فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ غَیْرِکُمْ :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ غَیْرِکُمْ

خانم معلم | يكشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۰۰ ق.ظ | ۲۹ نظر

فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ غَیْرِکُمْ آمَنْتُ بِکُمْ وَتَوَلَّیْتُ آخِرَکُمْ بِما تَوَلَّیْتُ بِهِ اَوَّلَکُمْ  وَبَرِئْتُ اِلَى اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ وَمِنَ الْجِبْتِ وَالطّاغُوتِ وَالشَّیاطینِ

پس با شما باشم با شما نه با غیر شما و ایمان دارم به شما و دوست دارم آخرین فرد شما را به همان دلیل که دوست دارم اولین شخص شما را و بیزارى جویم به پیشگاه خداى عزوجل از دشمنانتان و از جبت و طاغوت (خلفاى ناحق ) و شیاطین

بخشی از زیارت جامعه ی کبیره 


* داستان عاشورا داستان غریبی است . در آن می شود ولایت را کاملا حس کرد . تابع بودن و حل شدن در امام و رهبر را حس کرد . زمانیکه امام فرمان میدهند در نیمه شب ، هر کسی نمیتواند بماند از تاریکی استفاده کند و برود ، انانکه ماندند نشان دادند که ولایت را پذیرفته اند حتی اگر پای جان خود و خانواده شان در میان باشد و یا هنگامیکه حضرت زینب سلام الله به امام می فرمایند : آیا اینان فردا تو را همراهی می کنند و حبیب ابن مظاهر آن یار باوفای پیامبر ، همه را جمع میکند ، بنی هاشم را به خیمه ای می فرستد و از غیر بنی هاشم میخواهد همراهش به خیمه حضرت بروند و نشان دهند که همراهند و استوار و همگی آماده و جان بر کف حاضر می شوند و می مانند ...

اینجاست که فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ غَیْرِکُمْ معنی پیدا میکند . باید چنین بود . ما چقدر با اماممان هستیم ؟ چقدر ازغیر انها جداییم ؟ 
نشان دهیم با عملمان نه با حرف زدنمان ... 
بسم الله 

*حدود سه سالی است که وبلاگ دارم . چه در بلاگفا و چه در بلاگ اسپات . از همان اول تا کنون اسم وبلاگم همین بود که هست و به همین خاطر افتخار « خانم معلم » بودن برای بعضی از بچه ها را داشته ام . شاید از حدود 50 لینکی که داشته و دارم ، نیمی از ایشان را دیده یا ارتباط بسیار صمیمی بین مان برقرار شده باشد . 

اما تمام ِ اینها را گفتم که بگویم هنوز بچه هایم را نمی شناسم ، که دنیای مجازی جایی برای شناخت نیست . به همین علت توصیه میکنم به همه ی جوان هایمان که دنیای مجازی را باور نداشته باشند . 


* تا اخر آذر بازنشسته می شوم و فرصت مطالعاتی ام انشا الله بیشتر . باید تلاش کنم که وبلاگی پر محتواتر و به امید خدا مفیدتر در اختیارتان بگذارم . تصمیمم بر این است که اتفاقهایی که برای خودم و شاید دیگران روی داده را به شکل داستان در اختیارتان بگذارم . مسلما نظیر چنین داستانهایی در زندگی شخصی تان بسیار روی میدهد که شاید به ان توجه کرده یا نکرده باشید . خوش حال  می شوم که مرا نیز از تجربیاتتان مطلع ساخته تا از ان استفاده کنم . 

  • خانم معلم

نظرات (۲۹)

ولی آخه مگه دنیای واقعی و آدماش رو هم میشه باور داشت ؟!
سلام
به سلامتی خانم معلم مهربان... اخر اذر یعنی اغازی دوباره برای مهربانی چون تو...
تمام انهایی که نشناختی و توصیه می کنی اعتماد نکنند... و همچنان ما ... به تو عادت و اعتماد و عشق و علاقه دارند... دعایمان کن بانو...
پاسخ:
ممنونم عزیزم ... محتاج دعاییم ...
مردم اغلب بی انصاف‌ بی منطق و خودمحورند ولی آنان را ببخش.
اگر مهربان باشی تورا به داشتن انگیزه های پنهان متهم می کنند ولی مهربان باش.
اگر موفق شوی دوستان دروغین و دشمنان حقیقی خواهی یافت ولی موفق باش.
اگر شریف و درستکار باشی فریبت می دهند ولی شریف و درستکار باش.
آنچه رادر طول سالیان سال بنا نهاده ای شاید یک شبه ویران کنند ولی سازنده باش.
اگر به شادمانی و آرامش دست یابی حسادت می کنند ولی شادمان باش.
نیکی های درونت را فراموش می کنند ولی نیکوکار باش.
بهترینهایت را به دنیا ببخش حتی اگر هیچ گاه کافی نباشد
و در نهایت می بینی
هر آنچه هست میان تو و خداوند است نه میان تو و مردم!

" دکتر علی شریعتی "
آری
نه هر کـِ آینه دارد سکندری داند ...
بعضی کلمات ، چقدر درد دارند ....

هر جا کـ هستید دلتان به نور ِ ایمان و یقین ، مطمئن و آرام .

آمین
پاسخ:
هر کسی از ظن خود...
سلام

عظم الله اجورکم.

من هم در این روز مقدس، و زین پیش و زین پس دعاگویتان هستم و بودم و خواهم بود.
اگر روز عزا نبود خبر بخش پایانی پست بهتان تبریک می گفتم. نه از این جهت که از درس و مدرسه و کلاس و زنگ تفریح و بچه ها جدا می شوید، که این خودش جای عزاداری دارد، از این جهت که یک بخش مهم از وظایف تان در زندگی را انجامدادید، و یک مرحله ی حساس در تحصیل فضائل انسانی و اخلاقی را به طور کامل طی کردید و حالا قرار است پا به دنیایی جدید و عجیب بگذارید که پیش ازا ین تجربه اش را نداشتید.
خانه تکانی عمر و نو شدن فصل زندگی.
پاسخ:
اما وقتی حکم بازنشستگی رو دستم دادن ، قلبم یهو ریخت ...ولی بعدش خوب شدم .

سلام
برای شما که سرتون برای انجام کارهای خیر درد می کنه بازنشستگی یه حسنه. آستین همت را بیشتر بالا بزنید و با یک یا علی دیگه شروعی دوباره...
پاسخ:
شما لطف دارین ... کاش اینطور بود که شما میفرمایین ...
  • کاش مےشد خدا را بوسید...
  • اللهم العن الجبت و الطاغوت.
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد

    سلام خدای رحمان بر بندگان رحیمش

    آری حسین؛ از «تو» گفتن ها به تیراژ بی نهایت چاپ می شود، می رود کتابخانه ها. عمل کردن اما هنوز در انبارهای غفلت خاک «کج فهمی» می خورد!

    راست می گویید. آنکه در این مجازی آباد اهلیت دارد، باور نکردنی ست. که اصولن چیزی به اسم «باور» در چهارچوب این فضای ملال آور نمی گنجد. وقتی قاطبه ی آنها که در این حوالی ها معرکه گرفته اند، همه نقاب بر چهره دارند و راست را نشان می دهند و به چپ می زنند.

    و باور ما این است که «مجاز» را نمی شود «باور» داشت، همانطور که آن سوی آینه ای را، حتا اگر زیبایی نشان دهد. چون آنسوی آینه مجازی از واقعیت است و از برای خود حقیقتی ندارد. اگر هم حقیقتی در آن سوی باشد، حقیقتی جیوه ای ست! و حقیقتی که جنسش از جیوه باشد، کمکی به باور کسی نخاهد کرد و به یقینش نخاهد افزود.

    شادمانیم که در سنگدلی چون دیوار
    باز هم پنجره ای در دل سیمانی ماست.

    خدا عاقبت همه ما را به خیر کند، که والعاقبة للمتقین

    سایه تان بر سرم مستدام.

    پاسخ:
    سایه خدا بر سر همه مان انشا الله ....
  • فرزند کوچیکتون
  • سلام.
    پیشاپیش تبریک می گم مهربان.

    خیلی تبریک... مواظب خودتون باشید.

    یا علی.
    پاسخ:
    ممنون . دیگه از مواظبت کردنم گذشته ، آنچه نباید بشود شده است .... خنده
    با سلام
    امیدوارم وزارت اموزش بداند چه نیروی موثر بر اینده گروهی از جوانان را دگر در مدرسه خود نخواهد داشت.
    پاسخ:
    شما مطمئنید که ا . پ نیروی موثری رو از دست میده ؟!!! خنده
    عجب 


    فک میکنم بازنشستگی باید سخت باشه

    به یکباره جدا شدن از هیاهوی بچه ها ...

    شایدم تازه فرصتی باشد برای هیاهوی درونی !


    + التماس دعا
    پاسخ:
    سلام 

    فکر میکنم همین طور باشه 
    هنوز یه چند روزی مونده رسیدم بهش از حسم بهتون خواهم گفت ...
  • علی میکائیلی
  • صل علی محمد 
    خانم معلم به وبلاگ جدیدش خوش آمد!!!
    پاسخ:
    سلاااااام 
    صل علی محمد علی آقا به منزل ما خوش امد !!!!
  • خلوت پرهیاهو
  • سلام خانوم معلم عزیز
    مبارکها باشه... بعضی وقتها فکر میکنم دوره ی بازنشستگی معلم ها دوره ی خیلی خوبیه . چون با یه آرامشی به کارهای نکرده شون می پردازن. به خودشون. خانواده شون. نمیدونم.
    موفق باشید.
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام عزیزم 

    ممنون ... امیدوارم اینطور باشه که گفتی ... چون منم هنوز تجربه اش نکردم .... فعلا که کسی جای من نیومده و بنا نیست بیاد . مدیرمون میگه دو روز حد اقل فی سبیل الله بیا مدرسه !!!!!
  • محفل عشاق
  • سلام خیالتون راحت نگفته فراموش نمیشین
    اخی
    بازنشسته شدین...؟
    پاسخ:
    سلام 

    هنوز نه ، یه دو هفته ی دیگه باید صبر کنم ، صبر کنید ، صبر کنند و ... 
  • زینب سادات
  • سلام

    من فکر می کردم بازنشسته شدن معلم ها تابستونا اتفاق می افته!!!

    وقتی از روی کامنت تون وارد این صفحه شدم گفتم یعنی این خانم معلم همون خانم معلم خودمونه یا یه خانم معلم دیگه س!؟

    مبارک باشه خونه ی جدید. ولی آخه من بروز شدن اون جا رو از روی بلاگفا متوجه می شدم. اینجا رو چیکار کنم؟

    پاسخ:
    سلام 

    بستگی به تاریخ ورودشون به آ . پ داره ... من تربیت معلمی بودم ورودم 28/ 9/ 61 بود ... 

    سعی میکنم توی بلاگفا بروز رسانی کنم ...
    پسرای گل ات رو ببوس از قول من . 
    سلام
    خونه ی جدید مبارک

    من مثل اینکه زیادی خیلی وقته از اینترنت دورم

    دعاکنید این نمایشگاه ها دست از سر ما وردارن این آقا شوهر ما بره یه خط تلفن برامون بگیره که ما هم متصل شیم به این تر نت:
    پاسخ:
    سلام خانم خانما 
    مث اینکه تلفنت رو هم کنترل نمی کنی ، شایدم خط ات دستت نیست ، برات امروز پیامک دادم ... یادت بودم ولی جوابی نیومد ... انشا االله که سلاامت باشین هر کجا هستین ... دعا کن که همیشه سرش گرم ِ کار باشه ... بقیه اش درست میشه ...
    سلام....
    عجب دیر رسیدیم! عجب دنیایی آدم دو روز غافل بشه دیگه واویلاس...
    خونه جدید بسیار مبارک
    خیلی خوشحال شدم
    گاهی برایمان دعا کنید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام خانم خانما 

    ممنون ... 
    این منزل نو مبارک منو یاد وقتی میاندازه که میت رو میبرن دفن کنن همه بهش میگن منزل نو مبارک !!! ...البته همه باید به اون منزل بریم بالاخره دیر میشه ولی دروغ نمیشه ... خدا کمکمون کنه و حب خودش و آل الله رو هیچ وقت از دلمون جدا نکنه بلکه به واسطه ی اونا ... 

    یه کلک این روحانی ها یادمون دادن وقتی میریم زیارت از طرف تمام ملتمسین دعا که قبلا می گفتیم و زیارت می کردیم ، این محرمی یه چیز جالب شنیدم ، گفتن بگین از طرف تمام محبین امام علی علیه السلام از اول تا به اخر ، اون وقت شامل همه میشه ، دیگه غصه نخور ، هر کجا برم چه بخای چه نخای تو دعام هستی ! 
    سلام مهربونم 
    امروز سر کلاس رشد رسیده بودیم به فصل میانسالی و نظریه های راجع به این دوران ... همه ی فکرم پیش شما بود ... همه اش فکر این بودم که الان که قراره بازنشسته بشید چه حسی دارید ... 

    پاسخ:
    سلام عزیزکم 

    هنوز هیچ حسی ندارم چون دو هفته دیگه مونده ، بهش فکر نمیکنم چون حس نمیکنم بیکار بمونم و احساس کنم یه شخص و عاطل و باطلم ... 
    اون خط اعتباریم به علت نداشتن گوشی خاموش می باشد
    خط ثابتم در دسترسه

    اگر به اعتباریم دادید نرسیده
    پاسخ:
    حدس زدم ... 


    تلنگری بر اندیشه:


    ماهیان از تلاطم دریا به خدا شکایت بردند


    و چون دریا آرام شد خود را اسیر تور صیادان دیدند.


    تلاطم های زندگی حکمتی از خداوند است


    پس از خدا بخواهیم


    دلمان آرام باشد نه دریای دور و برمان.




    پاسخ:
    یاد وصیت نامه ی امام افتادم ، 
    با دلی آرام وقلبی مطمئن و روحی شاد وضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به سوی جایگاه ابدی سفر میکنم .... 

    ای کاش دلمان آرام باشد ... ای کاش ...
    سلام عرض شد


    خوبید؟
    پاسخ:
    سلام علیکم ورحمه الله و برکاته 

    زنده باشین ... شکر ، الحمد لله ...
    شما دو تا چطورین ؟ 

    سلام

    این دگرگونی ها مبارک و نیز بازنشستگی تان ! ولی بزنم به تخته اصلا بهتون نمیاد !

     برای خانم معلم( ناظم ) بازنشسته مون دی:

    http://www.cartoon3000.com/images/html_img/tafrih%20ba%20nazem.jpg

    دوستتون دارم  ... دعا دعا دعا

     

    پاسخ:
    سلاااااام 
    ای فاطمه ی شیطون 
    به اون دوستات میگم دستگیرت کنن حالا با ناظما شوخی میکنی ؟ اونم از نوع بازنشسته شون ؟ !!!! 
    دستم بهت برسه کشتمت ... 

    انشا الله این منزل نو ، در اول بازنشستگی با اون منزل نو یکی نشه ، چهار تا نماز و روزه خونده و گرفته باشیم ، یه خورده فرصت پیدا بکنیم سراغ کتابامون بریم و چیزی بخونیم و شکرش رو بجا بیاریم ... البته اگرم یکی شد بازم راضی هستیم به رضای خودش ... 

    منم دوستتون دارم یه عالـــــــــــــــــــــــــــــــمه ...دختر گلم رو ببوس ...
  • یاس بوی مهربانی می دهد!
  • سلام و عرض ادب و ارادت!

    خدا ان شاالله به شما سلامتی بدهد...

    معلم دوست داشتنی ای هستید...

    پاسخ:
    سلام علیکم ورحمه الله ...

    زنده باشی انشا الله ... ممنون از لطفتون ... شنیدن کی بود مانند دیدن !!! 
    میتونی بیای از بچه هامون بپرسی ، چون تقریبا ده ساله که معاون هنرستانم !!! ... یک معاون خشن !
  • حسین کیانی
  • سلام
    بح بح به بازنشستگی!!!
    منم تقریبا 26 سال و 2 ماه دیگه بازنشسته میشم!:)))
    پاسخ:
    سلام 

    ممنون 
    دخترم زنگ زد بهم . ممنونم که یادم بودید . 
    انشا الله که همیشه سلامتو شاد در کنار هم زندگی کنید و در همه ی لحظه های زندگی تان ارامش و امنیت همراه تان باشد و سایه ی  خدا بر سر تان ... 

    سلام  خدا قوت.

    خونه ی نو مبارک. ببشخید دست خالی خدمت رسیدیم...

    راستش،

    برای یه طلب اومدم،
    انگار بعد سالها نوبت کربلا رفتن ما هم رسیده.

    بدی هایی من نسبت خودتون چه اونایی که دیدید و چه کارهایی که ندیدید و حقی که به گردنم دارید رو به کرمتون حلال بفرمایید.

    انشاالله دعاگوی شما و همه دوستان باشیم،

    یاعلی مدد

    پاسخ:

    سلام

     

    سفرتون بی خطر ... خوش به سعادتتون ... خیلی التماس دعا ، ما که حقی به گردنتون نداریم از جهت آشنایی مجازی نایب الزیاره باشید و برای پدر و مادرم زحمت بکشید یه امین الله در حرمین بجا بیاورید اگر فرصت داشتید و یادتون بود ...

     

    سلامت باشید و سلامت برگردید ... منتظرتون هستیم ...

  • یک همسفر
  • عاشقی بی هزینه
  • حسن قنبری
  • خوش به حالتون...
    یاد جمله ی مولا علی افتادم....
    پاسخ:
    از چه بابت خوش به حالم ؟ بازنشستگی ؟
  • آهسته عاشق می شوم
  • بیا لااقل کمی

    روضه‌ی باران بخوان

    برای چشمان خسته‌ام

    شاید اثری کرد...
    .
    .
    .
    اللهم عجل لولیک الفرج[گل]

  • آهسته عاشق می شوم
  • اربعین می گفت
     
    "باور می کنی؟
     
    چهل روز زینبِ بی حسین را...؟!"
    .
    .
    .
    التماس نور[گل]
  • زهرا تقوی راد
  • سلام بر همکار گرامی
    " معلم امانتداری است که امانت او غیر از امانتهای است ،انسان امانت اوست ." (امام خمینی رحمه الله علیه )

    بازنشستگیتان مبارک  ،انشالله در تمام مراحل زندگیتان پایدار و پیروز باشید .

    راستی بازنشستگی چه حال و هوایی داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تصمیم به بازنشستگی پیش از موعد دارم با شک وتردید و دو دلی و .......................

    یا علی
    التماس دعا


    پاسخ:
    سلام و رحمت خدا بر شما 

    ممنون . انشا الله که شما هم در تمامی مراحل زندگی پیروز و سربلند و سلامت باشید . 
    حس خاصی نداره فعلا . همه ش سرم گرمه وقت کم آوردم برای استراحت کردن ! ... اصلا احساس بازنشستگی ندارم . انگار تعطیلاتیه که باید ازش استفاده کنم . منتها چند شب پیش که خیلی خسته بودم وقتی فکر کردم که فردا بنا نیست برم مدرسه خیلی خوشحال شدم . از این جهت خوبه ... اینکه همه میگن افسردگی میاد سراغ ِ آدم رو تا حالا حس نکردم . ضمن اینکه ما به نوعی سرمون رو با نت می تونیم گرم کنیم و وقتمون پر میشه ، نگران نباشید .

    التماس دعا ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی