سرشار از خدا :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


سرشار از خدا

خانم معلم | جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۸۹، ۰۱:۲۰ ق.ظ | ۵۰ نظر

جنگل سبز

نادر از زبانِ «مردی در تبعید ابدی»اش گفته بود :

« کویر سرشار از خداست » .

ومن اندیشیدم که ، آیا جنگل نیز سر شار از خداست ؟

و دیدم دستان برگها را که باد به قنوت بلند کرده بود،

و قامت ایستاده به نماز درختان را،

و شنیدم صدای جیر جیرکان تسبیح گوی را،

و ...

آری ، جنگل سراپا مشغول عبادت خداست ...

ومن ؟!...

 

 

منتظران را بگویید قافله از راه میرسد ، باید به استقبالشان شتافت ... پرچمها را بردارید و خیمه ها را برپا کنید ... این حسین ( ع)  است که می آید ، با زینبش ، عباسش ، علی ِ اکبرش ، قاسمش ، با سکینه و رقیه و علی اصغرش ...

 آماده اید ؟!... 

این الطالب بدم المقتول بکربلا ؟

  • خانم معلم

نظرات (۵۰)

می دونم که بس که گفتم می دونید چقد از خوندن نوشته های زنده یاد نادر ابراهیمی لذت می برم!
بعضی وقت ها اونهمه حس اونهمه کلمه رو توی ذهنم میارمو می گم برای عمر یه آدم اینهمه حس اینهمه کلمه طبیعیه؟!
..

آخ!
نمی دونم چرا این جمله آخر واسم بر عکس تداعی شد
این زینب است که می رود .. بی حسینیش، بی علی اکبرش، بی عباسش، بی قاسمش، بی علی اصغرش .. بی ر ق ی ه اش!
..
سرشار از خدا باشید ..
پاسخ:
اما زینب ، خانمی که نمی توان با چند کلمه از او گفت و نوشت ... خدای احساس است زینب ... و چه بی سر و دست و پا می رود ...
یا حسین!
اخرج الی العراق ان الله تعالی شا’ان یراک قتیلا
سلام...
مگر خودشان این قلب قصی را آماده کنند!
پاسخ:
چشم امیدمان به کاروان غریب کربلاست !
  • ارادتمند mrs teacher
  • ممنون که یاد محرم از الان هستید و دلها رو آماده میکنید .

    ولی یه تصحیح کنید .
    به عقیده اکثر مورخین حضرت ام لیلا مادر گرامی حضرت علی اکبر (ع) در مدینه ماندند و در کربلا حضور نداشتند .

    یا حسین .

    سلام
    چشم . فقط چون شمایید .
  • سمانه(اتاق دلم)
  • سلام خانوم معلم جونم!

    می دونم که شاگرد تنبل کلاسم و غیبتام سر به فلک کشیده اما این دفعه هم ارفاق کنین و منو تو کلاستون راه بدین! باور کنین حاضرم هر نوع تنبیهی رو تحمل کنم اما به کوچولو سر کلاستون بشینم آخه دلم تنگ شده یه عالمه!


    اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم!(برای ظهورش)
    پاسخ:
    امسال بچه های کلاسمون اکثریت دارن برای کنکورای بزرگی خودشونو اماده می کنن ... از کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد گرفته تا کنکور بندگی عبودیت ! ..انگار اینجاست که باید گفت شاگردان پیشی گرفته اند از ما ! ...
    در لباس اماده می شویم و
    بر پرچم و خیمه و پارچه های سیاه

    دل های تکه تکه مان را چطور اماده کنیم
    پاسخ:
    دل تکه تکه در عزای حسین دلی آماده نیست ؟! ...
  • سید محمد حسین
  • سلام ؛



    التماس دعای فراوان دارم ...
    پاسخ:
    محتاج دعاییم ...
    سلام و خداقوت
    خدا خیرتان دهد که زودتر از همه به استقبال محرم رفتید.
    حسین و زینب شفیع تان باشند.
    پاسخ:
    خدا به کسانی خیر دهد که اصحاب محرم را شناختند و به آنچه خواسته آنان بود عمل کردند.
    سلام
    خدا کند که آماده باشیم.
    آماده ی واقعی!
    پاسخ:
    یک الهی امین بلند !
  • دختر صورتی
  • حسین که می آید تمام دنیا نیامده برمیگردد.
    صدای کاروانش به گوش میرسد.دارد منزل به منزل می آید تا کربلا...
    با عباس با علی اکبر با علی اصغر با زینب...

    حسین جان!!
    نگاهی کن تا ما آب شویم
    کربلا سیراب...

    ممنون خانم معلم(سالها بود دیگه این کلمه رو نگفته بودم.دلم براش تنگ شده)
    پاسخ:
    زنده باشی ...
    سنگها در دست و در تاب و تبند
    کوفیان در انتظار" زینب" اند.

    بیاد آنانکه "حسین "گفتن را به ما آموختند

    یاحسین یاحسین یا حسین.
    پاسخ:
    یا حسین ...
    سلام.
    ممنون از اینکه به نوشته هام فکر می کنید...خوب منظورم را فهمیدید... رعنایی که در خواب دیده بود نه آن اسب رویاها بلکه دختر خاله رعنا بود... توجه داشته باشین که درسته رعنا رفته... اما هنوز هم به یادش می شود با لبهای سرخ آن سیب صحبت کرد...
    نمی دونم چطور این سوژه به ذهنتون خطور کرد، ولی من پنجشنبه جنگل بودم.... به خدا تنه اگر یک دقیقه سکوت کنید نیایش درختان را به وضوح می شنوید....
    چی دارم می گم انگار دیوونه شدم...
    ببخشید مزاحمتنان شدم... هنوز هم به پیراهن سیاهم سر می زنم... روز شماری محرم را می کنم...
    یاحق...
    سلاااام خانوووم جووونم

    خسته نباشید

    خوبید ؟

    پاسخ:
    ممنون ... زنده ایم .
    چقدر قشنگه ...



    زینب رو وقتی در حد فهم و درک خودم فهمیدم و درک کردم که محرم - مدرسه - هر روز صبح - آفتاب در حجاب رو برامون به اون قشنگی می خوندید ...
    یادش به خیر ...
    دلم می خواد برگردم به اون وقتا ...

    پاسخ:
    خدا کنه اون کتابخونی رو بتونم دوباره امسال انجامش بدم ... فکر میکنم خیلی تاثیر داشت .
    انشاالله که همیشه سلامت باشید ...

    منم همین فکر رو می کنم ... امیدوارم که امسال هم این کتابخونی قشنگ و تاثیر گذار باشه ...

    سلام
    مطلبتون عالی بود
    کل یوم عاشورا کل ارض کربلا
    هر سال وقتی محرم میاد من به یاد این جمله میافتم و با خدم می گم که خدایا ما امسال با کاروان حسینیم یا خدای نکرده مقابل حسین
    اینو جدی می گماااا
    چون وقتی به لشکریان یزید نگاه می کنم می بینم که اونها هنوز صدای علی توی گوششونه اونها همه خوبیهای حسین رو دیدن و....
    ولی محبت دنیا
    همه رو کور و کر کرد
    حتی علی اصغر را هم ندیدند
    ببخشید شبیه مجلس روضه شد
    ولی حرف دلم بود که به خاطر این مطلب زیبای شما به لبم اومد
    سلام.
    این مطلب مزخرف است را مطالعه کنید... نمی خواستم این حرفهارو بزنم... مجبورم کردند...
    پاسخ:
    خودت باش ...
    سلام خانم

    به قول دوستی عید ماضی و آتی مبارک + بوس و بغل و اینا
    پاسخ:
    + بوس وبغل واینا !!!


    شرمنده این روزا با خودم قهرم خانوم



    سلام
    پاسخ:
    سلام بله دیشب متوجه شدم
  • احمد راستگو
  • کنگره شهید مدرس
    شهید سید حسن مدرس از جمله کسانی است که در برهه ای از تاریخ ما قدم به عرصه سیاسی و فرهنگی گذاشت که زادگاه بسیاری از تحولات بود . بررسی انقلاب مشروطه و حوادث پس از آن بخصوص دوران استبداد رضا خانی، بدون در نظر گرفتن نقش و تأثیر شخصیت هایی همچون مدرس ، خالی از محتوا خواهد بود .. از آنجا که در سی و اندی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد ، هرساله شاهد برگزاری مراسم یادبود و تجلیل از این شخصیت علمی ، سیاسی ، مذهبی و فرهنگی بوده ایم و کمتر به تحلیل و بررسی نقش او در رویدادهایی که در عصر حیات او اتفاق افتاده است ، پرداخته شده است . به منظور ایجاد روحیه تحقیق و مطالعه در میان علاقمندان بخصوص اندیشمندان حوزه و دانشگاه ، همزمان با هفتاد و چهارمین سالگرد شهادت آن شهید بزرگوار در دهم آدر ماه سال 1390 ، جمعی از جوانان فعال در سازمان مهر اندیشان جوان شهرستان کاشمر با همکاری و همیاری عده ای از فرهنگیان ، اساتید دانشگاه و مسئولان ادارات و نهادهای فرهنگی و سیاسی کاشمر اقدام به برپایی کنگره ای در زمینه آشنایی با ابعاد شخصیتی ، فکری و فعالیت های شهید مدرس می نمایند . لدا از عموم اندیشمندان ، صاحب نظران و اصحاب قلم و رسانه دعوت می شود درخواست های سخنرانی و مقالات خود را در زمینه ابعاد شخصِتی ، فکری و اقدامات و فعالیت های شهید مدرس در عرصه های سیاسی و فرهنگی را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه 1390 به دبیر خانه دائم این کنگره واقع در شهرستان کاشمر خیابان 15 خرداد سازمان مهر اندیشان جوان ارسال نمایند .

    تلفن دبیرخانه 8249322 – 0532 نشانی الکترونیکی : aghayeshahid74@yahoo.com
    پاسخ:
    ما که چند وقته استعفا دادیم از هر چی کتابخونی و پزوهش و تحقیق !
    سلام...
    دعوتید به(نشانی جنگل بید مجنون...)
    یاعلی
  • دختر صورتی
  • اگر در کهکشانی دور
    دلی یک لحظه در صد سال
    یاد من کند بی شک
    دل من در تمام لحظه های عمر
    به یادش میتپد پر شور.


    اجازه خانم معلم!!با افتخار دعوتید.
  • غریبه نیست آشناست
  • پدر مرد , تفنگ پدری هست هنوز
    گرچه مردان قبیله
    همگی کشته شدند
    توی گهواره چوبی پسری هست هنوز
    آب اگر نیست نترسید
    که در قافلمان
    دل دریائی و چشمان تر هست هنوز
    پاسخ:
    ممنون
    سلام خانم عیدتون مبارک
    همین دورو برام خانم خیلی کم میام نت
    عید غدیر هرجا بودین التماس دعا
    پاسخ:
    از شما هم همینطور ... ما محتاج دعاییم
    نظریه مرگ مولف رو شنیدی؟؟؟؟؟
    طبق اون نظریه من بعد خلق اثرم حق توضیح ندارم من رو مرده بدون خودت برداشت کن
    پاسخ:
    چشم !
    پائولو کوئلیو عشق را خداوند می پندارد و می سراید:
    خداوند عشق است
    عشقی که بعد از نفوذ به درون ما؛
    نرم می کند، ناب می کند، تازه می کند، بازسازی می کند
    و درون آدمی را دگرگون می کند
    نیروی اراده انسان را دگرگون نمی کند
    زمان انسان را دگرگون نمی کند.
    عشق دگرگون می کند!
    زیرا؛ عشق خداوند است
    و خداوند، عشق!
    سلام!
    وب قشنگی داری با مطالب زیبا
    خوشحال میشم مهمان کلبه ی من بشی
    پاسخ:
    چشم در اولین فرصت سر میزنم .
    به به
    مثل گم شده ها که به خونه می رسن؛ از دیدن وبلاگ تون لذت بردم
    پاسخ:
    خوش اومدین .
    خانوم خانوم !!

    فردا تعطیله !!

    آخ جون ! از عیدی دادن در رفتم !!

    خانوم خانوم !!

    ببخشید ! بد بد بد ! قاطی کرده بودم ! اما فرق این قاطی کردنا با اون قاطی کردنا اینه که دیگه می فهمم چی چی شده و چی چی دارم میگم و چی چی باید بکنم !!! یاد ادکلن چی چی افتادم !!! خیلی خوشبوه !!!

    یه دنیا بغل ... یه دنیا هم بوس
    سلام
    این مختار نامه کار خودشو کرد همه از یه ماه قبل عاشورا جو حسینی گرفتند
    من خودمم هی دلم زود به زود می گیره
    خب اما نمی شه از خیر بزرگترین عید بچه مومنا که گذشت میشه؟؟
    عیدتون پیش پیش مبارک
    آن روز که آمدن بهار را مژده مان دادند هرگز گمان نمی بردیم که بهارمان خط خطی شود از خانه نشینی علی تاغیبت تو
    به روزم تشریف بیارین
    پاسخ:
    چشم سر میزنم حتما !
    وقتی انتخاب می کنم که بیندیشم، قلب ها پیوسته با یکدیگر ارتباط دارد و برای ارتباط نیازی به جسم نیست، خواهم دانست که هیچ گاه
    جدا یا تنها نخواهم شد!
    خانم معلم مرسی از پیامی که برای دلم داشتی از آشنایی تون خوشحالم و لینکتون کردم
    پاسخ:
    لطف کردی ... منتظر شعر ها و نوشته های زیبات هستم .
  • خلوت پر هیاهو
  • سلام بر خانم معلم عزیز...

    من تماشای انار را بیشتر از خوردن دانه هایش دوست میدارم
    ممنونم که بهم سر میزنید.

    راستی
    در مورد اون طرح محرم محرم ... خیلی خوشحال میشم بتونم مشارکت داشته باشم.
    ولی فعلا کاری ندارم برای ارایه.. انشاالله اگر دل یاری کنه باعث افتخارمه.

    عیدتون پیش پیش مبارک.
    التماس دعا.
    یاعلی.
    پاسخ:
    اما من هم تماشای انار رو دوست دارم و هم خوردن گل انار رو و هم انار دون کرده ی همسرم که همیشه با اینکه خوشش نمی یاد ولی ناخنک میزنم و چقدر لذت بخشه این نوع انار خوردنها !!! ((:
    بسیار زیبا و پر معنا ممنون از حسن انتخابتان
    پاسخ:
    عیدتون مبارک
    سلام

    عیدتون مبارک


    چقدرخوش حال شدید ازتعطیلی مدارس ؟؟!
    پاسخ:
    دستشون درد نکنه
  • دختر صورتی
  • انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنو الذین یقیمون الصلاة و یوءتون الزکاة و هم راکعون(آیه ۵۵ سوره مائده)

    عید غدیر مبارک
  • نگاه ساکت باران...
  • سلام....عیدتون مبارک....
    حالا ما شدیم خسیس ؟! دست گلتون درد نکنه ! اصلن کی گفته ما سیدیم ؟! اشتباه به عرض رسوندن !

    حال مادرتون بهتره ؟؟؟
    پاسخ:
    بهترن الحمد لله !
  • دختر صورتی
  • انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنو الذین یقیمون الصلاة و یوءتون الزکاة و هم راکعون(آیه ۵۵ سوره مائده)

    عید غدیر مبارک
    ان شالله زودتر خوب بشن
    سلااااااااااااام خانوووووووووووووووووووم

    عیدتون مبارررررررررررک














  • کوچه نشین
  • سلام خانم معلم
    عید ولایت به شما و خانواده محترم مبارک
    مولا علی نگهدارتون باشه

    التماس دعا
  • پابرهنگان
  • سلام خانـــــــــــــــــــــــــــــــم
    عیدتون مبارک باشه. ایشالا بچه تون رو دوماد کنید.
    ایشالا نوه هاتونو ببینید. ایشالا نتیجه ها و نبیره ها و ندیده هاتونو ببینید.
    ایشالا حکومت امام زمان رو ببینید.
    پاسخ:
    خیلی خوشحالم کردی ممنون .
  • نگاه ساکت باران...
  • سلام...

    عیدتون مجددا" مبارک....

    شما دعا بفرمایید....
    پاسخ:
    چشم ، شما هم دعامون بفرمایید .
    سلام
    خانم معلم عزیز عیدتون مبارک
    التماس دعا
    سسسسسسسسسلام
    مجددا مبارک باشه عیدتون!
    ببخشید دیر شد! هرچند که ما زنگولیدیم . شما نجوابیدید
    پاسخ:
    !
    سلام و خدا قوت
    علی در عرش بالا بی نظیر است
    علی بر عالم و آدم امیر است
    به عشق نام مولایم نوشتم
    چه عیدی بهتر از عید غدیر است؟
    عید کمال دین .سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت، امیر المومنین علیه السلام ، بر شیعیان و پیروان ولایت و بر شما دوست بزرگوارم تبریک و خجسته باد
    پاسخ:
    امید که از تابعین حضرت باشیم ...
    سلام خانم معلم
    عیدتون مبارررررررررررررک
    دوستون دارم
  • محمد مهدی
  • سلام
    عیدتون مبارک
    انگار در غیبت صفرا رفتین؟ کم پیدایین؟ نگرانتون شدیم.
    پاسخ:
    خدمت میرسیم .
    سلام

    ( در برابر حقیقت ، عریان شویم نه در مقابل یکدیگر !! )

    (تأمّلی در آسیب شناسی عزاداری
    ...........
    با کمال افتخار دعوتید !
    پاسخ:
    چشم انشا الله مطالعه خواهم کرد .
    سلام خانوم معلم عزیز.
    عیــــــــــــــــــــــــــــــــــــدتون مبـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــارک
    انشالله که حال مادرتون بهتر شده باشه .
    خدا همه ی بیماران رو شفا بده به حق صلوات بر محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)
    ببخشید که دیر میرسیم خدمتتون ، شرمنده.
    اگه عمری باشه تا فردا پس فردا اون موضوع رو انجام میدیم و خبرتون میکنیم.

    یاعلی
    پاسخ:
    شما هم عجله نکنید ، هر وقت تونستید مشکلی نیست ،
    گل دفتر اسرار خداوند گشوده ست ... (زکریا اخلاقی)

    زنده باد خوانندگان نادر ابراهیمی ...