اردوی زیارتی قم - جمکران :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


اردوی زیارتی قم - جمکران

خانم معلم | دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۸۹، ۰۸:۴۷ ق.ظ | ۵۳ نظر

دیروز توفیق زیارت دوباره حضرت معصومه ( س ) ،کریمه اهل بیت ، قسمتم شد . حکایتش چه بود ، بماند ....

به مناسبت روز دختران ، از طرف اداره برنامه زیارتی برای دختران مدارس در نظر گرفته شد . قرار شد تمامی دانش آموزان در محلی به نام کانون که محل اجرای مراسم اداره است در ساعت ۴۰/۶ صبح یکشنبه جمع شوند .

برای هر ۱۰ دانش آموز ، یک مربی در نظر گرفته شده بود . اما چون من خیلی انسان توانایی !! هستم ۲۰ دانش آموز از طرف مدرسه به همراهم فرستادند .

راس ساعت حاضر شدم ، همه ی ماشینها نیامده بودند . قرار بود حدود ۲۰۰ دانش آموز  به قم برده شوند .

ساعت ۸ !! حرکت کردیم . تقریبا ساعت ۱۰ قم بودیم و چون اجازه ورود اتوبوس بین شهری به داخل شهر را نمی دهند بیرون شهر اتوبوس های داخل شهری منتظرند که کاروانها را به سمت حرم هدایت کنند .

بعد کلی رایزنی ، که اگر بشود با همین اتوبوس های خودمان وارد شهر بشویم (که نمیدانم چرا از قبل این کار را انجام نداده بودند ) و ماندن بچه ها زیر افتاب داغ شهر قم ، بالاخره با اتوبوس های داخلی شهر قم ، به سمت حرم حرکت کردیم .در ابتدا می بایست به دیدار یکی از علمای قم میرفتیم . پس از پیاده شدن از اتوبوسها ، ۲۰۰ دانش آموز را در خیابانهای قم چرخاندیم ، از لابلای ماشینهای شهر عبور دادیم ، از یک طرف خیایان به سمت دیگر کشاندیم ، از کوچه های تنگی که یک ماشین به سختی عبور میکرد ، و گاها برای رد شدن یک ماشین باید بچه ها یک خط میشدند تا بتواند عبور کند ، و یا گاهی ماشینها باید می ایستادند تا بچه ها رد شوند ، بالاخره به خانه ی آیت الله العظمی مدنی تبریزی رسیدیم .

خانه ای بسیار بسیار ساده ، با شاید ۳ یا ۴ اتاق ، که دوتا از اتاقها به سمت حیاط باز میشد . حیاط را مسقف نموده بودند که مردمی که به دیدارشان میروند راحت باشند، قرار بود نماز جماعت را به امامت ایشان برپا کنیم .( که وضو ساختن بچه ها بعد از خروج از اتوبوس های داخل شهری خودش جریاناتی داشت ! )، بچه ها در حیاط نشستند ، حضرت آیت الله نزدیک پنجره آمدند و سلامی و خوش امدی گفتند و روبروی بچه ها نشستند . حاج آقای دیگری آمدند و برای بچه ها مداحی که چه عرض کنم روضه خوانی کردند ، و از حجاب گفتند ...کی شنید نمی دانم ، چون همه ی حواسها به جای جدید و مهمانان آیت الله که طلاب و بعضی دیگر از مردم بودند ، بود  ...

منزل آیت الله مدنی تبریزی

 

بعد از روضه خوانی ایشان ، حضرت آیت الله مجددا خوش آمدی گفتند که صدایشان را فقط بچه هایی شنیدند که نزدیکشان بودند . کارکنان ایشان همه آذری زبان بودند و با زبان خودشان صحبت می کردند که همین باعث خنده ی بی موقع بچه ها میشد و ......

حضرت آیت الله سید یوسف مدنی تبریزی دامت افاضاته

ایشان توضیح المسائل و دو کتاب دیگر به بچه ها هدیه کردند . از بابت نماز جماعت هم عذر خواهی نمودند . (این هماهنگی چگونه صورت گرفته بود را نمیدانم ، نپرسید !)

بدین شکل از خواندن نماز جماعت در حرم هم محروم شدیم ، دوباره بچه ها را به صف ! ، برگرداندیم سمت حرم ، باز وضو !!! و قرار گذاشتیم برای ساعت ۱ در نزدیکی باب الجواد همه جمع شوند، بچه ها پخش شدند ، خودم بعد از نماز فرادی ، داخل حرم رفتم ، بسیار از روز جمعه خلوت تر بود ، زیارتنامه را به نیت تمام دوستان ، فامیل و سفارش کنندگان خواندم البته با کلی مصیبت !! و این ور و آن ور شدن ، دو رکعت نماز زیارتی را نیز داخل حرم در گوشه ای بجا اوردم و سریع به سمت باب الجواد حرکت کردم ، بیشتر بچه ها آمده بودند ، به سمت محل استقرار اتوبوس ها که دیگر هماهنگی شده بود و زیر پل منتظرمان بودند ، حرکت کردیم ، ۲۰ دختر چادر مشکی را بین این همه چادر مشکی یافتن کار مشکلی بود ، به بچه ها شماره داده بودم خودشان می خندیدند و شماره هایشان را برای حضور و غیاب می گفتند ، وااای از شماره ۱۷ که جا مانده بود ، یا ۳ و ۴ که همش سرشان گرم هم بود و دیر میرسیدند ، بالاخره به سمت جمکران حرکت کردیم ، همه گشنه و تشنه بودند ، خیلی گرم شده بود ، به جمکران که رسیدیم ، بچه ها که تا حالا از راننده تقاضای بلند کردن اهنگ محسن یگانه را داشتند و با گفتن خانم " مجازه " اجازه میگرفتند که مثلا راننده صدا را بلندتر کند ، از او خواستند که آهنگ را قطع کند و همه با هم مشغول خواندن دعای سلامتی امام زمان شدند ...

اللهم کل ولیک الحجه ابن الحسن .......و چه دلنشین است شنیدن این نوا از دهان بچه هایی به پاکی آب و آسمان ....

و گنبد آبی مسجد زیبای جمکران پر رنگ تر و پر رنگ تر شد ....

مسجد جمکران

خدا را شکر اول ناهار بچه ها را دادند .... بعد قرار گذاشتیم ساعت ۴ برای برگشت به تهران  .... بعد از ناهار ، یک عکس دسته جمعی گرفتیم ....

نپرسید بقیه کجا هستند !!!!

وارد مسجد شدیم .... زیبایی مسجد به خودی خود مسحور کننده است و حضور عاشقانی که به نماز ایستاده اند دل انسان را می برد .....

 ۲ رکعت نماز عشق بر پا میداریم برای ظهور و حضورت ای برپادارنده قسط ، قربه الی الله .....

 داخل مسجد جمکران

بعد از نماز به همراه بچه ها دعای توسل خواندیم . هنگام نماز صدای رعد وبرق شنیده شد .از مسجد که خارج شدیم ، باران تمام زمین را خیس کرده بود . هوا بسیار لطیف شده و بچه ها تازه هوس کرده بودند نماز مغرب و عشا را هم همان جا بمانند و دور بزنند !!

باید بر می گشتیم و دل را جا میگذاشتیم ، پس به امانت سپردیمش تا دیداری بعد که زود ما را بطلبد ...

و این است دلتنگی جمکران در نبود مولایش ...

 

و البته سوغاتی تون هم فراموش نشد .....

 

ببخشید کمه ...تا رسیدیم خورده شد !!!

خدا زیارت خانم حضرت معصومه (س) و حضور در مسجد جمکران را قسمت همه ی علاقمندان بفرماید انشا الله .

  • خانم معلم

نظرات (۵۳)

  • دست نوشته دانشجو
  • سلام خانم معلم قبول باشد انشاالله معلومه که خیلی خوش گذشته راستش دلم واستون خیلی تنگ شده بود امیدوارم که همیشه در مسئولیتهای که برعهده تان می گذارند موفق باشید فعلا بای
    پاسخ:
    شما هم همیشه موفق باشید.
  • سید محمد حسین
  • سلام خانم معلم .

    زیارت قبول .

    ثواب زیارتو که شما بردید . حداقل سوغاتی هاشو بگذارید برای ما !

    منتظرم !
    پاسخ:
    خوب سوغانی هاش رو دیگرانی که نبودند میل کردند !!!!
  • سید محمد حسین
  • خانم اجازه ! پس توی اون عکس جمعی ، سه تای دیگه کوشن ؟!!!
    پاسخ:
    اای بی دقت گفته بودم نپرسین !!!
  • خاله سوسکه
  • سلام خانم معلم مهربوون
    زیارتتون قبول
    اما یادتون باشه
    بازهم دل می سوزونیدااااااا
    خب ما چی کنیم که رامون دوره و بابامون اجازه نمیده بریم پیش خانوم
    منم میخواممممممممممممممممم خب

    گفتند : ندیده دل پادشاه است
    شما دیدید و دلتان ماند
    و اما من ندیده دلم جا مانده

    التماس دعا
    در پناه حق
    پاسخ:
    من از تلویزیون هم به امام حسین و حضرت ابوالفضل (علیهما السلام) و امام رضا (ع) و ...سلام میدم ..حتی از روی عکس ..مهم دلتونه ...باور کنید حسشون می کنید .
  • حبابـــ (خانه‌ای که ...)
  • 1. سلام
    2. من می‌خوام گیر بدم الان فقط
    3. زیارت قبول اول
    4. واسه چی انقدر قم رو شلخته و درب و داغون توصیف می‌کنید؟ (گیرم که باشه شما که نباید دامن بزنید بهش)
    5. واسه چی عکس دخترای مردمو گذاشتید تو نت. [با لحن یه آدم فضول که فکر می‌کنه وکیل وصی مردم و دختراشونه خونده بشه]
    6. فکر کنم شماره 17 و 3 جاموندن.
    سلام خانم زیارت قبول واقعا خسته نباشید به 20 تا وروجک که بیاد دنبالشون بود خیل ی سخته رفت مسافرت
    همه که مثل ما نیستن(یکم خودمو تحویل بگیرم ) دوساعت داشتم دنبال عکس شما تو دسته جمعی میگشتم اون عکس قبلی رو میذاشتین خب
  • ارادتمند العلما
  • من زیاد اطلاعی از ایشون ندارم اگه لطف کنید ممنون میشم .
    یک روز رساله ایشون رو تو انقلاب تو بساط کتابفروشای دوره گردی که کتابای نایاب و اغلب ممنوع رو میفروشن دیدم و خیلی تعجب کردم .
    باید یه تحقیقی در مورد ایشون بکنم .
    خدا حفظشون کنه . حالا چطور شد گذرتون به محضر ایشون افتاد ؟
  • ارادتمند العلما
  • در ضمن خوب گفتید همین که بچه محل های این مخدرات همراه شما ، آدری وبلاگ شما رو ندارند خب مشکل شرعی هم نداره .

    حالا قضیه ملاقات رو کی ردیف کرده بود ؟
    حتما از دوستان آذری زبانتون ؟ آخه مطمئنم که ایشون اکثر مقلدینشون از همشهری هاشون هستن و من تا به حال زیاد از ایشون نشنیدم و کسی رو ندیدم که مقلدشون باشه . به هر حال خدا همه علمای خوب رو حفظ کنه .

    مسجد جمکران یاد ما هم بودید ؟
    از تنها فقهایی که من شنیدم و تحقیق کردم که با مسجد جمکران مخالف بوده و برای عبادت و توسل به اونجا نمیرفته حضرت امام بوده .
    پاسخ:
    منم تا دیروز اسمشون رو نشنیده بودم ...طفلی دیگه نای حرف زدن نداشت ..البته ساعت 11 صبح اونجا بودیم !! ....خدا همه ی علما رو حفظکنه اون جور که من چند صفحه کتابشون رو خوندم البته به قلم شخص دیگه ای بود ، خیلی اهل دفتر داشتن نیستن ، همین دفتر قم رو هم به اصرار شاگردانشون باز کردن و تو هیچ شهر دیگه ای دفتر ندارن ..... زیاد نمیخوان مطرح بشن ...کتابهایی هم نوشتند .... برات مینویسم ازشون .....
  • ارادتمند العلما
  • ببخشید طولانی شد . یهو اینو یادم افتاد .
    این مدل سوهان رو تا حالا ندیده بودم . به نظر خیلی خوشمزه میاد . دل مارو آب انداختید .
    من هر دفعه میرم قم از خودکار یا سوهان عارفی سر سه راه بازار قم میخرم .
    سوهان گل نازک . خیلی عالیه .
    این برا کجاست ؟
    سلام
    اصلا یعنی چی خبر ندادید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی چی بی خبر اومدید و رفتید؟؟؟؟؟؟
    راه دوری میرفت؟؟؟؟؟
    قول میدادم برق چشام نگیرتتون! قول میدادم نمک گیرتون نکنم!!!! داشتیم خانوم معلم؟؟؟؟؟ خیلی چیز عجیب غریبی بود یا خیلی سخت بود یه اسمس که دارید میاد قم تا بیام ببینمتون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    + تایید نظر سه و چهار حبابــ ضمنا اگه میدیدمتون بهتون میگفتم دلیل بی برنامگی اینجا رو! شما که افتخار ندادید!بازم و لبای بینهایت آویزون!
    پاسخ:
    احتمالا هیچ کدوم رو ندیدی ! .... کم سعادتی ما بود .... انشا الله بزودی زود میبینمتون ..اگه خدا بخواد .....
  • سید محمد حسین


  • باشه . از این به بعد سوال نمی کنم . جواب می دهم !



    پاسخ:
    پسره ی بد ، زیر عکس نوشته بودم سوال نکنین .... نگاه کن !!!
  • سمانه(اتاق دلم)
  • سلام خانوم معلم جونم!
    زیارت قبول!
    انشاالله که منم دعا کردین!
    خانوم یاد زیارت دانشجویی خودمون افتادم(مخصوصاً جا موندنامون)!
    پاسخ:
    تو هم از جاماندگان بودی ؟ !!!! ( آیکون عصبانی )
    سلام خانم معلم ولی نامردی کردید
    خبر ندادید
    خوب خوش گذشت؟
    ولی باید حتما داخل فیضیه میرفتید
    کتابخانه ای عالی دارد و مکانی که در فیضیه به صحن حرم است را هم باید میدیدید
    راستی کتابخانه ی مرعشی نجفی نرفتید؟ فکر کنم سومین یا چهارمین کتابخانه ی بزرگ جهان است
    راستی خیابان معلم بیت امام خمینی هم رفتید؟ راستی کوه خضر نبی هم باید میرفتید
    که وقت کم اوردید
    و سوهان هم باید سوهان حاج حسین قمی بگیرید که اصل است
    خدا بیامرزد حاج حسین قمی را و همه را
    راستی مسجد امام حسن مجتبی هم رفتید؟ میدان هفتاد و دو تن است در همان اتوبان قم تهران که مسجدی است که به دستور امام زمان ساخته شده است مستقیما
    خوب دفعه ی بعد اگر رفتید پیشنهاد میکنم چند روزی بمانید چون واقعا جاهای عالی دارد
    خدانگهدار
    ولی خوشحال شدم که قم هم رفتید
    کِی اسمس دادین؟؟؟
    به من چیزی نرسیده که! به جان خودم!
    خلاصه من ناراحتم و منتظر یه فرصت برای شما تا دوباره بیاید
    من سعادت نداشتم جدا!
    پاسخ:
    حالام چیز زیادی رو از دست ندادی ... من باید ناراحت باشم که از دیدن روی شما محروم شدم ....
  • سید محمد حسین
  • اجازه ! خب ما هم که چیزی نگفتیم ! گفتیم چشم ! دیگه سوال نمی کنیم . بلکه جواب می دهیم !


    پاسخ:
    قیافه ات رو اونجوری نکن ، اصلا بهت نمی یاد ، همون نیشخندت خوبه !
    سلام خانم معلم
    ببخشید نمیخواستم به میخ بکشم شما را اتفاقی شد
    هاهتاهاهاها
    خدانگهدار
    راستی در باره ی باز بودن در خانه ی علما درست گفته اند همیشه به روی همه باز است
    البته من فکر کنم اینطور باشد به نود درصد
    پاسخ:
    حالا بزار بریم بعدا معلوم میشه ....
  • علی میکائیلی
  • سلام
    زیارت قبول
    ان شاالله به زودی قسمت بشه زیارت برادر بزرگوارشون .
    خوش به سعادتتون
    یا حق
    پاسخ:
    خوش به سعادت کسانی که با معرفت زیارت می کنند .... ااای وای بر ما !
    اخ که دلم لک زده واسه اردوهایی که با مدرسه میرفتیم و چقدر میخندیدیم از ته دل گه گاه هم اذیت میکردیم
    اخرین باری که به شهر قم رفتم نشد برم مسجد جمکران و حسرتش ماند بر دل
    ..
    تو رو خدا با بچه ها صمیمی باشید نزارید خاطره ی بدی ازتون داشته باشن
    پاسخ:
    چشم ، سعی میکنیم بهشون خوش بگذره ولی بنا نیست با هر اردو رفتن نظم داشتن رو یادشون بره ...من تو کتم نمیره اصلا .
    راستی خانم معلم میخواهید بدانید قدیمی ترین سد قوسی جهان کجا قرار دارد؟
    سد کبار در قم تقریبا مابین قرار گاه لشگر علی ابن ابی طالب در قسمت جنوبی قم به طرف کاشان
    پاسخ:
    حالا سد قوسی چی هست ؟ !!!
    سلام بر بانوی بزرگوار

    زیارتتون قبول و سعی شما مشکور انشاالله

    این چیزهایی که مینویسم همش از استادهای خودم یاد میگیرم

    چیزی از خودم بلد نیستم

    اگر خوبه از خداونده و اگر بد میشه کار منه

    ما بنا من نعمه فمنک سبحانک فقنا عذاب النار

    التماس دعا

    نه خانم معلم ، همینم از سرمون زیاده
    پاسخ:
    از خجالت کلی سرخ و سفید شدم .... سوهان خوب خوشمزه است زود غارت میشه !!!
    زیر بارون توی مسجد جمکران ...
    خدا یعنی میشه؟

    خوش بحالتون
    پاسخ:
    چرا نمیشه ..... کافیه ازخدا درست بخواهید ....
    قبول دارم نظم باید باشه اما خود شما که مسئولشون بودین از بی نظمی مسئولاتون گله دارین
    پاسخ:
    خوب گله از نظم نداشتن فقط برای بچه ها نیست که بده ، برای همه بده ، میخواد مسئول باشه یا نباشه ، متاسفانه وقتی خودمون این مسئله رو درونی نکردیم نباید انتظار داشته باشیم بتونیم اموزشش بدیم .
    سد معمولی سدی که یکمی قوس دارد برای شکستن فشار اب
    راستی خانم معلم خانه ی فیلسوف بزرگ ملا صدرا هم در کهک یکی از بخشهای قم است
    راستی روستای فردو که معروف به روستای شهید پرور است در ایران هم بالاتر از کهک است که گردوهای خیلی خوبی دارد
    راستی خانه ی زندیه هم است
    پاسخ:
    یه قرار یکماهه باید برای دیدن قم بزاریم با این تفاسیر که شما هی از قم یادتون میاد !
    سلام خانوم معلم مهربون
    خوبید ؟ گفته بودید خبرتون کنم وقتی نوشتم .....منم اومدم هم زیارت قبول بگم و هم دعوتتون کنم به تماشای یک نگاه .......منتظرم و دلتنگتون
    پاسخ:
    کاش می تونستین بیاین شهر ری برای تدریس ... !!! خود خواهم نه ؟ !!!
  • ارادتمند العلما
  • از دعاتون خیلی خیلی ممنون . منم همه جاهای زیارتی و یا مواقعی که حال خوش دارم یاد شما هستم .
    سوهان گل نازک عارفی بهترین سوهان قمه . هر وقت اراده کردید و من قبلش رفتم قم حتما براتون تهیه می کنم .و دستتون میرسونم .
    منم مث شما عاشق مایع سوهان هستم . خیلی خوشمزست .
    بنده با این که قمی نیستم . با عرض معذرت میخوام از این دوست سوئدی قمی یه اشکال بگیرم .
    اجازه هست ؟
    اولا فیضیه محل رفت و آمد خانم ها نیست .
    بعدشم اون مسجدی که به دستور خود امام ساخته شده ، اون مسجد امام حسن عسکری علیه السلام در صد متری حرم است . نه مسجد امام حسن مجتبی روحی فداه در ان جای کذا که فرمودید .
    دوران سوهان حاج حسین هم به سر اومد . الان هر کی از ننش قهر میکنه بالا سر در مغازش میزنه سوهان اصل حاج حسین قمی و پسران .

    روستای فردو هم در غیاب شما که الان سوئدی به غیر از گردو ، درختانش انرژی هسته ای هم بار میدهند . بیا و بخور .

    خانم معلم منظورتون از این کی بود ؟ ((( قراره یه بنده خدایی که عاشق علماست ، یه هماهنگی هایی بکنه ، بچه خوبا رو ببریم دیدار از شهر قم .... تازه خودش گفته همه ی علما در خونشون به روی همه بازه ، من میدونم و اون اگه بریم خونه ی علمایی و نزارن بریم پیش حاج آقا !! ))))
    پاسخ:
    .
    یک مسئله ی قمی یک مستطیل با سه خط بکشید
    برای همه ی شما
    سلام خانم معلم اطلاعات من قدیمی هم نیست اگر کسی توانست مسئله را حل کند من جایزه میدهم
    پاسخ:
    اول مشخص کن جایزه رو چطوری میدی و چی میدی ؟ فکر کردی بر وبچه های ما همین جور الکی فسفر می سوزنن ؟ !!! زهی خیال باطل !!!
    ارادت العلام حتما مطالعه فرمایید و سیب های فردو هم معروف است راستی انار ساوه و قم
    مسجد امام حسن عسگری را به جناب اقای احمد بن اسحاق اشعری از محل سهم مبارک امام زمان در قرن سوم هجری درست کردند
    اقای ارادت العلما قم را من میشناسم مثل خط های کف دستم
    چشم بسته من راه میروم در قم
    راستی فکر کنم گمرک قم از سوداورترین گمرکهای ایران است قدیم خانده بودم
    راستی قم یکی از درهای بهشت است
    کسی که به زیارت حضرت فاطمه ی معصومه برود بهشت بر او واجب است
    پاسخ:
    دعواتون با ارادتمندالعلما هم با خودتان !
    جایزه چهارده تا صلوات
    با ارادت العلما دعوا ندارم
    سلام خانم معلم
    نمیدانم چه قدر بزرگ شده است بزرگتر هم خواهد شد
    خدانگهدار فردا ورزش داریم
    شیعه هرگز نهراسد ز کین دشمن دین ما تحت علم لوای عباس است
    پاسخ:
    فکر نکنم هیچکس به باهوشی من وشما باشه !!! ((((:
    السلام علیک یا صاحبی یا مولایی العجل العجل العجل
    سلام و درود به شما که باعث زیارت من هم شدید هرچند در این فاصله
    چه غریب بود اون عکسای غروب جمکران.
    پاسخ:
    بعد یه بارون زیبا و دم غروب ، تنهایی امام بیشتر خودش رو نشون می داد ....
  • ارادتمند العلما
  • سلام بر حاج ممد قمی سوئدی .
    اولا لقب ما رو درست بگید . ارادتمندالعلما .
    نه ارادت العلام
    نه ارادت العلما

    دوما اون مسجد رو که شما گفتید من بعید میدونم امام حسن مجتبی دستور داده باشن . امام حسن مجتبی خیلی غریبه . من تا حالا نشنیدم حتی کسی نقل قول و یا خوابی از ایشان .
    اون مسجد همان مسجد امام حسن عسکری است که به دستور امام یازدهم ما ساخته شده و در 100 متری حرم است و معمولا علما از اونجا تشییع میشند به سوی حرم .

    چشمک بسته هم را نروید یه وقت خدایی نکره میوفتید تو جوی .
    در مورد کف دستتان هم خانم معلم نکته خوبی رو ذکر کرد

    شعر رو هم اشتباه نوشتید . براتون صحیحش رو مینویسم .

    شیعه هرگز نهراسد چو ز کین دشمن
    دین ما تحت لوای علم عباس است

    در پناه مولا باشید .
    موفق و سربلند باشید . خداحافظ
    سلام سلام
    بازم زیارت قبول
    حالا دو تا سوهان طلبتون داریماا .. این یکی بی زحمت عسلی باشه :دی
    رفتم به عمو سر زدم .. ممنون که خبر دادین، نمی دونستم آپ کردن .. سرم شلوغه این روزا .. حلال کنید نبودنامو
    ممنون همه ی مهربونیاتون
    به رحمانیت خدا می سپارمتون
    علی علی

    پاسخ:
    دست حق نگهدارت باشه انشا الله .
    سلام عزیز دلم ...
    خسته نباشید
    خوبید ؟
    پاسخ:
    زنده ایم ، شکر .
    بازم زیارت قبول ...
    از این که قسمتتون شد برید زیارت و از این که حال و هوایی عوض کردید از صمیم قلبم براتون خوشحالم و از خدا جونم یه عالمه ممنونم ...

    راستی ، شما که از این سوغاتی خیلی نخوردید که ؟! خوردید !
    پاسخ:
    از اون سوغاتی کمی تا قسمتی خوردم ، نمیشه که اصلا نخورد ، اما هنوز تمومش نکردم !! (:
    سلام

    من هر موقع قم رفتم یه خاطره خاص ازش داشتم

    یاد قمی که راهنمایی بودم افتادم . اولین مسافرت با مدرسه بود .
    از قبل سفر تا وقتی رسیدیم تهران (می خواستم بعضی اتفاقا رو بنویسم گفتم چشماتون گناه دارن آخه )

    زیارت قبول راستی

    راستی تر اینه که خوش به حال شاگرداتون که عسکشون رفت تو وب شما حالا نمی شد به یکی از بچه ها بگید عکس بگیره و شما هم اونجا باشید یه وقت فکر نکید هدفی داشتم از این حرفما ! حرفم اصلا بو نداره فقط می گم بچه باید کار کنه و ساعی باشه همین که می بینه یه خانم معلم می خواد عکس بگیره باید رو هوا دوربین رو بزنه و خودش متقبل زحمت بشه !!! که این تضمین کننده دنیا و آخرتش هست !
    مث همیشه یه سرکی کشیدم به کامنتا و جواب کامنتا !!!

    میگم مگه هر کی دختر داره خیلی خوش به حالشه ؟!

    یه همسایه داریم که پیر و مریضه . یه دختر داره که یا نمیاد به مادرش سر بزنه یا وقتی که میاد با کلی منت میاد و با گرفتن پول بابت اومدنش و کاراش ! اما عوضش عروس این خانوم کاملا بر عکس دختر این خانومه ! این که دخترشه و از خودشه این جوری ! اون که عروسشه و غریبه اون جوری !

    خدا آخر عاقبت همه رو واقعا به خیر کنه ...
    پاسخ:
    خوب اونم شانس اون بنده خدا بوده وگرنه اکثریت دخترها خیلی خوبند و خانم و گل .... که خوب پیش میاد دیگه ...مثل وقتی که بر میخوریم به پسرایی که خوبن !!! و خیلی تعجب میکنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ببخشید اقای ارادتمند العلما به خاطر لغبتان و بعد من مسجد امام حسن مجتبی را گفتم که به دستور امام زمان ساخته شده است نه امام حسن مجتبی بعد شعر من ایرادی ندارد یک شعر از کتاب فارسی ایران نوشتم برای خانم معلم
    خانم معلم میداند که کاملا صحیح بود اوایل همین مهر امسال بود
    یه دنیا بوس .. یه دنیا گل مریم و رز .. یه دنیا آرزوهای خوب خوب ......................
  • ارادتمند العلما
  • آقای حاج ممد قمی لغب نه لقب

    پیام اخیر خودتون رو یه با بخونید ما که هیچی نفهمیدیم .
    دوتا شو نوشتید امام حسن مجتبی

    شعرتون هم ایراد داشت من درستش کردم
    مقایسه کنید
    سلااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام خانوم
    پاسخ:
    علیکم السلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام مهدیه
    خانوم ... خانوم ...
    بادمجون بم که آفت نداره ! داره ؟!
    من همون زهراییم که گاهی قاطی می کنه !
    همون زهرایی که خوب یادش دادید تا چه جوری از پس خودش و این قاطی کردناش بر بیاد ...
    روان شناس که شدم یه فکری به حال این قاطی کردنام هم می کنم !
    خانوم ... خانوم ...
    خواب دیدم رفتم دانشگاه ... وای که چه ذوقی داره ... نه دانشگاه رفتن ! روان شناسی خوندن و روان شناس شدن ذوق داره !
    خانوم ... خانوم ...
    از این بابت خیلی خوشحالم . خیلی ...
    و ممنون خدا و شما هستم تا همیشه ی همیشه ی همیشه .............
    پاسخ:
    اما منم واقعا خوشحالم ومیدونم و مطمئنم که موفق میشی ...
  • ::دستی در آسمان::
  • سلام خانووم
    خوبید؟؟
    زیارت قبول ...
    یاد اردوی مدرسه ی خودمون افتادم به قم و جمکران
    دو سه سال پیش بود-دوم دبیرستان بودم-
    خیلی خوش گذشت ... خیلی
    هوووف
    یادش بخیر ..

    سلام
    خانم معلم یعنی دیگه براتون کامنت نذارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چرا تاییدم نمی کنید؟
    پاسخ:
    منظورتان لینک کردنتونه ؟ .....
  • پابرهنگان
  • به به !
    زیارت قبول. کربلا انشالا. البته این بار به اتفاق بچه های کلاس تون ها!
    عکس ها که باز نشد. اما خدا حفظ تون کنه که با این سن و سال این همه بچه را با خودتو بردید. سخت تون نبود مادر ؟ یاح یاح یاح
    پاسخ:
    نه سختم نبود ، غصه نخور ، زای جان !!!
  • محمد مهدی
  • سلام
    ممنون از ابراز لطفتون
    سر فرصت خدمت می رسم
    پاسخ:
    در خدمتیم .....
  • بازماندگان
  • سلام خانم معلم عزیز

    ازحضورتان سپاسگذارم.موفق وسربلند باشید

    میان این همه تیرگی که تمام دنیایمان را گرفته سوسوی فانوسی هم

    نتیجه ی جستجویمان نمی شود.خداوند همیشه انسانهای ساده زیست را

    دردل مردم جامی دهد.زیارتان قبول وبعد مطمئن باشید که انسان توانائی هستید

    یاحسین
    پاسخ:
    من به توانایی ام مطمئن نباشم دیگران این اطمینان را به من میدهند از بس لطف !!! دارند .
    ....پس خوش گذشته حسابی!!

    قبول باشه
    پاسخ:
    (همون چشمک )
    سلام
    نه خانم معلم
    چند تا کامنت براتون گذاشتم اما هیچ کدوم تایید نشد
    موفق باشید
    التماس دعا
    سلام عزیزم
    بخش نظرات من که تاییدی نیست !!!!
    اشتباه کردی احیانا در یه قسمت ، یا .....

    محتاجیم به دعا ...
  • خاله سوسکه
  • سلام
    خانووم معلم مهربون
    حال شما
    پیش ما بیاید

    راستیییییییییییییییی

    میلاد امام رضا رو پیشاپیش تبریک میگم
    پاسخ:
    دهه کرامت بر شما مبارک .
    سلااااااااااام
    پاسخ:
    سلااااااااااااااااااااااام علیکم ورحمه الله .
    سلام خانم معلم گرامی
    خدا قوت
    پس شما هم به زیارت خواهر بزرگوار حضرت رضا (ع) رفته بودید.
    زیارت قبول
    ستایش می کنم همت شما را برای اشنا کردن قشر جوان با فرهنگ غنی اسلام و اشنا کردن انان با علما. موفق باشید.
    پاسخ:
    گاهی خدا خودش میزنه پس کله ی آدم و میگه باید این راه رو بری .... من عادت به اردو رفتن ندارم ، این بار خودم داوطلب شدم ، البته بعدش کلی غر زدم ، منتها خواست خدا بود که برم ، خدا کنه همه باهم زائر کربلا بشیم ....
    سلام خانم معلم من هم میلاد امام رضا ع را تبریک میگویم امیدوارم برای ما غریبان حساب ویژه ای در بانک باز کنند
    امروز صبح ساعت هفت تقریبا برف بارید و من هم خیلی دوست دارم دو تا عکس برای همین گرفتم که ببینید
    http://svenskpojke.persiangig.com/image/20101014165.JPG

    http://svenskpojke.persiangig.com/image/20101014166.JPG
    پاسخ:
    عکساتو هم دیدم قشنگ بو د.... ایران هم برف داشتیم سمت گرگان ..... فکر نکن فقط سوئد برف باریده !
  • کلام شیرین
  • چون گل به بیابان خراسان آمد

    با لطف و کرم شاه غریبان آمد

    ای کاش منم خاک خراسان بودم

    آن لحظه که چون فصل بهاران آمد




    بوی حرمت رضا چشیدن چه خوش است

    بر لذت آشیان رسیدن چه خوش است

    بی شک که زمان اوج غربت دلان

    خود را به حریم یار دیدن چه خوش است




    ای کاش منم خلسه ی یا هو بودم

    یا در حرمت نغمه ی هو هو بودم

    ای کاش شبی دست نوازش سر من

    می آمد و من بچه ی آهو بودم
    پاسخ:
    ممنون از اشعار زیبایی که نوشتید .