جام زهری دیگر ... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


جام زهری دیگر ...

خانم معلم | شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۴۵ ب.ظ | ۴۰ نظر

«کاش گرافیک میدانستم و به جای 598 مینوشتم 24 خرداد »




سال 67 وقتی قطعنامه ی 598 از رادیو اعلام شد ، همه مات و مبهوت مانده بودند. همه میگفتند چرا الان  ؟ !! الان که ما پیروز جنگیم ، الان که کاملا برتری مان را به دنیا نشان داده ایم ، الان که با یک حرکت کاملا میتوانیم اقتدار خودمان را به جهانیان اثبات کنیم ، اخر چرا حالا ؟ !! 

همه مبهوت مانده بودند . هیچکس نمیدانست چه دستی « جام زهر » را به امام نوشاند . همه چیز هایی گفتند و عبرت نگرفتند و امام از بین مان با دلی آرام رفت .


و اینک پس از گذشت ده روز از سالگرد امام ِ عزیز مان  باز همان دستها همه را مبهوت کرده اند . در شرایطی مشابه  در زمانی که اقتدار ملت ایران در جهان به اثبات رسیده است ،اکنون باید نوشیدن ِ « جام زهر » ی دیگر را به تماشا بنشینیم . اما آیا « من » و « ما » و « انها !! »  مقصر نبودیم و نبودند ؟! ... 


در آخرین ساعات فکر میکردم ، جلیلی به نفع قالیباف با توجه به شرایط موجود کنار برود . گرچه الان برای گفتن ِ این حرف ها دیر است اما تاریخ تکرار می شود . شاید این ها درس عبرتی باشد برای آیندگان . هاشمی میدانست باید چه کند . عارف با ان همه اطمینان بخاطر در خواست خاتمی به نفع روحانی کنار کشید . اما دریغ از این اصولگریان . کاش اتحاد را از اصلاح طلبان و کارگزاران یاد بگیریم در شرایط حساس . 

بازی خوردیم . دستت درد نکند جناب ولایتی . شنیده بودم چقدر به ائمه ی بقیع احترام گذاشته بودی همان زمان که در کنار رهبرت جناب هاشمی ، وارد بقیع شده بودی . فکر میکردم منیت در تو نیست ، فکر میکردم دلت شور انقلاب و اسلام را می زند . کنار نکشیدی . تو دیگر چرا ؟!! چقدر راحت بخاطر دنیای دیگران آخرتمان را می فروشیم ... هیهات !!!


حالم خوش نیست . کاش اتفاقی بیفتد ... 

واقعا تاریخ تکرار می شود . این ما هستیم که عبرت نمی گیریم . 



فرزاد جمشیدی مرغ سحر های ماه رمضان از تلویزیون خداحافظی کرد . 


  • خانم معلم

نظرات (۴۰)

  • زهرا امیری
  • اینجا که میام همش باید تکرار مکررات کنم
    هی بگم به به چه پست خوبی..
    دیگه تصمیم گرفتم نگم اینو
    پاسخ:
    اصلا حالم خوب نیست زهرا ....
    چرا اینو میگید خانوم معلم؟
    ولایتی خیلی آدم باوفاییه
    نگید اینو خانوم
    وفا بیشتر از این که نمکدون نشکست
    بالاخره هاشمی رهبرشه، رییسش بوده...

    وفا رو کامل کرد
    پاسخ:
    بله ... باوفا بود به رهبرش . منم همینو گفتم ... 
    خدا عاقبت همه مون رو ختم بخیر بکنه ...
  • زهرا امیری
  • شما چرا خانوم؟
    من میتونم کمک کنم بهتون؟
    پاسخ:
    دعا کن آقا صحبتی بکنند تا آبی باشه بر اتش دلم ... 
    حالم ازین همه حماقت داره به هم میخوره!

    اون اون احمقی نژاد که مردمو به مرگ گرفت که به تب راضی بشن اینم ازن اصولگراهای بی تدبیر که هرکه خودشو عقل کل میدونست!
    این غرورو جاه طلبی نه تنها خودشونو به زمین زد بلکه مردومو بیشتر! باید اون دنیا جوابگو باشن!

    ازونطرفم اکبر شا!!! تا تلافی این 8 سال و از گرده مردم نکشه راحت نمیشه!

    اشتباه کردیم...

    حالم بدهههه



    سلام خانوم :(
    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    منم حالم دست کمی از تو نداره . الان فاطمه از کرمان زنگ زده بود . میگفت کرمانیا دارن از دست هاشمی علنا می کشن لی نمیدونم چرا انقدر احمقند که بازم به روحانی رای دادن . 

    اشکال ناره ، بزار این ناجی مردم بیاد . به قول فاطمه ما تحریم خارجی نبودیم ، تحریم داخلی بودیم ، چطور میشه قیمت خود رو یهویی افت میکنه ؟ ... هاشمی روباه پیره ، روحانی تحصیلکرده ی انگلیسه ودرس خودش رو بلده ، در اولین بیانیه اش از هاشمی و خاتمی تشکر کرده ، علنا عنوان میکنه که میخواد چه کنه ... 

    از ماست که بر ماست ... فقط وفقط از این به بعد دست ِ دعا بر داریم برای سلامتی رهبرمون ... 
    سلام خدا به ضمیمه ی آرامش بر خانوم معلم عزیز.
    خوبید؟
    عیبی نداره. اجازه خانوم! ما تجربه کسب کردیم الان. سیدنا و مولانا گفتن که او رئیس جمهور همه ی ماست.
    اتفاقات برای درس گرفتنه دیگه.
    ناراحتی چرا؟ من فک میکنم فرصت خوبیه برای بیرون زدن از غرور کاذب مون. برای یه رنگ شدن مون. متحد تر شدن مون.
    امیدوارم حال و روز تون خوب خوب شه خانوم معلم.
    پاسخ:
    سلام پسرم 
    نه خوب که نیستم دروغ چرا ! 

    تجربه کسب شدن به چه قیمتی ؟! ... از صبح که آرا رو شنیدم منتظر پیام رهبرم بودم . فقط گوش کردم ببینم ایشون نظرشون چیه ...بله باید یکپارچگی مون رو نشون بدیم ولی اعوذ بالله من شر وسواس الخناس ! 

    نمیتونم دلم رو صاف کنم چون میدونم چی هستن ... 
    عیب نداره خانم معلم... اگر درس بگیریم عیب نداره... ما مرد از نو شروع کردنیم...
    .
    موج ایجاد شد اما کس دیگری سوار این موج شد... از دیروز خیلی از افرادی که میخاستن به قالیباف رای بدن رو می بینم که میگن ما هم به روحانی رای دادیم... لااقل توی مشهد باقر باید اول می شد اما... موج ایجاد شد و این موج یکی را به ساحل امن رساند یکی را هم به عمق بحر طویل و تاریک سپرد!باید خودمان را بیرون بکشیم...
    .
    عیب نداره خانم معلم... ما مرد رزمیم... اما قالیباف حیف شد! مدیریتش و توان مدیریتی اش حیف شد...
    .
    می توانستیم با هزینه کمتر نتیجه بهتری بگیریم...
    .
    خانم معلم بیاید یه بار برای همیشه تصمیم بگیریم که تدبیر را جایگزین احساس های آنی کنیم. نگاه رهبری از این به بعد دیدنی است.... ما اهل جر زدن نیستیم اما گل زدن به هر قمیتی حتی دروازه خودی هنر نیست... ارزش ژاوی با پاس گل هایش از مسی کمتر نیست... ای کاش پاس گل داده بودند کار تمام بود... از دم دروازه حریف ضد حمله خوردیم!
    .
    از دستت دلخورم خانم معلم... شما یکی باید بیای حلالیت بگیری چون سن سال شما باید در تصمیم گیری صحیح و عقلایی دیگران هم اثر گذار می بود نه اثر پذیر... رای به اعتقاد گاهی بی اعتقادان را بر سر کار می آورد... این بار حضور اصولگرایان اقا را غریب تر کرد!
    پاسخ:
    سلام 

    من از رایی که دادم پشیمون نیستم . شما قالیباف رو در حد رفت و امد های دوستانه ی پدرتان می شناختید و من جور دیگر . مدیریت شرط لازم بود ولی کافی نبود . هنوزم اگر جلیلی در میان کاندیدها باشد به او رای میدهم . اتفاقا تصمیم احساسی نبود چرا فکر میکنید هر کسی به جلیلی رای داد بر مبنای احساس عمل کرده ؟ 
    من هم دلخورم ازتان . از پست قبلی تان . خواستم کامنت بگذارم ولی نگذاشتم . خودتان خواسته بودید  کامنت نگذاریم . طرفداری هایتان از قالیباف را نمیبینید و به دل آبادی ها خرده میگیرید که از سر احساس حرف میزنند ؟ 

    یامین پور هم احساسی حرف میزد ؟ از پناهیان نمیگویم که فکر میکنم هر چه میکشیم از همین به ظاهر خودی هاست ... 

    آقا از اقتصاد گفتند ، جلیلی از اقتصاد نگفت ؟ ! اما آقا از سیاست خارجی گفتند ، قالیباف از سیاست خارجی چه گفت ؟ 

    بله به قول شما سن من دیگر اجازه ی احساساتی بودن را نمیدهد . در سال 84 با اطمینان به احمدی نزاد رای دادم . در سال 88 به او رای ندادم به موسوی هم رای ندادم فقط در انتخابات شرکت کردم فکر کنم به رضایی رای دادم که مطمئن بودم رای نمی اورد . از نظر من نه موسوی شرایط لازم را داشت و نه احمدی نزاد . 

    این مردم حق دارند که بوق بزنند و شادی کنند ، نرخ خودرو ارزان شده ،  دلار پایین امده ، مگر مردم چه میخواهند ، یک زندگی راحت و بی دغدغه ، که البته اصلا چیز بدی نیست ولی قیمتش مهم است ، به چه قیمتی ؟! 

    تاریخ تکرار شدنی است ولی کو چشم هایی که ببیند و عبرت بگیرد . رای بالای جناب روحانی مبارکشان . ولی کور خوانده اگر فکر کند میتواند با تکیه بر اربابش رهبرم را دق دهد . تا الان از سیاست نمی نوشتم . اما از این به بعد فعال در این زمینه حضور خواهم داشت . اجازه نخواهم داد که باز جام زهرشان را به دست مولا و مقتدایم بدهند . لعنت بر دغل بازان مکار .
    و عسی ان تکرهو شیئا و هو خیر لکم
    فعلا میشود با همین خوش بود
    پاسخ:
    بله ... مطمئنا همین طوره . چیزهایی را خیر میبینیم که برایمان خیر نیست و چیزهایی را شر میدانیم که برایمان خیر است خدا میداند و ما نمیدانیم ...

    افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد ...
    فرق است بین اینکه نپذیریم یا اینکه نخواهیم بپذیریم!
    .
    ظاهرا امیدی نیست ... با این حساب من از رای اوردن روحانی خوش حال ترم!
    .
    مطلب یامین پور در مورد ذبح اصلح به پای صالح در بالای رجانیوز هنوز خودنمایی می کند...
    .
    شما را به خدا...
    .
    فرزندان شرور عصای پیری پدر و مادرهایند... باشد که ببینید... بدون ابراز پشیمانی بتازید ما همه را به گردن می گیریم!
    .
    وقتی تا اینجا قبول نکردید از اینجا به بعد هم قبول نخواهید کرد... حلال بفرمایید... همه تقصیر ماست وقتی شما در پیله عصمت و طهارت آرمیده اید ما اقرار به گناه خویش می کنیم... حلالت اقای روحانی!
    پاسخ:
    چی را بپذیریم ، اینکه اشتباه کردیم ؟ بله اشتباه کردیم من هم که گفتم اشتباه کردیم . من هم گفتم که فکر میکردم در اخرین لحظات جلیلی کنار بکشد چون فکر میکردم محال است قالیباف کناره گیری کند چرا جلیلی کنار نرفت را نمیدانم .
    ظاهرا به چه امید داشتید که دیگر امیدی نیست ؟ !! صبح هم در جوابم که گفتم حرص نخورید فرمودید خوشحالم ، حرص نمیخورم .خوشحال باشید . خوب است جوان باید خوشحال باشد ...
    مطلب یامین پور را هم خواندم و اتفاقا برایش در همانجا نظر هم گذاشتم ! 

    دلم می سوزد ، دلم برای شهدای هسته ای و خانواده هایشان می سوزد ، دلم برای شهدایمان می سوزد ، دلم برای امامم و انقلابم می سوزد ، این همه دل سوختن ها فرصت نمیدهد حالم کمی بهتر شود . خانواده ام هم میدانند حالم خوش نیست نزدیکم نمی آیند . 

    بنا نیست شما چیزی را به گردن بگیرید . تقصیر من و شما نبود . من در حد بضاعت خودم تحقیق کرده بودم . تکلیفم با خودم روشن است . بزرگانی که سیاست را بازی میکنند و قانونش را می نویسند بروند از مردم حلالیت بگیرند . 

    اینگونه نوشتن هایتان و پیله عصمت به دور ما پیچیدن و تقصیر بر گردن گرفتنتان ، نه درد مرا و امثال مرا دوا میکند و نه تغییری در وضع موجود میدهد ، تنها چاره همان است که آقا فرمودند . ایشان در حال حاضر ریاست جمهوری ایران را بر عهده گرفتند و من نیز جزئی از این مردمم . ولی از مردمی که شبها هم اگر بخوابند با چشم باز سعی میکند بخوابند تا دشمن فکر نکند میتواند از این خواب سوء استفاده کند و ... 

    حلالش باد ... تا ما باشیم که شبها سر ِ راحت بر بالین نگذاریم که همه دوستند و همه طرفدار انقلاب و نظام . 

    من همیشه عاشق بچه شرور هایی بودم که شرارتشان در ظاهر است ، در باطن اتش نمی سوزانند و خرمنی به اتش نمی کشند ... من هر چقدر هم در عقیده های این چنینی با کسی اختلاف داشته باشم باعث نمی شود مهرشان از دلم بیرون برود . همیشه ذات آدمها برایم مهم بوده و هست . فقط میدانم خوب شد خدا نیستم (((:
    سلام
    ها ها ها ... تقلب شده ... تقلب شده
    مزیت ها بزرگی داشت این انتخابات خیلی چیزها اثبات شد به خیلی ها ... تقلب حرف مفتی بود .
    صبح به یکی میگفتم دیدی تقلب نشده گفت به دور دوم کشیده میشه اونجا تقلب میکنن .
    همین ها بودن که میگفتن حاج قاسم میشود کاندیدا . چه شد ؟
    همانهایی که میگفتند رای را سپاه دستکاری میکند همانها بیایند جواب پس بدهند .
    من که کنار صندوق بودم و میدیدم چه مینوسند و چه میگویند انهم چه کسانی؟؟ نه تهرانی ها نه کرمانی های مرفه؟ مردمی از طبقه مستضعف جامعه بودند ... رایشان را که میانداختند میگفتند ما میاندازیم ولی دیگری میشود ؟؟؟ اینها که تقصیر من و شما نیست ؟ ایمانمان کجاست؟
    بابت یک مشت حرف پوچ عده ای جوان را چه برله و چه بر علیه قربانی کردند .. بای ذنب؟؟ بعد انداختند گردن انتظامی و لباس شخصی های سپاه ؟ ببینید این بار هم این میشود ؟؟
    چون شما نشدید جوانها قربانی شدند . چون شما نشدید بازاری که دستتان بود بر مردم تنگ شد و تنگ
    چون شما نشدید اختلاف افکنی شد ....
    اتفاقا این انتخابات خوب شد که اینگونه شد ... تقصیر ما نیست ... اتفاقا مشخص شد دنیا دست کیست
    من از همین جا اطمینان خاطر را میدهم که 4 سال دوم هم آقای روحانی رای میاورند
    چرا ؟ چون تورم نمی آورند . چرا؟ چون گور بابای ذخیره ارزی...چرا؟ چون به درک که وابسته باشیم . وارد کنیم تا جونمون در آد
    چرا؟ چون همون مرفهینی که داد گرونی میزدن دهنشون بسته میشه . کدوم کار ؟ کدوم کار خونه ؟
    چرا؟ چون حراجیه
    چرا؟ ... اینقد چرا هست مگر اینکه تو خصوصی...
    پاسخ:
    خدا را شکر که دشمنانمان انقدر احمق نیستند و ما هم باید مقتدر تر و متحد تر در کنار هم بمانیم . 4 سال فرصت خوبی است که نشان دهند چه هستند و که هستیم . 4 سال فرصت خوبی است که نشان دهیم ما از همان کوفیانی هستیم که علی ( علیه السلام ) را خانه نشین کردند یا از انهایی هستیم که تا پای جان با حسین ( علیه السلام ) همراه شدند ... 

    بله شائبه ی تقلب دیگر منتفی شد . حالا میگویند این بار نتوانستید تقلب کنید . گفتم اگر وارد بودیم مطمئن باشیم اگر میخواستیم باز میتوانستیم . بروید بابت دروغ وافتراهایتان توبه کنید . 

    دوران تدبیر و امید شده ... باتدبیرو بامید اتحادی عمیق ادامه میدهیک که دفاعی 8 ساله در پیش روی داریم (((: 
  • خارج ازچارچوب
  • اون موقع مردم حاضر بودن مقاومت کنن ولی یه عده ترسو از مقاومت ترسیدن.
    اما امروز مردم خودمون هم ترس از گرسنگی بهشون غلبه کرد..!
    پاسخ:

    خدا را شکر میکنیم که در انتخاب بین شکم و شرف ، دچار تردید نشدیم . اما باز اقلیتی ناچیز مانده اند و در پیش رو اکثریتی را داریم که دردشان گرانی و تورم و تحریم است و نمیبینند و نمیدانند که مسئول این تحریم ها همان هایی هستند که الان برایشان بوق میزنند و دست و هورای می کشند ...

    پس دست و هوراااااای بلند برای شان تا برسد ان زمان که پرده ها بیفتد و حق خود را نشان دهد و کاش روسیاه درگاه خدا نباشیم در ان روزگار ....
    دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت

    دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور
    پاسخ:
    چشم ...
    قلبا خوش‌حال نیستیم هیچ‌کدام‌مان که چرا فرصت‌هایی که می‌شد در اقتصاد "مقاومتی" شود و در سیاست خارجی "مقاومت" باشد و در سیاست داخلی "استقامت بر ارزش‌ها" به ظاهر از دست رفته...
    اما فرصت‌ها تمام نشده.
    باید درس بگیریم و بهتر بفهمیم نواقص 8 سال گذشته چه بوده که اگر دوباره جان تازه‌ای بگیریم، آن نواقص تکرار نشود.
    تجربه‌ی 8 سال گذشته اولین تجربه‌ی گفتمان انقلاب و رهبری در عرصه‌ی ریاست جمهوری بود. شاید لازم بود که مدتی این تجربه با تحمل مخالف و فعالیت در سایه رشد کند.

    پس نباید این‌قدر هم گرفته و غمگین باشید خانم معلم.
    رهبرمان بیانیه داد و گفت متحد شویم برای پیشرفت و کمک‌کار کلیدساز منتخب‌ (این را برای شاد شدن روحیه گفتم نه تخریب) مردم باشیم.
    بخندید و محکم باشید
    پاسخ:
    بله فرصت ها تمام نشده .... عالمی از نو بباید ساخت و از نو آدمی ... 

    کلید ساز منتخب رو خوب اومدی ... جدید بود (خنده)
    امروز کمی بهتر از دیروزم ... دیروز واقعا داشتم سکته می کردم . 
  • مهدی زاهدیان
  • ما به وظیفمون عمل کردیم ، ایشالا خدا پشت این ملته ولی
    وای به حال اونایی که باید کنار می رفتن و به اسم احساس وظیفه موندن
    ( باید کلاس تشخیص وظیفه هم برای برخی مسئولین بزاریم)
    پاسخ:
    بله ما به وظیفه مون عمل کردیم ولی نتیجه چیزیه که باید ازش عذاب بکشیم . البته امیدوارم این طور نشه ، امید دارم در سایه ی عنایات رهبری ، اینها برای حفظ چهار سال دیگر قدرتشون ، هم بهتر کار کنند و هم آقا رو خون به جگر نکنند ... 
    تنها دعا برای ظهور هر چه سریعتر آقا به دل آرامش میده انگار ...
    پاسخ:
    اللهم عجل لولیک الفرج 
  • سعید منتظر
  • سلام
    ضمن تبریک حماسه سیاسی به مردم.
    و تبریک به اقای حسن روحانی
    شما را به ادامه زندگی تشویق و دعوت مینمایم.
    زندگی ادامه دارد.
    پاسخ:
    سلام 

    بله واقعا به مردم باید برای این مشارکت تبریک گفت و به مسئولین تسلیت که نتوانستند مردم را همراه ِ خود کنند . 

    حالا خیلی مشخص بود که من دارم دست از زندگی میکشم که تشویقم کردین به ادامه اش؟ !!!! (خنده)
    سلام حفی ندارم اما باید اندیشید کاری کرد
    هم فکری و........
    پاسخ:
    سلام 

    چه کاری باید کرد ؟ 
    سلام مهربونم

    بهترید ؟
    پاسخ:
    سلام عزیزم 
    خوبم ...ممنون
    خود کرده را تدبیر نیست!!
    سلام توکل به خدا
    پاسخ:
    سلام 

    بله . اما ...

    مسلما خدا بهتر میداند و ما نمی دانیم ....
    ببخشید اون نظرم خصوصی نبود
    اگه میشه کپی پیس کنید و با نام من تاییدش کنید و جواب خودتون رو هم بگید
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام 
    در اینکه اصولگرایان اشتباه کردند شک نکن ولی جناب ولایتی میدانست آرا ش زیاد نیست . با توجه به همان صحبت حضرت امیر که شگفتا که دشمنان در باطل خود وحدت دارند و مسلمانان در حق خود متفرق و پراکنده اند ( البته منظورم این نیست که کسانی که به روحانی رای داده اند مسلمان نیستند و دشمن محسوب می شوند منظور نگاه دو رقیب است ) باید بین خودشان به یک وحدت میرسیدند . البته شنبه من خیلی ناراحت بودم ولی مطمئنم که این مسئله سرشار از حکمت خداست . باید درس گرفت . باید بیشتر دقت کرد . به هر شکل جناب ولایتی با توجه به ان سابقه ی طولانی در نظام باید متوجه خیلی از مسائل می شدند که مطمئنم همه چیز رو حساب و برنامه ریزی شده انجام شده بود . 
    این پیروزی نوش جانشان . دیگر باید ببینیم دولت تدبیر و امید چه می کند . از نخستین مصاحبه شان مشخص شد میدانند چگونه یکی به نعل بزنن و یکی به میخ . 

    این لینک رو بخون تقریبا جامع تحلیل کرده اند جناب حاج علا . 


    من گمان نمیکنم رهبری هم اینگونه فکر کنند. شما پیام رهبری رو مجدد بخونید.
    پاسخ:
    اینگونه یعنی چگونه ؟


    سلـامـ
    ممنون
    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام پسرم 
    محتاجیم به دعا . نگفتی چی شده سه ماه نیتسی ها !
    سلام مهربان
    ان قدر ها هم نباید ناراحت بود
    درست که خیلی از ارزش ها و فکر های ما به قهقرا رفته انگاشته شد اما خب نمی شود خیریت و صلاح رای اوردن کسی مثل روحانی را هم نادیده گرفت
    چند تا نکته ی خیلی خوب داشت سال 92.

    اما این که اصول گرا ها اشتباه اصلی را کردند و مردم هم نشان دادند اصلن نمی توانستند در شرایط شعب ابی طالب کنار پیغمبرشان بمانند جزو بارزات بود.
    من از مردمی تعجب میکنم که میخواستند توی دهن دشمن بکوبند و توی مصاحبه های انتخاباتی رینگ بوکس راه انداخته بودند و نتوانستند این تحریم ها و فشار ها را تاب بیاورند و نمی دانستند هر کدام از این نماینده ها را انتخاب کنند ریسک درست نشدن اوضاع را به همراه دارد و خواهد داشت.یادم نمی آید آقای روحانی برنامه ی جامع و قوی اقتصادی را ارائه داده باشد
    اما خب انگار هیچ کدام پای حرف هیچکس و برنامه های هیچکس دیگر نبودند
    حیف ان همه برنامه های قوی مدیریتی که حدر شد...


    غصه نخورید سختی ش 8 سال است نهایتن

    پاسخ:
    سلام دخترم 
    خب شنبه فکر میکنم همه شوکه شدند حتی خودشان هم ( جناب روحانی و عقبه شان را می گویم ) 
    مطمئنا مصلحت خدا بر این قرار گرفته و باید درس گرفت ، اما اگر درس بگیریم ! 

    ناراحتی از همین است که این مردم نتوانستند تحریم را تاب بیاورند . شاید هم حق داشتند ، نمیدانم ، ولی به قول دکتر حداد که فقر اگر بود تقوا باید برود ؟ ( گرچه انتخاب روحانی بی تقوایی نیست ، اما نمیدانم چرا دلم رضا نمی شود انگار پشت ان چهره ی به ظاهر خندان چیزهایی میبینم که به جایش ... بگذاریم کفایت میکند ) خدا کند به وعده هایش و مهمتر از همه به ولایتمداری اش عمل کند و البته و صد البته تا " ولی " را چه کسی بداند !!! 
    من فهیمدم!!!
    فهمیدم همه‌ی این بلاها از کجا به ما نازل شد!!

    تقصیر این محمد پورغلامی بوده. انصراف داد الکی تا روحانی بیاد. معلوم نیست چه وعده‌ وعیدی بهش دادن. الان هم که کلا بارش رو بسته معلوم نیست کجا غیبش زده.
    جمع کرده رفته اون‌ور آب....
    پاسخ:
    سلام 
    اتفاقا دیروز داشتم باهاش حرف میزدم منم همینو بهش گفتم . گفتم هر چی میکشیم از دست توئه وگرنه الان خیالمون راحت بود که تو رئیس جمهور شدی ما هم وزراتیم و خیالمون راحت .دیگه به خودمون که اعتماد داریم .... 

    نه هنوز نرفته اون ور آب اما اینم حرفیه که بهش وعده وعید دادن منصرفش کردن ...!!!(((:
    سلام ودرود...
    به ما هم سری بزنید...بگویم خوشحال می شوم از حضورتان؟...این روزها خوشحالی کمی تردید دارد...
    به یاد علی وکوچه های کوفه و...امام و...
    بفرمایید
    پاسخ:
    سلام ... 
    خوشحالی هم نسبی است مثل خیلی چیزهای دیگر... 
    اما اگر سر زدن این حقیر باعث خوشخالی تان می شود چشم حتما در اسرع وقت ... 
    پس شما هم سر میزنید به کلبمون!
    هیچی ; میخوام یه ذره خودم رو تغییر بدم و با یه حال و هوای دیگه ای شروع به کار کنم
    میشه اسمش رو گذاشت خودسازی!!!
    ولی به شما که با افتخار سر میزنیم...:)
    پاسخ:
    سلام 
    بله بله سر میزنم ... 

    انشا الله که خیره ... 

    همیشه منتظرتون هستم ...
    سلام عزیزم
    نع من نفس نیستم
    من اولین باره میام وبتون خانم معلم
    ...
    ممنون از اون تذکرتون بزرگوار
    انشالله ک مستدام باشید
    ...
    راستی خانم معلم کی امتحان داریم ؟؟؟؟:دی
    پاسخ:
    سلام 

    خواهش میشه  ببخشید دیگه چون دیده بودم دلم نیومد چیزی نگم . 
    خیلی خوش اومدین ...

    امتحانو که همه دادن تموم شد دخترم 24 خرداد . نتایج هم اعلام شد . بعضی ها واقعا داغون داغون له له ....بعضی ها هم که دیدین چه به ظاهر شادمان بودند ...

    امتحان بعدی 4 سال دیگه است از الان بشینین خوب درساتونو بخونید ها . هیچ عذری هم برای امتحان ندادن پذیرفته نیست گفته باشم ....
    ناراحتی از همین است که این مردم نتوانستند تحریم را تاب بیاورند . شاید هم حق داشتند... شما با حقوق کارگری چن تا بچه تو یه آشپرخونه بزرگ کردی که اینهمه راحت از مردمی که تقواشونو به برداشتن تحریما فروختند حرف میزنید؟ این آقای جلیلی برنامه، مشاور، راه حل برای چیزی ارایه داد؟ من فقط کلمه ظرفیت رو به کرات شنیدم بدون اینکه راه حل عملی برای به فعلیت رسوندن اونها ببینم. یاد بلاگ جناب "یامین پور" میفتم که از رای "معیشت گرایان" حرف میزد.والا تا حالا جایی ندیده بودم آدمیزاد به خاطر رفتن دنبال ساده ترین نیازهاش بره جزو یه دسته بندی خاص. حالا هر کی ندونه فک میکنه خود این آقا چند روز گرسنگی رو تاب آورده با چنین تکبری راجع به معیشت گراها!(تو بخون آدمیراد) حرف میزنه.
    آقای روحانی منتخب خیلی از دلها نیست. آدم ها از اقشار مختلف بهش رای دادن،با خواسته های متفاوت. ولی به نظر من وجه مشترک همشون این بود که ما داریم راهو اشتباه میریم. من خوشحالم قراره با لبخند با دنیا حرف بزنیم. معنیش سر خم کردن نیست لزوما. کمی صبر کنیم ببینیم چی میشه. والا اونایی که به روحانی رای دادن فقط دنبال بی روسری تو خیابون رفتن و ارزون خارج رفتن نیستن. متاسفم که اینقدر بدبین و دل شکسته اید. کاش کاری از دستم بر میومد. کاش شما هم کمی امید داشته باشید. مثل این مردمی که با امید و نه واقع بینی رفتن و رای دادند.
    اتفاقا من اینو شکل روهم اندازی چند سیاستمدار از خدا بیخبر خاین نمیبینم. شکل فرصتی میبینم برای آشتی. نه فقط بین یساستمدارا، بین مردم. بین مردم و سیاستمدارا. این چند سال خیلی کینه تو گروه های مختلف مردم انبار شده. بیایم دامن نزنیم لاقل، دست از تهمت پیش از اثبات جرم برداریم... و یکم لبخند بزنیم.
    فقط بینین جنگ داخلی و خارجی چی به روز مردم دور و برمون داره میاره. من حق مسلم هسته ایم رو ترجیح میدم به روشهای هوشمندانه تری بگیرم. دلم نمیخواد بمب جنگ و قحطی بیفته وسط کشورم.


    پاسخ:
    اولا سلام 
    دوما من هم از سرمایه دارانی چون آقای ایکس و ایگرگ نیستم . من هم یک معلم معمولی این سرزمینم با حقوق معلمی ! که اتفاقا فقر رو خوب در اطرافم لمس کردم .به آقای یامین پور کاری ندارم . 
    من هم در پاسخ به خیلی از دوستان عرض کردم که منتظر میمانیم ، آرام و صبور تا ببینیم این دولت تدبر و امید چه می کند . امیدوارم آن بشود که باید بشود . مردم وضعیت اقتصادی شان رونق بگیرد ، از ایران در جهان با آبرو !!! یاد شود . ایرانی در جهان حرمت داشته باشد ، پاسپورت ایرانی دارای احترام شود . حقوق شهروندی به مردم و تمامی گروه ها باز گردانده شود ، آزادی بیان !!! داشته باشیم و.... 
    و امیدوارم که در زیر لوای ولایت جمع شویم همه مان انشا الله ... 
    جناب احمدی نژاد دو سال گذشته تاخت و به پشت سرش نگاهی هم نکرد و هر چه ولایت گفت را پشت گوش انداخت و نتیجه اش این شد که مردم عاصی شدند و تاب و توانشان از کف رفت و گفتند دولت را دست کسی بدهیم که با کلید تدبیر تمامی مشکلات را باز میکند . انشا الله همین بشود که او می گوید ما هم طبق فرمایش رهبرمان هر گونه همکاری و مساعدتی را با دولت جدید خواهیم داشت . مبارکشان باشد این پیروزی . تا ببینیم چه می کنند .
    در راستای آشتی ملی دیدم بد نیست این لینکها رم پیشنهاد بدم. خوندنشون بی ضرره و خالی از فایده نیست:
    http://blog.malakut.org/
    http://divanesara2.blogspot.com/
    http://bahmanagha.blogspot.com/
    http://www.khabgard.com/
    http://piaderou.com/
    در پایان دل و جگر به خرج داده و گوش کردن به برنامه پرگار این بی بی سی خونخوار رو هم توصیه میکنم. خیلی به من یه جور دیکه نگاه کردن به بعضی مسایل رو یاد داد و فکر کردن. فارغ از اینکه تو میزگردها اولش طرف چه کسی بودم و چرا.
    پاسخ:
    ممنون از لینک ها ! ... گرچه برای من هیچکدام چون فیلتر شکن و ویپی ان ندارم باز نشدند . انشا الله برای بقیه دوستان قابل استفاده باشند . دعا کنید در سایه دولت جدید توان خرید یک لپ تاپ به من نیز داده شود ((:

    در همین راستا ،شرمنده از عدم دسترسی به بی بی سی . شما با خون دل گوش کنید و ببینید و به ما اطلاع دهید . ممنون 
    سلام بانو
    حرفهاتون همه درست
    اما آقا از ابتدا حتما بر نتیجه واقف بودن که در صحبتهاشون از تقدیر الهی نام بردن.
    ایشون به ملت تبریک گفتن.
    الان هم می دونن چه خبر خواهد شد
    اما ایشون قصاص قبل از جنایت نمی کنن
    چرا ما از الان قبل از اینکه رییس جمهور منتخب بخواد حرکت انحرافی انجام بده؛ ایشون رو متهم کنیم؟
    اگه دلسوخته ها چشم و گوش باز کنند و بصیرت داشته باشند و حواسشون به حرفهای رهبرشون باشه هیچ اتفاقی نمی تونه نظام رو از مسیرش منحرف کنه
    کسی دیده آقا دست و دلش از این انتخاب لرزیده باشه؟
    بعله... شاید جام زهر دوباره ای تکرار شده باشه
    اما وقتی ایشون راضی اند پس ما هم باید به رضایتشون راضی باشیم و همراه ایشون حرکت کنیم
    پاسخ:
    سلام 

    منم عرض کردم که گوش جان می سپاریم به صحبت های رهبر و پشت سر ایشان در حرکتیم ... 
    هیچ اقدامی هم نکردیم . نگرانیمان را بیان کردیم حرکتی انجام ندادیم . تبریک هم گفتیم . گردنمان هم باریکتر از مو ... 


  • واقعیت سوسک زده
  • سلام ، کاممان تلخ شد اما شاید این تلنگری باشد برای سران اصول گرا و البته خودمان ...
    پاسخ:
    سلام 
    مطمئنا همین طوره ... دارو شاید تلخ باشه ولی حسناتی هم دارد ... 
    از خانم معلم به نفس

    من برای اولین بار وبلاگ نظر باز رفتم ودیدم اسمشونو نوشتن نفس . ازشون سوال کردم شما وبلاگ من نظر میزارین گفتن نه . البته نظر شما محترمه ولی این نوع صحبت کردنا یه مقدار درست نیست ... به هر حال هر طور خودتون می پسندین عمل کنید ...
    حق یارتون
    سلام
    من عذرخواهی می کنم ازتون
    اینقدر این چند وقته همه به ما توپیدن،واقعا موقع خوندن اون نظر برداشت متفاوتی داشتم
    والبته نا صحیح

    بازم عذرخواهی میکنم که زود قضاوت کردم.

    ممنون از راهنماییتون خانم معلم
    من خودمو شاگردتون میدونم
    امیدوارم خانم معلمم خطای شاگردشو ببخشن

    عید تون مبارک باشه انشاالله
    پاسخ:
    سلام 

    شما همه تون مثل بچه های من هستین . دلگیر نمیشم . همه ی انسانها خطا می کنند . اشکالی نداره عزیزم . خوشحال میشم کنارم باشی و البته من شاگرد همه تون هستم و از شماها چیز یاد میگیرم .
    عید شما هم مبارک ...انشا الله که خدا ما را از یاری دهندگان حضرت قرار دهد . 


    و همین جا اعتراف میکنم که این نفس کجا و آن نفس کجا...

    حقیقتا به افکارش غبطه. خوردم...,
    سلام

    واقعا براتون متاسفم چرا جام زهر دکتر روحانی نماینده ی رهبری در تشخیص مصلحت نظام هستن.اینکه که میکن طرفدارای دکتر جلیلی بی منطقند با این حرفهای شما بحثی باقی نمیمونه من به شخصه بیشتر از رای نیوردن دکتر جلیلی خوشحالم تا رای بسیار بالای رییس جمهور منتخب همینکه طرفدارای دکتر جلیلی دیدن جایکاهی بین مردم ندارند بهترین خوشحالی بود:)
    پاسخ:

    و علیکم السلام ... 

    جناب روحانی به فرمایش رهبر عزیزمون ، رئیس جمهور منتخب ما هستند و هر کاری که  لازم باشه در جهت اعتلای اسلام وایران انجام بدهند در کمک به ایشون مضایقه نخواهیم کرد . 
    دیگه طرفدار جلیلی و طرفدار ... معنی نداره ... خانم عزیز  انتخابات تمام شده و رئیس جمهور هم مشخص . ما مشکلی با کسی نداریم ... اگر ناراحت بودیم نه بخاطر انتخاب یک شخص بود بخاطر رهبرمون بود ، اگه رهبرمون ایشون رو تایید کردند ما هم دنباله روی رهبریم ...
    خدا به همه مان صعه ی صدر عنایت بفرماید انشا الله ...
    باز من یه دو روز سر و کله م توی این کلاس پیدا نبود، اینجا دعوا معوا راه افتاده؟؟؟
    باز من یه دو روز نبودم همه تقصیرها رو انداختید گردن من؟؟؟؟
    خانم جان!
    اجازه می دید هم عزب اوغلی، هم اون پسرکه رمان نویس رو به قصد کشت بزنم؟ نه خدایی ش اجازه می دید یا نه؟ نه خدایی ش...

    حالا از شوخی گذشته، من واقعا دلیل این همه ناراحتی شماها رو نمی فهمم!
    جسارتا دلیل این نامگذاری شما رو هم نمی فهمم! یعنی چی "جام زهر"! کی می خواد به کی جام زهر بده!!
    یه انتخاباتی برگزار شده و نزدیک چهل میلیون ایرانی هم در اون شرکت کردند اون وقت می فرمایید جام زهر!
    این که نامزد مورد علاقه ما رأی نیاورده، دلیل نمی شه که ناراحت باشیم!
    "تلک الایام نداولها بین الناس..."
    پاسخ:
    پس لازم شد زود به زود بیای اینجا سر بزنی و حواست به بچه ها باشه . اما یادت باشه که هیچ کسی حق نداره به هیچ علتی دست رو بچه های من بلند کنه ... بچه های من همه اهل گفتمان هستند ، حالا با یه خورده زمان کمتر یا بیشتر (((((:

    دوما ، شنبه حالم بد بود . واقعا حال خوبی نداشتم . مبهوت شده بودم دقیقا مث روز قبول قطعنامه . از اینکه استقبال مردم از انتخابات خوب بود خیلی راضی ام من مسافرت بودم و بین راه وقتی میدیدم هنوز مردم به صف منتظر انداختن رای هاشون هستن واقعا خوشحال بودم اما از نتیجه ترسیدم ،خیلی هم ترسیدم اونم فقط به خاطر آقا . و اینکه بعضی ها قدرت به دست بگیرند و بتازند ... 

    ما هم دعا می کنیم وضع اقتصادی مردم بهتر بشه . ما هم دلمون میخاد فقر نباشه ، ماهم دلمون میخاد رانت نباشه ، ما هم از تبعیض دل ِ خوشی نداریم و ...

    انشاالله که خیره ... 


  • حدیث آرزومندی
  • سلام
    خوبید؟ ....
    میدونم حال و روزتون چطوره همه مون یه جوری عین هم هستیم، به حالم خیلی خیلی بد بود هر لحظه بدتر میشدم چه روز سختی بود...
    دلم گرفت از خیلیا گرفت. اعصابم بهم ریخت که چطور خیلی ها می گفتن نمیخوایم روحانی و قالیباف رای بیارن اما اخر هم رای سفید انداختن. !!!! حق این افراده که امثال روحانی بیاد بیاد تا ببینن اونچه که نمیدیدن حالا هم کاری از دستمون بر نمیاد جز صبر و عمل به اونچه که حضرت آقا گفتند...
    راستی عذرخواهم مدتی نبودم نت نداشتم اما خداروشکر با هزینه ای گزاف!!! یه نت تهیه کردم تا ببینیم خدا چی می خواد
    راستی من هم تعجب کردم چطور ارمینه انچنان سنگ قالیباف رو به سینه میزد انقد دیدن اصلح سخت بود؟؟؟
    زیاد حرف زدم
    التماس دعا
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام دخترم 
    خوشحالم که مشکل نت ات حل شد . خواست مردم این بود و باید به خواستشون احترام گذاشت . فعلا 4 سال رو باید دید که این دولت چه می کند . امیدوارم که وعده های انتخاباتی اش جامه ی عمل بپوشد . راضی به خراب شدن چهره ی کسی نیستیم . دعا میکنیم خدمتگزار صدیقی برای این مردم باشد.

    ارمینه هم است دیگه ... نظرش اون بود و هست . به قول آقا هر کسی از یک نظر کاندیداش رو دیده و به اون رای اده و این هیچ اشکالی نداره . اشکال اینه که کاندید رقیب رو خراب کنیم که کردند ... ما به وظیفه مون عمل کردیم . انتخاب مون بر اساس احساسات نبود چنانچه میگویند . انتخاب کردیم و پای اون هم هستیم . 

    حاجتتون روا انشا الله 
    در پناه حق 
  • حدیث آرزومندی
  • چه حالی میده یه شب جمعه خسته از کار و زندگی یه خانوم معلم دوست داشتنی تو رو دخترم خطاب کنه...
    اینجا هم شکلک نداره با شکلکا خودمونو نشون بدیم!!!!
    پاسخ:
    دخترم !.... دخترم ! ...

    زنده باشی ...
  • یار دلدار
  • کاش منم معلم بودم .
    به نظرم معلم بودن تنها راه برون رفت از این مشکلات هست .
    معلم خط مقدم جنگ نرم .
    به خدا این حرفها از عمق وجودم بود.برا ما هم دعا کنین تا بتونیم معلم بشیم و بتونیم یه نسل فدایی برای امام خامنه ای بسازیم .
    گاه گاهی به ما هم سر بزنین .
    پاسخ:
    مهم نیست که شغلتون چیه ، مهم اینه که نیتتون چی باشه ... هر جا که باشید میتونید معلم باشید ، فقط باید یادمون باشه کارمون رو تا جاییکه میتونیم به بهترین وجه انجام بدیم که خدا هم جز این انتظاری ازمون نداره لا یکلف الله نفس الا وسعها ...

    چشم سر میزنم .
  • آفـتابـــــــ گـردان
  • بسم الله الرّحمن الرّحیم

    سلام و تبریک برای حماسه سیاسی ملت بزرگ ایران اسلامی


    همان وقت که این پست را گذاشتید خواندمش ولی متاسفانه فرصت نظر گذاشتن نبود.

    حرف هایتان کمی نزدیک بینی است به نظرم. درست است که خیلی ها دوست دارند چوب لای چرخ ایران عزیز بگذارند ولی همیشه آن می شود که خدا می خواهد و خیر است...دعای خیلی ها بالای سر این انتخابات بوده است.

    من نیز مثل شما از عملکرد همه ی نامزدها راضی نیستم و از رفتار بعضا نابالغ برخی اصول گراها ولی خب کنار رفتن آقای جلیلی هم قصه ای است. آیا خداپسند است که ایشان به نفع کسی کنار بروند که با وجود مدیرت اجرایی بسیار خوب...نقص های جدی دارند؟ آیا اصلا ذات آقای قالیباف اصول گراست یا رای گرا یا چه شد که وقتی آقای هاشمی برای ثبت نام در انتخابات رفتند خیلی ها از ستاد ایشان رفتند ستاد آقای هاشمی، با این استدلال که خب می رویم برای خود بابا کار می کنیم، چرا برای پسر! و ایشان مواضع تندی در برابر آقای هاشمی گرفتند چون فکر می کردند حالا رقیبشان ایشان خواهند بود و قصه هایی ازین دست.

    افکار و گفتار آقای جلیلی با اسلام خیلی تطابق بیش تری داشت تا بقیه نامزدها و رسالت حضور ایشان چیزی فرای پیروزی ظاهری در انتخابات بود. شاید باور داشتن چهار میلیون رای با اون سطح تبلیغات و افکار...معنایی داشته باشد، خیلی امیدوارانه تر از ظاهر پیروزی در انتخابات

    و اما در باب آقای رئیس جمهور منتخب عزیز هم بعدا می نویسم، باز هم فرصت نیست.


    التماس دعا
    پاسخ:
    سلام 

    ممنون از نظرتون 
    و منتظر هستیم ...
  • آفـتابـــــــ گـردان
  • و اما در باب شخص آقای روحانی

    ایشان بیش از خیلی ها اصول گرایند، هر چند برخی که حتی مخالف نظام هم بودند به ایشان رای داده اند، به عشق ایران عزیز. ولی ایشان به خودی خود از نگاه بعضی اصلا اصول گرای معتدلند تا اصلاح طلب معتدل. همین که عضو جامعه روحانیت مبارز هستند، سند نسبتا خوبی است. پایبندی ایشان به ولایت فقیه هم واقعا خوب به نظر می رسد و اگر همه ی این ها را هم قبول نداشته باشیم...
    هر چه باشد اوضاع از دوم خرداد خیلی بهتر است...امروز نظام برده است

    +

    فرمایشات رهبر جهان اسلام هیچ اثری ازین زهر نداشت، خوب است خوش بین تر باشیم و امیدوار. ممکن است چهار سال آتی خیلی کارها برای حزب اللهی ها سخت تر شود ولی این هم هست که آن ها وقتی در اقلیت قرار می گیرند و احساس خطر می کنند به مراتب فعال تر می شوند و شکوفاتر

    امید است این چهار سال هم مثل همه ی سال ها به خیر گذرد و بعدا بفهمیم که عسی ان تکرهوا شیئا و.....
    پاسخ:
    و اما باز سلام 
    دخترم ... از 24 خرداد تا امروز چند روز میگذره ؟!!! ... شما خودتان بالشخصه فکر میکردید چنین اتفاقی پیش بیاید ؟ ... معنی شوکه شدن را که میدانید ... تقریبا نه من ، خیلی ها شوکه شدند ، شوکه شدن حال ِ خوبی نیست پس نمی شود گفت حالم خوب بود و شوکه شدم ... 

    اما یک روز پس از ان واقعه من هم همراه با رهبرم خیلی چیز ها را پذیرفتم ... منهم در حال حاضر میتوانم از خیلی چیز ها بگویم که زیباست و دور انگاری ! ... 
    حال ِ من ، حال همان روز ِ من بود ... تجسم ِ اختلاف فرقه ای میان دو جناح ، فکر ِ در گیری هایی که ماننند دعوای دو برادر می ماند و اصلا زیبا نیست ... 

    منهم مصاحبه ی جناب روحانی را دیدم ... خدایی اش وقتی آرا ِ را اعلام کردند شما حالتان خوب بود و بیخیال بودید ؟ !!! 

    امیدوارم هر چه که بناست پیش بیاید به نفع اسلام و انقلاب و ایران باشد و مردم در آسایش و امنیت جانی و روانی به سر  ببرند که این ارزوی همه ی مردم ایران برای یکدیگر است و در پناه ِ صاحب الزمان و رهبری ولی امرمان امانت تحویل صاحب اصلی اش گردد . 

    بیش از این هم در باره ی انتخابات و ایکس و ایگرگ و ... حرف زدن به نظرم لزومی ندارد . به نتایج انتخابات فکر کردن خیلی منطقی تر است تا به این فکر کنیم که الان چه کسی منتخب شده است ... جریان ریاست جمهوری به پایان رسیده و بحث کردن بر سر ان وقت تلف کردنی بیش نیست ... 
    در پناه حق باشید 
    التماس دعا 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی