آجرک الله یا صاحب الزمان عجل الله :: گاه نوشت یک خانم معلم

  گاه نوشت یک خانم معلم


آجرک الله یا صاحب الزمان عجل الله

خانم معلم | جمعه, ۹ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰ ق.ظ | ۱۵ نظر


همین طور که روی زمین طاق باز خوابیده بودم و از ترس اینکه دوباره با کوچکترین حرکتی درد دیسک کمر به سراغم بیاید ،تکان نمیخوردم ، قطرات اشک از دو طرف صورتم سر میخورد و وارد گوش هایم می شد اما جرات تکان دادن دست هایم را نیز نداشتم . دلم به شدت هوای مادرم را کرده بود ...

 

هم از اسباب کشی خسته شده بودم و هم دیدن مادر شوهرم ، وقتی که از ریه هایش خون خارج می کردند و او آنچنان تحت فشار بود که رنگش از شدت تنگی نفس کبود شده و احساس می کردی که انگار قرار است همان نیم  نفس را نیز از او بگیرند، دیگر اعصابی برایت باقی نمی ماند که بتوانی روی پاهایت بایستی . وقتی نه پدر ومادری و نه پدر شوهری برایت از بزرگتر باقی نمانده باشد و همه را در فاصله ی کوتاهی از دست داده باشی و تنها دلت به وجود ِ یک نگاه ِ مادرانه خوش باشد آن گاه است که زیر این فشار ،مجبور می شوی که به رختخواب و استراحت مطلق بازگردی ...

 

همانطور که بیصدا اشک میریختم چشمانم خسته شد و نمیدانم خواب بود یا رویا که حس کردم مادرم در همان خانه ی جدید ، همان جا که دراز کشیده بودم ، کنارم زانو زده خم شده و مرا می بوسد . انقدر این لحظه برایم زیبا و شیرین بود که از شدت شوق چشمانم را باز کردم و ...

 

این حس ِ « مادر خواهی » ، نیاز دوران کودکی نیست . در هر سن و در هر کجای عالم و در هر دوره ی تاریخی که باشی اگر عاطفه در وجودت خشک نشده باشد ، روزهایی هست که فقط « مادر » ت را میخواهی . حتی اگر مهربان ترین زن ِ دنیا هم در کنارت باشد و همیشه دست محبت بر سرت بکشد ، باز برایت « مادر » معنایی دیگر دارد ...

 

 

آقا جان !

روزهای سختی است ...

و در روزهای سخت « مادر » داشتن نعمتی است بزرگ ...

 

 

و عصر جمعه باشد و ایام فاطمیه و  لحظات شهادت ِ مادر را مرور کنی و حس کنی دستی بر قلبت پنجه می کشد و مجبوری فقط از حسرت اشک بریزی و بگویی :

ای کاش که  ... 

  • خانم معلم

نظرات (۱۵)

مادر واژه ای تمام نشدنی وخواستنی تا آخرعمر ...
هرکه باشی و هرجا باشی ، مادربرایت معنای دیگری دارد ...
مادر یعنی زندگی:(
و مادر همه ی ما شیعیان یعنی محبت , عشق , صبر , تقوا
بهتر بگویم یعنی فاطمه [س] !
ایام تسلیت
جمعه نوشت زیبایی بود , مرا به یاد نیکان این عالم انداخت و مرا به یاد آخرت...
خداوند همه ی ما را منتظر واقعی حضرت[عج] قرار دهد انشاالله , صلوات
  • گاهــنوشتهایــ یکـــ مــ
  • "و در روزهای سخت « مادر » داشتن نعمتی است بزرگ ...

    "
    هیی اینو راست میگین

    من هم امروز دلم بدجور هوای مادرمو کرده.

    سلام خانم معلم جان...
    تنت به ناز طبیبان نیازنمند مباد بانو... بیماری دور از تنتون انشالله :(

    خدا مادرتون رو رحمت کنه...
    و شفا به مادرشوهرتون عطاکنه...

    دلم از دو سطر آخر سخت به درد آمد...
    اللهم عجل لولیک الفرج...
    پاسخ:
    سلام دخترم ... 

    دیگه از قدیم گفتن پیری و هزار درد !! ... 

    خدا پدر و مادر تون رو براتون سالیان سال سلامت حفظ و بر تن تمامی بیماران لباس عافیت بپوشاند انشا الله ...

    دردت رو نبینم هیچ وقت ... 

    نگفتی بهتری یا نه ؟
  • کوچه های باران
  • سلام.
    درد ندیدن عزیزن در روزهای آخر سال عجیب زیاد می شود.ایشالله خدا سلامتی بده.
    پاسخ:
    سلام

    ممنون ...


    سلام مهربونم

    خدا پدر و مادرتون رو رحمت کنه ... خدا پدر شوهرتون رو رحمت کنه ... خدا به مادرشوهرتون شفای عاجل بده ... انشاالله ...

    دیدن درد کشیدن عزیزان خودش یه درده ...

    انشاالله همیشه سلامت باشید ... انشاالله ...

    خیلی دوستون دارم ...
    آجرک الله ..
    خدا رحمتشون کنه .. خدا سایه شما رو روی سر ما و خانوادتون نگه داره .. دلم لرزید از نوشته و تصویر
    این روزها واسه دل آقا بیشتر صدقه کنار بزاریم ..
  • یه قطره بارون
  • سلام .
    خداوند رفتگانتان را بیامرزد و مادر شوهرتان را شفا عنایت کند .
    مادر نعمتی است که اگر تمام عمر برای خداوند سجده کنیم قادر به شکر گذاریش نیستیم برای وجود مادر .
    پاسخ:
    سلام علیکم 

    ممنون خدا رفتگان ِ شما را رحمت نماید . 
    و به تمام ِ مریضان شفا عنایت فرماید .


    مادر و پدر دو نعمت خداوند هستند که جایگزینی برایشان نیست ...

    ممنون از حضورتان ...
    سلام خانم معلم عزیز
    خیلی ناراحت شدم
    خدا مادرتان را رحمت کند و انشالله مادرهمسرتان هم به زودی زود خوب شوند...
    آمین!
    پاسخ:
    سلام علیکم ورحمه الله ... 

    باور بفرمایید قصدم ناراحت کردن دوستان عزیزم نبود . 

    ممنون از دعایتان ...

    آمین ...
    ناله ی یا فاطمه(س) در حرم افتاد
    وای وای وای وای مادرم افتاد ..
  • آفـتابـــــــ گـردان
  • بسم الله الرّحمن الرّحیم

    سلام خانوم معلم جان


    این نوع اشک ریختن را خوب می شناسم...وقتی گوش ها پر آب می شوند و آرام سرت را کج می کنی که آب چشمانت بریزند بیرون...وقتی تسلیم گریه می کنی

    خیلی ناراحت شدم...

    مادر مهربانم را آن قدر دوست دارم که

    همیشه از کودکی می گفتم می توانم بازیگر خوبی شوم و اگر کار به بحث می کشید می گفتم می تونم در عرض ی چش به هم زدن گریه کنم
    آن وقت کافی بود فقط ثانیه ای به نبودن مادرم فکر کنم تا اشک تمام پهنای صورتم را بپوشاند

    هنوز هم تصور نبودش روانم را پریش می کند

    یادم هست روزهایی بود که به ایمانم شک کرده بودم، بس که مادرم را دوست می داشتم


    می فهمم که غم عمیقی است و ناگفتنی
    خدا صبرتان دهد و مادر همسرتان را سال ها برایتان نگه دارد

    و اما حضرت فاطمه سلام الله علیها...
    همان سکوت کنم و به روی دلم نیاورم به تر است...

    آقاحون آجرک الله
    فدای شال سیاهت...
    پاسخ:
    سلام عزیزم ...

    مممنون از اظهار همدردیتون ... 

    خدا کنه سایه شون سالها بر سرتون صحیح وسلامت باشه ... 

    التماس نور ...

    سلام
    ایام فاطمیه تسلیت باد. تسلیت به چهار نوجوانی که در سن 18 سالگی بی مادر شدند.
    پاسخ:
    سلام 

    بر شما نیز ...
    بسم الله
    سلام
    گفتنی ها را که همه گفته اند، ما هم خواندیم. فقط از ما فاتحه برمی آید و دعا برای عافیت و سلامت و این بیت از حسنا محمدزاده:
    شاهِ ماهی هایی و دریاچه ها حس کرده اند
    گوشه ی تُنگِ دل تَنگم تقلای تو را

    می روم جاری کنم در مویرگ های قلم
    قطره قطره ...رود پشتِ رود ، دریای تو را

    کودک گیجِ درونم می شناسد خوبِ خوب
    از هجای بغض های من الفبای تو را
    پاسخ:
    سلام عزیزم 

    ممنون ... چه شعر زیبایی بود ... ممنون 
    سلام...
    سال مادر است...
    بغض...
    اشک...
    دلتنگی...
    مادر...
    و در روزهای سخت « مادر » داشتن نعمتی است بزرگ ...
    خدا رحمت کند مادرت را بانو...
    پاسخ:
    سلام جانم 

    خدا مادر مهربان ِ شما را نیز رحمت کند ... 

    التماس دعا ... برای تمام مهربونی هات هم ممنونم اینکه هر جا هستی به یادمی ...
    سلام بر معلم.
    "و در روزهای سخت « مادر » داشتن نعمتی است بزرگ..."
    خوب بود...



    پاسخ:
    سلام بر شما ...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    تجدید کد امنیتی