برای بی مادر شدن، هنوز... :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


برای بی مادر شدن، هنوز...

خانم معلم | پنجشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۰، ۱۰:۵۰ ق.ظ | ۵۸ نظر

دو نعمت بود مرا از خدا. یکی پدری که هشت سال پیش ، بی خداحافظی رفت و دیگر در این خانه صدایش نمی پیچد. و دیگر نخواهد آمد آن روزگاری که به همرهی اش مسافر قم می شدیم و در مسافرخانه ساکن تا غبار راه از تن بزداییم و پاک راهی صحن و سرایش شویم .

 دیگری مادری که، تمام بار دلتنگی هایم را بدوش می کشید و می کشد و این شبها اما دست به دامان دستهای شما هستم. تا به نفس حقتان و لطف حضرت حق، بی نعمتی دیگر نشوم.

قصه مادر، با همه قصه ها فرق می کند و داغ مادر با همه داغ ها. «مادر» و «بستر» را با هم همقافیه دیدن، ظلم بزرگی به عاطفه کودک هاست. رنج جانفرسایی ست از فرط ناتوانی اش، مادر ِ مادرت شوی و مادرت، طفل و محتاج تو. درست عکس روزگار طفولیت خودت.

اما این سرنوشت  برای کسی که هنوز کودک این دامان است، حتی برای همان کودکی که روزی بی مادر مسافر دیاری شد، آنجا که «آمد نشست پشت ِ خیمه، رو به خواهر گفت: یاد آن روز که ما در خانه مادر داشتیم»، سخت بود. چه رسد به من.

سوختیم و ساختیم آنگاه که غنچه نشکفته یاس «مادربزرگ» توی کوچه پرپر شد. اما نه، این گل سرخ «مادر»، زمین نخورده پرپر است. «آه»ِ ما گرچه ذره ای هم قدر دلتنگی های مرد غریبِ غریبستان کوفه نمی رسد، اما کو چاهی که زلف این آه را گره بزنیم به سینه آن.

ما حرف ها و غم هایمان را به «در» می گوییم که «دیوار» بشنود. اما قسم به ریشه چادر مادر، ما مرد روزگار بی مادری نیستیم.

الهی بفاطمة، بفاطمة، بفاطمة، بفاطمة، بفاطمة، بفاطمة، بفاطمة، بفاطمة، بفاطمة، بفاطمة

«اَمّن یُّجیبُ المُضطر اذا دعاهُ و یکشف السّوء»

 

پی نوشت : ممنونم از همدلی هایتان ... حضورتان در این مجازستان برای من پر از انرژی است . میدانم هستید ، میدانم دعا می کنید و میدانم دلتان اینجاست ... حتی به مادرم گفته ام که شما دعاگویش هستید . او با بچه های من آشناست ...

متاسفانه به علت وسعت خونریزی در مغز ، هنوز حال عمومی شان تغییری نکرده و در آی سی یو بسر میبرند ، فقط در این شبها و روزهای عزیز محتاج دعایتان هستند و هستم ...

خود و خانواده تان همیشه در پناه خداوند در آرامش و سلامتی باشید انشا الله .


دل نوشت :

الهی رضا برضائک و تسلیم لامرک

امشب میان ِ شیرینی و حلاوت ِ عید ، مادرم  در اتاق ِ عمل ... و ما دل هایمان در اضطراب ...

دعایتان را می طلبم

هم برای ِ مادرم

هم برای ِ این دل ِ مضطرم .

 

  • خانم معلم

نظرات (۵۸)

امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...
الهی به رقیه(س)...
الهی به رقیه(س)...
الهی به رقیه(س)...
.
.
.
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء...
سلام

این چند روزی که مادرم به سفر حج رفته. چند باری به این موضوع فکر کردم. دیدم من یکی اصلا طاقتش را ندارم. من که طاقت سفره ده روزه را هم ندارم چه رسد به ...


یا من اسمه دوا و ذکره شفا صل علی محمد و آله الطاهرین.
  • بی تاب هویزه
  • سلام
    ان شاءالله به حق جدم هرچه سریعتر شفای عاجل بیابند

    وبمان را به روز کردیم با
    ای بلبل عاشق...
    امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...ا

    به حق فاطمه سلام الله دستان تو مادرت از دامانش کوتاه مباد ...
    ختم حمد می گیرم عزیزمانشالله شفا...
    امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء

    به علی بن موسی(ع)...
  • بارقه های حضور
  • یا من اسمه دوا و ذکره شفا....
  • شاید یک انسان...
  • سلام
    التماس دعا
    یاحق
    باورم نمیشه کسالتی رسیده باشه /.

    فرزندانش نماز اول وقت بخوانند .
    ان شاءالله بهبودی حاصل میشود .
    دو سه روزی مادرم بیمار بودن! جونم رسیده بود به حلقم.... نعمتی ست مادر! عمرن من و شما نمی فهمیم حریر آرامشی رو که مادرها کشیده اند به خانه! به زندگی!


    دعا می کنم برایشان! خیلی!
    لا تقنطوا من رحمت الله ...

    یا رحیـــــم ... إرحـــــم ...
  • کاش مےشد خدا را بوسید...
  • ما، مرد روزهای بی مادری نیستیم.
    اگر حسین برای روزهای بی مادری زانوانش بلرزد
    زینب چه کند ؟!
    امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء،امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء،امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء،امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء،امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء

    سلام خانم عزیزم حتما دعاگو هستم انشاا... کسالت به زودی رفع میشه
    دلم گرفت این پستتونو خوندم
    سلام

    امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...
    خدا ان شا الله لباس عافیت تن ایشون کنند
    بی مادری سخت و ترسناکه.......
    امیدوارم لحظاتی را که در کنار او با خدایت خلوت میکنی به میوه توکل ویقین پر ثمر شود
    قدر این سکوت معنوی در کنار بیماری چون مادر بودن را بدانید ... امیدوارم به توکل یقین شما وشفای او منجر شود
    سلام
    هیچ کس مادر نمیشه ! هیییییییییییییییییچ کس!
    گاهی که از دنیا خسته میشم دعا نمیکنم که تو دنیا نباشم ! چون میدونم ظلمانه ترین دعاست در حق حسنیه !
    الهی به ام المصائب زینب کبری سلام الله علیها
    "امن یجیب مضطر اذا دعا و یکشف السو "
    امن یجیب مضطر اذا دعا و یکشف السو
    سلام خانم معلم
    خیلی نارات شدم
    انشالاه که خدا همه ی مریض هارو شفا بده و اگه مصلحت هست مرض شما رو هم.
  • م.مجـــــــــــــد
  • ..
  • ...به جای خودم
  • باورم نمیشه با این "بفاطمه" ها....

    خوب میشن انشاالله...

    کم نیست

    بفاطمه........
    سلام
    انشاالله خدا شفا عنایت کنه
    میدونم خیلی سخته خیلی ....

    یاعلی
    من حاضرم هفتاد سال عبادتم را بایک شب عیادت از بیمار معاوضه کنم .
    علامه طباطبایی (قدس سره )

    دیشب هنگام دعای کمیل سپردم ختم امن یجیب براشون بگیرن .
    چشمای خیس زیادی دعا کردن براشون .
    به امید خدا .
  • جنجال یک سکوت
  • دلسوخته بودین
    که حرفاتون بوی روضه گرفت و بوی در و بستر و چادر خاکی و چشم های ما هم که حساس به این کلمات...

    الهی بفاطمة...
    یا من اسمه دوا و ذکره شفا....
    الهم اشف کل مریض
    امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء
    به فاطمه ...
    سلام خانم معلم عزیزم
    ایشالا که مادر هرچه زودتر سلامتی خودشونو به دست میارن حتما دعاگو هستیم شماهم به خدا توکل کنید وسعی کنید صبور باشید
    خدایا همه ی مریضا رو شفا بده آمین
    عید قربان که پس از وقوف در عرفات و مشعر و منا فرا مى رسد

    عید رهایى از تعلقات است. رهایى از هر آنچه غیرخدایى است

    در این روز، اسماعیل وجود را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کردیم

    قربانى کنیم تا سبکبال شویم.
    برای عزیزتون دعا کردم..
    سلام خانم خیلی ناراحت شدم اما براتون از خدا صبرمی خوام چیزی که خودم دارم توزندگیم ازدستش میدم
    معلم ها خودشون به همه آموزش صبرمیدن درحالی که لباس خستگی وتنهایی داره کلافشون میکنه صبورباش همکارعزیز
    دلم پیش توست...
    دلت آرام به یادش...
    خدا سالم و سلامت برایت حفظش کند ...
    حرم بانو خیلی بیادشان بودم ...
    انشالله...
    خانم معلم بیا و امام زمان رو شرمنده اش کن .
    به ایشون بگو که توی سختتریت لحظات بیادش هستید .
    دلسوز امت نیستن اگر جواب ندن.
    میدونم دایم صداش میکنی ولی مثل قدیما ی وبت باهاش صحبت کن .ایشون از دل شما خبر داره .
    مگه میشه جواب شما رو نده .
    این همه آدم به وبتون میان و هر کاری از دستشون بر میاد صمیمانه انجام میدن .
    اونوقت امام و مولای ما نه؟؟؟؟؟!!!!!!!!

    به دلم افتاده میده .
  • روزهای جانبازی
  • سلام
    اللهم اشف کل مریض
    کامنت بالا دلم رو سوزوند.
    امام زمان همین‌جوری‌ش کلی از دست آدم‌ها دلش می‌شکنه. دیگه چرا ....


    به‌جاش ازش بخواید عیدی‌تون رو شفای مادر قرار بده.
    یادشون و یادتون هستیم خانم معلم.
    سلام
    مطمئن باشید ک ِ دعایشان کردم و می کنم باز هم دعا...
    خدا پشت و پناه مادر و شما...
    ب ِ کَ یا الله...

    یا حق!!!
    سلام عزیز
    اگه قابل باشم در حرم سیدالکریم دعا گوی سلامتی کامل مادر بزرگوارت بودم
    خدا کند دلت آرام گیرد به لبخند آرامبخش مادر
  • عادل پیشرو
  • با سلام

    آمدم بگم خدا به آدم مضطر همیشه توجه داشته

    قدر خودتون رو بدونید
    ان شاالله هر چه پیش آید خیر باشد

    ما هم دعاگوی شماییم
    الهی به فاطمة،به فاطمة،به فاطمة....
    مگر می شود مادر را واسطه قرار داد و پاسخ ندید!!!
  • حدیث آرزومندی
  • سلام
    امن یجیب المظطر اذا دعاه و یکشف السوء
    الهی بمیرم خانوم معلم اینطور نبینم
    الهی بعلی بعلی بعلی بعلی بعلی بعلی بعلی بعلی بعلی بعلی اشف کل مرضانا
    یاعلی
  • یه قاچ انار
  • بایدخلیل بودوبه یاراعتمادکرد
    گاهی بهشت دردل آتش فراهم است...
    یاعلی
    نمیدونم امشب جمکران رفتید یا نه .
    ولی اگر نرفتین حتما اقا تعجب میکنه .چون توی لیست همیشه حاضرهاشون غیبت دارین.
    میدونم شما اگر توی مدرسه با غیبت شاگردتون مواجه میشید سراغش رو میگیرید .


    آقا رو!؟ . . . . .نمیدونم .

    اگر هم حاضر باشید من که تعجب میکنم،

    آقا رو !؟ . . . . .نمیدونم .

    آخه مگه میشه مادر رو رها کنید و برید پیش امام !!!!!!!!!

    (قابل توجه آقا)(اقا جون دوراهه شدی ......شفاشون رو باز هم از روی کرامتتون بدید .
    بحق ابالفضل العباس باب الحوایج ساقی و علمدار کربلا
    بحق جد بزرگوارتون حسین که همین روزها به سمت سرزمین بلا حرکت کردن .
    آقاآقاآقا........)
    پاسخ:
    جمکران رفتم ...برف خوبی بود . اسمتو هم اوردم ... از آقا شفای مادر رو خواستم ...
    سلام خانم معلم

    نمی دانم برای همدردی چه باید گفت و نوشت اما امید وارم به حق مادر تمام مادرها خداوند مادرتان را شفا دهد انشاالله مادر خوب نعمتی است نمی دانم چرا امروز یکم کسل بود م همین جوری دلم می خواست برم خونه مادرم دوباره بشم دخترش مثل اون روزها اون غذا برام درست کنه و بگم بیا بخور و خلاصه نازم را بکشد گفت بیا اما به خاطر جریان یا برنامه عقد خواهرم که دیروز بود خسته بود منم نخواستم واسش برنامه ایی درست کنم گفتم بعدن امام واقعا پدر جان ادم و مادر روح ادم است خدا جان و رو حمان را برایمان حفظ کند انشاالله رفتم حرم خانم حضرت معصومه دعایشان میکنم انشاالله که نظر می کنند شما هم همچنان دعا کنید
  • پابرهنگان
  • سلام خانم
    حالم بدجوری گرفته شد از این پست تون. بوی فاطمیه می داد.
    انشالا بحق حضرت زهرا هر چیزی که خیره برای مادرتون اتفاق بیفته.
  • فرزند کوچیکتون سید محمد حسین
  • سلام خانم معلم... کوچیکتم به خدا...

    انشاالله هر چی حقه و هر چی خیره اتفاق بیفته... انشاالله عمر مادر محترمتون به دنیا باشه و شیرینی های زندگی تون همیشگی.

    اگه قابل باشم دعاگو هستم.
    امیدوارم اراده جق تعالی در شفای عاجل او وآرامش ورضای شما باشه ....
    عزیزم ...
    میرم...
    یاد مادرت...
    با منه...
    طبیب دل ایران و جهان...
    سلام
    امن یجیب المضطر َ اذا دعاه و یکشف السوء ...
    انشاالله که هر چه زودتر شفا پیدا کنند
    توفیق باشد حتما دعایتان میکنیم
    به امید شفای همه ی دردمندان
  • حسام الدین معین درباری
  • خداوند ایشونو شفا بدن انشالله
    ان شالله که هر چه زودتر رخت عافیت به تن کنند...
    یا ابالفضل العباس .
    یا قمر بنی هاشم .
    علمدار کربلای حسین
    ای باب الحوایج درماندگان
    ای باب الحوایج مسیحیان و کلیمیان
    اقا جان میدونم اینقدر خوبی که نیاز به قسم دادن نیست ، چشم امیدشون برای شفای امیدشون بجز شما به کسی نیست .
    اقا جان مگه کسی غیر شما خوبان میتونه شفا بده که بریم سراغش.
    اقا جان، عزیز من .ارباب من .اقای من .حبیب من .
    اشفع مرضانا بحق اخیک الحسین ع.
    سلام

    انشاالله که خیر باشد.
    امروز بعد از چهار روزکنارِ مامان و خانواده بودن،تو اتوبوس یهو دلم دوباره واسه مامان تنگ شدتماس گرفتم بهشون گفتم مامان دلم یهو برات تنگ شد،مامان گفت بله؟بله؟صدامو نداشتن!!متوجه شدم که آنتن قطع شده!! یه لحظه احساس کردم الآنه که مامان نگران بشن،مدام گوشیو نگاه میکردم ولی آنتن نمیومد.دیدم باباجان تماس گرفتن،گفتن خوبی؟سلامتی؟با مامان تماس گرفته بودی کاری داشتی گفتم بله میشه گوشیو بدین به خودشون!؟گفتن بله.
    مامان با نگرانی گفت چی شده تو که منو کشتی...بابا و داداشت چندبار باهات تماس گرفتن...
    گفتم آنتن رفت فقط میخواستم بگم خوب ندیدمت تو اون شلوغی ها و مشغولیتهای جشن،دلم یهو واست تنگ شد..
    گفتن باشه مرسی مراقب خودت باش!آب میوه بخور و و و
    میدونم منقلب شدند...

    الان هم اومدم این پستتون رو دیدم.
    حستون رو درک میکنم ایشالا ختم به خیر بشه مریضی مادر گرامتون.
    امن یجیب المضطر اذا دعا...
    ما شدیدا دعاگوییم..


    چه خبر از حالشون؟
  • ندبه باران
  • سلام دوست من

    زیارت آل یاسین بخوان

    مسیح هم با نام مولا شفا می داد....

    یاعلی
    سلام
    اجازه هست؟؟؟
    زودتر از این ها باید برای مادرتان که نه ، "مادرم" می نوشتم.
    اگر هوش و حواسی دارند جملات پست جدیدم را برایشان بخوانید و بگوئید پسرتان با گریه هایش به عرش کبریایی چنگ زده بود و برایش دعا کرد و می کند
    پیروز و سربلند باشید
    پسر کوچکتان
    یا حق!!!
  • دختر تنها
  • سلام دوست عزیز ایشاله که مادرت شفا پیدا کنه چون درد بی مادری خیلی
    سخته من تو شش سالگی مادرم رو از دست دادم و الان خیلی تنهام و به مادر نیاز دارم.
    پاسخ:
    کمی دیر دعا فرمودین !
    مادر تنها کسیه که میتونی باش ناز کنی، سرش داد و بی داد راه بندازی، باهاش قهر کنی! اما با اینکه تو مقصر بودی بازم با یه بشقاب غذا، با لبخند میاد و میگه با من قهری با غذا که قهر نیستی!
    با اینکه یک نفر خیلی ادعا میکرد که مامانمه اما الان 5 ماهه کاری کرده که حتی خواهرامم به من سر نمی زنن تا چه برسه به خودش.
    پاسخ:
    چی بگم ؟!!! ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی