقدام "عملی " است؟ برگزاری این دست مراسمات باعث شادی روح ائمه علیهما السلام می شود؟
    ربط این ختم گروهی را با اعتراض به توهین به ساحت ائمه نمیفهمم. توهین و پذیرفتن توهین یا از روی نادانیست یا از روی غرض. دلیل دوم مورد بحثم نیست. این روخوانی ها چقدر آگاهی بخشند؟ نباید بین شمای معلمی که در بطن جامعه اید و به دلیل دسترسی به منابع اگاهی (به واسطه نت) از جریانات روز اگاهید با خانم جلسه ای هایی که از این برنامه های روتین هفتگی و ماهانه دارند و از کمیت و کیفیت شان حتما باخبرید تفاوتی باشد؟
    پاسخ:
    ما اینگونه افرادمان را شناسایی میکنیم ، شما چطور ؟
  • لیلا پارسا
  • ما
    شما؟
    یک سوال از جانب من باعث شد بنده را خارج این "ما" قلمداد کنید؟
    کدام بخش دین به شما چنین اجازه ای می دهد؟

    برای رد فرضیه بی معنای حضرت عالی عرض میکنم اتفاقا از آن دسته افرادی هستم که بعد از شنیدن نام امام خمینی و برای سلامتی رهبر با اعتقاد عمیق قلبی و با تعمق بسیار زیاد روی "وعجل فرجهم"ش صلوات می فرستم. درباره میزان آگاهی از فضیلتها هم سکوت میکنم چون مثل شما لزومی نمیبینم میزان پرباری یا خلا اندیشه ام را طی یک کامنت به ویژه برای شمایی که حتی نخواستید بفهمید درباره چه حرف میزنم ثابت کنم. البته میتوانستید اگر متعصبانه جبهه نمی گرفتید.

    یک طرح درس را چندبار امتحان میکنید؟ یک بار ؟ ده بار؟ صد بار؟ بعد چه؟

    برای مثال منی که در این برنامه شرکت نمیکنم به منزله اعلام عدم امادگیست؟ علم غیب دارید که برنامه های انفرادی در این باره ندارم؟(بقیه مخاطبین اینجا هم مد نظرم هست) چنین رفتار سنجی چه قدر اعتبار دارد؟
    اقدام عملی من در باره ماجرای اخیر: با توجه به اینکه می دانستم یک نوجوان 13 ساله بین اطرافیانم هست که شدیدا علاقمند به موسیقی های ان اقای خواننده و امثالهم است. به قدر فهم این نوجوان درباره منزلت امام هادی علیه السلام و منزلت خواننده مذکور حرف زدم و ازادش گذاشتم در انتخاب. نتیجه به گمانم روشن باشد. مطمئنا این نوجوان یک عامل در درجه اول معتقد و در درجه بعد، اگاهی بخش بین دوستان هم سن و سال خودش خواهد بود (انشالله)

    حرفم سر این مسائل بدیهی نبود خانم معلم. بیشتر از اینها وظیفه دارید. داریم. تاکیدتان روی اقدام عملی و تصور خود بزرگ بینانه ای که از خودتان دارید علاقمند به ثبت نظرم کرد.

    موفق باشید.
  • لیلا پارسا
  • و یک توضیح در باره "خود بزرگ بینی"

    به همان میزان که به درست بودنش معتقدم در بیانش تردید داشتم. ولی وقتی دیدم شما صرف چند خط کامنت بنده را جزو خوارج دسته بندی کردید به خودم اجازه دادم به عنوان کسی که حداقل دو سال بلکه بیشتر اینجا را خاموش میخواند تصورم از شما را ثبت کنم.


    اینجا جز یکی دو نفر بنده را نمیشناسند. نیازی به خوب نشان دادنم نداشتم. اما به نظرم بیشتر به اخلاص احتیاج دارید.


    موفق باشید.
    پاسخ:
    ....
    بی زحمت با نظر خانم لیلا پارسا موافقم


    پاسخ:
    با کدوم بخشش ؟ خودبزرگ بینی من ؟ یا اخلاص نداشتنم ، یا روخوانی های قرآن که بی هدف صورت میگیره ؟ یا .... ؟
    سلام عزیز بی تردید
    خداقوت ..
    دعواشون نکنین خانم معلم .. ما که قرارمون یکی بود خدارو شکر شد سه تا :)
    اونورو بستم .. یکی از بچه ها به نام مریم یه جزء می خواد .. بفرمایید چه جزئی بخونن تا بهشون اطلاع بدم
    علی علی
    پاسخ:
    چشم ...
    سلام خانوم رجبتون و عیدتون مبارک

    شرمنده من کم سر میزنم
    برا منم جرء 20 رو بزارید
    ممنون
    پاسخ:
    چشم
    سلام مجدد
    20 و 21 و 22 رو ثبت کنید
    آجرک الله ..
    پاسخ:
    قبول باشه
  • بهار انتظار
  • سلام.جزء 15؟
  • بهار انتظار
  • دوباره سلام.حرفهایی که در بالا آمده است،نشان از صداقت خانم معلم هست.خانم معلم،من با شما هستم.
    با اولین کامنت شون.
    همین!
    و این به معنی مخالفت با این طرح نیست. که خوبه. که من هم دارم می خونم. الان صفحه پانزده رو تموم کردم. و فقط پنج صفحه مونده.
    و این به معنی مخالفت با بقیه حرفاشون هم نیست. باید بیشتر وقت بذارم و بخونم دیالوگا رو.
    پاسخ:
    در پناه خدا باشین .
    بازم سلام مجدد
    منظور من مطلبی بود که توی پست نوشتید که به شوخی نوشتم دعواشون نکنین .. چون به هر حال امکان داره کسی براش مقدور نباشه و توی رو دربایسی بیفته .. و نه صحبت های خانم پارسا .. که البته الان خوندم!

    ایشون اگه با محبت بیشتری می نوشتند شاید کلام موثر تری داشتند ..
    شاید ختم قرآن یه اقدام عملی پر قدرت برای نشون دادن مخالفتمون با این جریان ها نباشه اما یه اقدام عملی پر قدرت در جهت نشون دادن ارادت و محبتمون به امام عزیزمونه .. که البته باز هم یه اقدام عملی لازم و نه کافی در جهت مخالفت با این جریان ها هست منتها ممکنه زیر آستانه ی ادراک کسی باشه و برای کسی مثل این خانم فقط تفسیر ها و راهکارهای انفرادی به افراد، قابل درک و پذیرش باشه.. راهکاری که ایشون معرفی کردن اصلا کاری مثل ختم قرآن گروهی رو زیر سوال نمیبره بلکه این اقدامات همه در کنار همه که موثر واقع میشه و این صحیح نیست که بخوایم با نگاه محدود خودمون این اقدامات رو ارزش گزاری کنیم!
    در پناه رحمت خدا باشید
    پاسخ:
    آخه به یکی دو تا از بچه ها گفتم بهانه ی وقت رو آوردن ، خودشون میدونن منظورم کیا هستن ، دیروز جلسه ی حزب الله سایبر بودم ، آقای پناهیان ، حسین یکتا همه تاکید بر خوندن زیارت جامعه داشتن ، و تاکید بر کم کاری ما بچه های مثلا اهل نت . منکه واقعا خجالت کشیدم . آقای پناهیان گفتند چرا نباید زیارت جامعه رو به چندین زبان دنیا ترجمه کنیم . واقعا ما چکار کردیم ؟! ... باید فکر کنیم چکار می تونیم بکنیم ...
    خود بزرگ بینی؟؟؟؟؟


    فکر کنم باید برن معنی خود بزرگ بینی رو سرچ کنن

    مامانی ما اصلا هم اینجوری نیست
    خیلی ام ماهه
    پاسخ:
    خودِ خودت ماهی ...
  • لیلا پارسا
  • سلام

    دقیقا برگزاری چندین باره این برنامه ها از طرف شما و نوع ادبیات شما باعث بیان دیدگاهم شد.

    بخش داخل پرانتز که برای جناب رائح فرمودید به گمانم از مطالب اقای شهاب مرادی باشد.
    لطفا از حرفهای بنده تعبیرات شخصی نفرمایید. اصطلاح خانم جلسه ایها کاملا در تضاد با برگزاری صحیح روضه و ... است. سرچ بفرمایید انشالله درباره آسیب شناسی مراسم مذهبی مطالب خوبی برای مطالعه در دسترس هست. تاکید رهبر بر اسیب شناسی ها و رفع این اسیبها هم که یقینا در صدر این مطالب هست.

    طی دو کامنت برای خانم سما توضیحاتی دادم. حتما به شما منتقل میکنند.


    درست فرمودید: الاعمال و بالنیات.

    خدانگهدار
    پاسخ:
    در پناه حق .
  • حسین کیانی
  • این اقدام عملی چه نتیجه ای دارد!
    براتون متاسفم که کسانی که به هر علت و دلیلی این خواسته شما رو رد کردن رو با اونایی که شب عاشورا امام رو تنها گذاشتن مقایسه میکنین!چون من خودم یکی از اونایی بودم که به شما نه گفتم!چون این کار رو نمیپسندم حالا به هر دلیلی!ولی شما حق نداشتین و ندارین که این جوری بتازین!
    چرا؟چون به طرح مثلا عملی شما نه گفتیم!
    اجرتان با صاحب شب عاشورا!
  • به خانم مرضیه موحدی
  • سلام
    ممنون از نظرتون ...
    خدا توفیق خدمت کردن و درست خدمت کردن و اخلاق حسنه داشتن به همه عنایت کنه به من هم .
  • مرضیه موحدی
  • سلام خانم معلم
    ممنونم از این که نظرم را خوندید ولی چون ما دانش آموز هستیم نظرمون را نذاشتید ؟
    پاسخ:
    انسانیت به کوچکی و بزرگی سن نیست ...ضمنا هویت افراد توی نت ، به آدرسیه که میزارن اگر آشنا نباشن .
    آها !‌فهمیدم !
    حتم دارم این خانم پارسا از اون دماغ عملی هاست !
    «با چه اجازه ای من رو جزو مای خودتون حساب نکردین! شما فکر می کنین فقط خودتون ما دارید،... »
    پاسخ:
    تو همیشه یار مایی ...
  • مرضیه موحدی
  • دوباره سلام خانم معلم
    آخه ما وب نداریم که آدرس بذاریم از طریق وب معلممون به وب شما می آییم .
    خدا نگهدار
    پاسخ:
    دیگه الان یه وب درست کردن که کاری نداره ...
    سلام خانم معلم
    تا از مدرسه اومدم براتون پیغام گذاشتم آخه به خانم تقوی گفتم در وب شما چه پیامی گذاشتم . خانم گفتند :اولا باید احترام شما را به عنوان بزرگتر و مهمتر از آن به عنوان یه معلم نگه می داشتم دوما چون غیبت شما را کردم و ممکنه راضی نباشید باید به شما بگم که پیش خانم تقوی از شما حرف زدم .سوم خانم تقوی گفتند این حرفهای شما از روی دلسوزی بوده و حتما توهین و بی ادبی در کار نبوده .
    خانم تقوی خیلی با من حرف زد و من متوجه شدم که با ادبیات بدی با شما حرف زدم مخصوصا حرف خواهرم (یادتون هست )پس مرا و خواهرم را حلال کنید و برای خانم تقوی خوب ما دعا کنید . خدانگهدار راستی وب خانم مهربان ما(امیر قافله عشق عج )است www.110aleyasin.blogfa.com
    پاسخ:
    به خانم تقوی از قول من بسیار سلام برسانید .
  • حسین کیانی
  • این حرف شما درست ولی اینکه کسایی که با شما همراهی نکرده رو با کسایی که شب عاشورا..........قیاس خوبی نیست!
    خدا اجر درخور بهتون عنایت کنه انشالله!
    پاسخ:
    خدا لحظه ای ما رو به خودمون وا مگذاره ...
  • حسین کیانی
  • من متن رو هزاران بار خوندم:)
    ادمیان به لبخندی که بر لبها می نشانند
    وبه احساس خوبی که بر جا می نهند
    و به دردی که از یکدیگر می کاهند
    می ارزند...
    و ما بودنشان را می خواهیم چون وجودشان زمین را زیباتر میکند
    پس همیشه باش !
    پاسخ:
    ممنون عزیزم ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی